LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jardin tuinstoelen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
keeshorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2005 14:13

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door keeshorn »

Historie – hysterie van en over onze tuinstoelen

Tuintafel type Wellington met 5 tuinstoelen van Jardin
Prijs199,00 (tafel met 4 stoelen) + 35,99 (1 extra stoel)
Leverancier, Kwantum
Aankoopdatum 5 april 2002
__________________________________________________________________________

Kwaliteit?

Mijn dochter zat in het voorjaar van 2003 languit in het zonnetje op de stoel te lezen. Een gekraak …. en ze lag met haar hoofd op de stenen. Stoel nummer 1 was kapot, dat kan wel eens gebeuren. Van de leverancier Kwantum kregen we zonder al te veel problemen een nieuwe, wel met de opmerking “dat is bij ons niet eerder voorgekomen”.

Zomer 2004, de buurman gaat zitten en zakt pardoes door de stoel. ‘t Zal wel exemplarisch zijn was de gedachte – nou ja maar toch al twee keer. Weg met stoel nummer 2.

Tot vorige week voor mij hetzelfde gold, een gebroken scharnierpunt van stoel nummer 3.
En op 25 mei wilde m’n vrouw even lekker buiten gaan zitten in het zonnetje met haar verjaarsvisite. Jarig was ze bepaald, een knal …. en beide voorpoten breken evenals het scharnierpunt. Gevolg een ongelukkige platte landing op de grond en met de schrik vrij.
Nog een geluk, dat m’n schoonouders nog niet gearriveerd waren, want dan was het leed niet te overzien geweest; een harde landing op je achterste van 85 respectievelijk 80 jaar.

Op de overgebleven twee stoelen durven wij begrijpelijkerwijs nauwelijks meer te gaan zitten, want vandaag 23 juni kraakte stoel nummer 4 ook al onder mijn “gewicht”. Wat wel de aanleiding is geweest om deze historie eens op papier te zetten.

De oorzaak?

Veroudering van het materiaal? Gezien de spreiding in de tijd denk ik eerder aan een constructie fout, mogelijk in combinatie met enige veroudering.
Als kantekening:
o De tafel en de stoelen overwinteren in de garage;
o Gewichtig zijn we bepaald niet: dochterlief 49 kg, mijn vrouw 65 kg en ik 72 kg schoon aan de haak.


Jardin levert hier gewoon een slecht product, dat de garantietermijn van 2 jaar voorbij is doet niet ter zake. Dit soort stoelen dienen langer mee te gaan. Ik spreek ze dan ook aan op het leveren van een onvolwaardig product, dat ook nog eens gevaarlijke situaties heeft opceleverd.

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Bedankt voor de Historie/Hysterie van Uw stoelen.
Het lijkt mij dat er nu toch eens een lampje moet gaan branden bij dit bedrijf. Kwaliteit is nog altijd de beste reclame.

roni
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2005 12:14

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door roni »

Heb een enkele jaren geleden mijn tuinset gekocht van Jardin met luxe tafel en 6 stoelen type samos; heb ze aangevuld met een aantal 4 stapelstoelen voor als er bezoek komt.

Enkele weken geleden knapte de eerste samos; kan gebeuren dacht ik en heb meteen een nieuwe gekocht bij de kwantum; enkele dagen later knapte de volgende. Toen heb ik via internet eens rondgesurfd en ben hierbij uitgekomen waarvan ik me kapot geschrokken ben. Heb pas een zoontje en ben zeer bang dat ik of iemand anders er met hem doorzakt met alle gevolgen van dien.
Ik heb bij jardin deze kwestie aangekaart via een mail en wacht (tervergeefs) af. Het blijkt gewoon dat het een ondeugelijk produkt is en bij aankoop dacht ik nog neem maar van jardin (een bekend merk) en neem maar de duurdere uitvoering want die zal wel perfect zijn.Nee dus!!!!

Ik hoop dat jardin deze kwestie in stijl oplost en vraag of iemand al iets van jardin hier over vernomen heeft.

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Hopelijk reageert Jardin. Mijn ervaring si dat ze niet of nooit reageren en pas na een brief van een advocaat actie gaan ondernemen.

ldegeus
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2004 22:20

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door ldegeus »

Inderdaad, bij ons zijn ook meerdere stoelen kapotgegaan.
Laatst gewijzigd door ldegeus op 19 okt 2007 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

jenny wagt
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2005 09:33

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door jenny wagt »

ook ik kocht 2 jaar geleden stoelen van jardin bij de kwantum binnen een jaar 2 stoelen stuk.nou was niet jardin moelijk maar de kwantum die wouden niks vergoeden dus ik jardin gebeld nummer is te vinden op het internet en daar kreeg ik binnen een week 4 nieuwe stoelen ik kon ze halen bij de kwantum waar ik ze gekocht had.
dus ik vond het netjes opgelost van jardin het enige adcies dat ik jullie kan geven bel jardin nederland op .

ex-slachtoffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2005 22:29

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door ex-slachtoffer »

Er staan ontzettend veel reacties van klachten over Jardin stoelen. Mijn vraag aan jullie is wie er weet van een grote retouractie 2 en 3 jaar geleden??? Door een productiefout zijn er duizenden verkeerde stoelen verkocht bij diverse winkelketens. Hier is een retouractie voor op touw gezet met o.a. krantenadvertenties. Helaas hebben hier niet veel klanten op gereageerd waardoor nu nog steeds stoelen retour komen uit de rampjaren.

Ik ben zelf al bijna 10 jaat verkoper van Jardin tuinstoelen en inderdaad, er zitten regelmatig B/keuzes en ramppartijen tussen, maar als al die mensen met klachten van 2002 en 2003 niet zouden reageren hoeveel klachten blijven er dan nog over?
In het afgelopen zomerseizoen is beduidend minder retour gekomen dan de jaren daarvoor.

Ik wil Jardin absoluut niet vrij pleiten, maar het is onderussen nog wel de enige kunststofmeubel verkoper in Nederland. Hoe goed Hartman ook is, je mag hopen dat de doorstart na het fallisement doorgaat. In onze keten verkopen wij in de zomerperiode meer dan 1500 jardin stoelen per week! In de 5 maanden dat wij dit verkopen zijn het dus meer dan 7500 stoelen! En dit alleen bij ons. Bereken dat eens mee met ketens als Leen Bakker, Blokker, Kwantum, diverse bouwmarkten en ga zo door. Dan heb je het over 10 duizenden stoelen per jaar. Filter alle klachten uit de rampjaren, over hoeveel procent klachten heb je het dan???

Feit blijft wel dat Jardin zijn eigen problemen moet oplossen als kunnen diverse winkeliers aan reserve onderdelen komen, Dat je daar 5 euro voor moet betalen bij Blokker is gewoon onzin van Blokker, één telefoontje naar Jardin en een nieuwe set poten of zitting is binnen enkele dagen binnen.
Tip voor volgend jaar: bewaar alle kassa en retourbonnen en bestook daar Jardin mee, wie weet...

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Niet zo vreemd he dat er dit jaar weinig klachten zijn. De zomer was ook echt zo dat je buiten in je tuin ging zitten. Niet dus.

scheijde-albers
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2006 21:23

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door scheijde-albers »

Wij hebben nu ook sinds een jaar tuinstoelen van Jardin en twee keer is er één gebroken. Nu valt mij op dat bij ons op het houten terras de poten uitglijden. Ik heb dit al gemeld bij Jardin en hun aangeraden er rubber stoppen op te plaatsen zodat het product beter blijft staan. Hun reactie was dat het door hun technische dienst onderzocht zal worden. Zo te horen zeggen ze dit dus al jaren!

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Jardin geeft al jaren hetzelfde antwoord.

Mijn advies.
Als je Jardinstoelen hebt zet ze weg in de winter. Bijvoorbeeld op zolder. Misschien dat je dan langer doet met je stoelen.
Is maar een idee hoor :D

leon80
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2006 10:33

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door leon80 »

Gister is mijn vriendin door de stoel gezakt. Lag gewoon even relaxed achterover en opeens brak inderdaad de armleuning los. Heeft nu nog erge last van haar rug...

Is er geen manier om deze klachten te bundelen en voor te leggen aan Jardin!?

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Ik ben bang Leon dat Jardin niets maar dan ook helemaal niets doet met gebundelde klachten.
Ze hebben gewoon lak aan mensen die te maken hebben met een ondeugdelijk product van hen.

sebas68
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2006 08:49

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door sebas68 »

Ook ik heb slechte ervaringen met tuinstoelen van dit merk. Breken af op de meest vreemde plekken en verkleuren binnen een jaar.

Heb je dan eigenlijk nog garantie?

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door fj »

Jardin is troep

koop gewoon Hartman heb je veel langer wat aan.

:lol:

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Of hardhouten stoelen 8)

driver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2006 20:41

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door driver »

In juni 2006 een Jardin tuinset met 4 stoelen gekocht, inmiddels zijn er al 2 stoelen kapotgeknapt. Levensgevaarlijk je moet er niet aan denken als dit oude mensen overkomt, of iemand met een baby op schoot. Ook meerdere kennissen is hetzelfde al overkomen.
Bij Leen Bakker in Hardenberg beweerde de cassiere dat het nog nooit eerder was gebeurd, doch er werd direct een nieuwe stoel meegegeven.

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Netjes dat je een nieuwe stoel kreeg.

pamahoub
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006 16:54

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door pamahoub »

Wij hebben wel goede ervaringen met Jardin. 2 van onze stoelen zijn deze zomer kapot gegaan. We hebben met Jardin contact gehad via mail. Onze stoelen hebben we in de zomer van 2002 gekocht. We moesten foto's mailen en hebben na 4 jaar en geen kassabon meer 2 nieuwe stoelen gekregen. Deze moesten wel geleverd worden bij een bedrijfadres (dus geen huisadres) maar dat was verder geen probleem want dat was 2 straten verderop.

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Ik denk ook dat Jardin wel zo langzamerhand gaat leren hoe om te gaan met dit soort klachten.

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Ik ben benieuwd wat het komende seizoen ons weer gaat brengen aan klachten.

Gesloten