LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldzaken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
singsing

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door singsing »

Majesteit, mag ik je straks Bea noemen? Hier heb ik er alvast een paar voor je:

1 Wanneer AEGON helemaal niets doet verliezen tegen te gaan of risico's af te dekken, wat heeft de betekenis "beleggingsexperts" dan nog in Godsnaam te maken met AEGON?

2 Wat hebben jullie zoal aangekocht voor de vele honderden miljoenen,
Meeus? Hebben wij Sprintplanners dat betaalt?

3 Waar bleven de winstuitkeringen? Dividenduitkeringen? Wij hebben er
niets van gemerkt, vertel eens?

4 Vindt jij AEGON ook niet een beetje geniepie cluppie? De aankoop van MEEUS 4 jaar stil te houden?

5 Wat versta jij onder het woord "GARANTIEWAARDE". kom wel met een leuke opmerking, het staat niet eens in de Dikke (Billen) van Dale?

6 Wanneer, iji Bea, gaat verbouwen zonder vergunning, kun je terug naar slopershoogte, AEGON GEEN VERGUNNING, AEGON POEF?

En zo Bea, kan ik nog weken doorgaan, het is maar heel erg goed dat ik geen rechten heb gestudeerd omdat ik jullie dan een groot probleem hadden, geef maar eens antwoorden op de bovenstaande? Ugh!

singsing

Tsja, als Bea het ook al niet meer weet, heeft Piet zeer wel gelijk dat het een zeer goedkope ingehuurde kracht is, wanneer je je zo laat kennen??
Ga nu naar een andere WigWam met een collega WipWappen en geef het stokje aan de andere gedupeerden, dus, Oude Shaterhand & Winnentoe, geef ze van katoen!

AEGON, LAGE ZWIKKERS, GEEF ONS GELD TERUG!!
WIJ ZULLEN ONS GELD TERUG!! :wink:

majesteit

Ongelezen bericht door majesteit »

Sing, niet zo haastig, zoals je misschien wel weet kan één gek meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. Ik heb het nu even druk met belangrijker zaken, maar zal straks je vragen eens gaan bekijken. Jij loopt toch altijd te schermen met je grenzeloze geduld en volhardendheid?

Ik vind je slogan van vandaag trouwens één van je mindere, hij loopt niet zo lekker met dat op zichzelf staande, onderstreepte hulpwerkwoord. Een beetje krachteloos ook. Vraag het anders even aan Boggel, die is altijd wel in voor een poëtisch hoogstandje.

majesteit

Komt ie, Sing!
1 Wanneer AEGON helemaal niets doet verliezen tegen te gaan of risico's af te dekken, wat heeft de betekenis "beleggingsexperts" dan nog in Godsnaam te maken met AEGON?
Volgens mij werd met sprintplan gespreid belegd in verschillende aandelen, op verschillende beurzen, in een vaststaande verhouding. Je gokt er dus gewoon op dat de beurs na 5 jaar hoger staat dan toen je begon, en dat is helaas niet gebeurd. Ik denk niet dat beleggingsexperts hier veel aan kunnen veranderen. Verder zijn de risico's (hoewel gedeeltelijk) afgedekt door de 'garantiewaarde'.
2 Wat hebben jullie zoal aangekocht voor de vele honderden miljoenen,
Meeus? Hebben wij Sprintplanners dat betaalt?
Sorry, hier gaat je bewijs dat ik voor Aegon werk al de mist in. Ik werk niet voor Aegon en heb geen idee wat ze van hun geld gekocht hebben. Maar ik neem aan dat jullie sprintplanners inderdaad voor een aardig stuk winst bij Aegon gezorgd hebben, hoewel die een stuk lager zal uitvallen omdat de garantiewaarde voor rekening van Aegon komt.
3 Waar bleven de winstuitkeringen? Dividenduitkeringen? Wij hebben er
niets van gemerkt, vertel eens?
Ik neem aan dat van dat dividend meer Sprintplan-participaties zijn aangekocht. Maar als als de beurs hard omlaag gaat heb je daar uiteindelijk niets aan.
4 Vindt jij AEGON ook niet een beetje geniepie cluppie? De aankoop van MEEUS 4 jaar stil te houden?
Daar heb ik me eerlijk gezegd nog nooit mee bezig gehouden. Heb er net even op gegoogled en het is inderdaad een vreemd verhaal, wat ik er zo even over gelezen heb komt het niet al te fris over. Heeft echter niets met Sprintplan te maken. Als de beurs omhoog was gegaan had je jou nooit gehoord over Meeús.
5 Wat versta jij onder het woord "GARANTIEWAARDE". kom wel met een leuke opmerking, het staat niet eens in de Dikke (Billen) van Dale?
De garantiewaarde is de reden dat jij je geld (nog) niet terug krijgt. Je hebt geen restschuld, maar juist daardoor is het ook niet zo'n zuiver aandelenleaseproduct als bijvoorbeeld Dexia. Het is een garantie voor een eindeloos juridisch touwtrekspelletje. Dat het niet in de Dikke van Dale staat is niet echt relevant lijkt me, bedrijven verzinnen zo veel woorden die daar niet in staan.
6 Wanneer, iji Bea, gaat verbouwen zonder vergunning, kun je terug naar slopershoogte, AEGON GEEN VERGUNNING, AEGON POEF?
5 jaar geleden had jij anders weinig bezwaren om met zo'n vergunningsloze aannemer in zee te gaan.
(ben trouwens wel erg benieuwd wat de rechter hiervan gaat vinden, ik geef jullie wel een goede kans, hoewel ik het er niet mee eens ben)

Ik ben trouwens ook weer niet zo anti als ik me in de discussies hierboven voordoe, ik kan het alleen niet laten om af en toe op je indianengeschreeuw te reageren. Ik gun iedereen die écht is bedrogen zijn geld terug. Ik vind alleen niet dat dat zou moeten gaan door alle contracten nietig te verklaren. Volgens mij wist het overgrote deel van de sprintplan deelnemers precies waar ze mee bezig waren. Het gaat er bij mij niet in dat al die mensen die (tot 2001) de rente over hun sprintplan van de belasting hebben afgetrokken, niet wisten dat het een lening was. Deze mensen liften nu lekker mee op het groepje dat echt gedupeerd is en hun gun ik helemaal niets.

Waar ik serieus wel benieuwd naar ben is hoe jij ooit zo'n sprintplan hebt kunnen kopen. Ik kan me namelijk voorstellen dat als iemand tegen je zegt dat het een risicoloos spaarprodukt is met een mooie rente, dat je dan niet alle kleine lettertjes gaat lezen (hoewel ik dat zelf wel altijd doe). Hebben ze op je ingepraat, of heb je uit jezelf zo'n contract afgesloten? Wat voor verhaal hadden ze? Had je echt geen idee dat het een lening was?

singsing

Bea, hier komt denk ik de verklaring waarop tientallen-duizenden personen in de val zijn gelopen van AEGON'S SPRINTPLAN, via allerlei ads, colportage, tussenpersonen en de onophoudelijke yel dat AEGON goede en betrouwbare experts in huis had is men overgegaan tot de ondertekening van wat later bleek een grof smerig in kleine lettertjes gemaakt plan, tot doel hebbende flinke premies binnen te halen voor de Raad van Bestuur, (deze namen zal ik vanavond of eventueel morgenavond publiceren) over de ruggen van vaak ouders met opgroeiende kinderen waarvan ondergetekende er een is!

Ik schrijf dit verhaal op een simpele manier, de reden is wel dat nu wordt beweerd dat je een beleggingsexpert moest zijn geweest om in dat DIEFSTALPLAN SPRINTPLAN te stappen, echter Aegon had toch experts in huis? Ik ga toch geen dokter bellen om te vragen of een asperine volgens alle richtlijnen klopt?

Wanneer ik dan die omhoog gevallen met strakke onderlip getrokken
draadjes-figuren zie op www.dft.nl dan heb ik werkelijk een teiltje nodig,
zelden zulk een gezwam over hoe goed AEGON wel niet is!

Er is er zelfs een die in het weekend zo gezellig heeft met zo'n plannetje
dat ......, laat maar!

En ook de lage beledigingen naar ons, nota bene, door AEGON op een schandalige manier besodemieterd doen mij in kracht toenemen, like a
tornado, Bea!

Wel zijn er tot dusver te weinig strijders, dat, Bea, geef ik toe, te vaak sta ik er als Klukkluk te vechten tegen een overmacht aan AEGON-BISONS, daar komt wat mij betreft verandering in, en Bea, wees gerust, ik ben geen opperhoofd, wel een strijder, een strjder tegen het grote onrecht dat AEGON ons heeft aangedaan!

Ook hebben wij nooit verklaard dat wij foutloos zijn, oh nee, zal best dat er argumenten zijn waarop jullie gelijk hebben, wij hebben die ook!

Mijn inziens, op persoonlijke noot, doet AEGON er heel goed aan een schikking te treffen AS SOON AS POSSIBLE!

Bea, ik heb alle mogelijke cijfers voorhanden, ook artikelen, deze worden misschien in boekvorm uitgebracht, misschien weet jij nog een leuke titel?

Bea, ben je daar nog? (Voor nieuwe binnenkomers, Bea is Majesteit!)

kippie

Ongelezen bericht door kippie »

Hoi Majesteit,

Hier wil ik op reageren:

Ik ben een van de sprintplanners die in 2001 een sprintplan afgesloten had. Ik had altijd een renterekening bij Aegon. Via de mailingen van de renterekening heb ik een folder gekregen van het sprintplan waarin niet stond dat je een lening aanging!
Bij het aangaan van het sprintplan was net van school af, dacht geld op zij te zetten voor over 5 jaar. Ik heb gebeld met Aegon en zij gaven aan dat ik dan spaarde. Aegon had altijd een goede naam, solide bedrijf, vandaar dat ik in het sprintplan gestapt ben. Ik heb nooit fiscaal voordeel gehad!
In 2003 begon het tot mij door te dringen dat ik dus niet aan het sparen was, maar aan het lenen. Daar was ik dus echt niet blij mee en ik heb me toen aangemeld bij V&C!

Wat ik met mijn verhaal wil aangeven dat er achter elke gedupeerde wel een verhaal zit. Ikzelf dacht dat mij met het Sprintplan niets kon gebeuren, dacht te sparen, de werkelijkheid is echter anders!
Ik heb niet de kleine lettertjes gelezen, vertrouwde erop dat ik een goed spaarprodukt zou hebben. Ik heb er wel van geleerd, dat ik de grote banken niet vertrouw met zulke constructies!

*

Ongelezen bericht door * »

Het is toch hartstikke duidelijk!
Aegon heeft je NIET willen waarschuwen voor de risico's. Kijk de folder maar na. Nergens kom je het woord lening tegen, de rente heet inleg en er wordt alleen over winst en rendement gesproken.
Verder een hoop foto's van blije mensen en mooie auto's. De naam sprintplan geeft ook het gevoel dat je snel winst maakt, dus ook daar is goed over nagedacht.
Toen ik er vanaf wou heeft de tussenpersoon mij per abuis de zogenaamde "behoudformulieren" toegestuurd. Daarin stonden allerlei tips en argumenten die de tussenpersoon kon inzetten in een poging mij van stoppen te weerhouden! Ik ben het helaas kwijt anders was dat nog wel iets voor een avocaat geweest.

groeten

kippie

Hoi *,

Een paar jaar later en wat wijzer is me dat ook duidelijk! Aegon heeft zich bediend van list, bedrog en aparte manier van communiceren.

Misschien zijn er andere mensen die die behoudformulieren hebben? Oud medewerkers ofzo?

singsing

Zo ken ik jullie weer, reageren en doorgaan!

kippie

Een soort van join the clubgevoel?

Sing, heb jij de connecties niet om aan die behoudformulieren te komen waar * het over heeft?

majesteit

Hoi Sing en Kippie,

In de tijd dat al die sprintplan, dexia, legio-lease en andere troep werd afgesloten werkte ik bij de belastingdienst en heb ik stapels van die contracten zien langskomen. De meeste waren van mensen die de rente wilden aftrekken (dat zijn dus degenen die ik het niet gun om hun geld terug te krijgen) maar soms kwamen mensen er ook mee als je vroeg of ze nog ergens spaargeld hadden. En dat waren altijd toevallig net de mensen die het niet zo breed hadden en het geld echt nodig hadden. Dan kon je nog wel uitleggen dat dat geen spaargeld was, maar waarschijnlijk was het dan al te laat om de contracten nog ongedaan te maken.
Ik geloof zeker dat jullie bij die laatste groep horen. De mensen die wel wisten waar ze mee bezig waren komen hier waarschijnlijk niet, die wachten lekker af of er misschien nog een regeling of rechtszaak komt om hun verlies alsnog goed te maken. Het vervelende is ook dat die mensen waarschijnlijk geld genoeg hebben, terwijl juist de mensen die toch al hard moeten werken voor hun geld, nu ook degenen zijn die ervoor moeten vechten om hun geld terug te krijgen.
Het beste zou zijn als er een manier wordt gevonden om de echte gedupeerden schadeloos te stellen, maar dat zal waarschijnlijk wel nooit lukken omdat het niet te bewijzen is wie wél en wie niet wist dat het aandelenlease was. Dus jullie standpunt om alles uit de kast te trekken en te proberen alle contracten ongedaan te maken is dan inderdaad de meest logische manier om te proberen om je geld terug te krijgen.
Dus mijn excuus als ik jullie (en ook Boggel!) hierboven met m'n gepest heb beledigd, ik hoop dat jullie al jullie geld terugkrijgen. Het gaat mij alleen om de (grote) groep niet-gedupeerden die lekker afwacht of er een regeling komt, die dus eigenlijk op jullie problemen meeliften.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Kijk Sire, Majesteit,

Dit is een wat sympathiekere reactie. Het punt dat je, sorry U, aanroert is ook best een probleem. Aandelenelaseproducten, waaronder het SprintPlan, zijn verkocht aan grote groepen in de samenleving. Mensen met ruime ervaringen met financiële producten en beleggen (die waarschijnlijk heel goed wisten waaraan ze begonnen) en ook zeer grote groepen die absoluut geen verstand hadden van dit soort complexe producten. Die groepen zijn lastig uit elkaar te houden. Uiteindelijk acht ik dit ook niet van doorslaggevend belang. De aanbieders van aandelenlease (Dexia, Spaarbeleg, Aegon, Fortis/GroeiVermogen) hebben vóór dat zij deze producten '"in de markt" zetten talloze wettelijke bepalingen overtreden. Die rechtsinbreuken gingen vooraf aan de situatie dat vele gedupeerden bij het sluiten van deze contracten niet goed hebben opgelet. Kortom, in de tijd bezien komen de rechtsinbreuken eerst en daarna pas de vaak onoplettendheid van de latere gedupeerden.

kippie

Hoi Majesteit,

Bedankt voor je reactie!

Ik denk niet dat je een uitsplitsing kan maken naar persoon.. Wie wist wel dat het aandelenlease is en wie niet! Ik hoop gewoon dat alles nietig verklaard wordt en ik mijn geld terugkrijg.
Ik kan me jouw reactie ook voorstellen! De rijkerds/hebberds willen profiteren en degenen die het echt nodig hebben, worden gemangeld!

Het was echt zuur op het moment dat ik hoorde dat ik een lening had. Baalde ervan, maar goed, dan moet je actie ondernemen om toch je geld terug te kunnen krijgen! Ik hoop dat het nu lukt!

singsing

Maar dan Bea, wat heb je het dan slecht gehad bij dezelfde voorzitters van Raden van Bestuur die zelfs hun koppie koffie op het terras genuttigd probeerden te claimen bij the tax! Niet lullig bedoeld hoor!
Tsja, natuurlijk zitten de andere filekijkers in de boom hoe een paar personen de kolen uit het vuur halen! Bea, daarin heb je een punt maar daar heb ik mijn geld niet mee terug!
Maar kun je me misschien ook verklaren of E&Y fout is geweest?
Immers, hoe kun je een instituut als MEEUS verstoppen in de boeken, dat kan toch niet? Ook Bea, ga ik gewoon door, het is gewoon niet pluis bij AEGON!
Ga wigwammen en wipwappen bij Kluk, dag vogels, dag bloemen, dag AEGON!

classic76

Ongelezen bericht door classic76 »

Volgens mij zijn er hier een paar mensen de gedragsregels vergeten namelijk:

* Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, schadelijke, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste, irrelevante of "vervuilende" bijdragen zijn niet toegestaan
* Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren
* De bijdragen mogen niet te lang zijn, TROS Radar kan bijdragen inkorten
* Het gebruik van hoofdletters is niet toegestaan
* Het is niet toegestaan te chatten op het forum.

Dit zijn enkele regels daarvan.

Irriteer mij namelijk omdat deze discussie gewoon te ver gaat.
We hebben nu eenmaal een fout gemaakt om met Aegon in zee te gaan.
Niet iedereen heeft de kleine letters gelezen of wel gelezen maar niet duidelijk begrepen wat daarmee bedoelt werd.
Het leven is nu eenmaal een harde leer school.
Ben zelf ook de duppe ervan geworden, maar beschouw dit als een harde les.

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Classic 76

Maar wat is je punt ! Natuurlijk is het voor alle SprintPlan-deelnemers een harde les. De zaak ligt eenvoudig. Iedere SprintPlan-deelnemer heeft drie opties

1) de zaak vergeten, verder gaan met je leven en je verlies, schade en schande voor lief nemen;

2) een eigen advocaat in de arm nemen en zelf gaan procederen tegen Spaarbeleg, of

3) je aansluiten bij de collectieve rechtsprocedure van Consument & Geldzaken.

Tot nu toe is, voor zover ik heb begrepen uit gesprekken met juristen van de Vereniging Consument & Geldzaken, de situatie als volgt.
Er zijn circa 120.000 SprintPlan-contracten door Spaarbeleg gesloten, maar omdat sommigen twee of -nog zeldzamer- zelf drie contracten sloten, zullen er minder dan 120.000 gedupeerden zijn. Stel dat het er 70.000 zijn.
Van die 70.000 kozen er 54.000 tot nu toe voor optie 1
16.000 kozen tot nu toe voor optie 3 en een stuk of tien (met nog een flinke buidel geld over of een goede rechtsbijstandverzekering) kozen voor optie 2.

Dit is een vrij land en ieder kan kiezen voor de optie die hem/haar goeddunkt.

check

Ongelezen bericht door check »

Kippie
Kijk voor de aardigheid eens op www.platformaandelenlease.nl onder 'Brochures/Folders' naar de brochure Sprintplan 2001. Daar staat o.a.: "Uw maandbedrag is een vergoeding (rente) voor het bedrag dat Spaarbeleg u voorschiet. Hoe lager het rentepercentage is, hoe groter het bedrag dat wij u kunnen voorschieten. Door het lage rentepercentage van dit moment..." enz. Ik telde 9 keer het woord 'rente' of samenstellingen ervan en 11 keer 'voorgeschoten bedrag, voorschot' e.d.

Het gaat bij jou niet om de kleine lettertjes, je hebt die folder amper bekeken. Je hebt waarschijnlijk niet verder gelezen dan: "Makkelijk en aantrekkelijk is bovendien, dat u geen kennis van beleggen hoeft te hebben. De beleggingsexperts van AEGON beheren het AEGON Garantiefonds". Die zinnen hebben de meeste slachtoffers gemaakt.

Zwak en onwaardig vind ik dat advocaten de rechters lastig vallen met 'Ik dacht te sparen, maar bleek rente te betalen'. Dat werd natuurlijk van tafel geveegd en ik hoop dat de advocaat van C & G hier niet ook is mee aankomen zetten.

Boggel

Ongelezen bericht door Boggel »

Dag lieve mensen,

Ik ben niet zo in vorm vandaag, dus dat poëtische gedeelte moet even van iemand anders komen, ja toch? Niet dan?

Sing, blijven gaan he vriend!

Ben ik nou weer lief majesteit?

gr
Boggel

singsing

Classic76, van welke stam ben jij, en wie is u eigenlijk door ons te verwijzen naar regeltjes, wij Singers prikken door dat rookgordijn heen en via de TamTam heb ik vernomen dat er een naam achter dat Classic76 staat, begint met een S.
Als je ons dan vewijst geef dan even je echte naam, sodemieter anders op, lafaard! Broedermoord, jij bent het he?

singsing

Sta te veel alleen op www.dft.nl, jullie laten Dikke Billen toch niet in de steek he? Kom uit je wigwam, stap af van je wipwap, pak de tamtam en reageer, reageer kort en fel, dat doet ze vreslijk pijn, de lage wurmen
weten niet hoe snel ze een paar berichtjes erover moeten gooien maar
voor Dikke Billen geen probleem!
Oude Schaterhand & Winnentoe, kom op! Met zijn allen naar dft!!

Ugh, omdat AEGON ons geld terug moet geven!

Gesloten