Goedendag allemaal, (ook al lees je dit midden in de nacht, ik rammelde dit overdag in mijn pc)
Ik ben Koos.
Ook ik heb goede en slechte ervaringen met MLM of hoe men het ook wil noemen.
Ik sta nog steeds met beide benen op de grond en ga hier ook geen PRO of ANTI verhaal houden... Beide kan.... A door eigen ervaring met zowel de goede als de slechte bedrijven en B door de diverse cursussen die ik heb gehad en ook heb gegeven.
Hoe men er ook over denkt MLM is een onderdeel van onze samenleving en zal dat denk ik ook altijd wel blijven. Met voor en tegenstanders.
Waar ik me echter wel vreselijk kwaad over kan maken zijn alle kinderachtige opmerkingen, en maar klakkeloos aangenomen uitlatingen hier op het forum. Ook weer van zowel voor als tegenstanders.
De strereotype piramides en gouden bergen vliegen over en weer.
De een wil ze zo snel mogelijk opbouwen en de ander weet niet hoe snel hij ze af moet breken.
Jammer daardoor ontgaat mij op een gegeven moment nog de hele opzet en het doel van een posting.
Waar ik wel op in wil haken, en daarom heb ik ook als titel mlm en euphony gekozen. is het feit dat het ergens in het begin ook over euphony ging.. NIET als begin van dit lint op het forum, maar wel in een van de eerste postings.
Daarna gaat het over naar voeding, medicijnen, supplementen, boodschappen en plastic bakjes. Overal tussen door komt echter weer naar voren dat er alleen aan de top geld valt te verdienen en dat je anders op zijn minst heel veel mensen moet werven die allemaal heel veel producten verkopen.
Laat dit nu in MIJN geval niet waar zijn... En nogmaals voordat er weer een hele discussie losbarst... Hierover geef ik graag uitleg maar GEEN discussie... Die is namelijk niet mogelijk.. Dit is MIJN verhaal en dit verhaal klopt, Daarover valt dus geen discussie te houden. Over de rest wel maar niet over dit FEIT.
Ik begon zo'n 3 jaar geleden met euphony, ben er ook echt actief mee geweest en door totaal andere oorzaken (voor dat de anti mlm-ers tegelijk gaan roepen "zie je wel hij is ook gestopt") ben ik al zeker 18 maanden niet ACTIEF meer bezig met Euphony.. Wel ben ik nog steeds consultant en ik verwacht ook zeker in de toekomst ( nu, over 1 jaar, 5 jaar??) er weer actief wat mee te gaan doen. Maar terug naar mijn punt.. Zowel ik als zeker 6/8 van mijn downline doen dus al maanden niets! Toch krijg ik elke maand keurig mijn overzichten van omzetten en dergelijke. Elke maand, ondanks dat ik dus al 18 maanden niets doe, krijg ik tussen de 50 en de 150 euro op mijn rekening. Dat is niet veel, geef ik toe, maar.... het is geld... en dat kost mij 0,0% tijd en moeite. Ik heb ook geen supergroot team (8 personen) en zoals ik al schreef 6/8 doet niets.. Voor de goede rekenaars onder ons geeft dat dus aan dat 2 man "soms" wel wat doen.
Nu niet gelijk gaan brullen zie je wel!!!! ze verdienen aan de onderste...
Die 2 zijn namelijk niet de onderste maar zitten ergens in het midden.
Die 2 verdienen dan ook het meeste.. De rest komt puur uit de omzet die elke maand gemaakt is door de klanten/bellers met euphony.
Ook dat totaal is zeker niet superhoog!! met 8 man zitten we op net iets meer dan 200 klanten (een veelvoud is zeker mogelijk als ik, en of andere in mijn team meer hadden gedaan).
Een van de mensen in mijn downline is heel rustig (naast een fulltime baan) bezig om zijn klanten bestand uit te bouwen met 1 of 2 klanten per maand en hij alleen zit op zo'n 40 klanten .
HIJ is dus ook degene die het meeste verdient.. niet alleen door zijn nieuwe klanten, maar ook door de omzet van zijn klanten.
Wat wil ik hier nu mee zeggen...
Eigenlijk een aantal dingen....
Om te beginnen kun je goed verdienen dat staat vast.
Is het makkelijk geld verdienen? Nee zeker niet.
Verdienen de mensen aan de "top" het meest? Nee zeker niet!
Moet je een grote downline maken? Nee zeker niet, alhoewel het zeker waar is hoe meer hoe beter.
Moet je steeds nieuwe klanten maken of producten verkopen? Nee zeker niet... alhowel ook daar weer opgaat hoe meer hoe beter.
Waarom dan steeds meer??? wellicht omdat dat in elk bedrijf zo is?
(bijna) elk mens wil meer, meer, meer.
Maar een verzoek aan iedereen zowel pro als anti... Bedenk eens goed.
Waarom ben je PRO of waarom ben je ANTI ???
en respecteer de mening/gedachten/ervaringen van een ander.
Ik ga graag met iedereen een gesprek aan. Ik durf wel te zeggen dat ondanks dat ik met deze "handel" bezig ben. Ik ook open er tegen aan kijk.
Maar graag wel op een beschaafde manier zonder gelijk iedereen af te branden... De gemoederen op dit forum lopen namelijk af en toe wel heel hoog op...
Koos.