LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] missende onderwerpen in het AD

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
marcel1967
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 okt 2005 00:09

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door marcel1967 »

Het gaat niet goed met het AD. In het tweede kwartaal van 2005 is de oplage met bijna 10% gedaald. Telegraaf en de Volkskrant zagen hun oplages met 6% dalen.
En het 3e en 4e kwartaal moet nog komen. De effecten van de fusie met de regionale bladen zijn pas in deze periodes zichtbaar. Ik vrees het ergste als ik de reacties van de abonnees van het AD hier zo lees.

Onderstaand bericht is afkomstig van NU.NL (4 oktober)

RIJSWIJK - In lijn met een trend die al eerder is ingezet blijven de oplages van dagbladen dalen. Dat blijkt dinsdag uit cijfers van HOI (Het Oplage Instituut), Instituut voor Media Auditing. Van de vijf grote landelijke kranten boekte in het tweede kwartaal van dit jaar alleen Trouw enige winst.

De oplage van Trouw steeg ten opzichte van het tweede kwartaal in 2004 van 95.331 naar 96.810. De overige landelijke dagbladen zagen hun totaal betaalde oplage dalen. De Volkskrant ging van 284.780 naar 267.864 exemplaren, NRC Handelsblad van 240.445 naar 230.710 en de Telegraaf van 704.534 naar 663.021.


Het Algemeen Dagblad (AD) was in de onderzochte periode nog niet gefuseerd met een aantal regionale bladen. De oplage van het volledig landelijke AD liep in het tweede kwartaal van 2005 terug van 269.906 naar 243.632.

[email protected]

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door [email protected] »

Het AD is veranderd en naar mijn mening beter geworden in de objectieve verslaglegging. Ik vind dit een verbetering en het richten op de Nederlandse samenleving, waar veel te verbeteren valt is een bonus.
Nederland in 2005 heeft vele uitdagingen gegeven de sitauatie op straat, bij justitie en in de (financiele) wereld van justitie, gezondheidszorg, bealstingstelsel enz.

Ik woon in een regio waar 7 gementen zijn opgesplitst in 2 nieuwe, In het Westland is van 5 gemeenten met een sluitende begroting nu een artikel 12 gemeente gecreeerd met een begrotingstekort van 10 miljoen.
Buurthuizen, cultuur, scholen etc. zijn de dupe van een wanbeleid van het ergste soort. Daar moet aandacht voor zijn, en achtergrond verhalen.

Bij de bevolking leven dit soort vragen. Niet hoe het is in weet ik waar, dat zijn zaken die lokaal opgelost moeten worden. Interessant nis wel hoe vergelijkbare zaken elders worden aangepakt en opgelost. Dat kun je leren van het 'buitenland'.

Paul

Harold

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Harold »

:( Ik heb de AD versie Amersfoortse courant, en ik moet zeggen dat het mijn oude vertrouwde krant niet meer is. Het boekwerk dat ik op zaterdag krijg heeft een hoog Telegraafgehalte, en het regionieuws, dat gaat vooral over zowat de hele provincie Utrecht. Wat ook heel onhandig is is dat het regionale gedeelte niet uitneembaar is, zoals al die vele andere bijlagen! En nog maar niet over de bezorging te spreken.
Afgelopen zaterdag lag er geen krant in de bus, bel je naar het gratis 0800 nummer, krijg je een bandje! Heb ik het ingesproken, en kreeg te horen dat de krant tussen 11.00 -14.00 zou worden bezorgd. Maar u raad het al, na 14.00 uur geen krant. Ik weer gebeld, krijg ik een medewerker, en die zei: Meneer koopt u maar een krant in de winkel, dan storten wij het aankoopbedrag op uw rekening. Dat vonden we wat te gemakkelijk, en hebben de medewerker daarop aangesproken.
De reactie was: Ja, daar kunnen we niets aan doen. We kunnen 'm wel nasturen, maar dan heeft u 'm pas maandag! Daar zijn we niet mee akkoord gegaan. Ik heb toen gezegd dat ik het abonnement zou opzeggen! Uiteindelijk lag de krant zaterdagmiddag tegen 16.00 uur alsnog in de bus. Deze handelswijze is nog nooit voorgekomen toen de Amersfoorste Courant nog gewoon de regionale krant was.

Kreeftje

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Kreeftje »

Ik woon in de Kop van Overijssel en krijg "dus' de landelijke editie zoals voorheen. Mij is het echter opgevallen dat er veel meer taal- en stijlfouten staan in de krant.
Ook ben ik niet tevreden over de inhoud; ik was altijd een grote fan van deze krant maar heb nu vaak het idee dat ik met de metro of Spits in mijn handen zit. Vind de stukjes veel te kort en vaak nietszeggend. Nee, ik overweeg ook om als abonnee te bedanken en dat na ruim 30 jaar......

heilbron

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door heilbron »

Vanaf 1 september heb ik grote problemen gehad met de bezorging van het AD. Zaterdag werd de krant pas na elven bezorgd en door de weeks regelmatig na acht uur.
Ik heb het idee dat er meer aandacht is besteed aan de inhoud dan aan het achterliggende ingewikkelde logistieke en adminitratieve proces.
Het verbaast mij dan ook dat de heer Bonjer daar met geen woord over sprak.
Dit was voor mij dan ook de reden het abonnement op te zeggen. Dat kon telefonisch en per direct. Sindsdien heb ik inderdaad geen krant meer gehad.
Het terugstorten van het teveel betaalde abonnementsgeld heeft nog niet plaatsgevonden.
Ik heb getracht hier telefonisch informatie over te krijgen maar ik heb dit na vier keer doorverbonden te zijn door heel Nederland opgegeven.
De medewerkers die ik hierover sprak gaven zelf toe dat het een logistieke/administratieve chaos was.

Inhoudelijk blijf ik het AD een goede krant vinden maar het niet tijdig ontvangen van de krant weegt zwaarder dan de inhoud.

Theo Pfeifer

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Theo Pfeifer »

Niet alleen missende onderwerpen in AD, ook complete missers.
Voorbeeld: het artikel in de laatste editie voor de nieuwe krant kwam, ongetwijfeld reeds verzorgd door het nieuwe team, voozover er aan het team iets veranderd zou zijn.
Het ging over hulp bij pech e.d. (ANWB, Autoroute, pasjes van leasemaatschappijen enz. Verder enige opmerkingen over samenloop van deze verzekeringen met o.a. reis-, ongevallen- en ziektekostenverzeekringen.
Informatief? Volstrekt 0,0. Een aaneenschakeling van oeroude en meestal volstrekt onjuiste clichees over verzekeringen, alsmede bij de pogingen ook nog iets inhoudelijks te melden, een absoluut geslaagde demonstratie van totale ondeskundigheid.
Enige zinnige informatie en vergelijkingen van de diverse dekkingen had voor velen van nut kunnen zijn, dit artikel had totaal niets te bieden.
Jammer. maar als dit niveau vaker voorkomt wordt het tijd me eens te bezinnen op het a; of niet voortzetten van het abonnement.

Theo

karinD

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door karinD »

In september kon je in de losse verkoop goedkoop het nieuwe AD kopen. Voor abonnementen gold deze korting niet. Toch raar dat ik als abonnee meer moet betalen voor dezelfde krant. Bij het AD zeggen ze dat de krant bij abonnees wordt bezorgd :?: en dat daarom die prijs niet lager kan. Blijft een idiote situatie.

gratama

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door gratama »

Ik was op uitnodiging van de redactie van trosradar maandag voor een week in de studio.

Ook na afgelopen maandag ben ik nog steeds niet benaderd door het AD om te samen met hen te kijken naar de verschillen tussen het landelijk AD en de regionale versies.

Ik kan ook bevestigen dat Dhr. Bonjer al was vertrokken voordat de uitzending beeindigd was. En dit terwijl hij mij beloofd had verder te willen praten na de uitzending.

Inmiddels wil ik niet meer uitgenodigd worden door het AD. Ik voel mij als lezer geminacht :( en heb inmiddels mijn abonnement opgezegd.

hethof
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 apr 2004 10:41

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door hethof »

Niet te geloven, maar wel waar: zoals ik schreef in dit forum op 3 oktober krijg ik nimmer antwoord van het AD, op welke wijze ik hier ook om verzoek. Nu heb ik het forumbericht doorgestuurd en ik krijg 1,17 euro, jawel 1,17 EURO, gestort op mijn girorekening. Inderdaad, meer is het abonnement niet waard.....

DeLezer
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2005 20:05

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door DeLezer »

Ik heb al jaren een zaterdagabonnement op de Haagsche Courant. Sinds 1 september is de HC opgegaan in het AD-HC.

Sinds 1 september heb ik op nog geen enkele zaterdag een AD-HC of een landelijke AD in mijn bus gehad.

De Lezersservice van het Algemeen Dagblad gebeld (een kleine 10x):
Lezersserver: 'u komt niet in het bestand voor...',
terwijl ik wel voor een heel jaar betaald heb.

Gegevens over bankrekening, relatie/abonneenummer HC doorgegeven.
Lezerservice: 'Wij gaan het uitzoeken, wij bellen u terug'.

Dus niet he.
Ze hebben nog geen enkele maal teruggebeld. Op door mij gestuurde brieven met de informatie komt ook geen antwoord.

En ondertussen heb ik nog steeds geen zaterdag AD gehad.

Ik word wanhopig van die lui.
Moet ik soms persoonlijk langs gaan om het te regelen?

Heeft iemand ook al een dergelijke ervaring?

Gast

Re: missende onderwerpen in het AD

Ongelezen bericht door Gast »

Tros Radar.

Gesloten