LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starten met MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door jurrien »

koos boot, Denk jij nu echt dat wij allemaal achterlijk zijn met je flauwe opmerkingen? Ook wij anti zoals jullie ons zo graag noemen zijn heus nog wel in staat om zelf uit te maken waarop wij reageren. Het is precies wat Maarschalk schreef, zogenaamd aardig doen maar tussen de regels door denk je dat je de draak met ons kan steken. Nu had jij je kans ons iets te vertellen en dan verziek je het zelf met die kinderachtige opmerkingen.
jurrien

koos boot
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 16:11

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door koos boot »

Sorry Maarschalk, maar ik baseer mijn opmerkingen op "het algemeen". Op wat ik gelezen heb, in de postings.. Ik noem(de) niemand bij naam.
Mensen die zich aangesproken voelen.. Ok.. DAAR zal dan wel een reden voor zijn..

En zie... een beetje sarcasme... Het klopt dus wel...

Als ik dus zeg goedendag, met een uitleg, dan is dat gedaan om daarmee te voorkomen dat er weer iemand bijdehand gaat doen..
Ik kan er anders op wachten dat er iemand komt met; "goedendag???? het is midden in de nacht hoor...." :?


Het quoten doe ik maar niet.
Daarmee trekken mensen alleen maar teksten uit elkaar, en daarmee tevens uit hun verband.

Op jouw opmerking over veroordelen, kan ik alleen zeggen dat jij over veroordelen schrijft... Ik niet..Ik constateer slechts wat ik helaas al teveel heb gezien in de postings. Ik ben ook geenzins van plan om hierover in discussie te gaan. Nogmaals dat is MIJN verhaal en daar kun je ook niet over in discussie aangezien daar maar een optie/visie en waarheid voor is.

Op de rest wil ik zeker nog wel ingaan..
Aleen zie ik niet de noodzaak om jou of wie dan ook te informeren WAAROM (moet dat zo groot) ik tijdelijk niet actief ben. Ter info ik ben dus niet gestopt.. Alleen momenteel niet actief ermee bezig.
Waarom ik er wel weer actief mee ga worden? Heel simpel en dat had je dus ook kunnen lezen. Omdat ik er geld mee verdien. En omdat ik er nog meer mee kan verdienen.
Dat 6/8, 75% is zal denk ik niemand verbazen, maar bedankt voor het uitrekenen! :wink:

Steken onder water, ja wellicht. Niet echt verbazingwekkend ook, je gaat vanzelf een beetje melig worden als je echt leest (wat ik dus heb gedaan) wat voor reacties er gegeven worden op mensen die proberen iets uit te leggen. Ook hierbij wederom zowel Pro als Anti.

Hoe weet jij dat ik de foute dingen noem?
Blijkbaar weet jij dus wat ik moet zeggen, perfect!

Dat een deel naar de Kpn gaat lijkt me sterk!
Of je moet het over de "aansluiting" hebben, die helaas nog tot eind van dit jaar zeker in handen van KPN is ja.

Wat de rest krijgt.. heel simpel sommige enkele euro's andere enkele honderden..
Wat klanten verbellen kan ik je ook vertellen. Dat loopt van minder dan een euro per maand tot 2 a 3 duizend euro per maand.
De klanten bestaan uit zowel particulieren alsmede uit bedrijven.


de verkeerde gedachte die veel mensen hebben, dus ik neem je dat zeker niet kwalijk, is dat de mensen met de meeste klanten dus het meeste verdienen. Nee het belvolume van iemands klanten dat is van belang.
Zo heeft bvb een van de mensen in mijn downline 11 klanten maar wel een belvolume-gemiddelde dat ruim boven de rest uitkomt. Daarmee heeft hij dus ook veel meer inkomsten.

Ontkennen over verdiensten.. Er zijn zat reacties geweest van mensen die schreven dat er niets te verdienen valt en dat ze je belazeren als ze zeggen dat dat wel zo is.. Vandaar nog maar een keer mijn eigen bevindingen. Ik heb ook hierbij weer niemand persoonlijk aangesproken.

Dat de door jouw als top omschreven mensen het meeste verdienen zal ik niet ontkennen. Maar dat is bij de meeste bedrijven zo. Een directeur van welk middelgroot tot groot bedrijf heeft nu eenmaal een ander salaris dan de meeste werknemers.. Of dat eerlijk is staat hier ook niet ter discussie. Daar zijn zeker andere fora voor.

Ik respecteer een ander zijn mening wel, alleen kan ik soms niet goed worden van de manier waarop mensen dat brengen. Vliegen vangen is niet echt mijn hobby.

Ik noem jou zeker geen anti, dat heb jezelf gedaan.
Dat het onzin is zijn ook jouw woorden, en het noemen van leugens zal ik maar in het algemeen opvatten en niet in de samenhang van mijn verhaal.

Op jouw laatste quote-reactie kan ik slechts zeggen dat ook hier, jij er van uitgaat dat ik het hier slechts over de "anti" had. Maar die gedachte zal dan wel zijn reden hebben :idea:

--------------------------------

Op de reactie van Jurrien kan en wil ik slecht zeggen:
Wie de schoen past, trekke hem aan!


---------------

Voor de rest, mensen die meer willen weten of het een en ander op een normale manier willen bepraten.. Ga je gang.. Dat mag hier op het forum, voor mijn part in een persoonlijk gesprek met een bak koffie erbij, maar mag ook per mail.

Koos

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Je blijft maar bezig he?
Roepen dat doe ik niet, en dat doe ik niet, terwijl al twee mensen constateren dat je het wel doet.
Aleen zie ik niet de noodzaak om jou of wie dan ook te informeren WAAROM (moet dat zo groot) ik tijdelijk niet actief ben. Ter info ik ben dus niet gestopt.. Alleen momenteel niet actief ermee bezig.
Dat moet zo groot, omdat jij gaat vertellen wat wij zullen gaan zeggen. En je dat niet weet, maar ach, dat is voor jou blijkbaar niet van belang. Waarom ik dat wil weten? Omdat dat nu juist een interessant aspect van de discussie is. Iemand die zegt dat mlm een goed systeem is, ongeacht in welke bewoordingen hij het zegt, maar er vervolgens (tijdelijk) mee stopt. Doch waarom stop je dan met zo'n goed systeem? Hiermee draag je een punt aan waarmee mlm op zijn merites kan worden bediscussieerd (sorry voor het moeilijke woord koos).
Nu laat je het aan onder andere mij om hier een conclusie te trekken.
Dat 6/8, 75% is zal denk ik niemand verbazen, maar bedankt voor het uitrekenen!
Dat kan zelfs jij uitrekenen. Wat je schijnbaar weer niet kan is uitleggen waarom die downline van je voor 75% inactief is. Opnieuw laat je hier een interessant discussiepunt liggen.
Wat de rest krijgt.. heel simpel sommige enkele euro's andere enkele honderden..
Wat klanten verbellen kan ik je ook vertellen. Dat loopt van minder dan een euro per maand tot 2 a 3 duizend euro per maand.
De klanten bestaan uit zowel particulieren alsmede uit bedrijven.
Krijgen we dit gezeik weer. "Ja dat kun je niet zeggen, sommige veel en sommige weinig." Vent kom met cijfers, of ga je mlm vriendjes met dergelijke uitgekauwde antwoorden vervelen.

koos boot
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 16:11

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door koos boot »

Sorry Maarschalk

Lezen AUB...

IK schreef juist "dat kan ik je zeggen..."

NIET dat ik dat NIET kan zeggen...

En het is zo als het er staat...
sommige enkele euro's en andere enkele honderden..
Of wil je bedragen achter de comma?
Kan ook hoor hier heb je er 2

€ 12,38 en € 638,21 Maar schiet je daar verder wat mee op?



Wederom kan ik mij niet ontrekken aan het idee dat jij een waarzegger moet zijn.. Aangaande mijn niet actief zijn: Jij weet al wat ik ga zeggen en je weet ook al hoe ik dan weer ga reageren op jouw reactie..knap, heel knap.
Zo moeilijk is dat woord niet hoor, wellicht voor anderen, maar misschien helaas ik ken het.
Uitgaande van jouw "moeilijke woord" zou ik zeggen start vast met rekenen... 18 maanden geen tijd besteden aan iets.. en daar tussen de 50 en 150 euro (of moet dat ook elke maand tot op de cent) per maand voor krijgen.. wat zijn dan mijn verdiensten per uur?
Ik bedoel maar je kunt alles op verschillenden manieren uitleggen..

En zie hier.... Wat ik dacht te kunnen posten als een normaal iets en daarmee normale vragen van mensen te kunnen verwachten, gaat nu al de richting op van een flinke partij "de loef afsteken".

op de rest kom ik zeker terug, indien de redekaveling :wink: op een normale manier plaats kan vinden.


Koos

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik zal het wat simpeler voor je maken.
Wat ik wil weten is wat alle klanten tezamen verbellen per maand. En daarna wat jij en je downline totaal verdienen. Dan ga ik wel rekenen of alles echt zo fantastisch is.
Wederom kan ik mij niet ontrekken aan het idee dat jij een waarzegger moet zijn.. Aangaande mijn niet actief zijn: Jij weet al wat ik ga zeggen en je weet ook al hoe ik dan weer ga reageren op jouw reactie..knap, heel knap.
Waar haal je uit dat ik weet wat jij gaat zeggen?
Omdat jij alleen vermeld dat je tijdelijk gestopt bent, maar niet waarom moet de lezer (in dit geval ik) zelf maar zijn eigen conclusie trekken. Daarmee doel ik dus niet dat ik weet wat jij gaat zeggen, maar dat je mij nu wel de kans geeft een incorrecte conclusie te trekken en deze hier te verwoorden. Dat ik dat nog niet heb gedaan wijst er dus op dat ik nog steeds jouw antwoord afwacht.
Uitgaande van jouw "moeilijke woord" zou ik zeggen start vast met rekenen... 18 maanden geen tijd besteden aan iets.. en daar tussen de 50 en 150 euro (of moet dat ook elke maand tot op de cent) per maand voor krijgen.. wat zijn dan mijn verdiensten per uur?
Ik bedoel maar je kunt alles op verschillenden manieren uitleggen..
Dit verklaart alleen waarom je je niet hebt uitgeschreven, doch nog steeds niet waarom je (tijdelijk) gestopt bent.
En zie hier.... Wat ik dacht te kunnen posten als een normaal iets en daarmee normale vragen van mensen te kunnen verwachten, gaat nu al de richting op van een flinke partij "de loef afsteken".

op de rest kom ik zeker terug, indien de redekaveling op een normale manier plaats kan vinden.
Werkelijk? Misschien kan je dan eindelijk eens uitleggen waarom 3/4 van jouw downline niets doet en jij (tijdelijk) gestopt bent.
Dat is al de derde posting waarin ik dit vraag.

Doch waarom stop je dan met zo'n goed systeem? Hiermee draag je een punt aan waarmee mlm op zijn merites kan worden bediscussieerd.
Idem voor je downline.
Ik ga graag met iedereen een gesprek aan. ....
Maar graag wel op een beschaafde manier .....
Prima, geef dan eens antwoord op mijn vragen aangaande het gestopt zijn.
Die discussie waarmee we mlm op zijn merites kunnen beoordelen is nog steeds niet gestart.
Je weet dat ik het een prutsmethodiekje vindt, en jij denkt daar schijnbaar anders over, wat waarschijnlijk de reden is dat je hier gepost hebt. Toch ben je (tijdelijk) gestopt, en 75% van je downline ook.
Waarom vraag ik me af als het systeem toch zo goed werkt?

koos boot
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 16:11

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door koos boot »

Sorry Maarschalk even een korte reactie.

Even weinig tijd.. Zoals ik je al schreef kom ik hier nog wel op terug...

Wederom valt me echter op dat je sommige dingen toch iets anders opvat dan dat de reactie was... De quotes laten natuurlijk niet het gehele bericht zien doch slechts een stuk.

En sorry, ik ben geenzins van plan om jou precies te vertellen wie voor hoeveel geld aan telefoonkosten maakt en nog minder hoeveel de mensen in mijn downline verdienen...

Wel wil ik enkele getallen geven waar je wat mee kunt, maar ik denk niet dat mijn downline erop zit te wachten dat ik ga vertellen hoeveel ze verdienen. Niet (wederom NIET persoonlijk maar er zijn er nou eenmaal die WEL zo reageren) omdat andere dan zeggen..zie je wel ze verdienen niets... Maar meer om reden, dat het prive zaken zijn.
Van MIJ mag je alles weten, en ik heb daarom ook gelijk gezegd hoe en wat.

Maar nogmaals inderdaad jij vind het niets... Ik weet niet of dat je idee is of dat je er ook ervaring mee hebt.... Ik ben er blij mee... en DAT is ook de reden dat ik al aangaf er zeker weer mee door te gaan...

Eventueel wil ik je ook nog wel uitleggen waarom NU niet, maar dat ga ik zeker niet hier via een forum uitleggen.


en wat de verdiensten zijn daar heb je al 2 voorbeelden van..
tot op de cent nauwkeurig.... Dat zijn 2 bedragen die ik gepakt heb uit het downline rapport van 2 maanden terug. de ene is het hoogste en de ander niet de laagste, sorry daar zit er nog 1 onder van (nu ff uit het hoofd hoor ) iets van 7 euro en nog wat...

Sorry ik heb echt geen tijd nu maar kom er zeker op terug.

Koos

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Koos, kom nou met concrete antwoorden. Ik weet niet of je je eigen posts wel eens leest maar ik raad je dat zeker aan. Het valt mij namelijk op dat je nogal vaak komt met dezelfde typen uitspraken, zoals:

- "DAT is niet van belang". Of het al dan niet van belang is voor de discussie hoef jij m.i. niet in je eentje te bepalen. Er wordt namelijk niet voor niets naar gevraagd.

- "DAT zeg jij". Het lijkt wel alsof je iedere keer iets probeert te ontlokken; je zegt iets, krijgt daar een reactie op, en dan kom jij weer met "wie de schoen past...", "daar zal wel een reden voor zijn", "dat zeg jij", "dat zijn niet mijn woorden".

Een aantal vragen kun je gewoon beantwoorden. Je hoeft namelijk niet te vermelden WIE (met naam en toenaam) een bepaald bedrag verdient. Het gaat puur om de bedragen. De logica van die vraag lijkt mij toch inmiddels wel duidelijk. Ook hoef je niet precies uit te leggen waarom je tijdelijk gestopt bent. Je kunt ook volstaan met iets als "familie-omstandigheden" of zo.

Nog een paar inhoudelijke punten, die ik al vaker heb aangedragen: bij MLM kun je slechts tijdelijk niet actief zijn. Klanten hebben namelijk meer en meer de neiging om snel te switchen, je moet dus aan de slag blijven met het zoeken van klanten. Ook is het een FEIT dat in een eenmaal opgebouwd netwerk in bijna alle gevallen (MLM's) de top meer verdient dan de bodem. Oorzaak hiervan is cumulatie van omzetten. Daarnaast is het in het traditionele bedrijfsleven (zoals ik al eens uitgebreid beargumenteerd heb) niet meer dan logisch dat de directeur meer verdient dan de koffiedame. Hij loopt immers meer risico, draagt meer verantwoordelijkheid, maakt langere dagen, enzovoorts. Dit geldt NIET bij een MLM.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En sorry, ik ben geenzins van plan om jou precies te vertellen wie voor hoeveel geld aan telefoonkosten maakt en nog minder hoeveel de mensen in mijn downline verdienen...
Ik vraag niet hoeveel elke klant individueel verbelt en hoeveel elke downliner krijgt. Gewoon het totaal van verbeld en totaal verdiend van downline.
Door dit steeds niet te vermelden geef je alleen maar het idee dat je iets verbergt en blijven het gouden bergen die je voorspiegelt. En daarmee werk je weer het gevoel in de hand dat mlm niets meer is dan oplichting.
Eventueel wil ik je ook nog wel uitleggen waarom NU niet, maar dat ga ik zeker niet hier via een forum uitleggen.
Wat is dan het nut geweest van al jouw posts?
Schijnbaar wil je middels jouw positieve ervaring iets duidelijk maken, maar zodra mensen meer willen weten geef je niet thuis. Voor de rest sluit ik me aan bij de opmerking van student26 hierover.

Wat wil je dan
het een en ander op een normale manier willen bepraten..
?
Je draagt een aantal interessante discussiepunten aan, maar aangaande vragen daarop wil je niet ingaan. Wat wil je dan nog bepraten???

Madeleine
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Madeleine »

Een van de mensen in mijn downline is heel rustig (naast een fulltime baan) bezig om zijn klanten bestand uit te bouwen met 1 of 2 klanten per maand en hij alleen zit op zo'n 40 klanten .
HIJ is dus ook degene die het meeste verdient.. niet alleen door zijn nieuwe klanten, maar ook door de omzet van zijn klanten.
Gemiddelde telefoonrekening particulieren met de huidige prijzen:
20 € per maand. 5% daarvan is 1€ per maand per klant, is 40 Euro verdienste per maand en hij verdiend al meer dan jij? Nou Koos, vetpot die hele handel maar niet heus. En dat weet jij natuurlijk ook heel erg goed. Maar een van die mensen in jouw downline heeft wel 600 Euro moeten inleggen, dus wel 17 maanden aan het terugverdienen en dan maar hopen dat er nog enige inkomsten zijn. Want dat vergeet jij er wel even bij te vertellen. DE INLEG, geld betalen om vertegenwoordiger en producten te mogen verkopen zonder enig inzicht in het bedrijf, de aantallen vertegenwoordigers en de aantallen gebruikers.

Geweldig product Koos, ga er maar fijn meer door jongen en ik wens je heel veel succes in de "zakenwereld".

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Koos Koets, of Boot, of hoe je je noemt: ik dacht dat jij slechts je positieve verkooppraatje hier neer wilde zetten, maar je gaat wel op alle reacties in.

MLM stinkt, dat weet jij best. Ook ik weet het helaas uit eigen ervaring, dat mogelijke slachtoffers slechts een deel van het verhaal wordt voorgespiegeld. Ik ben er niet ingetrapt, omdat ik me niet liet misleiden door de gladde praatjes.

Ik heb het er eind vorig jaar al eens in 1 van de MLM-topics over gehad. Een zekere Osiris gaf daar heel netjes antwoord op, en bleek respectvol te reageren op iemand die tegen het systeem is.

Betreffende berichten mag je zelf gaan opzoeken, dat ga ik niet voor je doen. Tip: gebruik de zoekfunktie hierboven.

Ik laat ze weleens vertellen, de collega's die met enthousiaste verhalen komen over dit systeem, en dat nieuwe produkt dat niet via de normale kanalen te krijgen is. En ik blijf er maar mee lachen, want ze rijden nog steeds in hun tweedehands autootje.

Wat ik dus kotsbeu word, dat voorspiegelen van gouden bergen, en wanneer je eens om bewijzen vraagt, dat die gladjakkers niet thuis geven.

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Beste Koos,

Ik heb al je posts gelezen.
1. Wat een onzin.
2. Als je beweert niet PRO of ANTI te willen scrhijven, waarom doe je het dan wel?
3. Je spreekt jezelf te vaak tegen.
4. Je hebt geen tijd om op bepaalde berichten te reageren, en toch komt er een heel verhaal over van alles en nog wat.
5. Je verschuilt je iets te vaak achter excuses.
6. In de tussentijd had je al een mooie baan elders kunnen krijgen.

Met vriendelijke groet,

Max van der Veer

Reacties algemeen:

a. Waarom moeten mensen die met MLM werken een parrttime baantje ernaast hebben, ofwel geregistreerd zijn via hun sofi-nummer voor belasting en verzekering?
b. Algemene vraag aan de intelligente mensen alhier, die met goede argumenten - zowel voor als tegen MLM e.d - komen: wie weet wat Timesharing precies inhoudt en valt het onder de categorie "MLM", "Piramide", "Belegging", "Oplichting" of "zakelijk en commercieel succes"? Graag serieuze reacties hierop.

Met vriendelijke groet,

Max van der Veer

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Als MLM zo een meesterlijk succes is, vraag ik me toch echt af wat al die MLM-ers toch de hele tijd op dit soort fora doen? Als het inderdaad geld oplevert, je weinig uur aan werk kwijt bent weet ik wel leukere dingen dan mezelf te moeten verdedigen op de pc op een site als deze, tegenover mensen die tegen het MLM-systeem zijn. Of ben ik nou ontzettend dom?

Met vriendelijke groet,

Max van der Veer

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Daar we niets meer hebben gehoord van onze Koos kunnen we er gevoeglijk vanuit gaan dat dit de zoveelste eendagsvlieg was die ons wel even kwam vertellen hoe geweldig mlm wel niet is. Maar bij kritsiche vragen is de volgel gevlogen.
Waarom denken dit soort types dat toch te kunnen doen? Domheid, naieviteit, arrogantie?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Algemene vraag aan de intelligente mensen alhier, die met goede argumenten - zowel voor als tegen MLM e.d - komen: wie weet wat Timesharing precies inhoudt en valt het onder de categorie "MLM", "Piramide", "Belegging", "Oplichting" of "zakelijk en commercieel succes"? Graag serieuze reacties hierop.
Ik ken timesharing als het kopen van het recht op het gebruiken van een appartement voor een deel van het jaar. Helaas heb ik alleen maar slechte verhalen gehoord van mensen die zich bekocht voelden.
Onder welke categorie het valt durf ik niet te zeggen.
Pas op en neem een maand bedenktijd en zoek in de tussentijd ervaringen. Neem pas na die maand een beslissing. Mag dat niet, dan niet doen.

De Nette Netwerker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:58

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door De Nette Netwerker »

Als MLM zo een meesterlijk succes is, vraag ik me toch echt af wat al die MLM-ers toch de hele tijd op dit soort fora doen?
Wij mogen toch ook eens komen bijlullen hier? :shock:

Dobranoc 8)

De Nette Netwerker.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik dacht dat jullie dat deden op de meetings, Waar je ook de nieuwe mensen moet overtuigen met halve waarheden en hele leugens?

jurrien

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Ik ken timesharing als het kopen van het recht op het gebruiken van een appartement voor een deel van het jaar. Helaas heb ik alleen maar slechte verhalen gehoord van mensen die zich bekocht voelden.
Onder welke categorie het valt durf ik niet te zeggen.
Pas op en neem een maand bedenktijd en zoek in de tussentijd ervaringen. Neem pas na die maand een beslissing. Mag dat niet, dan niet doen.
Ik ga niet kopen, ik ben laatst benaderd om op Aruba appartementen te verkopen in time sharing. Wat het is wist ik al, maar toch bedankt. Vroeg me alleen of of het ook een soort MLM is. Zelf kreeg ik het idee dat het puur Direct Sales is.[/quote]

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

MaxvdV het is geen mlm. Direct Sales is een goede term. Ik heb nog nooit gehoord dat time sharing via mlm ging.
Misschien een kans voor onze "nette" netwerker.

milcom
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2005 04:43

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door milcom »

wel grappig allemaal dit.

ik zie veel van mezelf in het verhaal van koos en ook ik kan beamen dat mlm wel degelijk werkt.

zo'n 6 jaar geleden kwam ik in aanraking met flp, een mlm bedrijf met gezondheidsproducten. alhoewel ik niet echt geinteresseerd was in de producten was ik wel geinteresseerd in mlm zelf en heb daarom ook de beslissing genomen om er te beginnen. al snel werd het duidelijk dat ik niks moest hebben van de dure en voor mij oninteressante producten van flp en de hele positieve hype cultuur rondom mlm. maar ben wel doorgegaan om meer te weten over mlm zelf. na 2 jaar onderzoek was ik veel te weten gekomen over talloze mlm bedrijven met allerlei verschillende concepten en producten/diensten en bedrijfsculturen. ik besloot met flp te stoppen waar ik slechte ervaringen mee heb gehad en veel geld en tijd mee ben verloren en ging in zee met de zelfde mlm bedrijf waar koos het over had. ook hier was er sprake van een positieve hype cultuur op presentaties waar ik niks van moest hebben. dus ben ik mijn eigen manier gaan hanteren. in het begin ben ik alleen klanten gaan aansluiten die goedkoper wilde bellen via het vaste kpn netwerk, dus verkoop, alleen had ik niet het gevoel dat ik aan het verkopen was omdat ik eigenlijk een besparing aanbood op het zelfde netwerk. ik deed veelal zakelijke klanten omdat die een grotere belvolume hebben waarop je verdient. ik ging te werk zoals een normale accountmanager van een traditioneel salesbedrijf en ging bedrijven benaderen voor besparingen op telecom diensten. hierdoor kreeg ik veel contact met allerlei soorten bedrijven. af en toe was er dan een manager of wie dan ook die met mij aan tafel zat om mijn zakelijke voorstel over telecom besparingen voor het bedrijf te bespreken, geinteresseerd in mijn werkzaamheden en hoe het werkt. na uitleg van de werking van dit mlm bedrijf gebeurde het wel eens dat bepaalde mensen wel geinteresseerd waren in deze vorm van business en er dus ook aan wilde beginnen. ik heb geen grote downline maar dat is ook niet mijn intentie. het gaat bij mij om klanten waar ik passieve inkomsten uit haal. dat er toevallig anderen zijn die dit ook willen doen is een leuke bijkomstigheid.
en ja ook ik ben zoals koos op dit moment 'inactief'. alhoewel ik dat waarschijnlijk nu wel zal blijven, maar ik ontvang nog steeds tot de dag van vandaag een paar honderd euro per maand zonder dat ik er iets meer voor doe. ik ben al meer als 2 jaar 'inactief'. natuurlijk gaan mensen dan afvragen waarom ik inactief ben als het echt zo goed werkt. reden is simpel, het ligt aan mezelf, 3 jaar geleden was de vaste telecom markt een stuk lucratiever dan nu en had toen behoorlijk wat klanten verzameld en een lekker passief inkomsten opgebouwd waarna ik lui werd. ik was immers fulltime ermee bezig en omdat het je zogenaamde eigen 'bedrijfje' is kan je ook zelf bepalen wanneer je werkt en wanneer niet. op een geven moment wilde ik meer aan mijn grote hobby besteden, snooker. hobby liep een beetje uit de hand en deed opeens niks meer aan de business. zoiets noemen we luiheid...
toen ik nog actief was verdiende ik nog het veelvoud van wat ik nu verdien, maar dat komt ook omdat ik er nu niks meer voor doe en daardoor langzaam klanten verdwijnen. de reden waarom ik er zeer waarschijnlijk niet mee verder ga en mijn klanten bestand laat 'doodbloeden' is omdat ook ik weet dat geen enkel mlm bedrijf waterdicht is. (maar dat betekent niet dat het niet werkt.) zo heeft dit mlm bedrijf in mijn ogen ook een potentieel valkuil over enkele jaren als er geen goede oplossing wordt gevonden voor het feit dat de vaste telecommarkt radicaal gaat veranderen kwa techniek door bv voip en mobiel en nieuwe communicatietechnologieen. mocht dat wel gebeuren zal ik misschien wel weer ooit in dit mlm bedrijf actief worden. maar voorlopig heb ik andere plannen, ik ga een wok restaurant openen in Nipsen, bij roosendaal. dus even de traditionele branch op, maar ach ja, wok restaurants zijn nu ook populair in nl dus is ook voorlopig lucratief.
btw. ik ken talloze mensen die zeer succesvol zijn geworden binnen mlm, bv mijn oude sponsor en vriend van flp, die nu in dure auto's rijdt en vakantie woningen bezit in het buitenland. ik zou em niet nadoen, gewoon vanwege het feit dat flp mij totaal niet aanspreekt.

Inderdaad, mlm is niet weggelegd voor iedereen en inderdaad ook mlm bedrijven zullen ooit stagneren bij bv marktverzadiging zoals elk ander bedrijf hier last van zal hebben. maar dat betekent niet dat mlm niet werkt!

Dus conclussie, ik kan zeggen dat mlm werkt omdat het ook voor mij en anderen die ik ken werkt.
geloof je me niet? dan mag je best een keer langskomen in mijn nieuwe wokrestaurant in nispen zodra die open gaat, hopelijk rond begin december.
Nee, ik ben niet aan het pitchen om iemand in mijn mlm business te krijgen ook al smeken ze me erom, want ik zei toch dat ik niet actief ben, maar ik ben wel aan het pitchen voor mijn nieuwe wok restaurant! :wink:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

milcom, jij zegt dat het werkt, want het werkt voor jou. Misschien kan je me uitleggen waarom dan 90 tot 95% van de mensen die aan mlm doen het niet werkt en zij er geen geld mee verdienen.

Gesloten