LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vetluis in de wasautomaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
loesbloem
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2005 21:47

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door loesbloem »

Hallo allemaal,


een duidelijk advies:
Gebruik een poeder(dit voorkomt overdosering en lost beter op.)
Gebruik een afgestreken juslepel (halve voorgeschreven hoeveelheid)

U heef nooit meer last van zeepluis!!! bIj welk merk wasautomaat dan ook.

Is het toestel eenmaal vervuild neem dan contact op met de fabrikant.

Wasmiddel is al duur genoeg, we laten ons toch geen poot uittrekken door deze fabrikanten!!

rebbel
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door rebbel »

Ik heb een miele en geen vetluis. Wel schoone fris ruikende was.En 10 jaar garantie.Dus miele is perfekt. 8)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Rebbel,

Een goede kennis van mij heeft een Miele, het zijn zondermeer goede machine's echter, zij heeft een groot probleem!,

Vetluis!...

Al diverse malen bij het verkooppunt van de machine geïnformeert, maar... No Way!,

Servicenummers gebeld van div. wasmiddelenfabrikanten, maar het probleem bleef!,

Daar ik met mijn Siemens machine, dezelfde problemen heb gekent, kon ik haar van goede raad voorzien,

Het probleem is het volgende:

Doordat de moderne machine's met zo weinig mogelijk water moeten werken wordt het in verhouding te weinig water in de machine gevoert, hetgeen inhoud dat de was in de vuiligheid van de was gewassen wordt, dit veroorzaakt de typerende vieze lucht aan de was!,

Remedie: de gewone dosering wasmiddel gebruiken, en voeg zélf wat meer water aan de machine toe!, d.m.v. een gieter of tuinslang!,

Het is een eerste klas lapmiddel, maar het is een probaat middel!,

Ik heb geen problemen meer ondervonden, evenals de kennis met de Miele machine!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door ikmirjam »

af en toe de rubberen ring reinigen wil ook nog wel eens schelen..

Dance
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2005 13:48

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Dance »

Ik heb al zeker bijna een jaar last van stinkende was. Maar dan idd alleen maar bij was op 40 graden. Mijn kookwas doe ik altijd op 90 graden.

Ik sprak er toevallig over met mijn schoonzus twoorbije weekend en zij zei dat ze ook dat probleem had!! en dat ze een onderhoud hebben laten doen en er een heleboel vieze vuile brokken wasmiddel uit de machine werden gehaald.

Denken jullie dat het beter zou zijn met een poeder te wassen? Maar dan vormt het een koek in de buizen is mij altijd verteld...en het vormt zichtbaar een koek in de riool.. :roll:

Wat sommige anderen hier vertellen dat je enkel maar vetluis hebt omdat je zelf vies bent vindt ik maar een heel laag niveau hebben... :shock:
het heeft niets te maken met je was te laten zitten in de machine: ze wordt bij mij altijd onmiddellijk uitgehangen.
Het heeft ook niet te maken met TE vuile was!!! :lol:

Ja, natuurlijk zullen hier wel mensen komen die reclame willen maken voor HUN toestellen.. :evil: Ik geloof niemand meer met al hun praatjes van dit is de beste machine..ik heb een Bosch en ben daar anders heel tevreden over (9 jaar oud)
Machines mogen de dag van vandaag niet lang meer meegaan..anders wordt er niets verkocht!! :idea:
Jammer eigenlijk en alleen maar meer vervuilend...

groeten,

Dance

rob0668
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2007 11:13

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door rob0668 »

heb/had ook eerst heel veel last van vlekken op kleding die er niet op zaten voordat ze de machine in gingen.
Nu heeft een reparateur de hele kuip schoongemaakt.Er kwam een hoop smurrie uit en hij vertelde ook dat dat aan vloeibaar wasmiddel lag.Zijn stelling is ook dat de structuur van poeder de kuip en trommel shoon houd.Ik denk ook dat als het de moeite waard is je een grondige reiniging/onderhoudsbeurt kan overwegen (lagers vervangen/koolborstels en ring reinigen) en ik heb weer een zo goed als nieuwe machine..(was met zelf brengen en halen maar 75 euro kwijt)
Ga wel nu de tips volgen als 1x per week een kookwas draaien enzo..

rob0668
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2007 11:13

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door rob0668 »

ik heb mij laten vertellen door de reparateur dat je het beste de poeder in het doseervakje kan doen.Als er geen zeepresten in achterblijven dan lost de poeder goed op.blijft er wel zeep achter overweeg dan een ander merk.Ik kan mij zo voorstellen dat als zeep niet goed oplost deze blijft plakken in de machine..dat vertelde hij ook over vloeibaar wasmiddel vooral bij lage temperatuur.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door bot321 »

Je kan ook lieveheerbeestjes mee wassen
die zijn gek opluis :)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door D1RK »

OP te lage temperatuur wassen of teveel zeeppoeder, dus dat is het!
Wat een verhalen, onzin, gewoon af en toe kookwas, en dat kan soms zelfs zonder zeep, zit genoeg in randen machine!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

D1rk heeft thuis kennelijk nog geleerd te wassen in een houten wastobbe.

rob.marinus
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2007 10:14

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door rob.marinus »

hallo ben werkzaam in de wasm reparatie, omdat we steeds vaker met lage temperaturen wassen ,en alle was middellen ,uit enzymen bestaan, gaat de machine, na verloop van tijd vervuilen, immers je dood geen bacterien op 30/40/60 graden,eigenlijk had moeder gelijk!
met 1 eetlepel choorl te doen in een wasbol ''zonderwas'', op 95 graden met een oudelap in de trommel ,zul je nooit meer last hebben van een viesemachine wel 2a 3 mal per jaar doen succes.

Gesloten