LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie
Re: Dobermann geëuthanaseerd. Grove fout van politie en justitie
We kunnen beter een fonds oprichten om te zorgen dat de familie Jacobs nooit meer een hond in huis krijgt.
De familie Jacobs is geheel zelf verantwoordelijk voor het gebeuren.
Zij hebben een hond vals gemaakt en na een waarschuwing zonder muilkorf en niet aangelijnd buiten laten lopen.
Volgens mij kunnen ze het geen barst schelen wat er met de hond is gebeurd maar hebben ze medelijden met zichzelf omdat hun "bezit" zomaar is afgepakt.
Wat mij betreft is deze hond uit zijn lijden verlost.
Met het houden van een dier komen nu eenmaal verantwoordelijkheden en de familie Jacobs heeft bewezen daarmee niet om te kunnen gaan.
De familie Jacobs is geheel zelf verantwoordelijk voor het gebeuren.
Zij hebben een hond vals gemaakt en na een waarschuwing zonder muilkorf en niet aangelijnd buiten laten lopen.
Volgens mij kunnen ze het geen barst schelen wat er met de hond is gebeurd maar hebben ze medelijden met zichzelf omdat hun "bezit" zomaar is afgepakt.
Wat mij betreft is deze hond uit zijn lijden verlost.
Met het houden van een dier komen nu eenmaal verantwoordelijkheden en de familie Jacobs heeft bewezen daarmee niet om te kunnen gaan.
samenloop van omstandigheden, ik houd absoluut niet van honden en als er zo'n aso rondloopt die dat beest los laat lopen dan is dat dan jammer maar hij moet weg, met die hond. Niet luisteren, geen kans meer , weg die hond! Bloedgeproeft dan zijn honden heel gevaarlijk en vallen eerder aan de volgende keer.
ik hou wel van honden, en voor de hond is dit ook heel erg.
maar voor die familie heb ik geen begrip. hoe durft iemand zelfs te opperen om een fonds op te richten......
maar voor die familie heb ik geen begrip. hoe durft iemand zelfs te opperen om een fonds op te richten......
nou corrie de winter, het is voor mij inderdaad een geruststelling dat mij dit nooit zal overkomen.
ik draag namelijk de verantwoordelijkheid voor mijn eigen hond, en ik zal hem NOOIT zomaar met politie of god mag weten wie dan ook meegeven.
het feit alleen al dat hij even zijn advocaat belde om te vragen wat hij moest doen makt me al misselijk... ik heb niet eens een advocaat!
ik zou eerst een half uur moeten zoeken naar een advocaat, maar die familie heeft er al 1!
vaker aanvaringen gehad ofzo?
ik draag namelijk de verantwoordelijkheid voor mijn eigen hond, en ik zal hem NOOIT zomaar met politie of god mag weten wie dan ook meegeven.
het feit alleen al dat hij even zijn advocaat belde om te vragen wat hij moest doen makt me al misselijk... ik heb niet eens een advocaat!
ik zou eerst een half uur moeten zoeken naar een advocaat, maar die familie heeft er al 1!
vaker aanvaringen gehad ofzo?
ja beetje toevallig wel ja
Honden, en overigens ook alle andere dieren incl mensen.. blijven altijd onberekenbaar. Zelfs als baas, die de hond toch het beste kent, kun je voor verassingen komen te staan. Dat neemt niet weg dat je als baas geen verantwoordelijkheid hebt voor een hond. Mijn irritatie nr 1 is mensen die onopgevoede honden overal maar los laten lopen. Zeker als je van je hond weet dat hij de neiging heeft om bijv. katten op te jagen. Bange kinderen (iets anders dan ettertjes..) de schuld geven van een aanval door een hond is echt helemaal belachelijk. Je vraagt je af waar de eigenaar van de hond op zo'n moment is... Als je mensen van hun angst voor honden af wil hebben is het overigens misschien een verstandiger idee je hond 1. goed op te voeden. 2. aan de lijn te houden 3. ze rustig aan elkaar voor te stellen.. inplaats van een uitgelaten springende hond op ze af te sturen met de boodschap als je stil blijft staan bijt ie niet...
Wanneer begrijpen mensen nu dat een hond, tijd en aandacht vraagt. Een hond is in de goede handen een aanwinst voor de maatschappij, in de verkeerde handen een gevaar!
Ik heb inderdaad medelijden met de hond... niet met de baas!
Wanneer begrijpen mensen nu dat een hond, tijd en aandacht vraagt. Een hond is in de goede handen een aanwinst voor de maatschappij, in de verkeerde handen een gevaar!
Ik heb inderdaad medelijden met de hond... niet met de baas!
die baas heeft waarschijnlijk alweer een andere hond
ik kon mijn ogen niet geloven toen die mijnheer Jacobs met zijn hond ging wandelen! hij zag een poes voor dat de hond hem zag en vertelde doodleuk dat zijn voortijdig heengegane hond al op de auto zou zijn gesprongen he!!! arme doberman !! dit baasje is duidelijk een maniak die zijn minderwaardigheids gevoel probeert te maskeren door te flaneren met een op het oog gevaaklijke hond, nou de enige gevaarlijke gek die ik zag was het baasje
het belangrijkste dat ik eruit haal is dat de eigenaar al meerdere waarschuwingen heeft gehad, ook om aan te lijnen binnen de bebouwde kom.
en het punt dat de baas zijn hond mee heeft gegeven, na overleg met zijn advocaat, en met het idee dat het om gedragstestjes ging.
ik zou niet zomaar een advocaat bij de hand hebben.
ik zou ook nooit van mijn hele leven mijn hond meegeven aan politie.
en het is toch gek dat ook bij die gedragstesten, die hij dan verwachte, dat de baas niet wilde zien hoe zijn hond zou reageren.
hij had hem nooit mee mogen geven zonder zelf mee te gaan, hij had ook gewoon aan moeten lijnen, vergeet niet dat storm gewoon, net als meerdere honden een bloedhekel aan katten had.
het is voor storm heel erg dat hij zonder zijn baasje moest overlijden.
voor de baas zelf heb ik geen enkel goed woord over
en het punt dat de baas zijn hond mee heeft gegeven, na overleg met zijn advocaat, en met het idee dat het om gedragstestjes ging.
ik zou niet zomaar een advocaat bij de hand hebben.
ik zou ook nooit van mijn hele leven mijn hond meegeven aan politie.
en het is toch gek dat ook bij die gedragstesten, die hij dan verwachte, dat de baas niet wilde zien hoe zijn hond zou reageren.
hij had hem nooit mee mogen geven zonder zelf mee te gaan, hij had ook gewoon aan moeten lijnen, vergeet niet dat storm gewoon, net als meerdere honden een bloedhekel aan katten had.
het is voor storm heel erg dat hij zonder zijn baasje moest overlijden.
voor de baas zelf heb ik geen enkel goed woord over
Ik ben in opzicht met 'gast' eens! Maar wat mij verbaasd is dat jij 'gast' oogcontact met die kwijlend hond had... Ik zou gewoon stil staan, maar vooral oogcontact vermijden, want ik heb het idee gekregen dat oogcontact ook soms slecht afloopt.. Ik heb altijd problemen met rotweiler's , maar wat raar is : ik heb geen probleem met mechelse herder, gisteren heb ik nog met twee mechelse, ze blaffen maar wat, en verder deden ze geen kwaad. Het is mijn mening ook dat eigenaar verantwoordelijk is voor eigen honden mits ; ze moeten gewoon altijd in de buurt blijven waar honden loslopen. Stel je voor, je hebt grote honden, ( verdedigingshonden , waakshonden etc ) en je bent er niet in de buurt van je eigen hond, en er komen wilde kinderen die spelen maar wat, maar voor de honden zelf is wat minder leuk, want de kinderen komen op terrioritum van hond zelf, en die gaat natuurlijk 'bewaken' , vooral wegjagen , zelfs aanvallen.
Daarom vind ik dat eigenaar zelf verantwoordelijk is voor zn honden.
Dus: regeltje ; vriendelijk muilkorf ( mits kinderen op bezoek komen etc , loslopend altijd in de buurt blijven zodat je m terug kan roepen )
een ex-klasgenote van mij is gebeten door hond, het was volgens mij een bouvier. want : ik rende achter haar aan zij rende voorop, het was spelletjes , maar ja toevallig was daar hond, en die was zeker absoluut niet van gediend , dat er werd gerend, dus ik zag met mijn eigen ogen hoe zij gebeten werd, erg wondelijk , veel bloed, dus direct naar haar toe, en meteen naar ehbo gegaan om spuit opvragen tegen honddolheids. En verder weet ik niet wat er met die hond is gebeurd, maar eigenares was er wel bij en ie bleef maar sorry zeggen etc etc.. Maar ja ik heb nog nooit geweten wat met die hond is gebeurd.
Afgemaakt denk ik van niet. Maar die hond is zeker dood. ( het was ook al erg lang geleden in mijn jeugd, maar dat weet ik nog goed. )
En honden zijn ook geen mensen, het zijn maar honden, die hebben absoluut opvoeding en sociale opvoeding nodig. En altijd consequentie blijven... sorry voor het hoop verhaaltje...moest het ff kwijt...
Daarom vind ik dat eigenaar zelf verantwoordelijk is voor zn honden.
Dus: regeltje ; vriendelijk muilkorf ( mits kinderen op bezoek komen etc , loslopend altijd in de buurt blijven zodat je m terug kan roepen )
een ex-klasgenote van mij is gebeten door hond, het was volgens mij een bouvier. want : ik rende achter haar aan zij rende voorop, het was spelletjes , maar ja toevallig was daar hond, en die was zeker absoluut niet van gediend , dat er werd gerend, dus ik zag met mijn eigen ogen hoe zij gebeten werd, erg wondelijk , veel bloed, dus direct naar haar toe, en meteen naar ehbo gegaan om spuit opvragen tegen honddolheids. En verder weet ik niet wat er met die hond is gebeurd, maar eigenares was er wel bij en ie bleef maar sorry zeggen etc etc.. Maar ja ik heb nog nooit geweten wat met die hond is gebeurd.
Afgemaakt denk ik van niet. Maar die hond is zeker dood. ( het was ook al erg lang geleden in mijn jeugd, maar dat weet ik nog goed. )
En honden zijn ook geen mensen, het zijn maar honden, die hebben absoluut opvoeding en sociale opvoeding nodig. En altijd consequentie blijven... sorry voor het hoop verhaaltje...moest het ff kwijt...
OFF TOPICpoeske
Geplaatst op: 22 Feb 2005 14:56 Onderwerp:
En denk je, als die kat gelijnt was, ze/hij niet doodgebeten was?
Honden horen niet los te lopen omdat ze dus dit soort dingen doen. en katten niet.........
honden zijn nou eenmaal, hoe lief ook, eigenwijs. als ze iets op het oog hebben, gaan ze er voor.
de reden dat katten los mogen lopen is dat katten zoiets gewoon niet doen.
vind jij het normaal een kat aan een riempje?
dit is gewoon onzin.
een hond is gewend gelijnd te lopen, is ook een dier die dit soort dingen aan kan.
een kat niet.
De hond had niet afgemaakt moeten worden, maar de eigenaren moeten wel beter op hun hond letten.
Als de hond doodgereden was omdat ie zich losrukte, wordt het verhaal weer helemaal verdraaid. dan reed de auto te hard.
Sorry.
Niet dat het leed niet verdiend is, maar de eigenaren van de kat hebben ook verdriet.
en ben blij dat katten los mogen!
Sorry hoor maar ik weet niet wat voor lieve poes jij dan wel niet hebt, want bij ons in de buurt vliegen die katten ook maar overal op af als ze iets zien, afgelopen zondag ging het dan ook fout.. Er stak een kat de weg over (ik keek net ff naar buiten) en er komt tegelijkertijd een auto aangereden, die vliegt op de rem en geeft een snok aan het stuur om de kat te ontwijken, mooi tegen de lantaarnpaal. Ik wist van wie de kat was en ben dan ook naar buiten gegaan. Heb met de bestuurder gesproken, hij heeft mijn naam en adres genoteerd en is naar de eigenaar van de kat gegaan om de schade te verhalen. Een uur later kwam de politie aangereden in het straatje.. Even later werd er bij ons aangebeld door de wijkagent. Hij vroeg mij of ik gezien had wat er gebeurde, ja dat had ik inderdaad. Ik vertelde wat ik gezien had en de agent heeft het genoteerd. Wat mij het meest stoorde was dat de katteneigenaar beweerde nergens verantwoordelijk voor te zijn. Maandagavond kwam ik thuis van mijn werk en liep de katteneigenaar tegen het lijf, ik vroeg haar hoe het nu afgelopen was en kreeg allerlei verwensingen naar mijn hoofd, dat ik me nergens mee moest bemoeien. Dus ik vroeg haar beleefd of de automobilist dan maar door had moeten rijden over de kat heen? Nou toen vond ze natuurlijk dat ik het wel heel bot stelde. "Katten horen niet aan een lijntje" Mijn bloed begon te koken, ik ben echt een dierenliefhebber maar als ik iedere zaterdag als er visite met kinderen dat weekend, mijn tuin moet controleren of er nergens weer kattenstront ligt van een anderman/vrouw zijn kat en er iedere week wel een hoop of 3/4 uit mijn tuin moet halen, nog niet gesproken over mijn mooie planten die kapot worden gezeken, dan heb ik zoiets van ik ga naar de boerenbond en ga er voor zorgen dat er 220v op mijn schuttingen en schuur komen te staan.. Het is verdorie MIJN tuin maar ik moet de KATTENSTRONT van een ANDER opruimen!
HALLO Als je zo graag een kat wilt dan hou je die maar in je eigen huis of tuin, je hoeft een ander toch niet met de rotzooi op te zadelen??!!!
Als wij de hond van me schoonouders uitlaten is die altijd netjes aangelijnd en ruimen wij zijn poep ook op! Ik zit er dan ook serieus aan te denken om de volgende keer bij de katteneigenaren in de buurt aan te bellen dat ze de kattenstront uit mijn tuin op moeten komen ruimen.
EN ja ik weet dat ik rijkelijk laat op het topic reageer maar ik moest echt ff mijn frustraties kwijt!
En ik hoop dat die automobilist van afgelopen zondag zijn schade vergoed krijgt!!
ON TOPIC
Tja die dobermann had niet zo snel geëuthanaseerd mogen worden en zeker niet zonder dit eerst te melden aan de eigenaar van de hond, hoe fout die hond ook in de ogen van sommigen is geweest. Honden zijn net als katten gedomesticeerd... maar het blijven dieren en net als katten zijn honden soms onvoorspelbaar.
de dobbermann is niet fout geweest!
zijn baas is een walgelijke rotvent
hij heeft te horen gekregen dat zijn hond een muilkorf om moest doen, het was immers niet de eerste keer, en nog laat hij zijn hond zonder korfje LOS rondlopen.
daarna, en dat kan ik nog steeds niet begrijpen, geeft hij zijn hond zomaar mee
over mijn lijk dat de politie zomaar 1 van mijn honden mee zal nemen, dan nemen ze mij erbij, of ze nou willen of niet
er is er hier 1 fout
en dat is de baas en zoals altijd is de trouwe 4 voeter hier de dupe van
over loslopende, jammerende en poepende katten laat ik me maar niet uit
zijn baas is een walgelijke rotvent
hij heeft te horen gekregen dat zijn hond een muilkorf om moest doen, het was immers niet de eerste keer, en nog laat hij zijn hond zonder korfje LOS rondlopen.
daarna, en dat kan ik nog steeds niet begrijpen, geeft hij zijn hond zomaar mee
over mijn lijk dat de politie zomaar 1 van mijn honden mee zal nemen, dan nemen ze mij erbij, of ze nou willen of niet
er is er hier 1 fout
en dat is de baas en zoals altijd is de trouwe 4 voeter hier de dupe van
over loslopende, jammerende en poepende katten laat ik me maar niet uit
Lichtpuntje voor baas van dode Storm
Hondenbaas Rinus Jacobs werd in hoger beroep van alle schuld vrijgepleit. Toch wil de Alphenaar, die heeft moeten toezien hoe zijn Storm een spuit kreeg, doorgaan met zijn strijd.
De dobermann van Rinus kreeg vorig jaar een spuitje, zonder dat zijn baasje daar iets vanaf wist. De politie, de dierenarts en het openbaar ministerie hadden grote fouten gemaakt volgens de hondenbaas. Toch moest hij zelf als verdachte voor de rechter verschijnen, omdat hond Storm een kat doodbeet. Uitspraak: Rinus moest ruim 300 euro schadevergoeding betalen aan de eigenaar van kat Bert. De politierechter vond dat de hondenbaas schuldig was.
De Alphenaar ging in hoger beroep. ,,Het gaat mij niet om het geld’’, legt hij uit. ,,Het gaat om rechtvaardigheid. Het gaat om alle honden die in Nederland nog levend rondlopen.’’ In het hoger beroep werd Rinus vrijdag vrijgesproken. Hij hoeft dus geen boete te betalen en de hondenbaas zou zijn ’spullen’ terug krijgen. ,,Dat kan niet meer, want Storm is dood.’’
De rechter sprak Rinus op alle punten vrij. ,,Ik ga door. Niet om een schadevergoeding, maar om de schuldige op het matje te krijgen. Zoiets als dit mag nooit meer gebeuren.’’
Rinus vindt dat de politie schuldig is. ,,Het is een individuele actie van een agent’’, zegt hij.
De politie wil niet reageren.
Bron: Uw KrantCafe in Alphen en omstreken, http://www.alphen.cc/pivot/entry.php?id=365
-
Ik hoef dit niet meer te lezen.
De hond is eerder in de fout gegaan.
Het had ook een kind kunnen zijn.
Hij hoorde na verschillende waarschuwingen aan de lijn.
Maar ja, ik ben geen rechter.
De hond is eerder in de fout gegaan.
Het had ook een kind kunnen zijn.
Hij hoorde na verschillende waarschuwingen aan de lijn.
Maar ja, ik ben geen rechter.
De hondeneigenaar is wel degelijk fout de hond had al eerder een kat gegrepen.
Over drie maanden is duidelijk of er beroep/cassatie aangetekend is.
Over drie maanden is duidelijk of er beroep/cassatie aangetekend is.
-
Vorige week is een poedeltje bij mij in de straat een oog kwijtgeraakt door een kat... Poedel zat aan de lijn. Kat afmaken, nagels amputeren, aanlijnen ???
Het is maar net wie er wint. Die heeft het altijd gedaan
Het is maar net wie er wint. Die heeft het altijd gedaan