LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

de tegenstanders van mlm zijn voor aanvallers in zoveel zinnen
waarom gaan hun ook niet voor zichzelf beginnen.als ze kunen tikken
en klieren .is dat voor hun werk en vertier.

als deze tegenstanders van mlm zich nu is gedragen als heren
kunnen ze van ons nog een helleboel leren.

groeten boere
Ik zou van jau nog geen rolo'tje drop willen koppen.

PS: tel de zbelvauwde in deezze reeghel.


Zolang de moraal van die ml-emmers op hetzelfde niveau staat als hun vermogen om foutloos te spellen, is er tenminste nog met ze te lachen, maar serieus nemen: nee, dat gaat me echt te ver.

iedereenisok
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2005 09:12

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door iedereenisok »

Spelfouten zijn nuttig!


Onfatsoenlijk.
Het is onfatsoenlijk anderen ongevraagd op (vermeende)
tekortkomingen te wijzen. Bovendien ook nogal dommig.
Men kan kennelijk niet lezen/begrijpen welk onderwerp wordt
aangekaart zodra een paar leestekens verkeerd staan.
Taalkundige geneuzel is immers zelden relevant voor
wat iemand zegt of schrijft.

Bedenkelijk.
Geleuter over taalfouten is vaak egocentrische eigendunk.
Niet zelden bedoeld iemand oneerlijk onderuit te halen met
argumenten die niet terzake doen. Ook wel je zelf profileren in
de zin van “kijk eens hoe geweldig ik ben!”. Ten koste van een
ander maar dat maakt niet uit.
Het is uiterst bedenkelijk iemand op die manier de mond te
willen snoeren. Alsof iemand verantwoording schuldig zou
zijn over de wijze waarop hij/zij iets zegt.

Maar ja het stoort me.
Hoezo stoort het u? Meent u alles wat u stoort dan ook maar
tegen die persoon te moeten zeggen? Het in uw ogen afzichtelijke
behang van uw buren te moeten gaan melden? De lelijkheid van
uw schoonmoeder onder haar aandacht brengen? De volgens u
verkeerde geloofsovertuiging van uw achterburen aan de
kaak stellen?
Misschien moet u zich wat meer gaan storen aan het feit dat u
zich stoort aan dingen die van geen belang zijn!
Ze gaan u ieder geval niet aan!

En als u zich al ergens aan stoort zou u kunnen beginnen met uw
eigen gebrekkige inzicht op wiskundig, aardrijkskundig, creatief,
(noem maar op) gebied. Maar bovenal zou u zich moeten storen
aan uw eigen onderontwikkelde inlevingvermogen en inzicht
in andere mensen. Ik kan u namelijk verzekeren daar schort wel
een en ander aan!

==

Oplossing.
Op het schavot met die taalkundige mierenneukers!
Weg met dictatuur van het puntkomma proletariaat!
Leve het volk!! Leve het vrije woord!!
Zeurpieten zijn het, niet anders. Gehakt er van maken,
das het beste wat we kunnen doen! Alhoewel, dat is wellicht
ook niet uiterst beschaafd. Maar ja, je moet wat met ze.
Laten we er nog even over nadenken…

Groot nut!
Al met al is het maken van taalfouten uiterst nuttig!
Je kunt er heel snel betweters, dommige zeurpieten,
muggenzifters, zeikers en lieden met een enigszins
gebrekkige innerlijke beschaving mee opsporen.
Kunnen we daarna nog zien wat we met ze doen.

Maak taalfouten! Van harte aanbevolen!

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Met name niet over de potentie van de markt e.d. Lijkt me trouwens wel lachen om met 50 Energetix-stands op een beurs te staan...
Gebeurt ook niet en zal ook nooit kunnen gebeuren. Energetix heeft daar de beursplanner voor uitgevonden voor de consulenten.

Wil jij op een beurs staan, vragen ze vriendelijk aan je om dat daar aan te geven. Zo kunnen andere consulenten zien of die beurs die zij willen doen al of niet bezet is. Wij niet Dom!!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kijk, energetix, alex, osiris, of hoe we hem vandaag moeten noemen geeft iets heel nuttigs aan.
Maanden hebben we in het verleden discussie gevoerd aangaande de regiobescherming van franchiseketens zoals McDonalds.
Dat was niet nodig bij mlm. Immers je dacht te beperkt als je van mening was dat je markt kleiner was omdat de halve straat al meedeed. Maar wat blijkt nu, het is toch nodig.
Blijkbaar verdraagt men elkaar niet zo goed, dus laten we maar 1 of een beperkt aantal sieradenverkopers op een beurs toe. Immers, het product is identiek, dus waarin zou je jezelf onderscheiden? Hooguit in de domheid van je beweringen over het gezondheidsbevorderende effect.

Op wat voor soort beurzen kan ik jullie eigenlijk vinden? De paranormaal beurs, de alternatieve geneeswijzen beurs of de zwarte markt in Beverwijk, de vlooienmarkt?
Of misschien op de jaarlijks convention van contributing authors voor de New England Journal of Medicine?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Waar het mij om ging was dat het bijna onmogelijk is om voor 18 cent per kilometer te rijden. Dus of je hebt een superlichte, superzuinige auto, of je zit jezelf rijk te rekenen.
Jij houdt van Rekenen:

Brandstofprijs: € 0.50 liter voor gas. 40 Liter per week x 52 weken = € 1040,- /jaar
WB = € 177,- /kwartaal = € 708,- jaar
Verzekering € 56,- maand = € 672,- jaar
Onderhoud + Afschrijving enz. € 5080,- jaar. (Dit is veel)

Totaal € 7.500,- kosten aan auto.

Gemiddeld rijd ik 40.000 km op jaarbasis. Volgens mij is dan € 7.500,- / 40.000km € 0.18 per kilometer.

Reken maar naar, makkelijker kan ik het niet maken!

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Op wat voor soort beurzen kan ik jullie eigenlijk vinden?
* Huishoudbeurs in Amsterdam
* Margrietbeurs
* Etosbeurs
* Sieradenbeurzen van Sieeradenfair en sieradenbeurs.
* Paraview beurzen
* Pasar Malm beurzen
* Kleine paranormaal beurzen
* Therapeutenbeurzen
* 50+ Beurs
* Life style beurzen
* Catier polo event in London
* kerstmarkten/beurzen
* Apotheken - vooral in Duitsland
* Drogisterijen
* Schoonheidssalons
* Parfumerieen
enz. enz. enz.


GreetZ,

Alex van Breemen
www.e-nergetix.be

P.S.

Vol verwachting wacht ik nog steeds op je uitleg, Maarschalk, mbt het feiten verhaal. Bij jou duurt straks wel erg lang!!

ondernemer_
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 apr 2005 21:59

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door ondernemer_ »

Maanden hebben we in het verleden discussie gevoerd aangaande de regiobescherming van franchiseketens zoals McDonalds.
Ik ben franchisenemer en bij ons is er geen sprake van regiobescherming. De franchise is een zgn adress-only.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Brandstofprijs: € 0.50 liter voor gas. 40 Liter per week x 52 weken = € 1040,- /jaar
Gemiddeld rijd ik 40.000 km op jaarbasis. Volgens mij is dan € 7.500,- / 40.000km € 0.18 per kilometer.
Reken maar naar, makkelijker kan ik het niet maken!
Ik heb het nagerekend. En wat mij betreft mag jij je magneetjes houden, maar verkoop mij alsjeblieft je auto!! Laat Shell het maar niet horen, een auto die 40000km rijdt op 2080 liter gas. 19 kilometer op een liter.

Maar genoeg flauwekul, ik denk dat je er redelijk in geslaagd bent aan te geven dat de kosten niet al te hoog zijn en de inkomsten niet al te laag. Wel heb ik het idee dat je zowat alle werkzaamheden met z'n tweeën verricht. Dat brengt de maandinkomsten dichter bij de 750 dan de 1500 per persoon, in jullie geval. Kan je ook aangeven hoeveel uren er per maand (p/p) in gaan zitten?

Maar nu de grotere lijnen van het systeem. Er zijn nog weinig reps, en de marges zijn astronomisch, dus ik wil aannemen dat je het op basis van eigen verkopen aardig redt. Maar gaat het ook lukken voor nóg eens 300 distributeurs? Als ik nu besluit mee te gaan doen, waar kan ik dan nog terecht met mijn stand op de beurs? Er zijn al geen plaatsen meer vrij, dus wie staat zijn plek aan mij af? Hetzelfde geldt voor internet. Plaats genoeg voor nog 300 websites, dat wel, maar moeten dan niet de bezoekers per site gehalveerd worden? En als ik en de andere 299 toetreders een team van, laten we zeggen, 5 man wil gaan opbouwen. Is het mlm-systeem ook robuust genoeg om het huidige bestand met 1800 magneetverkopers uit te breiden?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Kan je ook aangeven hoeveel uren er per maand (p/p) in gaan zitten?
zie mijn posting op het MLM prikbord mbt de verdiensten.

Een link heb ik hier ook geplaatst bij 1 van mijn antwoorden.
Rest blijf ik je ff schuldig. Ben on the move!!

Alex van Breemen
www.e-nergetix.be

"Quality questions create a quality life. Successful people ask better questions, and as a result, they get better answers. (Anthony Robbins)"

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Je hebt dus kennelijk een extreem zuinige auto (merk? type?).
Ook ik vraag me af hoeveel beurzen er zo'n beetje per jaar zijn en op hoeveel je er dan kunt staan??? Lijkt me een beetje l*llig om m'n downline te moeten vertellen dat ze niet naar beurs X kunnen omdat ik m'n plaatsje al gereserveerd heb...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Sorry,

en klein rekenfoutje gemaakt. Het moet 80 Liter keer € 0,50 x 52weken zijn = € 2080,-

Er komt dus € 1040,- bij die € 7.500,- = € 8.540,-

Mijn Kilometer verbruik incl. alles komt dan uit op ± € 0,21 cent!!

FF voor de Whizkids: Onderhoud aan een gasauto is minder dan alleen maar op benzine. De verbranding is schoner, enz. Vraag na bij een garage en het antwoord zla je verbazen.
Daarbij ligt het omslag punt van een auto die rijdt op gas - 2e hands op 12.400km, nieuw inbouw rond de 20.000km.

Info www.autogas.nl.

Mag je de volgende gegevens narekenen via de rekenmodule:

Ford Mondeo Stationwagon 1.8 Business edition BJ 1997.
KM per jaar gemiddeld 40.000km. Benzineprijs Hier op dit moment € 1.29 LPG € 0,50 kosten gasinstallatie € 2450,- Je zult dan zien dat mijn branstofprijs per km al 52% minder is.

Als jullie dit simpeltje al niet begrijpen :roll:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Ik vraag me af of je de rest van je autokosten ook per ongeluk verkeerd hebt berekend :)
Als jullie dit simpeltje al niet begrijpen
Wat ik veel lastiger vind om te begrijpen is dat je kennelijk wel de tijd hebt om dit soort zaken op te zoeken, maar niet om op de echte inhoud en vragen in te gaan...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik vraag me af of je de rest van je autokosten ook per ongeluk verkeerd hebt berekend
Kun je gewoon navragen bij de motorrijtuigenbelasting op hun site. Als je het type voertuig hebt en de kilo's (1344) het bouwjaar kun je de wegenbelasting per kwartaal opvragen.

Verzekering kun je ook navragen bij www.Netpolis.nl. Vul je de gegevens die ik bij de vorige postings heb neergezet en je zult het weten.

Essentie om op iets zo simpels te reageren en niet op dat wat jij belangrijk vindt?

Denk eens na, mischien dat je het antwoord vanzelf ontdekt.

Maar ik zal er straks op terugkomen!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Denk eens na, mischien dat je het antwoord vanzelf ontdekt.
Omdat je eigenlijk niet goed weet hoe je erop moet reageren? Omdat je het even moet navragen bij je upline?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ook ik vraag me af hoeveel beurzen er zo'n beetje per jaar zijn en op hoeveel je er dan kunt staan???
als je naar mijn antwoord van 15 Nov 2005 08:41 goed had gelezen had je daar al zelf antwoord op gehad!

probeer nog eens!

Lijkt me een beetje l*llig om m'n downline te moeten vertellen dat ze niet naar beurs X kunnen omdat ik m'n plaatsje al gereserveerd heb...
Ooit gehoord van Teamwork? Denk je dat bijv een huishoudbeurs door 1 persoon gedaan wordt? Hoezo belangrijke vraag? Niet toch?
Maar gaat het ook lukken voor nóg eens 300 distributeurs?
Ja
Hetzelfde geldt voor internet. Plaats genoeg voor nog 300 websites, dat wel, maar moeten dan niet de bezoekers per site gehalveerd worden?
Neen -Het principe van herhaald reclame maken ken je? Ja toch.

En als ik en de andere 299 toetreders een team van, laten we zeggen, 5 man wil gaan opbouwen. Is het mlm-systeem ook robuust genoeg om het huidige bestand met 1800 magneetverkopers uit te breiden?
Ja! indien nodig met meer!

Was dit goed zo Serge?


"Quality questions create a quality life. Successful people ask better questions, and as a result, they get better answers. (Anthony Robbins)"

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Nog wat!

Regiobescherming was gister of vandaag aangehaald.

* Als ik in Limburg woon en ik Doe een beurs in Groningen......

* Als ik in Amsterdam woon en ik doe een beurs in Dusseldorf -Duitsland.......

* Als ik in Nederland woon en ik doe een beurs op Curacao.......

* Als ik in België woon en ik heb een verkoop punt in zuid-Afrika....

* Als ik in Frankrijk woon en ik schrijf een voor mij onbekende in.........

Enz.

Enz.

Enz.

"Quality questions create a quality life. Successful people ask better questions, and as a result, they get better answers. (Anthony Robbins)"

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jurrien »

Kijk wat natuurlijk opvalt dat jij ten aanzien van het autoverhaal jij wel heel precies antwoord geeft. Alle cijfers zijn aanwezig [ of ze kloppen is wat anders ] Als jij nu op de andere vragen die onder andere student26 aan jou stelt ook zo precies antwoord, Is iedereen tevreden.

Jurrien

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Was dit goed zo Serge?
Nee, natuurlijk niet.
Quote: Ook ik vraag me af hoeveel beurzen er zo'n beetje per jaar zijn en op hoeveel je er dan kunt staan???

als je naar mijn antwoord van 15 Nov 2005 08:41 goed had gelezen had je daar al zelf antwoord op gehad!
Kijk, dat MLM'ers redelijk egocentrisch zijn, dat wisten we al. Maar dat je een vraag volledig op jezelf gaat betrekken, dat getuigt natuurlijk niet van veel interpretatievermogen.

Je geeft maar op 1 vraag antwoord, het waren er twee. Vervolgens antwoord je met "3 per maand". Ja, JIJ staat er op 3 per maand. De achterliggende gedachte van de vraag lijkt me toch niet zo moeilijk? Stel er zijn in totaal x beurzen die haalbaar zijn (qua afstand, reistijd, whatever). Je bent met y verkopers. Het antwoord had dus moeten zijn: x/y onder de voorwaarde dat we het een beetje eerlijk verdelen. De vraag is dus: hoeveel is x, en hoeveel is y?

Je hebt al "een beetje" antwoord gegeven. Namelijk y = 300 in Nederland. Nu dus nog x (hoeveel haalbare beurzen).
probeer nog eens!
Jij ook...
Quote: Lijkt me een beetje l*llig om m'n downline te moeten vertellen dat ze niet naar beurs X kunnen omdat ik m'n plaatsje al gereserveerd heb...

Ooit gehoord van Teamwork? Denk je dat bijv een huishoudbeurs door 1 persoon gedaan wordt? Hoezo belangrijke vraag? Niet toch?
Tuurlijk wel. Maar ik ben de lulligste niet; mag je 2 vriendjes meenemen, ok? Dan wordt y dus 100. Hoeveel is x? Trouwens, moeten we wel de inkomsten gaan delen, das weer minder. Hoe doe je dat dan? Volgens de Energetix-staffel? Of "fifty-fifty" (33-33-33 dus)?
Quote: Maar gaat het ook lukken voor nóg eens 300 distributeurs?

Ja
Tuurlijk. Dan komen er vast ook ineens 2 keer zoveel mensen naar die beurs. En anders verkopen we het toch voor 2 keer zoveel? :-)
Quote: Hetzelfde geldt voor internet. Plaats genoeg voor nog 300 websites, dat wel, maar moeten dan niet de bezoekers per site gehalveerd worden?

Neen -Het principe van herhaald reclame maken ken je? Ja toch.
Het principe van verdere verlaging van de winst per persoon ken je ook?
Quote: En als ik en de andere 299 toetreders een team van, laten we zeggen, 5 man wil gaan opbouwen. Is het mlm-systeem ook robuust genoeg om het huidige bestand met 1800 magneetverkopers uit te breiden?

Ja! indien nodig met meer!
Indien nodig? Wat nou "indien nodig"? Tuurlijk zijn ze nodig, je moet toch een downline bouwen? En de bevolking verdubbeld toch ook ieder jaar? En Sinterklaas bestaat toch ook?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Nog wat!
Regiobescherming was gister of vandaag aangehaald.
* Als ik in Limburg woon en ik Doe een beurs in Groningen......
Dan worden de verkopers woonachtig in Groningen verdrietig...
* Als ik in Amsterdam woon en ik doe een beurs in Dusseldorf -Duitsland.......
Dan worden de Duitse verkopers verdrietig...
* Als ik in Nederland woon en ik doe een beurs op Curacao.......
Je raadt het al?
* Als ik in België woon en ik heb een verkoop punt in zuid-Afrika....
Je ziet het patroon? Ja?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Humor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geweldig Serge.

Opeens heb je het..........Je wordt het Trosradar narretje.


Kom nu maar weer met je relevante vragen. Dan ben je het liefst :wink:


Quality questions create a quality life. Successful people ask better questions, and as a result, they get better answers. (Anthony Robbins)"

Gesloten