LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PEUGEOT IS PRUT
PEUGEOT IS PRUT
ook ik kocht een 206 automaat
spijt ja de automaat schakelt als een leerling op z"n 1e rijles
2x in storing vallen als motor nog koud is
dealer en inporteur zeggen, nee dit is normaal de computer geeft geen storing aan
verder zijn stuk gegaan de remlichten,de airbag, electrische ramen,radio,kachelaanjager,schauffeurstoel.
div. rammels
in 4jaar ben ik +/- 22x in de garage geweest
u begrijpt NOOIT MEER EEN PEUGEOT
spijt ja de automaat schakelt als een leerling op z"n 1e rijles
2x in storing vallen als motor nog koud is
dealer en inporteur zeggen, nee dit is normaal de computer geeft geen storing aan
verder zijn stuk gegaan de remlichten,de airbag, electrische ramen,radio,kachelaanjager,schauffeurstoel.
div. rammels
in 4jaar ben ik +/- 22x in de garage geweest
u begrijpt NOOIT MEER EEN PEUGEOT
Re: PEUGEOT IS PRUT
Franse slag hé, bijna even erg als die italianen. Kunnen geen auto's maken al proberen ze het 100 jaar. En toch blijven er mensen telkens intuinen, zogenaamd vanwege het comfort. Nou ik heb liever een auto die rijdt want het comfort als je stilstaat is 0.
Re: PEUGEOT IS PRUT
Mee eens.
Franse slag. Zelf geleden onder het bezit van Citroen. De vering was goed, als die niet defect was (veerbollen), maar voor de rest.....
NEE NOOIT MEER FRANS
De dealer heeft ook zijn best gedaan om mij weg te jagen. Een goede dealer met een minder merk kan nog een prettige relatie opleveren, maar een **** merk met een even **** dealer is een exit-klant scenario!
Franse slag. Zelf geleden onder het bezit van Citroen. De vering was goed, als die niet defect was (veerbollen), maar voor de rest.....
NEE NOOIT MEER FRANS
De dealer heeft ook zijn best gedaan om mij weg te jagen. Een goede dealer met een minder merk kan nog een prettige relatie opleveren, maar een **** merk met een even **** dealer is een exit-klant scenario!
Re: PEUGEOT IS PRUT
als ex peugeotrijder 206 en 307 rijder kan ik zeggen ; TODDENZOOI en RAMMELBAKKEN en niets anders. Ondertussen ben ik weer terug bij mijn oude merk, namelijk volkswagen met de GOLF V. Wat een feest om daarin te rijden. Als je ziet hoe hier alles in elkaar gezet is, en hoe perfect alles aansluit, is meteen de hogere kostprijs duidelijk. Dat vertaalt zich dus in een hogere restwaarde en dito prijzen. NOOIT meer peugeot.
Re: PEUGEOT IS PRUT
Ik heb ook zo'n ellende-bak gehad, ik kon hem op een gegeven moment wel in de krant zetten, met als titel "Peug te koop, altijd bij de dealer in de garage gestaan.
Nee nooit meer zo'n franse bak.
Nee nooit meer zo'n franse bak.
Re: PEUGEOT IS PRUT
Nooit problemen mee gehad, 5 peugeot's gehad 406, 2x 206 en 2x 307 maar rijden probleemloos, goede dealer die je direct helpt als je problemen hebt. Sommige mensen denken dat het alleen bij peugeot is waar het prut is maar ook al heb je een dikke audi a6 2.5 TDI uit 2003 zelfs daar zitten fouten in, bv, oxiderende raamstijlen waar je een eeuwigheid op moet wachten totdat het eindelijk eens vervangen wordt.
Overal is wel wat van te zeggen...... Het is maar net hoe je ermee omgaat.
Overal is wel wat van te zeggen...... Het is maar net hoe je ermee omgaat.
Re: PEUGEOT IS PRUT
Maar wij Nederlanders klagen nou eenmaal graag. Als je dit forum afstruint kun je alleen nog maar Lada of Lambourghini rijden, want over de rest wordt alleen maar steen en been geklaagd. Wat de mensen hierboven met een peugeot hebben, lees je over volkswagen weer ergens anders en over renault ook weer ergens anders enz enz, het is nou éénmaal een feit dat sommige auto's defecten hebben. Ik rijd zelf een 206cc en daarvoor 3 jaar in een gewone 206 gereden, ik heb nog nooit problemen gehad. Maar daarvoor reed ik VW en ook daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ik ben niet merkvast, gewoon kopen wat je mooi vind bij een betrouwbare dealer, dat voorkomt de meeste problemen al meestal... Vaak lees je ook alleen dat het merk k.ut is, maar ze vergeten er vaak bij te vermelden waar ze die auto gekocht hebben. Ik vermoed dat als je een auto koopt die 4.000 goedkoper is dan bij de merkdealer zelf...dan kun je de problemen verwachten, goedkoop is meestal duurkoop. Wat wel leuk is, je koopt één peugeot (of VW of wat dan ook) en daar is wat mee, dat kan, dan komt altijd de opmerking: ALLE peugeots zijn k.ut. Wie bepaalt of ik wel of niet lekker in mijn auto rijd ? ikzelf toch. En van VW, en peugeot en de andere veel verkochte merken zal inderdaad wel een paar niet goed zijn, t blijft mensenwerk...
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31 jul 2005 12:53
Re: PEUGEOT IS PRUT
Heb een 106 al meer als vier jaar en in grote lijnen een fijne auto
Re: PEUGEOT IS PRUT
Iemand vertelde mij vandaag dat een in Amerika wonende vriend net een gloednieuwe Jetta heeft gekocht.
Tijdens het rijden zakte ineens een zijruit naar beneden (schijnbaar vrij gewoon mankement bij VW).
En dat is bepaald niet het enige probleem dat VW met haar producten kent.
Uit elkaar spattende achterruiten, bevroren carterpannen, kapotte distributieriemen om maar een paar euvels te noemen.
En niet alleen iets van de laatste tijd; een collega had in 1981 een VW Golf gekocht. In twee jaar tijd vier kapotte dynamo's.
Daarna dus nooit meer een VW.
Waarom VW dus zo'n succes heeft met haar auto's? Een raadsel?
Want aan de prijzen is onderhand weinig volks meer?
En misschien dat hetzelfde eigenlijk wel gezegd kan worden van veel andere Europese automerken.
Tijdens het rijden zakte ineens een zijruit naar beneden (schijnbaar vrij gewoon mankement bij VW).
En dat is bepaald niet het enige probleem dat VW met haar producten kent.
Uit elkaar spattende achterruiten, bevroren carterpannen, kapotte distributieriemen om maar een paar euvels te noemen.
En niet alleen iets van de laatste tijd; een collega had in 1981 een VW Golf gekocht. In twee jaar tijd vier kapotte dynamo's.
Daarna dus nooit meer een VW.
Waarom VW dus zo'n succes heeft met haar auto's? Een raadsel?
Want aan de prijzen is onderhand weinig volks meer?
En misschien dat hetzelfde eigenlijk wel gezegd kan worden van veel andere Europese automerken.
Re: PEUGEOT IS PRUT
Op dit moment heb ik 62.000 km gereden in een Peugeot 206 1.4 XR.
Het is een probleemloze auto. Buiten de beurten om ben ik
in vier jaar tijd slechts e e n keer bij de garage geweest.
De wegligging is uitstekend en hij kan met z'n 75 pk prima
meekomen in het verkeer.
Het is een probleemloze auto. Buiten de beurten om ben ik
in vier jaar tijd slechts e e n keer bij de garage geweest.
De wegligging is uitstekend en hij kan met z'n 75 pk prima
meekomen in het verkeer.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 okt 2005 15:55
Re: PEUGEOT IS PRUT
Onze Peugeot 307 SW Pack 2.0 heeft de vervelende gewoonte om bij het stationair lopen van de motor te stotteren/trillen/schokken. Dit is - na ontelbare keren onze auto in anderhalf jaar tijd te hebben teruggebracht - door de de dealer bevestigd. De conclusie van de dealer (en Peugeot Nederland): DIT IS EEN EIGENSCHAP VAN DE AUTO (met name bij de 2.0). Het vreemde is dat niet alle Peugeot's deze eigenschap blijken te hebben, maar dit meldt de dealer uiteraard niet. Heeft iemand ook deze ervaringen met een Peugeot en weet iemand of hier een oplossing voor is?
Alvast bedankt voor de reacties.
Alvast bedankt voor de reacties.
Re: PEUGEOT IS PRUT
Wij hebben twee Fiats. Nooit klachten en een goede dealer. Dat was met onze laatste Renault wel anders.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 okt 2005 15:55
Re: PEUGEOT IS PRUT
Sorry Santie, maar wat heeft een Renault nou met een Peugeot te maken. Overigens ben ik blij voor je dat je nu goede auto's hebt.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 24 sep 2005 14:38
Re: PEUGEOT IS PRUT
ik zal dan wel een uitzondering zijn, maar ik heb ook een peug waar nooit wat mee is.
ik heb een 306 break van 2001, dus eentje van de laatsten met alle toeters en bellen en er is nooit iets mis met de auto, wel rammeltjes en kraakjes over een slechte weg.
maar daar is mee te leven.
ik hoor liever een kraakje dan dat plotseling mijn raam opendondert.
voor mij geldt: JE VOELT JE LEKKERDER IN EEN PEUGEOT!!!!
ik heb een 306 break van 2001, dus eentje van de laatsten met alle toeters en bellen en er is nooit iets mis met de auto, wel rammeltjes en kraakjes over een slechte weg.
maar daar is mee te leven.
ik hoor liever een kraakje dan dat plotseling mijn raam opendondert.
voor mij geldt: JE VOELT JE LEKKERDER IN EEN PEUGEOT!!!!
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15 apr 2005 17:37
Re: PEUGEOT IS PRUT
__________________
Laatst gewijzigd door Peter Aalberts op 19 okt 2012 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PEUGEOT IS PRUT
Ik heb een 306 Break uit 2000 waar wat fabrieksfoutjes aan zaten: hij is teruggeroepen voor een modificatie aan de remleidingen (komt bij alle merken voor) en de "multiriem" (zo heet een aandrijfriem bij Peugeot) klappert - dat geeft in de eerste twee versnellingen een brommend bijgeluid (riem gaat resoneren) - daar is ooit ook een modificatie (onder garantie) voor gemaakt maar het geluid kwam weer terug. Verder geen bijzondere schades of kostenposten (al vind ik een APK al reteduur, laat staan een grote beurt...). Maar ik wil heel graag de Golf IV terug die ik gehad heb. HOEWEL....
Ik kreeg mijn Golfje gloednieuw (leaseauto) en na 2 weken schakelde het airbag-systeem zich uit vanwege een defect. Vervolgens heb ik driekwart jaar (!) gewacht op een stuurunit, diverse telefoontjes en kwade brieven ten spijt. Dank u, Auto Domstad, maar ze bestaan dan ook niet meer.
Mijn lieve vriendin bezit een VW Polo, heeft al meegemaakt dat de kilometerteller-unit vervangen moest worden (gaf op een gegeven moment 30 km/h teveel aan...) - bij hoeveel van u is die unit vervangen?!? VW vond het ook erg verdacht en heeft de helft zelf betaald. Vervolgens krijgt de auto last van - naar later bleek - slijtage aan de versnellingsbak, maar Auto Muntstad vervangt doodleuk de startmotor, wil geen geld teruggeven als blijkt dat er feitelijk niets gerepareerd (terwijl zowel de ANWB-monteur als de monteur van VW's Mobiliteitsgarantie zich verbazen over het feit dat men bij *die* klachten aan uitgerekend de startmotor dacht) en wil een rekening sturen voor de monteur die op moet komen draven als de vervangen startmotor de klachten aan de versnellingsbak niet blijkt te hebben opgelost (nee, he he), etc. etc.
VW heeft maar twee nadelen: 1) de dealer en 2) het serviceapparaat. Ik twijfel nog of ik mijn 306 verder oprijd of toch een Golf ga zoeken. Ik denk dat dit verhaal universeel van toepassing is op iedereen die dit leest, niet tevreden is over zijn/haar huidige auto en een droomauto in gedachten heeft...
Ik kreeg mijn Golfje gloednieuw (leaseauto) en na 2 weken schakelde het airbag-systeem zich uit vanwege een defect. Vervolgens heb ik driekwart jaar (!) gewacht op een stuurunit, diverse telefoontjes en kwade brieven ten spijt. Dank u, Auto Domstad, maar ze bestaan dan ook niet meer.
Mijn lieve vriendin bezit een VW Polo, heeft al meegemaakt dat de kilometerteller-unit vervangen moest worden (gaf op een gegeven moment 30 km/h teveel aan...) - bij hoeveel van u is die unit vervangen?!? VW vond het ook erg verdacht en heeft de helft zelf betaald. Vervolgens krijgt de auto last van - naar later bleek - slijtage aan de versnellingsbak, maar Auto Muntstad vervangt doodleuk de startmotor, wil geen geld teruggeven als blijkt dat er feitelijk niets gerepareerd (terwijl zowel de ANWB-monteur als de monteur van VW's Mobiliteitsgarantie zich verbazen over het feit dat men bij *die* klachten aan uitgerekend de startmotor dacht) en wil een rekening sturen voor de monteur die op moet komen draven als de vervangen startmotor de klachten aan de versnellingsbak niet blijkt te hebben opgelost (nee, he he), etc. etc.
VW heeft maar twee nadelen: 1) de dealer en 2) het serviceapparaat. Ik twijfel nog of ik mijn 306 verder oprijd of toch een Golf ga zoeken. Ik denk dat dit verhaal universeel van toepassing is op iedereen die dit leest, niet tevreden is over zijn/haar huidige auto en een droomauto in gedachten heeft...
Re: PEUGEOT IS PRUT
Geplaatst op 11 Dec 2004 18:14 door Fransje
Franse slag hé, bijna even erg als die italianen. Kunnen geen auto's maken al proberen ze het 100 jaar. En toch blijven er mensen telkens intuinen, zogenaamd vanwege het comfort. Nou ik heb liever een auto die rijdt want het comfort als je stilstaat is 0.
Franse slag hé, bijna even erg als die italianen. Kunnen geen auto's maken al proberen ze het 100 jaar. En toch blijven er mensen telkens intuinen, zogenaamd vanwege het comfort. Nou ik heb liever een auto die rijdt want het comfort als je stilstaat is 0.
Wil je huidige generatie Franse auto's aub niet vergelijken met de Italiaanse. Ik weet ook wel dat Alfa's, Fiats en Lancia's een slechte naam meenemen uit het verleden en nu nog niet volledig probleemloos door het leven gaan, maar ik weet ook dat de huidige Franse auto's veel meer probelemen hebben dan de Italiaanse. Vraag dit maar eens aan een medewerker van de ANWB, een Franse auto heeft wel opvallend veel last van elektronische problemen.