LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerprijzen concertkaartjes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ben ik nou echt de enige die zegt: wie het eerst komt, die het eerst maalt? Iedereen valt over mensen die geld verdienen aan kaartjes, iets wat al gebeurt zolang er kaartjes voor een evenement worden verkocht.

Steek je hand eens in eigen boezem en zorg dat je op tijd een kaartje krijgt. Weg is pech. Als je een kaartje voor een normale prijs WIL krijgen, dan kan dat.

Gast

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Gast »

Zo oud als de wereld. Vraag en aanbod!!

Wie het slimst is verdient het meest.
Wie echt wil naar een concert staat vroeg op (of gaat helemaal niet slapen)
Helaas ben ik tegenwoordig dus te lui. Eagles graag willen hebben, maar niet gekregen want alleen op internet geprobeerd. Wel meteen voor een opslag van 150 euro verkrijgbaar bij de makelaars.
Deze vanuit EU verbieden of per land zou natuurlijk mooi zijnm naar zal wel niet haalbaar zijn.

Ik moet dus weer eens wat vroeger op!

De prijzen van reguliere concerten van sommige artiesten zijn tegenwoordig zo (te) hoog omdat via deze weg de platenmaatschappijen ook weer gecompenseerd worden voor de verminderde CD verkoop

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Suus!

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Suus! »

Wat ik niet snap, is hoe die organisaties als "budgetticket" aan zoveel kaarten kunnen komen?

Voor het concert van Robbie konden maar 4 kaarten pp worden gekocht. Zou zo'n organisatie dan honderden mensen in de rij hebben gezet om bij het postkantoor kaarten te kopen en ze vervolgens weer te verkopen? Of hebben zij andere manieren om aan kaarten te komen?

Ik weet dat de platenmaatschappij bijv. ook altijd standaard een aantal concertkaarten krijgt van mojo.

Het is zeker frustrerend als je zelf in de rij hebt gestaan en geen kaartjes hebt en dan vervolgens ziet dat die kaarten op marktplaats worden aangeboden.

Kaarten op naam vind ik prima idee! En mocht je kaarten over hebben, dan gewoon weer inleveren bij postkantoor, zodat de plaatsen weer voor algemene verkoop beschikbaar komen.

klaas4511

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door klaas4511 »

wat ook tegenvalt zijn de plaatsbewijzen/stoelen
zie bv. voor cabaret - daar is de duurste plaatsen niet beschikbaar tot 5 april tijdens de weekenden(daar heb ik voor gekeken)
JE KOMT ER MEESTAL PAS ACHTER ALS JE HET THEATER INGAAT
regelmatig aan de zijkanten gezeten voor de volle prijs
er is ook geen site waar je op kan zien waar je komt te zitten
zie bv. plattegrond van carree(amsterdam) ze geven bv. balkon 4e rij stoel 4 en 6
probeer maar uit te vinden waar te moet zitten en dat dan voor plm. 60 euro

k.aaldijk

Gast

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Gast »

Er schijnt speciale (kostbare) software te zijn die de ticketbrokers kunnen kopen om veel kaarten online te scoren via ticketmaster.

speerke

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door speerke »

Hoorde dat de Eagles naar Ahoy kwamen uitverkocht via ticketonline wel kaartjes 275.00 euro gewoon belachelijk

N.Lathouwers

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door N.Lathouwers »

Het moet Bij wet verboden moeten worden dat er zo massaal door één persoon meer als 10 kaartjes gekocht kan worden, want niet alleen de fans maar ook de artiesten zijn er massaal de dupe van.
Tal van fans zouden graag een of twee kaartjes willen kopen maar dat niet kunnen omdat er van deze handelaren de gehele verkoop kapot maken voor vele andere.
Eigenlijk zouden deze mensen met alle kaartjes moeten blijven zitten.
DUS BOYCOTTEN

diana en gejo

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door diana en gejo »

Wat dachten jullie van de radiostations, en programma's als de staatsloterij. Deze hebben ook altijd heel veel kaarten die je dan nog kunt winnen. Dat snap ik ook niet. Een concert van b.v. robbie is erg snel uitverkocht, maar vervolgens worden er wekenlang elke dag kaarten weggegeven. Ik ben van mening dat er een systeem moet komen, dat alleen de echte fans erheen kunnen. Je zou lid moeten zijn van de fanclub, en dan pas kun je kaarten kopen. Dan krijgt de artiest tenminste ook waar hij recht op heeft, namelijk de echte fans.

Bianca_
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2005 22:15

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Bianca_ »

Ik heb persoonlijk geen slechte ervaringen met online kaartjes bestellen, maar via mijn site zijn wel klachten binnen gekomen over budgetticket.nl
Ze vragen veel meer voor een kaartje dan de prijs van het kaartje zelf en daar staat niet iedereen bij stil. Sommige dachten dat het om nepkaartjes gingen. Ik had deze opmerking gemaild naar budgetticket en zij meldden dat het om echte kaartjes ging. Toen ik vroeg of ze de fans wat tegemoet wilden komen als bleek dat de kaartjes niet echt waren d.m.v. een vergoeding of iets dergelijks (wat me niet echt moeilijk lijkt als de kaartjes toch echt zijn), mailden ze terug: "We gaan hier verder niet op in".
Dat ze meer vragen dan de waarde van de kaartjes, oke. Maar als mensen dan om zekerheid vragen, krijg je zo'n antwoord terug. Dat wekt niet echt vertrouwen.

Anna2005

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Anna2005 »

Als je nu uren en uren bezig bent geweest via Internet en via allerlei telefoonlijnen en je hebt dan eindelijk felbegeerde Robbie Williams tickets kunnen kopen waarom zou je die dan niet mogen doorverkopen via bijvoorbeeld eBay of Marktplaats?
De biedingen lopen inderdaad tot fenomenale hoogten op maar er staat volgens mij niemand met een pistool tegen het hoofd van de bieders. Dat doen ze zelf.
Het is gewoon handel.

Wanneer komt er een programma over de woekerwinsten van bijvoorbeeld Louis Vuitton of Gucci?

Jos van Eck

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Jos van Eck »

Voor Robby Williams heeft mijn vrouw gedurende 2 uur geprobeerd telefonisch contact te krijgen met Ticket,tevergeefs, en afwisselend via internet getracht kaartjes te bestellen.

Telefonisch kwam je er niet tussen en via internet ook niet!

Om 11 uur zagen we al kaartjes (€62) te koop aangeboden worden op de site van Masterticket voor €245 !!!!!!!!!!

Inmiddels hebben we,door puur toeval,nog kaartjes kunnen kopen voor de gewone prijs.
In mijn kennissenkring heeft iedereen dezelfde ervaring:als je kaartjes wil kopen voor de grote artiesten kom je er niet tussen!

tokiess

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door tokiess »

weet je wie woekerprijzen vragen mojo concerts rolling stones veldkaarten waren bij de vorige concert nog 70 euro nu vragen ze 107 euro en zitplaatsen 135 euro daar hoor je niemand over waarom denk je dat de 2 rolling stones concert niet eens uitverkocht wordt de mensen zijn het zat om veel te betalen als de kaarten veel lager zijn worden de kaartjes op de zwarte markt ook veel goedkoper . dan loopt niemand te klagen want het is nog altijd vraag en aanbod als de mensen de kaartjes niet kopen worden er zeker geen woekerprijzen gevraagd en als je vroeg op staat heb je altijd wel kaartjes nooit problemen gehad

diehardfan

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door diehardfan »

Ik heb EUR 685 gekregen voor 4 kaartjes, zitplaatsen, in de Arena door ze op eBay aan te bieden. De Engelsman die ze heeft gekocht is dolgelukkig en ik ook. :lol:
Woekerwinsten? Woekerprijzen? Ik had die kaartjes voor de normale prijs aangeboden op eBay. Hij hoefde niet te bieden. Hij heeft dat geheel vrijwillig gedaan.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het kan aan mij liggen hoor, maar is die hele kaart verkoop business niet gewoon een kwestie van vraag en aanbod? De kaarten van populaire artiesten zijn zeer gewild en dus zullen de kosten hoog zijn.

Geen mens verplicht je om ze te kopen, maar aangezien Robbie Williams, The Rolling Stones etc binnen no time uitverkocht zijn zal er toch echt genoeg vraag naar zijn en zijn mensen ook bereid om ze te kopen.

Als je dan uren in de rij hebt gelegen en je grijpt er net naast heb je in mijn ogen gewoon ordinair pech gehad.

EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door EdwinW »

Heeft er iemand al eens gedacht een één-tweetje te doen met een muzikant? Muzikant geeft 4 concerten, kaarten binnen half uur uitverkocht, nog twee extra conxerten, binnen een uur uitverkocht, leuk ... nog twee concerten, etc etc etc. Dan denk ik dat je die kaarten aan het einde echt niet met woekerwinsten verkoopt.

Ouwe

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Ouwe »

Die vrouw die op het einde v.h. .programma vertelde dat ze geen banner op haar website gezet heeft....

Die zat daar dus wel mooi op tv de website te noemen.
En ze zei er ook nog bij dat de ticketes op die site niet zo erg duur zijn.
Als dat geen reclame is dan weet ik het niet meer.
Waarschijnlijk kreeg ze daar dus inderdaad gewoon voor betaald.

Was een beetje slordig van de redactie om haar die kans te geven.

a_c
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2005 21:19

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door a_c »

Vol verbazing heb ik naar de mensen gekeken die echt fan zijn en wel 2 uur in de rij hebben gelegen zonder kaartjes..... Zelf heb ik afgelopen zaterdag om 10.45 uur op ticketservice nog 2 kaartjes voor de rolling stones kunnen krijgen. Inderdaad geen staanplaatsen maar wel goede zitplaatsen en er was zelfs nog keuze genoeg. Ik vraag me dan ook af of dit aan mij ligt. Zelfs geen problemen gehad om op de site te komen. :?
Voor kaarten voor Robbie Williams heb ik 5 uur in de rij gelegen en ik heb veldkaarten. Het is een kwestie van vroeg gaan liggen en als je echt wilt gaan zijn zitplaatsen ook goed. Voor u2 heeft een vriend van ons vanaf 2.00 uur in de rij gelegen, wel zitplaatsen maar dat geeft niet.
En wat is er mis met woekerprijzen??? Je zet kaartjes op internet en er wordt op geboden. Gewoon handel dus. Vrije keuze van iedereen om er een prijs voor te betalen.
PS we hebben nog kaartjes voor robbie... :D

Peter 2
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 sep 2005 12:59

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Peter 2 »

Ik snap al die drukte niet. Het is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Kennelijk zijn er genoeg mensen die zulke enorme bedragen over hebben voor dat soort "muziek" (iets waar ik me over blijf verbazen, maar ja, als ze dat nou zo graag willen...). Al dat geklaag dat de echte fans geen kaartjes kunnen krijgen: waarom zouden de mensen die er kennelijk zulke grote bedragen voor over hebben geen "echte" fans zijn?

Tazzie

Re: Woekerprijzen concertkaartjes

Ongelezen bericht door Tazzie »

Zelf ben ik, samen met 4 vriendinnen, vanaf 10 uur 's morgens aan het bellen geweest voor kaarten voor Robbie Williams. Een andere vriendin stond bij het postkantoor. Mijn vriend en nog een andere vriend zaten op internet.
Rond 11.30 uur kwam ik er eindelijk door om daarna gelijk te horen dat alles uitverkocht was.
Heb zelfs nog bijna de hele week gebeld naar YorinFm om toch nog aan kaartjes te kunnen komen.........maar helaas ook dat mocht niet baten.
Ik word er, als fan zijnde, gewoon heel erg verdrietig van als ik vervolgens op Marktplaats etc zie staan dat er mensen zijn die 16(!) kaarten aanbieden voor 100 euro per stuk!!!!
Waarom niet gewoon kaarten op naam verkopen???? Dan ben je van het hele probleem af.
Feit blijft dat ik niet naar Robbie ga want ik ben echt niet van plan die lui te gaan spekken. Hoe jammer ik het ook vind.
Politiek Den Haag, wanneer wordt hier iets aan gedaan? Het gebeurt iedere keer weer en het blijft gebeuren. Het wordt tijd dat er actie ondernomen word.[/b]

Gesloten