LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio EN Intrum justitia

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door flappie »

ja dat klopt

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

En daarvoor E.com. Wij zijn al sinds 18 februari j.l weg en krijgen nog steeds aanmaningen en incasso brieven van I.J. of we de maandtermijnen van november, december en januari willen betalen. Dat doen wij dus niet daar de maandelijkse voorschotten dermate te hoog waren dat niet zij maar wij nog geld tegoed hebben, deze maandelijkse termijnen hebben wij laten storneren. Tientallen malen hebben wij om de eindafrekening gevraagd. Daarna [18 feb.]zijn wij teruggegaan naar Nuon en netjes in augustus onze jaarafrekening ontvangen[met geld terug]. En op Oxxio wachten we maar , ze wilden ons afsluiten maar jammer voor hen kon dat niet, maar we gaan indien het nodig mocht zijn naar de rechtbank. Schoften zijn het.

LidaV
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2004 22:45

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door LidaV »

daarnet een telefoontje gehad van Oxxio of ik wilde overstappen. Gemeld dat in het radarforum negatief over Oxxio geschreven staat, zegt Oxxio dat was 6 jaar geleden zijn de kindeziektes die ze door maakte. Ik heb gezegd dat ik bij mijn eigen leverancier van stroom blijft.

johnvdz
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:51

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door johnvdz »

ook mijn vr heeft net een telefoontje gehad maar die zecht daar moet je me man voor hebben
ik heb ze al vaker aan de lijn gehad en steeds voor het blok gezet met hun tarieven
ze kennen wel met hun stroom prijs goedkoper zijn maar als je verder gaat zoeken zijn ze met andere delen weer duurder met bijvoorbeeld de kosten voor het gebruik van het stroomnetwerk en zo meer van die kleine dingen ook het gebruikers deel is meer
en als die dingen bij elkaar is mijn meinig je ken gewoon beter bij de bekende leveranciers blijven dan weet je wet je hebt
en laat je niet verlieden tot telefonische over eenkomst
als je vraagt oom een schriftelijke over eenkomst worden ze al een heel stuk minder open en dat iwillen ze niet en als je dan zegt dat je dat als hun dat info sturen en jij zegt dat terug van .
dus als ik niet naar 7 maar 8 dagen reageer dan zit ik er aan vast en dan is het stil dus niet doen

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Mensen ga a.u.b. nooit met OXXIO in zee, laaienlichters van de eerste orde zijn het :x :x

Evert1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2005 06:18

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Evert1 »

Ik heb mij kortgeleden via de website van Oxxio aangemeld, maar hoor achteraf slechte verhalen over Oxxio.
Volgens de e-mail die ik van Oxxio heb ontvangen, krijg ik binnenkort over de post een bevestiging van de aanmelding en een leveringscontract. Ik zal dan nog 7 dagen de tijd hebben om het contract rustig door te nemen en er eventueel van af te zien.
Wat moet ik doen om te voorkomen dat ik van Nuon naar Oxxio overga?

strip
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:21

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door strip »

je krijgt eerst een aanmaning voordat IJ op je dak wordt gestuurd. Aldus Flappie.
Hij weet er alles van. Waarschijnlijk werkt hij ook bij een van die oplichters.

Dick65
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 01:35

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Dick65 »

Van de SGC kreeg ik bericht dat mijn geschil met OXXIO en consorten op 13 december zou worden behandeld. Ongelogen, een paar uur na ontvangst van de brief had ik OXXIO aan de lijn met het verzoek of ik de zaak wil intrekken, zij hadden Intrum Justitia ook al gevraagd mijn dossier te sluiten.Ook de geschilkosten willen ze mij betalen en een kleine vergoeding voor gemaakte porto en telefoonkosten.Ik viel zowat uit mijn stoel, omdat OXXIO sinds maart van dit jaar nooit inhoudelijk op mijn klacht is ingegaan,doch mij alleen met dreigementen van afsluiting en oplopende incassokosten heeft bestookt.In eerste instantie heb ik de man van OXXIO ook uitgelachen en zijn excuses niet geaccepteerd. Heb uiteindelijk van het gesprek een schriftelijke bevestiging gevraagd.Binnen 2 dagen had ik het met nogmaals excuses en het aanbod om boetevrij over te stappen naar een ander energiebedrijf.Oxxio heeft en gaat het anders en beter doen wordt er benadrukt.?? :P DE belofte dat ze voortaan wat voorzichtiger zullen zijn met dreigementen is niet schriftelijk bevestigd.
Wel dat ik tot uiterlijk 9 december de tijd had om mijn zaak in te trekken bij de SGC. En ..... op dezelfde dag van de brief had ik al de beloofde bedragen op mijn rekening staan.ZOU OXXIO TOCH ZIJN LEVEN VERBETEREN????

Ik weet het niet en ik hoop voor alle lotgenoten dat OXXIO zijn leven betert.

Enfin Ik was bezig met de kerstversiering en heb OXXIO het voordeel van de twijfel gegeven en de SGC op 9 dec. gefaxt, dat ik mijn zaak introk, omdat ik in deze tijd geen zin had in dit soort ruzies en liever ergens lekker ga eten dan mijn centjes uitgeven voor een zitting in Utrecht,(reiskosten en verblijfkosten zijn namelijk voor eigen rekening).

Ik wens iedereen VROLIJKE KERSTDAGEN EN EEN PRETTIG UITEINDE.

en een oplossing van de problemen met OXXIO

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Denk je nou echt dat OXXIO zijn leven betert? Ze doen dit alleen maar omdat je je klacht bij SGC hebt aangemeld. Mensen die dat niet doen laten ze alsnog zwaar in de stront zakken. Het draait voor OXXIO echt alleen maar om geld.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door flappie »

oxxio is druk bezig met het orde brengen van zaken zoals ik hier uit lees.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door jsp »

OXXIO heeft net voor miljoenen aan reclamezendtijd ingekocht (surf maar eens een uurtje over de netten) en kan zich daarom momenteel geen slechte publiciteit veroorloven. Klachten worden daarom afgekocht. Wacht maar een maandje tot na dit offensief, als de meute weer heeft toegehapt en vast zit aan OXXIO's willekeurige incasso's, de 3-jaarscontracten zonder tussentijdse afrekening, en zich heeft overgeleverd aan de aanstaande gratis digitale meterterreur van O.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door flappie »

ik betwijfel dat maar goed we zullen zien.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door jsp »

Je hebt helemaal gelijk Flappie, waarschijnlijk gaan de mensen pas mekkeren over een jaar (als de eindafrekening met teruggave uitblijft) en als ze meermalen zijn afgesnauwd door het callcenter. Dan pas zullen ze doorkrijgen hoezeer ze belazerd worden door OXXIO dat intussen het geld en de rente opstrijkt. Overigens twijfel ik al 3 jaar aan OXXIO en haar voorgangers Evolta, Durion en Energiebedrijf.com, wat dat betreft zijn we het eens :-)

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Harry B. »

Ja Flappie, nou weten we het wel!

Waar ik meer benieuwd naar ben..... Ik ben al een tijdje aandachtig meelezer van dit forum, en ik heb gezien dat Bob Schurkjens een fervent Oxxio-hater is. Dat is natuurlijk zijn keuze, en daar staat hij volgens mij ook niet alleen in. :wink:
Flappie is een fervent Oxxio-aanhanger, en daar staat hij iets meer alleen in. Ook zijn eigen keuze. Ik vind het best wel leuk, want het verlevendigt de discussie.

Maar als ik het goed gevolgd heb, is het contract van Bob met Oxxio onlangs na een geschil ontbonden. In dit topic stelt hij dat het Oxxio alleen maar om het geld te doen is. Maar ik ben dan benieuwd bij welke charitatieve energieleverancier Bob dan nu zit?

Bob, laat eens weten welke leverancier je nu hebt, want volgens mij heb je je wel behoorlijk in de materie verdiept. Of wil je niet dat wij allemaal jouw goede voorbeeld volgen, en overstappen naar dé ideale leverancier? Of bestaat die soms niet?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Harry, bedankt voor je uitgebreide analyse :lol: Natuurlijk gaat het bedrijven altijd om geld. Gelukkig erkennen de meeste bedrijven ook dat ze zich aan de wet moeten houden en dat ze een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Helaas kiest OXXIO er voor om zich niet aan de wet te houden en elke vorm van maatschappelijke verantwoordelijkheid aan zijn of haar laars te lappen. Iets dat de winstgevendheid van OXXIO ten goede komt (o.a. geld van klanten stelen door tegoeden van klanten domweg nooit terug te betalen).

Ik zit nu bij Caplare. Volgens www.energieprijzen.nl * een van de goedkoopsten. Tot nu toe goede ervaringen mee. Mails worden binnen 1 dag deskundig beantwoord. Daarnaast is Caplare als een van de weinigen vrijwillig aangesloten als registrant bij SGC. Dat betekent dat je in het geval van een geschil makkelijker je geld terugkrijgt dan bij een niet-registrant zoals OXXIO. Het is een klein bedrijf dat verder geen reclame maakt. Maar goed, zolang ik nog geen ervaring heb met Caplare t.a.v. de eindafrekening is het niet opportuun Caplare aan te bevelen.

OXXIO is inmiddels begonnen met agressieve reclamecampagne op TV. Het duurt ruim een jaar voordat goedgelovige consumenten in de gaten krijgen dat ze zijn belazerd door OXXIO. Het zal dus wel wat drukker worden op het OXXIO-forum.




*) volgens de DTE ( www.dte.nl ) de meest betrouwbare prijzenvergelijker

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Harry B. »

Dank je Bob voor je heldere antwoord.

Caplare is inderdaad een minder bekende naam, maar heeft daardoor misschien ook wel minder last van het "hoge bomen vangen veel wind" principe. Als ze in de luwte "gewoon" hun werk kunnen doen, dan is dat niet verkeerd natuurlijk.

Dat van die registranten en niet-registranten bij de SGC moet je me nog maar eens uitleggen, of heb je misschien een link waar ik e.e.a. zelf kan nalezen? Op www.sgc.nl kan ik het niet zo snel terugvinden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het registrantenoverzicht staat hier:

http://www.sgc.nl/registranten.asp?comm ... =5&vraag=1

Uitleg registranten:

"Legt de ondernemer het bindend advies niet voor aan de rechter en komt hij het ook niet na, dan zult u bij een ondernemer die lid is van EnergieNed of van VEWIN een beroep op de gewone rechter moeten doen om de nakoming van het bindend advies af te dwingen. Is de ondernemer bij de SGC geregistreerd dan kunt u een beroep doen op de door deze ondernemer afgegeven nakomingsgarantie."

Zie: http://www2.sgc.nl/Web/Site/default.asp ... 9433E2DF9F

SGC is de hele geschillenprocedure aan het stroomlijnen: alles kan nu online geregeld worden. De site wordt momenteel aangepast waardoor bovengeplaatste links binnenkort wellicht zijn veranderd.

Wat Caplare betreft: kleine bedrijven en instellingen doen het doorgaans veel beter dan grote organisaties. Dit gegeven is zeer actueel inzake de basisverzekering.

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door Harry B. »

Het is me nu helemaal duidelijk.

Opvallend dat geen enkele van de grotere maatschappijen registrant is.... Die hebben natuurlijk een uitgebreide juridische afdeling achter de hand om het toch nog weer hogerop te zoeken.

Laten we maar weer overgaan naar het oorspronkelijke onderwerp: Oxxio en Intrum Justitia.

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door gerritje »

Hallo,
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest, maar ik kan je zeggen dat er nog niks is veranderd. Ik ben nu sinds een jaar geen lid meer van de oxxio bende, en heb nog steeds geen eindafrekening gekregen. Gelukkig moet ik nog ca 100 euro bijbetalen, ik heb gewoon de laatste 4 termijnen teruggevorderd bij de bank, en tegen oxxio gezegd dat ik nog geld van hen krijg. Toen werd het stil aan het front, en ik denk dat het ook stil zal blijven. Een aanrader voor iedereen, gewoon de laatste afrekening zelf al berekenen en de rest niet betalen cq terugboeken.

Ik zit nu bij caplare, voorlopig naar volle tevredenheid. Binnenkort moet de eerste jaarafrekening komen. Spannend!!!

strip
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:21

Re: Oxxio EN Intrum justitia

Ongelezen bericht door strip »

Wij verwachten van deze Caplare klanten uiteraard straks hun bevindingen.

Gesloten