LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Nu probeert Helen het ook al.....

Wat probeer ik ook al???
Bedoel je MLM onderuit te halen?
Nee, hij bedoelt het tegendeel: MLM ophemelen.
Ik ben niet vastgeroest in mijn ideeen
Zo te horen hebben ze al aardig op je ingepraat...
En Amway (de naam zegt het al) betekent natuurlijk American Way.
Jan zit ook bij Amway ;-)
Nee we hadden het over een topinkomen als werknemer, niet over rijken.
Lees de discussie eens terug:

Quote: Maar ook diegenen met een topinkomen zijn niet echt rijk. Ze hebben wat meer als een ander, maar ik zie ze nog niet zo vlug een wereldreis maken.

Quote: ?! Nou ken ik niet heel veel mensen met een topinkomen, maar de eersten die me te binnenschieten hebben een vakantiehuis in Florida waar ze 4 a 5 keer per jaar heengaan.
Quote: Wij zijn tweeverdieners en hebben dezelfde hogere kosten

Dus een hoger inkomen geeft hogere kosten dus.
Je interpretatievermogen is niet echt super voor iemand die hoogbegaafd is he? Het deel van mijn antwoord waar het om ging was dat je niet bepaald rijk hoeft te zijn om hogere kosten te hebben.

Iedereen die redelijk verdient heeft geen recht op huursubsidie en de rest van de zaken die je noemde. Naarmate je inkomen stijgt na dat punt gebeurt er vanuit de omgeving niet veel dat nog invloed heeft op je kosten.
Dit bestijdt ik ook niet.
Ben me daar van bewust en ook zeker niet van plan mijn eigen zaak op te geven om enkel via MLM te gaan werken.
Ook hier ben je of de lijn van de discussie kwijt, of je begijpt niet waar het over ging. Het punt was onafhankelijkheid binnen de context van MLM. De conclusie was dat je AFHANKELIJK bent van één leverancier, BINNEN een bepaalde MLM. Wat jouw nevenactiviteiten zijn qua bedrijf of wat dan ook boeit niet.
Iedereen heeft waarschijnlijk een andere opvatting over onafhankelijkheid.
Precies wat ik al zei. Het punt is dat je binnen MLM eigenlijk maar op 1 gebied onafhankelijk bent: werk je niet, een beetje, of veel. Verder zit je aan alle kanten vast: leverancier, beloningsmodel, enzovoorts.
Quote: en kan allerlei bonussen binnenslepen

Ja dat ken ik.
Bonussen die je binnen kunt slepen of commissie die je op kunt strijken. In de meeste gevallen zijn die bonussen niet zo hoog.
Dat is relatief. Bij mijn vriend gaat het over bonussen die flink op kunnen lopen. Punt was dat inkomens in veel gevallen niet zo vast zijn. (Ik moet je wel erg vaak wijzen op hetgeen de discussie eigenlijk ging.)
(die lijkt dus erg veel op een piramide-structuur in het reguliere bedrijfsleven).
Nogmaals: ze hebben kennelijk al aardig op je ingepraat. Je ziet toch hoop ik wel in dat het niet om de VORM van de organisatie gaat???
Quote: Dat kan natuurlijk. Voor de meeste ondernemers gaat het helaas allemaal niet zo makkelijk.

Is dus wel mogelijk. Weer afhankelijk van capaciteiten, inzet, persoonlijkheid etc...
Bijna alles kan :)
Beetje jammer...

Hoezo jammer?
Omdat je er nogal mee te koop loopt. Ik zal wel erg Nederlands zijn om dat te vinden, maar ik hou daar niet zo van.
Of ik ben de voorloper van al die mensen die dat over een aantal jaar allemaal doen.
Tsja, als je dat gelooft, prima.
Quote: Mag ik vragen welke auto dat is (pure interesse). Ben zelf ook op zoek naar een leuke auto

Ik heb een Ford Cougar gekocht; leren bekleding, V6 180PK. Rijden er maar 600 in Nederland rond. Is echt vet.
Niet helemaal mijn stijl :) Ben zelf op zoek naar een leuke cabrio.
Klopt, maar de mensen stappen doorgaans wel niet meer naar de garage om te kijken, maar eerst op internet wat er te koop is.
Komt op hetzelfde neer. Heeft te maken met informatieverzameling voor aankoop, en met het feit dat het meestal om 2de hands auto's gaat. Auto's zijn typische voorbeelden van specialty products, waarvoor mensen veel moeite doen om informatie te verkrijgen, beoordelen, enzovoorts.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Mijn vriend is senior manager van meerdere uitzendbureau-vestigingen en kan allerlei bonussen binnenslepen, om maar een voorbeeld te noemen.

Aha......
Bonussen........?
Soms over de arbeidsprestaties van ondergeschikt personeel?
Hij HOORT het alleen maar te krijgen over zijn EIGEN inspanningen...., toch?????
Daar zit hem nu precies de kneep Jan. De kneep die jij nooit zult kunnen begrijpen. Hier komt precies het onderscheid naar voren tussen een MLM'er met een downline en een manager met werknemers.
Of is het nu niet erg?
Hij gaat NIET zijn mensen belazeren....?
Hij zegt NIET tegen zijn ondergeschikten:
''Wanneer je deze maand nu dit of dat gaat doen en het op zus of zo'n manier...., wordt de ''omzet'' die je veroorzaakt hebt een stuk groter..... en verdien je meer (KAN dat wel???. Nee? Zonde toch?)..... zodat ook zijn ''bonus'' stijgt....!
Nu ga je al raaskallen terwijl je geen idee hebt hoe het werkt. In het kort komt het er op neer dat iedereen binnen de betreffende organisatie afspraken met zijn superieuren maakt over te behalen doelstellingen. Zie het als persoonlijke targets. Het is dus mogelijk dat de ene consulent wel zijn bonus binnenhaalt, maar de ander niet. Het is ook mogelijk dat de consulenten hun bonussen binnenhalen, maar de manager niet.

En het grote verschil, waar ik hierboven ook al naar hintte (maar wat je vast niet begrijpt), is dat de manager als gevolg van zijn acties invloed daarop kan uitoefenen. Nu hoor ik je al roepen: dat is binnen MLM ook zo! MAAR!!!!!! hij is er ook nog eens verantwoordelijk voor! En dat is binnen MLM NIET het geval.
Quote: Objectieve ifo verzameld......
Das geen quote Jan :)
De student moet eerlijk blijven ....
Niet instappen???
Niet alle in-en out bekijken, ervaren en uittesten.....?
Slecht onderzoek!
Jij zou eens je vastgeroeste denkbeelden los moeten laten....... (komt je vast bekend voor). Objectieve info bestaat uit onderzoeken, rapporten en cijfers. NIET uit zelf instappen, want dan is het JUIST subjectieve informatie (namelijk afhankelijk van de betreffende persoon).

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi Helen....,
Wat probeer ik ook al???
Bedoel je MLM onderuit te halen?
Nee..., ik kreeg niet echt die indruk...... :)

Je probeert met redelijke argumenten iemand te laten zien dat er NIKS mis is met een eerlijke MLM structuur...... :D
Alleen ga je ervaren dat redelijkheid hier niet erg gewaardeerd wordt.

In feite IS je al verweten dat je hier alleen maar commentaar geeft om zieltjes te winnen.....!
MLM lijkt mij wel een mooie manier van producten aan de man/vrouw te brengen.
Ik ben alleen realistisch.

Voor mij weer een bewijs dat ''hoogbegaafden'' ook slim kunnen zijn.... :D (Is vaak NIET het geval!)
En dat is de realiteit. Niet iedereen heeft de wil en het vermogen om de top te bereiken binnen MLM, maar het kan wel.
Je moet er dan wel iets voor doen.
Er is inderdaad een prijs die betaalt moet worden en die is veel hoger dan de prijs om te blijven zitten ''waar je zit''.....
Ik denk zelf dat ik wel binnen MLM iets kan bereiken, maar ik wil eerst de producten testen alvorens andere mensen te benaderen.
Hoelang ga je daar over doen?????
Eén jaar? 2 jaar?
Je WEET dat dat flauwekul is, toch :wink:
Quote:
geen idee bij welke org. je bent ingeschreven, maar Amerikaanse toestanden.....?

Bij Amway inderdaad, had ik al gezegd.
Was me dus niet ontgaan.
Maar er zijn een aantal lijnen (org's, organisaties) in Nederland.
(Schwarz, Berghuis(Jim Jenz), Meadows/Hale...etc.)
Je ''upline'' dus....

mvg. en succes.
Jan v.E.

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Nog ff dan op een reactie van een student....:
Daar zit hem nu precies de kneep Jan. De kneep die jij nooit zult kunnen begrijpen. Hier komt precies het onderscheid naar voren tussen een MLM'er met een downline en een manager met werknemers.

Nu ga je al raaskallen terwijl je geen idee hebt hoe het werkt. In het kort komt het er op neer dat iedereen binnen de betreffende organisatie afspraken met zijn superieuren maakt over te behalen doelstellingen. Zie het als persoonlijke targets. Het is dus mogelijk dat de ene consulent wel zijn bonus binnenhaalt, maar de ander niet. Het is ook mogelijk dat de consulenten hun bonussen binnenhalen, maar de manager niet.
ERG knap dat de student hier verschil ziet met MLM.......
Ik niet..... en elk WELDENKEND mens niet....... :cry:
Oh... Sorry, sorry, sorry weer... Hij ziet DUS WEL verschil...!
Eens even analiseren welk verschil..... :)
En het grote verschil, waar ik hierboven ook al naar hintte (maar wat je vast niet begrijpt), is dat de manager als gevolg van zijn acties invloed daarop kan uitoefenen.
Gut, gut, gut.... Dus geen verschil?
Nu hoor ik je al roepen: dat is binnen MLM ook zo! MAAR!!!!!! hij is er ook nog eens verantwoordelijk voor! En dat is binnen MLM NIET het geval.
Ja, De student heeft JUIST gezien, dat er verschil IS!

Er IS nl ook verschil.....!
Een tiller/topper in MLM VOELT zich er verantwoordelijk voor.....
(EN hij merkt het is zijn portemonnee.....! :lol:)

Maar hij, de tiller/topper, kan NIET zeggen....::::::

Je MOET doen wat ik je zeg..., of anders...... :evil:

Dus zegt hij:
Kan ik je misschien helpen? Kan ik iets voor je doen?
Laten we eens samen kijken wat we er samen aan kunnen doen.....

En dat is alleen maar logisch..., maar niet te ''bewijzen'' zonder het te ervaren...... :wink:

Maar de student, deze student, zal TOCH nooit die ervaring op doen.....

JvE

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Henrice »

Je MOET doen wat ik je zeg..., of anders......
Dit zegt een manager als die zijn buik vol heeft van de dwarsligger waarmee hij de vriendelijkheid ver gepasserd is.


Kan ik je misschien helpen? Kan ik iets voor je doen?
Laten we eens samen kijken wat we er samen aan kunnen doen.....
Zo zal zijn benadering in eerste instantie geweest zijn.

Het verschil zit uitsluitend tussen je eigen oren jan.
Nare ervaring gehad in het bedrijfsleven ? Ja,daar geldt inderdaad de regel "wie niet luisteren wil of zich aanpast kan opdonderen.

frits2
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2005 16:59

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door frits2 »

Hiermee werd ik geconfronteerd bij verschillende msn groepen

Schrijf je nu gratis in bij BestPayWay een nieuwe Paypal. Nu inschrijven betekent een toppositie claimen en geld verdienen elke keer iemand een betaling doet of geld verstuurt.
Bij inschrijving € 25 in Uw account.
Voorts nog bonussen in 5 levels
Waarom zou U nog geld uitgeven aan opportunities die toch geen cent opbrengen.

Wij zoeken alleen serieuze mensen

http://www.cashpayway.com/index.php?ref=349424

Zou graag willen weten of er meer mensen geld verdienen met dit mlmbedrijf Best pay way

Madeleine
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Madeleine »

Serge........,
Je laat TELKENS wéér blijken wat een hu**er je bent, door je belachelijke aantijgingen terwijl je de meest elementaire regeltjes niet eens weet.....
wanneer stop je eens nonsens te verkopen...
Hier is uiteraard al meerdere keren op gereageerd maar ik wil nog een keer.

MLM is schelden en vloeken tegen diegenen die tegen zijn met argumenten hoe en waarom zij tegen zijn. Dit is dus MLM: als je niet met ons bent, ben je tegen ons en dan zijn alle middelen geoorloofd om de mond te snoeren.

Ik ben al uitgescholden voor hoer, idioot, krankzinnige. Je kunt het niet opnoemen of het is geschreven. Zelfs dreiging dat ik wel even opgezocht zou worden, dat ze weten waar ik woon. Wil nog iemand met deze zaken te maken hebben? De MLM-maffia. Niet meer of minder.

Dus, in dit milieu begeef je jezelf als je met MLM start; naar mijn idee blijft het nog steeds een sektarische hersenspoeling en intimidatie van tegenstanders wordt niet geschuwd.

Sorry, maar ik wens niet met dit soort gepeupel geïdentificeerd te worden. Ik ga ook steeds meer denken dat onze Jan geen enige business (meer) heeft en alleem maar de hele dag op internet hangt om zijn zwartgallige, hatelijke berichten te schrijven. Beetje wanhopig Jan?

Sorry Jan, je verlaagt je wel tot de ondergrens. Gaat het echt zo slecht met je business dat je nu wanhopig aan het worden bent? Lees ik wel door de regels. Wat ben jij diep gezonken met een jaar gelden.

Ik wens je heel veel succes in je leven, veel vrienden zul je inmiddels niet meer hebben.

Groet van Madeleine

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Je probeert met redelijke argumenten iemand te laten zien dat er NIKS mis is met een eerlijke MLM structuur......
Die argumenten zijn mij dan even ontgaan hoor. De discussie ging tot nu toe over de vraag in hoeverre je (on)afhankelijk bent, waar succes van afhangt en over het IQ van mevrouw. Waar zie jij precies argumenten die zouden moeten aantonen dat MLM een eerlijke manier van werken is??
Voor mij weer een bewijs dat ''hoogbegaafden'' ook slim kunnen zijn.... (Is vaak NIET het geval!)
Want iedereen die hoogbegaafd is, maar toch kritiek op MLM heeft, is per definitie niet slim, he Jan? Je kan het ECHT niet verkroppen he?
Er is inderdaad een prijs die betaalt moet worden en die is veel hoger dan de prijs om te blijven zitten ''waar je zit''.....
Vorige week zei je nog precies het omgekeerde...
ERG knap dat de student hier verschil ziet met MLM.......
Eerst zeg je bovenstaande, en dan:
Ja, De student heeft JUIST gezien, dat er verschil IS!
Je spreekt jezelf weer lekker tegen he?
Een tiller/topper in MLM VOELT zich er verantwoordelijk voor.....
(EN hij merkt het is zijn portemonnee.....! )
Maar hij, de tiller/topper, kan NIET zeggen....::::::
Je MOET doen wat ik je zeg..., of anders......
En DAT kan een manager dus ook niet. En GOEDE managers zeggen dat dus ook niet. Goed management is niet anderen opdrachten geven, zoals je zelf ook al eens geconcludeerd had (je spreekt hier jezelf dus alweer tegen), goed management is je mensen motiveren, ze naar een hoger niveau tillen, eruit halen wat er in zit. Denk je nou werkelijk dat een manager die zich opstelt zoals jij hier oppert het lang vol zal houden en een flinke omzet/winst neerzet?! Als dat het geval is ben je nog naiever dan je tot nu toe hebt laten zien.

Hét grote verschil met MLM wat dit betreft is derhalve dat hij ook aangesproken kan worden op de prestaties van zijn werknemers, hij heeft er daadwerkelijk verantwoordelijkheid over en zal zich dan ook verantwoordelijk voelen. De MLM'er heeft maar 1 doel: de meerdere eer en glorie (en piece of the pie) van hemzelf.
Maar de student, deze student, zal TOCH nooit die ervaring op doen.....
Jongen, ik heb een Drs. titel voor m'n naam, en als alles komende weken loopt zoals ik verwacht dat het gaat lopen, heb ik over een paar jaar RA achter m'n naam. Tegen die tijd zit jij nog steeds je 20 euro per maand te verdedigen. Ik laat je dus nu lekker lachen, we zullen zien wie het laatst lacht.

knippies
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:13

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door knippies »

Hallo Student,
Quote:
Ik ben niet vastgeroest in mijn ideeen


Zo te horen hebben ze al aardig op je ingepraat...
Wie zou er op me ingepraat hebben???
Niemand kan mij iets aanpraten hoor. Ik ben juist de mogelijkheden van MLM aan het bekijken ipv meteen te veroordelen en te verwerpen.
Ik bedoelde eerder de oude garde die vastgeroest zit. Mensen die vast zitten aan de ideeen van gisteren en de vooruitgang tegenhouden. Waarvoor de waarheid is wat ze in een boekje op school geleerd hebben en die niet inzien dat de maatschappij veranderd. Die zich niet willen verdiepen in andere ideeen en meteen een vooroordeel innemen zonder het eerst grondig bekeken te hebben.
Lees de discussie eens terug:

Quote: Maar ook diegenen met een topinkomen zijn niet echt rijk.
Ja daarvoor stelde ik dat iemand die als werknemer bij een bedrijf werkte en die een topinkomen verdiende niet echt rijk zijn. Maar volgens jouw zijn mensen die als werknemer bij een bedrijf werken en die daar een topinkomen hebben wel rijk. Wat versta je dan wel niet over rijk zijn? Enkel een huisje in Florida en een jacht??? Dat is bij mij enkel iemand met een goed inkomen, maar niet rijk. Als je rijk bent kun je gaan rentenieren.
Het deel van mijn antwoord waar het om ging was dat je niet bepaald rijk hoeft te zijn om hogere kosten te hebben.
Heb ik niet beweerd. Jij beweerde dat je geen hogere vaste lasten hebt als je een topinkomen (of iets meer verdient als anderen) hebt. Ik zie hier zelf dat dat wel is. En dat begint bij het wegvallen van de huursubsidie, maar wat dacht je van belasting, dividend etc.. (dit zijn weer voorbeelden hoor voordat je daar weer uitgebreid op in gaat).
Je interpretatievermogen is niet echt super voor iemand die hoogbegaafd is he?
Gaan we persoonlijk worden???
Slaat nergens op om dat te zeggen als het antwoord je niet bevalt.
Omdat je er nogal mee te koop loopt. Ik zal wel erg Nederlands zijn om dat te vinden, maar ik hou daar niet zo van.
De reden dat ik dat vermeldde is omdat het fatsoenlijk discusseren op dit forum blijkbaar niet voor iedereen zo gemakkelijk is. Zo kun je tenminste niet meteen de standaardopmerking maken van dat domme blondje ofzo...
En volgens mij ben jij degene die te koop loopt met je opleiding en ik weet het beter want ik studeer. Mij hoor je geen degenererende opmerkingen maken. Ik respecteer ieders mening en iemand anders hoeft het niet met me eens te zijn. Niet alleen mensen met een hoog IQ of met een hoge opleiding kunnen zinnige argumenten aanvoeren (voor of tegen).

Dus kunnen we misschien op een normale manier discussieren???

En wat die onafhankelijkheid betreft:
Ik zei al dat ik me bewust ben van de onafhankelijkheid van 1 leverancier. Maar wat is daar zo erg aan???
Veel andere bedrijven hebben ook maar 1 grote leverancier of maar 1 grote klant. En ja dan loop je dus weer een risico.

Maar dat is niet zozeer de vraag over MLM. De vraag is: kun je succesvol zijn en op den duur leven van het geld wat je verdient via MLM.
Ik zie hier wel mogelijkheden, maar ik zie ook dat dit niet voor iedereen weggelegd is. En dat is wel afhankelijk natuurlijk van je inzet (en nog wat dingen natuurlijk). Jij zult toch ook moeten zien dat die mogelijkheid er is.
En het mooie er van vind ik dat iedereen, ongeacht status, opleiding en inkomen er in kan stappen. Kwaliteiten die iemand bezit die in zijn huidige werksfeer niet tot zijn recht komen, kan hij dan wel benutten.

Diegene waardoor ik in contact ben gekomen met MLM is van beroep vrachtwagenchauffeur. Nu hij bezig is met MLM (los van wat hij hiermee verdient) zie ik wel een positieve verandering in zijn persoonlijkheid optreden. Hij is zelfverzekerder, komt er achter dat hij groepen mensen kan toespreken, etc... Met dit verkregen zelfvertrouwen zou hij nu ook kunnen gaan solliciteren naar een andere baan als vrachtwagenchauffeur. Hij zou nu heel goed een baan als vertegenwoordiger ofzo. kunnen gaan doen. En dat vind ik ook een positieve ontwikkeling voor die persoon zelf. Zoals ik al eerder zei zitten veel mensen op de verkeerde plek en dat is jammer. Of MLM hem nu wel of niet een volledig inkomen in de toekomst brengt; hij is door deze ervaring wel geestelijk gegroeid en dat is ook mooi meegenomen.

Groetjes
Helen

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Ik ben niet vastgeroest in mijn ideeen

Zo te horen hebben ze al aardig op je ingepraat...

Wie zou er op me ingepraat hebben???
Je upline, andere MLM'ers, dat soort types. Wat ik hierboven van je quoot is een typische uitspraak van MLM'ers. Ik heb je al meer van dat soort uitspraken zien doen.
Ik ben juist de mogelijkheden van MLM aan het bekijken ipv meteen te veroordelen en te verwerpen.
Impliceer je daarmee dat wij ("de tegenstanders") dat wel doen? In dat geval sla je de plank namelijk behoorlijk mis.
Ik bedoelde eerder de oude garde die vastgeroest zit. Mensen die vast zitten aan de ideeen van gisteren en de vooruitgang tegenhouden. Waarvoor de waarheid is wat ze in een boekje op school geleerd hebben en die niet inzien dat de maatschappij veranderd. Die zich niet willen verdiepen in andere ideeen en meteen een vooroordeel innemen zonder het eerst grondig bekeken te hebben.
Dit is en blijft een leuk discussiepunt :-) Ik begrijp alleen nooit echt goed wie het bedacht heeft en waarom mensen het nog steeds aanvoeren in de context van een discussie over MLM. MLM bestaat al 60 jaar, dat wist je neem ik aan wel? Het heeft NIETS meer te maken met een nieuw idee. Mensen keuren het ook niet af, of laat ik zeggen hebben er niet kritiek op, omdat het iets "nieuws" of zo is. De generatie managers van nu hebben allemaal "ooit" wel eens van MLM gehoord, doe maar eens een steekproefje. Het gros komt echter steevast tot dezelfde conclusies als een heleboel anderen tientallen jaren eerder al. Waarom zou je dat nog afdoen als "vastgeroest zitten in"? Deze mensen hebben tientallen jaren ervaring in het bedrijfsleven, zeer waarschijnlijk is een groot deel ervan qua opleiding nooit verder gekomen dan het middelbaar onderwijs. Affijn, je snapt het wel.
Wat versta je dan wel niet over rijk zijn? Enkel een huisje in Florida en een jacht??? Dat is bij mij enkel iemand met een goed inkomen, maar niet rijk. Als je rijk bent kun je gaan rentenieren.
Dan hadden we beter eerst een definitie gemaakt van "rijk". Nu wordt het een zinloze discussie waarbij niet eens duidelijk is waar de discussie over gaat. Zoals je ziet als je terugleest was het punt of "rijken" wel of niet wereldreizen maken en zo.
Heb ik niet beweerd.
?! Lees de discussie eens terug...
Jij beweerde dat je geen hogere vaste lasten hebt als je een topinkomen (of iets meer verdient als anderen) hebt. Ik zie hier zelf dat dat wel is.
Het was geen punt van mij dacht ik, maar de discussie liep langs een andere lijn. De stelling was dat je lasten niet per se hoger zijn bij een hoger inkomen. Ik heb je uit proberen te leggen dat dit enkel aan de onderkant speelt, bij de overgang van de grens van huursubsidies e.d.
En dat begint bij het wegvallen van de huursubsidie, maar wat dacht je van belasting, dividend etc.. (dit zijn weer voorbeelden hoor voordat je daar weer uitgebreid op in gaat).
Het zijn slechte voorbeelden. Als je meer belasting betalen als hogere lasten ziet dan heeft het geen enkel nut om hier verder op in te gaan. Ik zou er niet bijster veel om geven om een miljoen belasting te moeten betalen...
Quote: Je interpretatievermogen is niet echt super voor iemand die hoogbegaafd is he?

Gaan we persoonlijk worden???
Slaat nergens op om dat te zeggen als het antwoord je niet bevalt.
Ten eerste geef je geen antwoord, dat is het probleem wat ik ermee heb. Ten tweede maakte ik de opmerking omdat je, zoals ik al zei, naar mijn gevoel nogal te koop loopt met je hoogbegaafdheid.
De reden dat ik dat vermeldde is omdat het fatsoenlijk discusseren op dit forum blijkbaar niet voor iedereen zo gemakkelijk is.
Verdiep je eens in de antwoorden van de diverse partijen, kijk eens naar hun intellectuele niveau en trek je conclusie...
Zo kun je tenminste niet meteen de standaardopmerking maken van dat domme blondje ofzo...
Als ik dat zou zeggen zou je me zo van tafel kunnen vegen. Geen enkele reden voor mij dus om zoiets te zeggen.
En volgens mij ben jij degene die te koop loopt met je opleiding en ik weet het beter want ik studeer.
Ik loop niet te koop met mijn opleiding. Overigens ben ik afgestudeerd inmiddels. Mijn opleiding zelf is hier enkel ter sprake gekomen omdat de vraag werd gesteld welke opleiding ik dan heb. Aangezien dat een economische is ligt MLM, omdat het een marketing- en distributiesysteem is, op mijn vakgebied. Men kan mij daardoor geen verwijten maken in de trant van "wat weet jij er nou van". Toch gebeurt dat regelmatig, de domheid daarvan hoef ik niet verder toe te lichten. Wat je mij echter nooit zult zien schrijven is hoe hoog mijn IQ wel niet is en hoe succesvol ik in dit of dat wel niet ben. Het doet er namelijk geen r33t toe.
Mij hoor je geen degenererende opmerkingen maken.
Ik zeg alleen wat ik vind, hoe de ander dat opvat zegt meestal meer over die persoon dan over mij (kende je die al? ook zo'n opmerking uit het MLM-kamp).
Dus kunnen we misschien op een normale manier discussieren???
Ligt eraan hoe vaak je je IQ nog aan gaat voeren ;-)
En wat die onafhankelijkheid betreft:
Ik zei al dat ik me bewust ben van de onafhankelijkheid van 1 leverancier. Maar wat is daar zo erg aan???
Dom blondje ;-) Je moet wel de context erbij houden, die was namelijk de vraag of je wel of niet (on)afhankelijk bent binnen MLM.
Veel andere bedrijven hebben ook maar 1 grote leverancier of maar 1 grote klant. En ja dan loop je dus weer een risico.
Zij kunnen van leverancier wisselen, dat was het punt nou juist. Klanten hebben niets met de discussie te maken.
Maar dat is niet zozeer de vraag over MLM. De vraag is: kun je succesvol zijn en op den duur leven van het geld wat je verdient via MLM.
Die vraag is per definitie oninteressant. Alles kan namelijk, en zeker "op den duur". De vragen die de gemoederen op dit forum met name bezighouden is of dat ook kan zonder dat het ten koste gaat van anderen, of dat ook kan binnen de grenzen van de ethiek, of dat ook kan met een redelijk vooruitzicht en een goede kans.
En het mooie er van vind ik dat iedereen, ongeacht status, opleiding en inkomen er in kan stappen.
Dat geldt voor veel meer zaken. De vraag is of het reeel is dat je er ook nog iets uit weet te slepen.
Of MLM hem nu wel of niet een volledig inkomen in de toekomst brengt; hij is door deze ervaring wel geestelijk gegroeid en dat is ook mooi meegenomen.
Goed, dat is dan een pluspunt voor sommigen. Anderen krimpen alleen maar en zien hun gehele vriendenclub als sneeuw voor de zon verdwijnen. Tis maar waar je de aandacht op vestigt en welke consequenties je aanvaardbaar vindt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Maarschalk »

helen/knippies, ik kan het niet anders dan eens zijn dat je nogal met je hoogbegaafdheid te koop loopt. Je voert dit in ieder geval aan als verklaring waarom je in alle banen succesvol bent geweest en ewaarom je als ondernemer succesvol bent geweest.
Ik bedoelde eerder de oude garde die vastgeroest zit. Mensen die vast zitten aan de ideeen van gisteren en de vooruitgang tegenhouden. Waarvoor de waarheid is wat ze in een boekje op school geleerd hebben en die niet inzien dat de maatschappij veranderd. Die zich niet willen verdiepen in andere ideeen en meteen een vooroordeel innemen zonder het eerst grondig bekeken te hebben.
Dit zal dan zeker iedereen zijn die niet inziet hoe geweldig mlm is?
Ik durf te stellen dat de maatschappij misschien wel verandert, maar de achterliggende principes niet.
Ja daarvoor stelde ik dat iemand die als werknemer bij een bedrijf werkte en die een topinkomen verdiende niet echt rijk zijn. Maar volgens jouw zijn mensen die als werknemer bij een bedrijf werken en die daar een topinkomen hebben wel rijk. Wat versta je dan wel niet over rijk zijn? Enkel een huisje in Florida en een jacht??? Dat is bij mij enkel iemand met een goed inkomen, maar niet rijk. Als je rijk bent kun je gaan rentenieren.
Dus je bent rijk als je kan gaan rentenieren? En als dat nu iemand is met een topinkomen die ervoor kiest om door te werken? Misschien wordt het tijd dat je eens een definitie geeft van rijk zijn. Dan kunnen we wat inhoudelijker discussieren.
Heb ik niet beweerd. Jij beweerde dat je geen hogere vaste lasten hebt als je een topinkomen (of iets meer verdient als anderen) hebt. Ik zie hier zelf dat dat wel is. En dat begint bij het wegvallen van de huursubsidie, maar wat dacht je van belasting, dividend etc.. (dit zijn weer voorbeelden hoor voordat je daar weer uitgebreid op in gaat).
En hierin heeft student26 gelijk. De vaste lasten zijn je kosten voordat je subsidies en dergelijke krijgt. Het enige wat jij hebt aangetoond is dat mensen met een inkomen boven een bepaald niveau bepaalde subsidies niet meer krijgen. Je oorspronkelijke stelling over een topinkomen is dus inmiddels volledig weggeblazen.
Niet alleen mensen met een hoog IQ of met een hoge opleiding kunnen zinnige argumenten aanvoeren (voor of tegen).
Heeft uberhaupt iemand behalve jij hier dat gesteld dan???
Zoals ik al eerder zei zitten veel mensen op de verkeerde plek en dat is jammer. Of MLM hem nu wel of niet een volledig inkomen in de toekomst brengt; hij is door deze ervaring wel geestelijk gegroeid en dat is ook mooi meegenomen.
Hier breng je twee interessante punten aan.
1) Dat mensen op een verkeerde plek zitten hebben ze zelf een behoorlijkie verantwoordleijkheid in
2) Zijn geestelijke groei. Blijkbaar bepaal jij of iemand geestelijk gegroeid is. Heb je daar en meetlat voor? of komt dat puur door zijn interesse in Amway en mlm?
Maar de allermooiste heb je verstopt in de tekst:
Diegene waardoor ik in contact ben gekomen met MLM is van beroep vrachtwagenchauffeur. Nu hij bezig is met MLM (los van wat hij hiermee verdient) zie ik wel een positieve verandering in zijn persoonlijkheid optreden. Hij is zelfverzekerder, komt er achter dat hij groepen mensen kan toespreken, etc... Met dit verkregen zelfvertrouwen zou hij nu ook kunnen gaan solliciteren naar een andere baan als vrachtwagenchauffeur. Hij zou nu heel goed een baan als vertegenwoordiger ofzo. kunnen gaan doen.
Schijnbaar sla jij een vertegenwoordiger hoger aan dan een vrachtwagenchauffeur, dus laten we jouw opmerking over geen denigrerende opmerkingen maken maar met een hele flinke korrel zout nemen.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Henrice »

zie ik wel een positieve verandering in zijn persoonlijkheid optreden. Hij is zelfverzekerder, komt er achter dat hij groepen mensen kan toespreken, etc... Met dit verkregen zelfvertrouwen zou hij nu ook kunnen gaan solliciteren naar een andere baan als vrachtwagenchauffeur. Hij zou nu heel goed een baan als vertegenwoordiger ofzo. kunnen gaan doen. En dat vind ik ook een positieve ontwikkeling voor die persoon zelf.
Deze man zal nooit meer de vrachtwagenchauffeur zijn die die altijd is geweest en zal nooit de vertegenwoordiger zijn zoals de vertegenwoordiger is.Hij zal met zijn nieuwe houding alleen binnen de mkm gelederen kunnen funktioneren.....Een parvenu.

Een goede manager heeft in het bedrijfsleven de mogelijkheid om een visie uit te dragen,sfeer te bepalen en kan op lange temijn een soort cultuurdrager worden binnen het bedrijf.Zo lang de resultaten maar goed zijn heeft hij/zij hier grote vrijheid in.
Bij mlm heb je deze vrijheid niet maar worden je van bovenaf omgangsvormen opgelegd..(De methode) De vrachtwagenchauffeur is hierbij het ultieme voorbeeld.

De vrachtwagenchauffeur zal op een dag zelf ook beseffen dat er geen weg terug is en zijn nieuwe vorm van zijn met hand en tand verdedigen.Wat kan hij anders?

Je hebt hierboven een praktijkvoorbeeld van indoctrinatie beschreven.

Wie jij bent,
en wat je denkt.
Ik zal het doven..
Wie jij gaat worden,
en gaat geloven,
zal ik belonen,

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Quote:
Er is inderdaad een prijs die betaalt moet worden en die is veel hoger dan de prijs om te blijven zitten ''waar je zit''.....


Vorige week zei je nog precies het omgekeerde...
Bedoelde ik ook....! :) :D :lol:

JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Aangezien dat een economische is ligt MLM, omdat het een marketing- en distributiesysteem is, op mijn vakgebied. Men kan mij daardoor geen verwijten maken in de trant van "wat weet jij er nou van".
In je ''opfriscursus dan beter opletten.... :twisted:

JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi Helen....,
2) Zijn geestelijke groei. Blijkbaar bepaal jij of iemand geestelijk gegroeid is. Heb je daar en meetlat voor? of komt dat puur door zijn interesse in Amway en mlm?
Maar de allermooiste heb je verstopt in de tekst:

Quote:
Diegene waardoor ik in contact ben gekomen met MLM is van beroep vrachtwagenchauffeur. Nu hij bezig is met MLM (los van wat hij hiermee verdient) zie ik wel een positieve verandering in zijn persoonlijkheid optreden. Hij is zelfverzekerder, komt er achter dat hij groepen mensen kan toespreken, etc... Met dit verkregen zelfvertrouwen zou hij nu ook kunnen gaan solliciteren naar een andere baan als vrachtwagenchauffeur. Hij zou nu heel goed een baan als vertegenwoordiger ofzo. kunnen gaan doen.

Schijnbaar sla jij een vertegenwoordiger hoger aan dan een vrachtwagenchauffeur, dus laten we jouw opmerking over geen denigrerende opmerkingen maken maar met een hele flinke korrel zout nemen.
Ik vermoed dat je inmiddels beter begrijpt wat ik bedoel..... :(

Ik denk dat ik binnenkort mijn bijdragen hier ga verwijderen want ''paarlen voor de zwijnen'' is frustrerend werken......

Ik wens je veel succes en het is inderdaad waanzinnig leuk mensen positief te zien veranderen.....

We lopen elkaar wel een keer tegen het lijf.
Groeten aan je man.

Jan v. E.

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Oh, oh oh..... wat zit dat in de weg!!!!!!!!!!

Lijkt wel MLM.......:
Binnenkort..... doe ik dit... ben ik dat....!
Over een paar jaar......!



JvE
Inderdaad...veel woorden, weinig daden.
Mensen hou toch eens allemaal op, het is toch allang achterhaald dat MLM niet werkt, alleen voor degenen die ermee beginnen..
En wat alle opmerkingen over taal- en spelfouten betreft: ik steun de personen die vinden dat je hier best iemand op mag aanspreken. Sommige stukken tekst staan hier zo ontzettend vol met taalfouten dat je het niet eens meer serieus kan nemen.

Geen Drs., ik heb mijn studie niet afgemaakt, MaxvdV

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Quote:
Quote: Mijn vriend is senior manager van meerdere uitzendbureau-vestigingen en kan allerlei bonussen binnenslepen, om maar een voorbeeld te noemen.

Aha......
Bonussen........?
Soms over de arbeidsprestaties van ondergeschikt personeel?
Hij HOORT het alleen maar te krijgen over zijn EIGEN inspanningen...., toch?????


Daar zit hem nu precies de kneep Jan. De kneep die jij nooit zult kunnen begrijpen. Hier komt precies het onderscheid naar voren tussen een MLM'er met een downline en een manager met werknemers.

Quote:
Of is het nu niet erg?
Hij gaat NIET zijn mensen belazeren....?
Hij zegt NIET tegen zijn ondergeschikten:
''Wanneer je deze maand nu dit of dat gaat doen en het op zus of zo'n manier...., wordt de ''omzet'' die je veroorzaakt hebt een stuk groter..... en verdien je meer (KAN dat wel???. Nee? Zonde toch?)..... zodat ook zijn ''bonus'' stijgt....!


Nu ga je al raaskallen terwijl je geen idee hebt hoe het werkt. In het kort komt het er op neer dat iedereen binnen de betreffende organisatie afspraken met zijn superieuren maakt over te behalen doelstellingen. Zie het als persoonlijke targets. Het is dus mogelijk dat de ene consulent wel zijn bonus binnenhaalt, maar de ander niet. Het is ook mogelijk dat de consulenten hun bonussen binnenhalen, maar de manager niet.

En het grote verschil, waar ik hierboven ook al naar hintte (maar wat je vast niet begrijpt), is dat de manager als gevolg van zijn acties invloed daarop kan uitoefenen. Nu hoor ik je al roepen: dat is binnen MLM ook zo! MAAR!!!!!! hij is er ook nog eens verantwoordelijk voor! En dat is binnen MLM NIET het geval.

Quote:
Quote: Objectieve ifo verzameld......


Das geen quote Jan

Quote:
De student moet eerlijk blijven ....
Niet instappen???
Niet alle in-en out bekijken, ervaren en uittesten.....?
Slecht onderzoek!


Jij zou eens je vastgeroeste denkbeelden los moeten laten....... (komt je vast bekend voor). Objectieve info bestaat uit onderzoeken, rapporten en cijfers. NIET uit zelf instappen, want dan is het JUIST subjectieve informatie (namelijk afhankelijk van de betreffende persoon).
Student, ik mag jou wel, prima onderbouwd, zou het niet beter kunnen.

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Blijft leuk, meneer voelt zich aangevallen en komt weer met gebakken lucht...kan ik je misschien helpen.
Ja alleen met praktijkervaring kunnen wij, tegenstanders, iets bewijzen. We bewijzen al genoeg door niet mee te gaan met loze beloftes en ons niet te laten hersenspoelen. Neem je jezelf nog serieus met al je smileys?
Inhoudelijk er interessant, Max...... 8)
wanneer ga je naar de grote school....? :twisted:

Vr. gr. JvE (wanneer je later bij komt, is het wel minder goed voor je hoor..., op de grote school.... :P )

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Student, ik mag jou wel, prima onderbouwd, zou het niet beter kunnen.
Grappig.....

Wéér iemand erbij die niet ZELF kan denken.....!

Vr. gr. MAX......

Ga je ook ZELF iets aanvoeren....? (Heb er weer zin in.... :twisted: )

JvE (speciaal voor jou..... :) :D :lol: :P :wink: )

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Grappig.....

Wéér iemand erbij die niet ZELF kan denken.....!

Vr. gr. MAX......

Ga je ook ZELF iets aanvoeren....? (Heb er weer zin in.... )

JvE (speciaal voor jou..... )
Gut gut gut...

Ik ga me niet verlagen om een discussie met je aan te gaan, beste Jan.
Ik heb genoeg argumenten aangevoerd, vandaag en in het verleden. Er is niks mis mee om iemand een pluim te geven voor zijn reactie. Zou je zelf ook moeten doen, maar denken is niet jouw sterkste punt. Praten, praten en nog eens praten, dromen en de grote idealist uithangen, daar ben je goed in. Over een jaar kom ik hier weer eens kijken; benieuwd hoe het dan met je gaat. Ik besteed mijn tijd wel aan serieuzere en leukere zaken.
Fijne dag vandaag, vergeet niet nog wat te verkopen en wat mensen te werven.

Groeten

Gesloten