| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kinderbijslag maar afschaffen ..
Re: Kinderbijslag maar afschaffen ..
Hoezo politiek Den Haag.
Die bedoelen het altijd anders dan
ze het uitleggen.
Die bedoelen het altijd anders dan
ze het uitleggen.
Ben helemaal met je eens Pietjelien

Karr, bij vrienden van mij is hun zoontje een maand te vroeg geboren toen ze net op bezoek waren bij vrienden in Duitsland (ze wonen vlak bij de grens, waren ongeveer 20 kilometer van huis weg. Voor zo'n jochie mag van jou dus geen kinderbijslag betaald worden?Alleen kinderbijslag voor kinderen die ook in Nederland geboren zijn, vind ik nog niet eens zo'n gek idee.
Ze waren op bezoek in Duitsland, maar wonen in Nederland. Lijkt me dus een duidelijk geval.
Ik zeg het maar even , dan hoef ik het niet allemaal maar weer uit te leggen ; om dan maar makkelijk te beginnen , is er iemand die de opvatting invoelt dat de kinderbijslag aan een bepaald gedrag of wetswijziging te koppelen? Ik denk aan dat men ingeschreven kan staan bij een geboorte clubje, waar andere ouders of niet ouders , er ook voor jou kind willen zijn . Nu hoop ik dat we wat meer van het productieve probleem en de oplossingen kunnen aanvoelen . Hoeveel ouders willen dolgraag kinderen maar kunnen die niet krijgen ? Dan is delen toch een uitkomst ? Hier zit nog wel veel meer aan vast, wat door het gevoelsmatige effect voor iedereen veel goedkoper kan maken ook. Hier heb ik het wel over lieve mensen; algemene sympatie werkt ook heel vriendschappelijk !
Zie je nou karr-2 toch weer anders
als je bedoeld.
En van Rembrandt begrijp ik helemaal
niets meer.
Wel of niet afschaffen?
als je bedoeld.
En van Rembrandt begrijp ik helemaal
niets meer.
Wel of niet afschaffen?
Waarom wil je van mij iets begrijpen als je de essentie van het betoog niet begrijpt , waar gaan we in nederland dan naartoe ? Denk daar effen aan , en dat affschaffen kan beschaaft daar moet u het mee doen ..
Het wordt druk in Nederland.
Moeten we maar weer terug naar de tijd
dat er geen kinderbijslag was.
Dat was toch de essentie,dus leg dan eens duidelijk
uit wat je nu bedoeld en niet wat je wil.
Moeten we maar weer terug naar de tijd
dat er geen kinderbijslag was.
Dat was toch de essentie,dus leg dan eens duidelijk
uit wat je nu bedoeld en niet wat je wil.
Wat wil jij , doorgaan ? wat word uiteindelijk duurder , 75 euro per maand en binnen niet lange tijd heel nederland aan de uitkering ... kunnen we met die 75 euro dan nu alvast geleiderlijk al niet wat beters gaan doen .. met het oog op de toekomstige ontwikkeling ... bewijs graag een inzicht nu.
Laatst gewijzigd door Rembrandt op 03 jan 2006 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
doekiewoekie
kan iemand mij vertellen waar mijn breedbeeld-tv, dure merkkleding en -schoenen, riante stationwagen en andere snuisterijen zich dan wel mogen bevinden ?
Heb drie kids en € 649 euro kinderbijslag in het kwartaal....
beetje breedbeeld ( achterhaald ) of nog beter plasmascherm kost toch gauw zo'n € 2000... das dan bijna 9 maanden kinderbijslag.... dure merkkleding, tsja beetje trui, broek, en sneakers kosten toch wel € 250 ( en dat dus x 3 = €750 ) dat wordt gezellig , allemaal 1 stel kleding ...
riante stationwagen € 20.000 ehm , das ruim 90 maanden kinderbijslag... zo oud zijn mijn kinderen niet eens....
kijk dat je er voor bent om de kinderbijslag af te schaffen... prima !
maar kom niet met belachelijke uitspraken over wat er nu met die kinderbijslag gebeurd in de desbetreffende gezinnen... daardoor maak je jezelf en je standpunt niet erg geloofwaardig
ps... kinderbijslag is een lachertje... 72 eurootjes per kindertje per maand... als je daar van afhankelijk bent om je kinderen te kunnen geven wat ze nodig hebben... diep triest dat wij in een welvarend land als nederland er niet voor kunnen zorgen dat iedereen genoeg heeft om te leven en zo nu en dan ook nog eens te kunnen genieten.
( en nee, ik ben GEEN uitkeringsgerechtigde, wao-er of ww-er... ) betaal waarschijnlijk een uitkeringsgerechtigde moeder van t gedeelte belasting wat op mij ingehouden wordt enne.... van mij mag die mama fijn voor dr kindertjes blijven zorgen... dan werk ik wel in haar plaats !
Heb drie kids en € 649 euro kinderbijslag in het kwartaal....
beetje breedbeeld ( achterhaald ) of nog beter plasmascherm kost toch gauw zo'n € 2000... das dan bijna 9 maanden kinderbijslag.... dure merkkleding, tsja beetje trui, broek, en sneakers kosten toch wel € 250 ( en dat dus x 3 = €750 ) dat wordt gezellig , allemaal 1 stel kleding ...
riante stationwagen € 20.000 ehm , das ruim 90 maanden kinderbijslag... zo oud zijn mijn kinderen niet eens....
kijk dat je er voor bent om de kinderbijslag af te schaffen... prima !
maar kom niet met belachelijke uitspraken over wat er nu met die kinderbijslag gebeurd in de desbetreffende gezinnen... daardoor maak je jezelf en je standpunt niet erg geloofwaardig
ps... kinderbijslag is een lachertje... 72 eurootjes per kindertje per maand... als je daar van afhankelijk bent om je kinderen te kunnen geven wat ze nodig hebben... diep triest dat wij in een welvarend land als nederland er niet voor kunnen zorgen dat iedereen genoeg heeft om te leven en zo nu en dan ook nog eens te kunnen genieten.
( en nee, ik ben GEEN uitkeringsgerechtigde, wao-er of ww-er... ) betaal waarschijnlijk een uitkeringsgerechtigde moeder van t gedeelte belasting wat op mij ingehouden wordt enne.... van mij mag die mama fijn voor dr kindertjes blijven zorgen... dan werk ik wel in haar plaats !
Kijk nu ben je wat duidelijker dus
toch geleidelijk aan afschaffen.
Nou Rembrandt dat ben ik met je
eens.Tevreden?
toch geleidelijk aan afschaffen.
Nou Rembrandt dat ben ik met je
eens.Tevreden?
Nu begrijp jij de essentie beter en zeg dat even wil je , duidelijk ben ik van begin , maar je doet er niets mee , en dat betekent wel wat , bot321
Afschaffen van de kinderbijslag ???
Dat zal zeker de ondergang van nederland inluiden.
Denk toch eens na voordat u uw mening/gal spuwt.
Tim
Dat zal zeker de ondergang van nederland inluiden.
Denk toch eens na voordat u uw mening/gal spuwt.
Tim
Tim , jij kijkt niets na , en denkt op de automatische piloot , met jou komen we er niet uit , of ben je bang om bij jezelf af te vragen waar jij die vrijmoedigheid zomaar vandaan hebt ? Is het van de zekerheid van steun ? En dat moet maar doorgaan , en ook eigenlijk maar in China of Vietnam kun je blijven redeneren ? ? ach ach , wat ben je bezit geworden, van de ideeen uit een heel andere tijd .. . ! 
afschaffen??? die kinderbijslag heb ik nodig voor de extraatjes en om de oppas te betalen (eigenlijk voornamelijk de oppas, weinig extraatjes) Wij zitten boven de 2x modaal, en dat houdt in dat wij 20x meer voor de kinderopvang moeten betalen dan iemand van het miniumloon (terwijl ik niet 20x meer verdien), wij hebben een koophuis en krijgen dus geen huursubsidie, wij krijgen geen zorgtoeslag of een toeslag voor weet ik veel wat er bestaat
Kijk dat je door de overheid geholpen wordt als je bv ziek bent ala geen enkel probleem. Maar als ik dan mensen op tv zie klagen dat ze geen cent te makken hebben terwijl ze met een sigaretje in hun mond zitten, er een grote hond rond loopt en de vrouw niet werkt (terwijl je dus voor 25 cent per uur je kind naar een kdv kan brengen als je weinig verdient). Daar krijg ik grijze haren van. Van mij hoeft die vrouw niet te werken maar dan ook niet zeuren dat je geen geld hebt. Dit is je eigen keuze.
Maar ookal verdienen wij 2x modaal dan nog moeten wij op de centen letten Mijn man is veel van huis voor zijn werk en dat kost ook extra geld qua oppas, telefoon enzo Ik eet lang niet altijd vlees (1x in de 2 weken) gewoon omdat het te duur is. Ik word soms zo ziek van die afgunst van die mensen met die rot woorden: jullie verdienen 2x modaal bij jullie ken het leien. Dacht het niet. hier is het soms ook touwtjes knopen.
Ik kan er niets aandoen dat een aantal van jullie niet verder wil, konden, of mochten leren zodat je in een hogere functie terecht kan komen.
Maar je kan nooit en te nimmer weten wat in een portomonee van een ander zit. Misschien zijn die auto en huis wel grotendeels van de banken hebben ze een enorme studieschuld omdat ze uit een niet te rijke familie kwamen die de studie kon betalen.
Wat maakt jou die kinderbijslag nou uit?? Misschien werk ik me wel helemaal dood en komt mijn pensioentje te vervallen aan de staat en dan heb ik het ruimschoots terug betaald
Kijk dat je door de overheid geholpen wordt als je bv ziek bent ala geen enkel probleem. Maar als ik dan mensen op tv zie klagen dat ze geen cent te makken hebben terwijl ze met een sigaretje in hun mond zitten, er een grote hond rond loopt en de vrouw niet werkt (terwijl je dus voor 25 cent per uur je kind naar een kdv kan brengen als je weinig verdient). Daar krijg ik grijze haren van. Van mij hoeft die vrouw niet te werken maar dan ook niet zeuren dat je geen geld hebt. Dit is je eigen keuze.
Maar ookal verdienen wij 2x modaal dan nog moeten wij op de centen letten Mijn man is veel van huis voor zijn werk en dat kost ook extra geld qua oppas, telefoon enzo Ik eet lang niet altijd vlees (1x in de 2 weken) gewoon omdat het te duur is. Ik word soms zo ziek van die afgunst van die mensen met die rot woorden: jullie verdienen 2x modaal bij jullie ken het leien. Dacht het niet. hier is het soms ook touwtjes knopen.
Ik kan er niets aandoen dat een aantal van jullie niet verder wil, konden, of mochten leren zodat je in een hogere functie terecht kan komen.
Maar je kan nooit en te nimmer weten wat in een portomonee van een ander zit. Misschien zijn die auto en huis wel grotendeels van de banken hebben ze een enorme studieschuld omdat ze uit een niet te rijke familie kwamen die de studie kon betalen.
Wat maakt jou die kinderbijslag nou uit?? Misschien werk ik me wel helemaal dood en komt mijn pensioentje te vervallen aan de staat en dan heb ik het ruimschoots terug betaald
-
Pientjelien
Ik ben erg benieuwd naar de reacties Mal !!!
Dank voor uw reactie rembrandt.
middels kritiek vaar ik beter.
Dit toppic had al lang gestopt moeten worden .
Er zijn hier minimaal 2 generaties aan het woord.
Tim
middels kritiek vaar ik beter.
Dit toppic had al lang gestopt moeten worden .
Er zijn hier minimaal 2 generaties aan het woord.
Tim
-
Pientjelien
Nou, ik ga zelf ook maar ff reageren !
Mal;
Aan de ene kant snap ik je reactie wel, maar aan de andere kant klopt het ook weer niet.
Hoewel je inderdaad niet in de portemonnee van een ander kunt kijken en de achtergrond van iemand niet kent (studieschuld etc), mag je met 2x modaal toch wel verwachten dat je kunt rondkomen zonder noemenswaardige problemen. We hebben het hier wel over ca 60.000 euro, hallo.
Nu even algemeen;
Je kunt voor jezelf toch wel uitmaken of die kinderbijslag echt reeel is, of dat je het bedrag nodig hebt/gebruikt om andere tekorten aan te vullen doordat je met een riant inkomen toch nog teveel uitgeeft of dat er, zoals Rasje34 het aanhaalde op 3/1 14.57 uur, misbruik wordt gemaakt van de wettelijke regeling?
In het laatste geval heb je geluk dat je het 'recht' op kinderbijslag hebt, niet dat je het recht hebt...
Mal;
Aan de ene kant snap ik je reactie wel, maar aan de andere kant klopt het ook weer niet.
Hoewel je inderdaad niet in de portemonnee van een ander kunt kijken en de achtergrond van iemand niet kent (studieschuld etc), mag je met 2x modaal toch wel verwachten dat je kunt rondkomen zonder noemenswaardige problemen. We hebben het hier wel over ca 60.000 euro, hallo.
Nu even algemeen;
Je kunt voor jezelf toch wel uitmaken of die kinderbijslag echt reeel is, of dat je het bedrag nodig hebt/gebruikt om andere tekorten aan te vullen doordat je met een riant inkomen toch nog teveel uitgeeft of dat er, zoals Rasje34 het aanhaalde op 3/1 14.57 uur, misbruik wordt gemaakt van de wettelijke regeling?
In het laatste geval heb je geluk dat je het 'recht' op kinderbijslag hebt, niet dat je het recht hebt...
Is een beetje mosterd na de maaltijd maar wie met een een boven modaal inkomen weigert dan de kinderbijslag? We zijn toch op gegroeit met alles wat je krijgt neem je aan.
-
doekiewoekie
tsja , wat een ophef allemaal !
als je boven modaal zit ( wat was t ook alweer € 60.000 ) en je moet t dan nog hebben van die extra 75 eurootjes per kind per maand...
ergens zit er dan iets niet goed hoor !
enne je mag dan geen huur en zorgtoeslag hebben... ehhhh zekers ook geen hypoteekaftrek ?
gun ieder t zijne... mensen met kindertjes hun kinderbijslag , mensen zonder kindertjes hun vakanties in t laagseizoen ( hebben ze dat voordeeltje ipv de kinderbijslag ) en dan zal ik braaf zijn en mijn kinderen laten beloven dat ze ook de oudjes zonder kinderen zullen verzorgen terzijnertijd !
als je boven modaal zit ( wat was t ook alweer € 60.000 ) en je moet t dan nog hebben van die extra 75 eurootjes per kind per maand...
ergens zit er dan iets niet goed hoor !
enne je mag dan geen huur en zorgtoeslag hebben... ehhhh zekers ook geen hypoteekaftrek ?
gun ieder t zijne... mensen met kindertjes hun kinderbijslag , mensen zonder kindertjes hun vakanties in t laagseizoen ( hebben ze dat voordeeltje ipv de kinderbijslag ) en dan zal ik braaf zijn en mijn kinderen laten beloven dat ze ook de oudjes zonder kinderen zullen verzorgen terzijnertijd !