LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 digitale telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Hmmmm Volgens mij kunnen we zo langzamerhand de helpdesk van tele2 wel overnemen. :shock: Een aangepaste handleiding zou welkom zijn dunkt me.
Hoe zal het nu met opaco zijn ?

opaco
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:44

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door opaco »

Met Opaco gaat het nog steeds goed.......inmiddels contact gehad met een tele2-ict'er. Er wordt een nieuw modem toegezonden en dat duurt dus weer 3 weken. Dus maar weer afwachten. Toch leuk dat er onder ons een aantal mensen zijn waarbij het wel werkt, maar de opstelling: kabelmodem>router>vood322 verdient niet de schoonheidsprijs. Want als je de vood322 direct achter het kabelmodem in de meterkast plaatst (en de router op afstand), dan kan je gemakkelijk je huisbedrading van al je telefoonstopcontacten op de vood322 aansluiten.

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door rblommestijn »

Hoi allemaal,

Volgens mij kunnen we zo langzamerhand de helpdesk van tele2 wel overnemen => dank je lekker. Zoveel gesprekken op een dag is niet echt leuk meer... Alhoewel, als je voor elk gesprek een dubbeltje krijgt, is de hypotheek snel afgelost. :lol:

Opaco: de vood322 direct achter het kabelmodem in de meterkast plaatst (en de router op afstand), Dit snap ik niet helemaal. Waarom zou je de router een eind van het modem wegbergen? Bij mij hangt alle spullenboel in de meterkast en vandaar lopen alle verbindingen (telefoon, UTP en wireless) naar alle delen van het huis. Ik zou het niet anders willen hebben.

Misschien krijg je nu wel zo'n nieuw modem van Motorola SBV4200/ 5200 - daar is de telefoonaansluiting al in geintegreerd. Maar of dat dan wel werkt met Tele2?


[O ja voor de belangstellenden: mijn router heeft al basis IP adres dus 192.168.2.1]

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Hmmm... Ja met een modern huis met van die mooie kabelgootjes heb je natuurlijk gelijk. In mijn geval komt de kabel niet in de meterkast maar in mijn kamer binnen. Ik heb steeds een vood box gehad die na 2 dagen de boel inclusief mijn internet connectie op hing vandaar dat deze nu achter mijn router staat. Maar ik ben wel nieuwsgierig wat er nu fout gaat met je modem ?

opaco
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:44

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door opaco »

Reactie op rblommestijn: aangezien ik nog niet wireless werk is 1 utp kabel naar boven (router) eenvoudiger dan meer utp kabels trekken.

Reactie op peternl: het toegewezen telefoonnummer is gekoppeld aan het serienummer van de voodbox. Bij mij was er iets mis met die koppeling vandaar een nieuwe box en dus ook een nieuw tel.nr.

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door rblommestijn »

Opaco: als je de router bij het modem houdt, 1 UTP kabel naar boven en boven een 4- of 8-ports switch aansluiten. Voor zo'n switch hoef je niks te installeren, letterlijk plug & play. Maar als jouw oplossing werkt, vooral niets aan veranderen.

Peternl: dan heb je langzamerhand wel een hele kasten- en dradenwinkel achter de bank staan/liggen - modem/router/322i + alle kabels. Die 322i is ook een router, dus je zou die in kunnen zetten met evt. een of meer switches erachter.

Ik ben benieuwd wat Tele2 nu nog voor tovertrucen uit de doos tovert. 2e-lijnssupport liet wel weten dat ze 'over maximaal 4 weken' de kabelproblemen opgelost willen hebben. Wat daarvan de startdatum is, weet ik niet. :?

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

re: Peternl: dan heb je langzamerhand wel een hele kasten- en dradenwinkel achter de bank staan/liggen - modem/router/322i + alle kabels. Die 322i is ook een router, dus je zou die in kunnen zetten met evt. een of meer switches erachter.

Ja ik heb inderdaad een aardige kluwe. Ik werk echter draadloos dus heb een draadloze router nodig. Daarnaast kreeg ik een cadeautje van tele2, jawel een router.. Zou deze router op zich niet nodig hebben maar deze blijkt een workaround te zijn voor het oplossen van een netwerkprobleem op de vood box. Er werd op mijn lan verbinding ondanks dat deze niet is aangesloten een berg error frames gegenereerd waardoor de voodbox er mee stopte met als gevolg geen telefoon en geen internet meer :cry: . Door de lan poort van de vood box op de extra router aan te sluiten stopte dit. Ik moet dus binnenkort nog eens even kijken hoe ik de lanpoort kan deactiveren. Maar voor nu ben ik ook even blij dat het werkt en neem ik de berg draaden maar even voor lief.

Gombal
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2005 02:38

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door Gombal »

Heb ook digitale telefonie van Tele2 besteld, ipv 3 weken na 3 maanden de livebox binnengekregen.Had al adsl van Tele2.
Livebox aangesloten en adsl werkte zonder probleem.Wel een router gekocht omdat de livebox maar 1 adsl uitgang heeft en de oude Tele2 modem had er 4.
Telefoon werkte echter niet, error bij het activeren van mijn lijn zeiden ze bij de helpdesk, *9**3232# werkte ook niet, statuslampje blijft gewoon 24 uur knipperen. KPN telefoon ermaar weer tussen, gaf veel ruis.Splitter ertussen en adsl lijn naar de livebox en de telefoonlijn voor de telefoons, dit werkte perfect alleen nog wel via de KPN dus.
Na 2 dagen ook geen adsl meer, livebox gereset enz maar geen adsl meer, status lampje blijft uit.Helpdesk gebeld, ze wisten ervan en "misschien" zou het de dag erna opgelost zijn.Momenteel al 5 dagen zonder internet en nog steeds bellen via de KPN.
Woon in Zeeland, mijn vader in Drenthe en deze heeft hetzelfde probleem, hebben allebei de livebox ongeveer gelijktijdig gehad.Dus ik vraag me ook af of heel tele2 adsl het niet meer doet?

Iemand nog suggesties om zelf ergens iets in te kunnen stellen zodat het misschien wel werkt?

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door rblommestijn »

Hoi Gombal,

Met wat zoekwerk via google kwam ik het volgende tegen op WWW. PCHELPER.NL: 'Tele2 Adsl Via Router, alleen via modem'
http://www.pchelper.nl/forum/index.php? ... ntry264284

Geeft dit e.e.a aan aanwijzingen?

Succes,
Rob

Gombal
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2005 02:38

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door Gombal »

Bedankt voor de tip,

Zit momenteel op mijn werk want tja thuis kan ik dus niet op internet.
Ga het straks thuis eerst eens proberen.Als het werkt of als er andere veranderingen zijn zal ik het hier schrijven, als het niet werkt wordt dat pas vrijdag want dan is mijn weekend afgelopen!

jacom
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2006 11:44

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door jacom »

Hoi allen, blij te zien dat er toch mensen zijn die wel een digitaalpakket hebben gekregen. Ik heb mijn aanvraag al op 8-10-2005 ingediend en tot op heden nog niets ontvangen. Inmiddels mijn ADSL opgezegd bij KPN en mijn abonnement bij Planet omdat was toegezegd dat het geheel op 15-12 operationeel zou zijn. Dus nu geen e-mail en geen internet ware het niet dat Tele2 al wel de ADSL lijn heeft overgenomen van KPN want dat kan ik zien op www.watismijnip.nl. Echter als ik zo lees wat er allemaal op mij af gaat komen als ik wel dat pakket een keer ga ontvangen heb ik sterke twijfels of ik hier wel mee door moet gaan. Kan iemand mij aangeven wat de verschillen tussen de oude situatie en het digitaalpakket (als het werkt)zijn. En ja, die helpdesk kunnen ze wel opdoeken want ik heb vanaf 8-12-2005 al 6 keer contact gehad en ik zou al 6 keer worden teruggebeld :evil: :evil:

barth henderson
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:14

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door barth henderson »

Dag mede Tele2 lotgenoten,

Herken in alle vragen en reakties daarop wel een of meerdere problemen welke ik ook heb.
Dowloaden gaat zuper langzzzzzzaaaaaammmmm, inkomende/uitgaande gesprekken vallen 'spontaan' uit, tenonrechtte geen gehoor of helemaal niets!
De brief waarin Tele2 beterschap c.q. een oplossing beloofd, dateerd van 21-12-2005.
Wie een welkomstbericht wil opnemen voor de voicemail kiest *52# en dus niet #52# zoals in de gebruiksaanwijzing staat.
Het aantal seconden instellen voordat de voicemail het gesprek overneemt *13# i.p.v. *13*
Daarop aansluitend, zou je, alweer volgens het boekje, het aantal seconden in moeten toetsen dit moet echter zijn het aantal belsignalen!
Hopelijk iemand van dient geweest, Barth

maver
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2006 10:37

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door maver »

als iemand die werkzaam is bij een kabelmaatschappij:

tele2 zegt dat wij het macadres moeten wijzigen. Dit kan niet.
Wat de klant wel moet doen is even de stekker van het modem uit het stopcontact halen, waardoor het modem wordt gereset.
Na de reset moet het werken.

barth henderson
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:14

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door barth henderson »

Dank voor je tip en heb de stekker er 'even' uit gehad.
Begon inderdaad, uit zichzelf, met een reset.
De praktijk zal uitwijzen of het geholpen heeft.

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door rblommestijn »

Hallo allen,
Ik ben toch niet helemaal happy met alle netwerk hardware ('stroomvreters' - modem/router/Accesspoint/VOOD-box) in de meterkast en ik heb eens rondgekeken naar wireless router en VOIP box ineen (bijvoorbeeld Draytek 2200VG). Daarvoor met de helpdesk van Draytek heen en weer gemailed voor de juiste instellingen van Tele2, een en ander nagekeken op de Zweedse Tele2 site en in de logging van mijn router. Draytek was zeer uitvoerig in hun berichten en vraagstellingen. Aan het einde meldden ze de instellingen zoals ze die geconcludeerd hadden.

Voorlopige conclusie voor instellingen [met dank aan Draytek :D ]:
SIPpoort: 5060 (de poorten 5061 - 5090 lijken niet gebruikt te worden)
Domein: sip.tele2.nl
Proxyserver: sip.tele2.nl:3478 (ook hier zouden de poorten 3479 - 3480 niet gebruikt worden)

Hoe e.e.a. werkt voor de registratie aan het begin van het proces weet ik niet. Ik zie wel dat de VOOD box contact opneemt met het ip adres: em-3232.update.i2micro.se en later verlopen de contacten met
sip-em.tele2.nl:80 (IPadres: 212.151.159.6. Wellicht dat iemand meer gegevens over de registratie heeft?

Waarom tele2 nou zo vreselijk moeilijk doet over de instelling is mijn een raadsel. Van bijna alle VOIP providers kun je juiste instelling gewoon opzoeken op hun website.
Ik heb nog contact gehad met de 2e lijns support en die meldden al dat ze nog hard bezig waren met de juiste instellingen voor de @home* aansluitingen in de VOOD box te vinden. Blijkbaar leverde de CC nummers nogal wat problemen op. Tsja, dat krijg je als je alles afsluit in de menustructuren.


-- wordt ongetwijfeld vervolgd--

groeten,
Rob

* en ander providers; de hele VOIP actie is van de site af, tenzij je het eaxacte webadres intypt http://www.tele2.nl/voip.

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Ik heb gisteren besloten om te stoppen met het voip verhaal van Tele2.
Na 1,5 maand gestoeid te hebben werkte het eindelijk. Dit zonder nuttige hulp van de helpdesk. Gisteren kwam ik thuis en was de wan verbinding down. Tele2 helpdesk gaf me alleen maar de tip om het modem te resetten hmmm... :( Ik heb alles los getrokken en gelukkig deed mijn kpn aansluiting het nog. :D .
Belde ik vandaag naar de KPN om te vragen of ze de nummer overzetting konden stop zetten. Hoorde ik van de dame dat de overzetting nog niet was aangevraagd. :?: ... Nou eigenlijk gelukkig maar.

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door rblommestijn »

Hoi Peternl,
Het lijkt erop dat Tele2 zelf nog behoorlijk aan stoeien is met deze nieuwe 'dienst'. Dat werd eigenlijk door de 2e lijnshelpdesk ook wel toegegeven.

Sneu dat de boel bij jou onderuit is gegaan :( en gelukkig dat de KPN nog van niks wist :) .

Ik heb de boel nog niet echt overgezet - we hebben dus 2 lijnen beschikbaar om te bellen. :D

tot ooit,
Rob

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door rblommestijn »

Hallo allemaal,
In de rest van dit item hebben jullie kunnen lezen dat die 'eenvoudige installatie van uw Tele2 Digitale Telefonie' niet zo simpel was als die drie stappen uit de gids.

Ik had van Tele 2 al eerder een brief gekregen dat de Digitale telefonie nog niet helemaal naar behoren werkte en dat als compensatie er geen abonnementsgeld betaald hoefde te worden t/m juni 2006. Da's aardig dacht ik toen. Zullen de kinderziektes dan voor die tijd verdwenen zijn?


Na een lange aanloop was de boel eindelijk werkend - dwz er kon mee gebeld worden. Begin feb 2006 mee gestart en heel snel mee gestopt. Er was een vreselijke echo te horen aan mijn kant. Telefoneren is dan geen pretje meer. Daarop helpdesk Tele2 gebeld en dat kwam ze 'niet onbekend' voor. De dame aldaar meldde dat er vele meldingen waren over de echo. Midden maart heb ik maar eens mailtje gestuurd met de vraag of e.e.a. inmiddels was verholpen en ik werd zowaar een paar dagen later teruggebeld. 'Ja de problemen met de echo waren opgelost en wilt het weer eens proberen. Als er klachten zijn, dan kunt u ons bellen.'

Ik heb de boel daarop weer aangesloten en het duurde wel heel erg lang voor dat het statuslampje aangaf dat de verbinding er was. Rare is nu dat de VOOD box kennelijk een ander IP adres van mijn router heeft gekregen dan dat ik eerder had ingesteld. De VOOD box is nu (meer) niet te benaderen via de browser. Ik kan hem dus niet zijn oude adres weer teruggeven (dus buiten de range van de PC's). Via IP-snuffelprogramma's is ie wel te traceren.

Een en ander aan bekenden gebeld via deze lijn en inderdaad geen echo meer aan mijn kant, ......... maar nu wel aan de andere kant.


Vanavond een mail gestuurd aan de Tele2 heldpdesk dat ik er mee stop. Dit is een product verkopen waar je als consument dan 7 maanden mee bezig bent voordat het nog maar half werkt.
Ik heb vandaag aan tele2 gevraagd hoe ik het contract beëindig per uiterlijk augustus 2006.


Misschien dat ik nog eens instap, maar voorlopig heb ik mij buik ervan vol.

Gesloten