LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wichelroede - Aardstralen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

ik bedoelde het wél serieus: Lood kan vergiftigen... Dus dáárom is het uit huizen geweerd (waterleidingen o.a.).

Alle loden leidingen zijn door de jaren heen vervangen. Ook in de straten wordt dat gedaan en het meeste is inmiddels vervangen.

Waarom zou je dan (in vredesnaam) lood in je slaapkamer willen leggen? Natuurlijk daar komt géén etenswaren langs, (zoals water), maar het lijkt me op zijn zachtst gezegd "Vreemd" :?

Voor migraine kun je eens kijken naar andere eetgewoontes en / of een bezoek aan een orthomoleculaire arts. Veel mensen hebben baat bij het minderen van suiker(s) en slechte koolhydraten. Anderen weer met een cocktail aan vitaminen en supplementen (tekorten die door je normale eetpatroon ontstaan, die dan beter worden aangevuld).

Dat lijkt mij nog veel eerder een oplossing, dan die plaat lood.

Maar goed, je moet natuurlijk zélf weten wát je wilt en waarvan je denkt dat het goed voor je is.

Sterkte met je besluit en beterschap! :!:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als je je wilt laten neppen, mag je van mij je gang gaan. Het is wel heel toevallig dat je altijd boven op een aardstraal slaapt en dat er zomaar toevallig van die dingen in je huis rondlopen.

Ik blijf bij mijn oorspronkelijke punt van de psychiater of de mannen met witte jassen. Elke andere verklaring is flauwekul.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Henrice »

Een poosje geleden kwam ik per toeval.maar wat is toeval,bij dit verhaal terecht.

Heel spannend.

http://users.knoware.nl/users/veldman/f ... straal.htm

xenu
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2006 16:07

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door xenu »

En zoals gewoonlijk weet Karr2 het weer het beste, altijd overal een mening over. De topicstarter vroeg toch om enkel reacties van mensen die haar serieus nemen, waarom loop je je hier dan ertegenaan te bemoeien?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik weet het helemaal niet het beste, ik geef alleen mijn eigen mening. Daar zitten we hier toch voor? Als iemand anders er anders over denkt ga je goddelijke gang maar.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

En zoals gewoonlijk weet Karr2 het weer het beste, altijd overal een mening over.

dát is het idee van een forum toch?

De topicstarter vroeg toch om enkel reacties van mensen die haar serieus nemen, waarom loop je je hier dan ertegenaan te bemoeien?
Wie zegt dat karr de topicstarter niet serieus neemt?
Eeeeh en een forum is openbaar, dus iedereen mag zijn of haar mening uiten... toch?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Aardstralen is een fabel.
Toen ik nog werkte (nu met pesioen) wist ik
met behulp van twee messing staafjes
rioolleidingen op te sporen in weilanden.
Reden daarvan is het temperatuurverschil
van het riool met de bodem.Dus aardstalen
wordt gewoon veroorzaakt door opjecten in
de grond waarbij temperatuur verschillen optreden.
Lood wordt alleen gebruikt in ziekenhuizen om
de straling van die foto's tegen te houden is dus
een fabel voor aardstralen.

-okkie-
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2006 07:43

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -okkie- »

Precies!

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

http://www.skepsis.nl/aard.html


Tja, en dit is dan de tegenhanger van dat andere verhaal :roll:

Het is écht maar wat je wilt geloven, en hoe je ermee omgaat.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door aert0001 »

In Nederland zijn we voor dit soort dingen niet erg gevoelig, in andere ons omringende Europese landen is het normaal om een huis te “richten” we kennen wel het house warming feestje maar niet de symboliek die er achter steekt, we houden wel rekening met verschillende aspecten van oud-Chinese huis indelingen ( denk b.v. aan; niet de achterdeur recht t.o. de voordeur) maar we interesseren ons niet in het waarom.

Ieder huis dient eigenlijk gericht te worden, en met richten bedoel ik Noord en zuid bepalingen, waarom heeft een pal zuidelijk gelegen huis de voorkeur bij veel mensen?

richten doe je met een magneet tegelijkertijd ga je na of je huis inderdaad op aardstralen of waterlopen staat, al dit soort dingen waren ook in Nederland vroeger de normaalste zaak van de wereld geweest, een huis kan pas dan “lekker wonen” als deze zaken geregeld zijn, alles heeft zijn of haar plaats, slapen doe je op een daarvoor beste plaats in huis, net als eten en wonen of zitten. we maken onszelf liever druk over de kleur van de gordijnen dan om de plaats waar en vooral hoe ons stulpje staat.

Ton

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door particulier »

Annemiek,

'Aardstralen' zijn magnetische verstoringen van het aardmagnetisch veld. De vraag is of mensen daar echt hinder van ondervinden, maar goed. Dit constante magnetische veld is af te schermen met zg. mu metaal. De maat hiervoor heet de relatieve magnetische permeabiliteit. Leg een doodgewone plaat staal in je bedbodem of onder je bed, dit heeft een relatieve magnetische permeabiliteit tot 3.000. Hierna merk je er niets meer van.

Er bestaat inderdaad metaal met een waarde hoger dan 10.000, een speciale legering van nikkel-ijzer en koper, echter dit wordt gebruikt voor alleen de zeer gevoelige electronische apparatuur en is zeer prijzig. Een gewone staalplaat is voldoende.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

waar ik dan helemaal niets van snap, - ik geloof nl. bést dat er meer is tussen hemel en aarde hoor - , is dat er zóveel verschillende dingen zijn die elkaar altijd zo tegenspreken?!?!

http://www.vitalitools.nl/content/e_saneren.php

Zo praat déze link weer over metaalreductie enzo. Dus eerst je slaapkamer "magnetisch-vrij" maken om er vervolgens een plaat metaal weer in te leggen?

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het ook niet zo op metalen hoor! Maar dat is meer persoonlijk denk ik.

Dat er iets is als aardstralen,... dat weet ik niet, en ik weet ook niet of die dan per definitie goed of slecht zijn.

Ik denk wél dat het goed is je woning goed onder de loep te nemen over zaken die je kunt verbeteren (plaats waar dingen staan enzo - en de manieren waarop). Het geeft je namelijk véél inzicht over jezelf!

En jezelf góed kennen is over het algemeen de helft van het genezingsproces :wink:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Alhoewel ik enorm moet lachen om het advies van karr-2, zal ik hier niet direct in meegaan.
Annemiek, je zegt dat je studente bent. Waarin eigenlijk?
Tijdens je studie leer je dat je meerdere bronnen moet zoeken om dit bewijs van de wichelroede loper te staven.
Ga eens op zoek op het internet naar meer bronnen, dan die ene website die jij hebt gevonden. Je zal zien dat de meningen verdeeld, maar bovenal dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor die aardstralen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Ben ik weer ff.
Geen staalplaat onder je matras of bed want dat
trekt magnetischme aan,neem dan een plaat mdf
want dat isoleerd.Nogmaals zelf vind ik het onzin aardstralen
maar ja als U er in gelooft vind ik het best.
Hierbij nog even mijn ondervindingen.
Kon met messing staafjes rioolleidingen opsporen op
basis van temperatuur verschillen.Wordt nog wel eens
door mijn oude werkgever gevraagd om zogenaamde
blinde putten op te sporen (zijn putten die onder het wegdek
of maaiveld zitten)doe ik tegenwoordig met de nieuwste
digitale thermometer en als ik hem gevonden heb markeer ik hem.
Dat doe ik stiekem.
Dan ga ik weer met mijn mooie messing staafjes zoeken want
dat staat interesant en heb en hoop bekijks.Wat ik dus wil zeggen
waar geloof je in.Bekijk je slaapkamer eens want wat is altijd het geval.
Moet je eens kijken heb een nieuwe slaapkamer kosten 3000 euro.
kijk je op de rekening wat zie je dan spiraal en matras 400 euro en dat zijn juist de belangrijkste dingen.Mijn vrouw had rugklachten werd mij
aangeraden een waterbed te kopen heb ik gedaan maar wel een goeie
resultaat na 1/2 jaar vrouw geen klachten meer ik sta met twee goede benen uit bed op dus wat wil ik nog meer. Heb hem inmiddels
25 jaar ga wel steeds met de tijd mee want ze worden ook hoe langer hoe beter.Al met al zoek het eens vanuit een andere hoek wedden
dat je er baat bij hebt.
Laat je geen geld aftroggelen met die flauwe kul.
Dit is dus mijn mening en heb dus wel respect voor jouw mening maar
ik wil je behoeden voor een hoop onkosten.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door S. »

Hoewel ik nogal a-technisch ben toch ff dit:
Die aardstralen komen vanuit de aardbodem, de grond waar het huis op staat dus en de meeste ouderslaapkamers liggen op de 1e verdieping. Ook wanneer je ouders op de BG slapen, dan nog komen de aardstralen het huis binnen via de kruipruimte of de kelder.
Lijkt mij het meest logisch dat wanneer je zoiets als straling wil tegenhouden je dit moet doen via de plaats waar het vandaan komt, onder het huis dus.

En een plaat lood of loden gordijnen, doeken etc. Ik zou het navragen op de röntgen-afdeling van een ziekenhuis. Zij weten vast wel een leverancier van zulk spul.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door aert0001 »

Wij hebben ons huis laten richten, en ik moet zeggen, ja het helpt, oriëntatie is voor mensen en het menselijke hersenpannetje heel belangrijk, b.v. als je je gevoel voor richting kwijt bent dan noemen we dat “verdwaald” de weg kwijt, je weet niet meer wat noord of zuid is, vanwaar kom ik en welke richting moet ik gaan, een magneet ( kompas ) is in deze situatie dé uitkomst, op het moment dat we niet meer “verdwaald” zijn voelen we ons weer een stuk beter, zo gaat het in feite ook met je huis, hoe vaak is men s’nachts ( net wakker) de richting kwijt, ( waar is ook weer de deur?) Gebeurt dit vaak en/of veelvuldig dan is het magnetisme plaatselijk ontregeld, b.v. door aardse invloeden (aardstraling, waterlopen, de U.M.T.S. mast, of gewoon de hoogspanning draden waaronder je woont) mensen moeten altijd weten en voelen waar noord en zuid is, anders zijn we “verdwaald” op den duur geeft dat natuurlijk allerhande klachten, logisch, je bent “verdwaald”
het algemene en meest voorkomende gevoel is er een van not happy, down, koppijn.

Ga je nu zoals dat eigenlijk reeds eeuwen gebeurt is maar door overbevolking, willekeur, en onwetendheid, vergeten is, gewoon je huis “richten” dan los je veel klachten op, zodra je weet wat noord en zuid is ben je niet meer verdwaald en zullen je hersenen het zoeken hiernaar staken, en dan is er rust, meestal doen mensen het richten met een magneet, maar het kan ook met een elektromagneet, leg je een metalen plaat in je huis of slaapkamer dan kan de onrust in je bovenkamer wel tijdelijk verdwijnen maar alleen omdat je de beïnvloeding van magnetisme tijdelijk door deze plaat laat verlopen, de plaat zal zich echter ook gaan richten naar het aard magnetisme waardoor de spanning van voren af aan begint, kijk eens om je heen, let eens goed op je klachten, lees eens wat alternatieven of oude raadgevingen, je zult gaan inzien dat de aarde meer is dan het tuintje achter je huis. huizenrichters kun je overigens in alle ons omringende landen vinden, meestal werken ze gratis, het is zeker de moeite van het onderzoeken waard, geloof me rust moet je zoeken, kerken en kapellen worden overigens meestal wél gericht.

Ton

boorn
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jun 2005 22:10

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door boorn »

na jarenlang in het hele gezin diverse klachten gehad te hebben,
hebben we ons huis door laten meten.
daaruit bleek dat er enkele aardstralen door ons huis liepen.
we hebben daarna ons huis laten voorzien van koperen draden onder de vloer - lood werd afgeraden ivb slecht voor t millieu.
daarna verdwenen diverse klachten als sneeuw voor de zon.
moeheid - migraine - dislecsie van zoon en ga zo maar door waren klachten die weggingen.
paar jaar later kwamen enkele klachten terug, waarop de draden wat verlegt zijn, ivb de stralen die zich wat kunnen verleggen en de klachten werden weer minder.
we bewoonden een nieuwbouw huis op een plek waar zich vroeger water- sloten bevonden.
we waren in die tijd een paar honderd gulden kwijt, waarbij we ons een stuk prettiger voelden.
velen zullen het geldklopperij vinden, want wat werden we toendertijd uitgelachen, maar als je hele gezin zich ziek voelt, pak je alles aan wat kan helpen.
en of het nu door de draden kwam of het geloof daarin: wij voelden ons weer goed, wij hadden weer zin in t leven zonder die klachten.

bij ons werd dus koper gebruikt en geen lood.
vraag de oudjes maar eens, want hoe vaak werden er geen stuivers onder een bed gelegd ???

en voor de ongelovigen van aardstralen: of het nu waar is of niet, het heeft ons enorm geholpen en daar gaat t om.
een aardstraalvrij huis geeft rust.

toch een waarschuwing, want er is veel kaf onder het koren, dus ook geldklopperij.
Laatst gewijzigd door boorn op 23 jan 2006 02:47, 1 keer totaal gewijzigd.

boorn
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jun 2005 22:10

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door boorn »

nog even dit:
ons werd afgeraden iets onder het bed te leggen, want dat was weggegooid geld.
want waar leef je overdag???? beneden, dus daar aanpakken: onder de vloer dus.
loden plaat onder het bed??? kheb mn twijfels, want wat je snachts aan energie opbouwt wordt overdag beneden weer uit je gezogen.
als je boven in de slaapkamers aardstralen hebt, heb je ze ook beneden.
toch vreemd dat bij jullie alleen over lood gepraat wordt, terwijl er naar mijn weten alleen nog koper gebruikt wordt.

hoe zijn je klachten nu??? nu het bed verzet is??? slaap je beter of helpt t niets en hoe is t als je ergens anders slaapt???

k vraag me af wat t kostenplaatje is (lood en alleen onder t bed)
test eerst je eigen bed eens uit en haal eens een stuk lood of koper op de sloop, voordat je een flinke bom duiten kwijt bent.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

dislecsie van zoon
Die is dan zeker over gegaan op jou?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Hoezo vraag die oudjes maar eens.
Ik heb bij mijn weten nog nooit een
koperen stuiver gezien wel van zink
brons en verzilverd.Ik ben er ook nooit
een tegen gekomen die een stuiver onder
zijn bed gooide.Vind het dan ook dom
om voor een paar honderd gulden koperdraad
onder je huis te laten leggen als je het met een
stuiver op had kunnen lossen.
Het bewijst maar weer eens dat het gewoon kolder is.

Gesloten