LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wichelroede - Aardstralen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Annemiek_Brauers
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jan 2006 17:13

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Annemiek_Brauers »

<Bericht verwijderd>

Groetjes, Annemiek
Laatst gewijzigd door Annemiek_Brauers op 03 feb 2012 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Troela
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2005 12:56

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Troela »

Ja er kunnen vele klachten van komen.

Je moet er wel ingeloven.
Tja.... je kunt natuurlijk ook proberen om er niet meer in te geloven... Dan lijkt het wat mij betreft opgelost, toch?

Coolientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2006 19:09

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Coolientje »

Hoi Annemiek,

Ja, Alex is hier geweest. En vanaf vandaag ligt het lood onder
ons bed. We hebben het gekocht bij een dakbedekkingsbedrijf.

De reden waarom wij Alex hebben laten komen is omdat we
ruim 4 jaar een kinderwens hebben. Ik heb 6 IUI en 1 IVF behandeling
met hormoonstimulatie gehad. Bij de IVF werd ik zwanger, maar na
negen weken kreeg ik een miskraam. Er is niets gevonden waarom
het bij ons niet zou kunnen lukken. Op naar de volgende behandeling!
Want: "ik word MOEDER!" :lol: :lol:

Ik weet dat er mensen zijn die niet geloven in aardstralen ed.
En iedereen heeft recht op zijn eigen mening! Ik maak me
niet druk over de reacties die ik krijg over dit onderwerp!
Ik neem niet eens de moeite om die reacties te lezen.
Ik haal alleen de (voor mij) belangrijke reacties er tussen uit.
En de rest laat ik links liggen!! Dat moet jij ook gewoon doen!!


Nou ik wens je veel succes.

Groetjes Coolientje :lol:

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door gerland »

Als het middel maar niet erger is dan de kwaal (welke kwaal?):

Even zoeken op internet naar de eigenschappen van lood en schadelijke gevolgen bij langdurige blootstelling eraan, en je haalt het lood zo weer onder je bed vandaan.

Dan liever aardstralen!

(maar daar geloof ik dan ook niet in; wel in minder ongevaarlijke eigenschappen van lood, zeker als je een kind wilt krijgen)

Gerland

Troela
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2005 12:56

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Troela »

Ik weet dat er mensen zijn die niet geloven in aardstralen ed. Ik haal alleen de (voor mij) belangrijke reacties er tussen uit.
En de rest laat ik links liggen!!


Ja, en vooral ook dat lood laten liggen he! :lol:

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Thunder »

Als het middel maar niet erger is dan de kwaal (welke kwaal?):

Even zoeken op internet naar de eigenschappen van lood en schadelijke gevolgen bij langdurige blootstelling eraan, en je haalt het lood zo weer onder je bed vandaan.
Werkelijk TOTALE NONSENS!!! Bij langdurige bloodstelling? Juist, duidelijk verhaal van de klepel en de klok..

Beste paniek zaaier, lood is alleen schadelijk bij inname!!! NIET bij bloodstelling in de vaste vorm, zoals dat hier wordt omschreven beste Gerland!

Dus lood onder je bed in vaste vorm, is op geen enkele manier schadelijk!!!

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

http://www.lenntech.com/elementen-perio ... eem/Pb.htm





Toch wordt ik van bovenstaande níet vrolijk!! :roll:

FW
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jan 2006 11:15

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door FW »

Anniek, wij hadden ook last van aardstralen en hebben dit opgelost door een biostabiel onder het bed te leggen. Ze zijn te koop bij Tineke http://www.tineke.nl/winkeltje/aanbiedi ... ymbol.html

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door vaderjacob »

Het helpt echt sinds ik onder het bed slaap ik ben(was) het probleem in het huwelijk en sinds we in aanraking kwamen met aardstralen en op lood liggen, krijg ik binnenkort een herniaoperatie.

Let op het gewicht van het lood en is het echt lood of een lootje.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

De Biostabil 2000 werd door Radar gekocht om hem vervolgens te laten demonteren bij de Technische Universiteit Delft.

De TU Delft constateerde dat, in tegenstelling tot wat wordt beweerd, de hanger geen aarde bevat.

In de hanger bevindt zich een simpele magneet dat o.a. neodynium bevat, een element dat veel wordt toepast in magneten in huishoudelijke apparaten als stereotorens en magnetrons.

De Biostabil 2000 bevat geen samarium en kobalt, terwijl dit wél in het bijgeleverde boekje wordt vermeld.

De in de commercials geroemde kracht van de magneet is in werkelijkheid maar een tiende van de in het boekje genoemde waarde.

We lieten de hanger voorts beoordelen door een juwelier, die het op basis van gebruikte materialen op zo'n 40 euro winkelwaarde taxeert. De Biostabil kost in zijn eenvoudigste vorm 119 euro.

Andere opmerkelijke resultaten van onderzoek door Radar: een van de mensen die in het Telsell spotje wordt opgevoerd is de zoon van Santanera.

De vrouw op de Biostabil website is in werkelijkheid zijn dochter.

De reclame rept over een "wereldwijd patent" op de technologie en ideëen achter de Biostabil. Op de hanger is geen wereldwijd patent verleend.

Meningen experts

In de uitzending kwam dr. F. J. van Steenwijk aan het woord, docent elektromagnetisme aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij zei het lastig te vinden de Biostabil serieus te nemen.

Ook aan het woord kwam neuroloog dr. B.M.J. Uitdehaag. Op ons verzoek bekeek hij het Telsell-spotje nogmaals en concludeerde dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de hanger een positieve invloed heeft op de gezondheid.
Ja.........het werkt écht !!! :roll: en zéker tegen aardstralen !!



http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruno_Santanera
(om nog een voorbeeldje te noemen)


Zijn er eigenlijk gegevens bekend over de breedte, dikte en lengte van zo'n aardstraal?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door SJZ »

Zijn er eigenlijk gegevens bekend over de breedte, dikte en lengte van zo'n aardstraal?
Of aardstralen bestaan is nog niet duidelijk, maar ALS ze al bestaan dan zijn het energiestralingen die door lensvormige waterbellen in de grond tot aardstralen gebundeld worden.

Echter, dergelijke lensvormige waterbellen komen in Nederland niet (of nauwelijks) voor. Dus zelfs als je de verhalen over aardstralen gelooft, dan zou je moeten weten dat ze niet in Nederland voorkomen.

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

Vroeg me al af hoe zo'n biostabil een aardstraal zou moeten tegenhouden?
:?

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Zoals ik al eerder heb geschreven; het gaat hier volgens mij gewoon om het placebo-effect. Als je tegen zo iemand zegt: "dit is lood, ik leg het onder je bed en je bent van je klachten af" en je legt er in werkelijkheid een dikke plak peperkoek onder, werkt het waarschijnlijk ook. Zolang iemand er echt in gelooft, zal het werken.
Tja, daar gaat het tenslotte toch om? :wink:

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

Zolang iemand er echt in gelooft, zal het werken.
Tja, daar gaat het tenslotte toch om?
Oh, dát ben ik ook volledig met je eens hoor, ... en zo werkt het volgens mij ook! :)

Waar ik me meer zorgen om maak, is het gebruik van lood. Het is niet goed voor jezelf (hoewel dan wellicht niet op deze manier... maar toch!), en het is zéker niet goed voor het milieu..
Lood kan door de placenta heen een foetus binnendringen en kan dan zenuwstelsel en hersenen aantasten. Tot 4 jaar zijn kinderen zeer gevoelig voor lood. Het IQ kan door langdurige blootstelling aan lood verminderen. Ook kan agressie worden veroorzaakt.
De vruchtbaarheid daalt door loodopname. Bij blootstelling aan meer dan 400 µg/l kan anemie optreden (bloedarmoede) en wanneer men wordt blootgesteld aan meer dan 600 µg/l kunnen de nieren worden beschadigd.
Met name enkele loodverbindingen, zoals tetramethyllood en tetraethyllood (antiklopmiddel benzine), zijn zeer giftig.

Bron: http://www.lenntech.com/schadelijke-stoffen/lood.htm
Wat denk je van schilfering van zo'n plaat? Lood is van oorsprong (voor zover ik weet) een "poeder". Door verhitting enz. is eht versmolten tot een plaat (ben niet zón scheikundefreak hoor). Maar wat ooit poeder was, kan het naar mijn idee ook weer worden.

Hoe dan ook, mijn advies is feitelijk: Als je een ander materiaal kán gebruiken, ..........Doe (!!!) dat dan!

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Thunder »

@Margriet

Inderdaad je bent geen scheikundige en daarom sla je de plank dus VOLKOMEN MIS!!!
Wat denk je van schilfering van zo'n plaat? Lood is van oorsprong (voor zover ik weet) een "poeder". Door verhitting enz. is eht versmolten tot een plaat (ben niet zón scheikundefreak hoor). Maar wat ooit poeder was, kan het naar mijn idee ook weer worden.
Gelul dus, lood is een zacht metaal, niks geen poeder. En de laatste zin, daar zullen we maar helemaal niet op in gaan.

Margriet, lood is inderdaad zeer schadelijk, maar alleen bij inname. In de volksmond ook vaan bloodstelling genoemd.

Inname kan geschieden door, damp in te ademen, dit zal nooit gebeuren bij gebruik onder een bed.

Inname kan ook geschieden door het in opgeloste vorm of in dispersie binnen te krijgen of als chemische verbinding.

Welnu, lood onder je bed zal NOOIT oplossen in water of wat voor medium dan ook en zal dus NOOIT in een opgeloste vorm in je lichaam komen...Tenzij je van je stralen geloof elke avond een keer moet likken aan je loden plaat.

Als lood verbinding, zal je het ook niet binnenkrijgen! als je een loden plaat onder je bed legt.

Dus een plaat lood onder je bed, is op geen enkel manier schadelijk voor je gezondheid.

Wat jij doet Margriet, is paniek zaaien, zonder dat je maar iets weet van de materie.

Let wel, Lood is schadelijk, maar alleen in gasvorm, opgeloste vorm, in een chemische verbinding en als dispersie.

Hoop dat je hier wat mee kan...

PS. Waarschijnlijk, krijg je meer lood binnen via je voedsel, dan je zelf denkt. Lood is namelijk bekend om zijn accumulatieve eigenschappen, wat wil zeggen dat het zich ophoopt in organismen....Jij zal wel veel groente en fruit eten en ook veel vis, nou daar zit in sommige gevallen een flinke dosis zware metalen in, niet alleen lood....

Zoek daar maar eens de schadelijke effecten van op.......denk dat je dan liever voor een onschadelijke loden plaat onder je bed kiest.....

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

PS. Waarschijnlijk, krijg je meer lood binnen via je voedsel, dan je zelf denkt. Lood is namelijk bekend om zijn accumulatieve eigenschappen, wat wil zeggen dat het zich ophoopt in organismen....Jij zal wel veel groente en fruit eten en ook veel vis, nou daar zit in sommige gevallen een flinke dosis zware metalen in, niet alleen lood....

Zoek daar maar eens de schadelijke effecten van op.......denk dat je dan liever voor een onschadelijke loden plaat onder je bed kiest.....
Nou ... ja, ik eet veel groentes enzo 8) en ja, ik weet dat dat allemaal vol met nare producten zit, waaronder lood. Net als vis vaak stikvol zit ermee.


Paniek zaaien is níet mijn bedoeling, het enige wat ik me afvraag is, - als ej het milieu minder wilt belasten en zéker geen schade wilt brengen aan je zelf en/of je huisgenoten (dus ook je huisdieren!) , of je dan niet een ander soort metaal kan gebruiken :)

Voor de rest is het ieder zijn eigen geloof enzo hoor, dus je meot het zéker zelf weten! Mijn idee is gewoon dat je in dit soort gevallen gewoon góed moet onderzoeken wat je mogelijkheden zijn.

Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Chopper »

Ik moet mijn verhaal ook even kwijt, aangezien ik hier pas geleden mee geconfronteerd werd.
2 maanden geleden werd ik door mijn vriendin meegenomen naar een " party", jeweetwel, waar de organisator een kado krijgt als hij een aantal mensen bij elkaar krijgt, vergelijkbaar met een tupperware party, zij het dat het nu ging om aardstralen en electrosmog. De gastvrouw/man van de party kon gratis zijn speeksel naar een adres sturen waar deze zou worden uitgemeten. Nou, in eerste instantie kwamen de twee mensen van een Belgische new age achtige groep sterk over en iedereen luisterde met volle aandacht. Mijn vriendin was erg onder de indruk, en wilde ook een gratis meting (los kostte deze meting 70 euro). Zij heeft dus ook een party aangevraagd, puur uit nieuwsgierigheid. Dus wij kregen 2 weken voor aanvang 2 plastieken "zipbags" en 2 wattenstaafjes opgestuurd. Hier moesten wij wat speeksel mee opvangen, naam erop en naar Belgie sturen. Behalve dat ik mij afvroeg waarom dit niet steriel verliep en er nog een tijdje overeen zou gaan voordat het speeksel onderzocht kon worden, vroeg ik mij ook af wat er met mijn speeksel zou gebeuren als het onderzoek zou zijn gedaan. Maar dat even terzijde.
Afijn, de party-avond brak aan. Hier begon het feest. Ik zou op 40% vitaliteit zitten (ik heb me nog nooit beter gevoeld en heb een zeer goede conditie) en mijn vriendin op 51%. Bij 30% vitaliteit zou je volgens hen zeer ernstig ziek zijn. Niet alleen dit kwam er uit, maar ook dat ik op een Currystraal lag en zei op een Hartmanstraal. Ook allergien waar ik zelf nooit iets van heb gemerkt, eetpatroon (nog iets voor te zeggen), electrosmog straling, manier van liggen in bed (serieus!!!-> de party had ook een bedartikelenonderdeel, wat los stond van de new age kant van het verhaal), huismijtgevoeligheid, stand van de nekwervels en bijbehorende klachten, en nog wat zaken die ik mij niet meer kan herinneren, maar even vreemd waren stonden in de uitslag. Allemaal uit een paar dagen oud speekselmonstertje wat niet steriel en gekoeld is opgevangen. Mijn vriendin is hier helemaal van geschrokken. Ze kreeg het advies om haar bed te verschuiven. Ze mocht nog een nameting doen nadat het bed verschoven was. Echter, de kamer was te klein om het bed goed te kunnen verschuiven. Mijn vriendin, die op het randje van burn-out stond op dat moment, raakte helemaal in paniek, en wilde stiekem pyramides kopen (180 euro) om de aardstralen te kunnen neutraliseren. Na veel praten heb ik haar van dit idee af geholpen, en hebben we besloten om een experimentje te doen. We zouden het bed niet verplaatsen en een tweede sample opsturen. Daarbij zou ik het speeksel van een van onze huisdieren opsturen ipv mijn eigen speeksel. Bij een volgende party bij een andere vriendin (je kent het wel: iedereen moet elkaar steunen om genoeg man bij elkaar te brengen voor zo'n party) kregen we onze uitslag. Mijn vermoeden werd bevestigd: die van mijn vriendin gaf geen invloed van aardstralen meer aan. Mijn uitslag (oftewel die van de cavia) was bijna identiek aan de eerste meting (terwijl ik toch echt niet mijn eigen speeksel opstuurde), behalve dat bij mij ook de aardstralen verdwenen waren. Mijn vriendin is nu afgestapt van het hele aardstralen verhaal, en zal zich nooit meer alternatief laten meten. Je wordt er alleen maar bang van, wat ook veel stress met zich meebrengt. Ik heb het verder nog niet gehad over de verhalen van mensen die wachtten op een nieuwe nier, en met het verschuiven van het bed spontaan genazen (of misschien wel denken dat ze genezen waren). Zeggen dat dit helpt is kwakzalverij en suggereert het geven van medisch advies. Dit is strafbaar. Er zijn minimaal 2 van dit soort groepen in Nederland en Belgie actief.

De opmerking baat het niet dan schaadt het niet vind ik onzin: het baat wel degelijk voor diegene die het verkoopt, en het schaadt in zoverre dat je je eigen gezonde verstand verliest en bang wordt gemaakt waardoor je nog meer stress kunt gaan ervaren als je je er niet overheen zet.

Aardstralen zou een natuurkundig fenomeen zijn (het wordt immers door de aardse zaken geproduceerd), wat enkel en alleen te meten valt met wichelarij. Het grote probleem is nu dat wichelroedelopers nog nooit en te nimmer hebben kunnen bewijzen met dubbelblinde tests (onderzoeker en wichelaar weten beide niet waar het onderzochte zich bevindt) waar beide partijen mee instemden, dat het wichelen daadwerkelijk werkt. Er is een geldprijs van 1 miljoen australische dollars uitgeloofd voor de eerste wichelaar die het tegendeel kan bewijzen (door J. Randi). Alle honderden wichelaars zijn niet door de voortests heengekomen en hebben enkel resultaten door toeval behaald (niet significant dus). Deze mensen zijn naderhand stomverbaast dat het niet werkt. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het gross van de wichelaars heilig geloven in wat ze doen.
De wichelroede (duits: wensroede) slaat uit (als er al iets uit te slaan valt, sommige wichelaars gebruiken geen instrument) als je in je onderbewustzijn dingen al weet of hebt opgevangen. Wanneer je niets weet, werkt de blijkbaar roede niet. Dit heet het ideo-motor effect. Ik raad geinteresseerden aan om eens te zoeken naar aardstralen en wichelarij op wikipedia.nl, hier staat een vrij goed neutraal stuk met de huidige feiten.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar dan zou het verhaal te lang worden. Ik heb in ieder geval een goede levensles gehad, en wil niks meer met dit soort mensen te maken hebben. Ik begrijp dat sommige mensen alles aanpakken om beter te worden. Ik ben echter bang dat sommige mensen hier flink misbruik van maken.
Conclusie: laat je niet bang maken tot het tegendeel bewezen is, het leven brengt al genoeg stress met zich mee!

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door -margriet- »

Conclusie: laat je niet bang maken tot het tegendeel bewezen is, het leven brengt al genoeg stress met zich mee!
Amen! :wink:

Troela
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2005 12:56

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Troela »

Speeksel van je cavia, geweldig!!! :lol:
Complimentjes voor dit experimentje Chopper! Ik hoop wel dat je vriendin zich inmiddels beter voelt...

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Nogmaals ik kan ook wichelroede lopen
en ik weet ook waardoor.Twee messing staafjes
in de hand genomen en lopen maar.
Staafjes bewegen door temp.verschillen vanuit
de grond.De ene mens heeft minder weerstand
als de andere mens en daar zit hem de kneep.
Dus kom op met die miljoen kan ik wel gebruiken.
Je hebt tegenwoordig van die uiterst gevoelige
digitale thermometers richt hem op de grond
en je weet precies wat ik bedoel.Aardstralen
is gewoon kul en dat lood is om dakgoten
waterdicht te krijgen.

Gesloten