LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cocacola

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: cocacola

Ongelezen bericht door eeliane »

Coca cola is zo zuur en dat geldt waarschijnlijk voor veel andere cola's ook dat er zoveel suiker in moet om die zure smaak te verdoezelen, vandaar.
Je kan met cola het roest van bijv je fiets wiel afhalen (nooit gedacht dat het aan dat zuur lag dus). Het is zuurder dan citroen, sinaasappelsap en azijn!!! (Test in programma 'de smaakpolitie' in 2005) Dus weet wat u drinkt, ze zeggen wel vaker dat cola slecht is, nu weet u ook waarom. Er zit zoveel (zure) rotzooi in en daardoor zoveel suiker dat het eigenlijk gewoon belachelijk is. Want dat zuur wordt WEL door u lichaam/slokdarm, maag en darmen gevoeld. Kan me niet voorstellen dat dat zonder beschadigingen kan gaan, sommige mensen drinken dat spul dag in dag uit, in liters dus.
Dus mocht u twijfels hebben over een dagelijks glas cola, laat u het van nu af aan dan maar wat vaker staan! Denk dat cola meer kapot maakt dan we denken, zeker bij kleine kinderen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: cocacola

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
-------------------------------------------------------------------------
Kan me niet voorstellen dat dat zonder beschadigingen kan gaan, sommige mensen drinken dat spul dag in dag uit, in liters dus.
-------------------------------------------------------------------------
Ik merk daar toch weinig van.
Drink al 40 jaar 1.5 liter per dag en nergens last van.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: cocacola

Ongelezen bericht door eeliane »

Uitzonderingen daar gelaten maar ik zou het mijn kinderen maar niet te vaak geven.
Meneer die al 40 jaar dat zure spul drinkt, echt gezond kan t niet zijn, in 1 liter!cola fles zitten ongeveer 72 suikerklontjes dus u werkt er daar dus 100 per dag van naar binnen. Is niet gezond hoor helaas zijn er z klachten die zich pas op latere leeftijd gaan voordoen...

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: cocacola

Ongelezen bericht door hharteman »

Drink alleen maar light dus dat met die suiker valt wel mee.
Latere leeftijd ??
Ik ben 54 en merk absoluut niets van de zuren die ik zo inde loop van de jaren naar achteren gewerkt heb.
Wil niet zeggen dat ik het als gezond ga promoten maar van beschadigingen nog niets gemerkt.
Nooit last van mijn maag of zo.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Frankkk »

Cola drinken zou vooral wat minder voor de tanden zijn.

De zuurte is voor je maag niet zo erg, daar je maag nog net even iets zuurder is.

Als je iets verkeerds hebt gegeten, dan zou het drinken van coca cola light verlichting kunnen geven! Positieve bijwerking dus! :)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: cocacola

Ongelezen bericht door S. »

Het helpt ook tegen misselijkheid. Klinkt raar, met al dat koolzuur, maar het is echt zo.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: cocacola

Ongelezen bericht door eeliane »

Onze maag kan wel tegen dat zuur, de rest niet. Mocht je al last hebben van maagpijn en last hebben van het gebied rond je twaalfvingerige darm dan is het beter toch de cola te laten staan mede door de enorme hoeveelheid koolzuur die er in zit.
Ohja en als je light drinkt dan moet je eens bedenken hoeveel chemische rotzooi je dan wel naar binnen werkt (i.p.v. suiker), kan niet goed zijn hoor...

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: cocacola

Ongelezen bericht door S. »

Och, alles met mate he. Daar is ons lijf wel tegen bestand, in de meeste gevallen tenminste.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Cola kan idd. beetje 'medicinaal' zijn, 'k drink het ook soms als ik wat last van m'n maag heb, helpt meestal wel! En nu kan het helpen als ik acuut onpasselijk wordt van die Coca-cola prijzen, gewoon hun eigen produkt drinken om er weer bovenop te komen! :lol:

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: cocacola

Ongelezen bericht door solleila »

in gewone cola zit ook een hoop rotzooi.
En suiker is ook niet gezond. Ik denk dat het allebei even slecht is.
Het enige van light is dat er bijna geen calorieen in zit.

frisian62
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2006 16:15

Re: cocacola

Ongelezen bericht door frisian62 »

River cola van de Aldi is prima, alleen Coca Cola laat de klant de dure reklamecampagne betalen en mensen vallen nou eenmaal voor een merk.......

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: cocacola

Ongelezen bericht door achmed666 »

Aldi cola vind ik niet te zuipen

toetjewat
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2006 00:38

Re: cocacola

Ongelezen bericht door toetjewat »

Ook ik heb gemaild met cocacola en kreeg ook het verhaal van de ontwikkelkosten.
Hoezo ontwikkelkosten, deze flessen (1,5 liter) worden al jaren in het buitenland verkocht.
Volgens mij is dat een kostenbesparing.
Waarschijnlijk konden ze niet meer produceren daar bij coca en proberen ze via deze belachelijke prijsverhoging wat klanten af te stoten.
Volgens mij lukt dat ze aardig

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ach, de reden is ook veel simpeler. Tijdens de prijzenoorlog kwam de verkoopprijs van coca cola onder de kostprijs terecht en dat is met de introductie van de nieuwe fles teruggedraaid.

Dat van die ontwikkelkosten is natuurlijk onzin, want je gaat geen nieuwe fles introduceren als een fles coca cola daardoor meer gaat kosten en klanten weglopen: dat zou pas echt stom zijn!

Voordeel van de nieuwe fles is natuurlijk zeker ook dat je een stap uit het proces haalt waarbij het mis kan gaan. Er zouden immers tijdens het schoonmaken van de fles resten van schoonmaakmiddelen kunnen achterblijven of iets anders. Ik kan me voorstellen dat er allerlei sensoren aan te pas komen om te controleren dat de fles echt helemaal leeg en schoon is. Met de nieuwe fles is dat niet meer nodig, want de fles wordt voortaan nog maar één keer gebruikt. Na het inleveren wordt de fles wel weer gerecycled, maar wordt niet meer opnieuw gevuld.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: cocacola

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tenslotte een aantal opmerkingen;

De z.g. "fijnproever"die de Cola van Coca-Cola blindelings tussen van alle andere Cola's kan onderscheiden zegt wel dat zijn Coca-Cola 3 a 4 graden moet zijn.
Zeg, beste man; Je weet toch dat kou verdooft?

Mijn zoon, altijd een ferfent Coca-Coladrinker geweest proeft géén verschil tussen "echte" en huismerkcola van C1000 en van de EDAH.
Vind de smaak van de DEKAmarkt huismerk Cola nauwelijks verschillend en wij beiden vinden de 3ES Cola van Dirk van der Broek wel vies maar de het goedkopere huismerkCola van deze DvdBr weer wel goed drinkbaar!

Kortom, als je Cola ijs- en ijskoud drinkt (moet drinken volgens Coca-Cola zelf) dan stompt die koude al de smaakpappillen af.

Tenslotte, de reacties van Coca-Cola hier door de consument naar voren gebracht zijn natuurlijk niet de echte waarheid.
Voor deze nieuwe Cola betaald men veel meer maar bespaart Coca-Cola nog meer aan het verdwijnen van hun spoelafdeling.
Zij probeert dus vanaf twee walletjes tot winstmaximalisatie te komen.

Beste Coca-Cola;

Als u meeleest met dit forum dan begrijp ik uw marketingstrategie niet!
Immers, de marketing gaat uit van de vier P's;
Produkt, Plaats, Promotie EN PRIJS.

Wij leven in 2006 heren!

Door al weer lang bestaande technieken is uw Cola allang niet meer geheim. Op het atoom nauwkeurig te analiseren en gewoon wettig na te maken omdat uw patent allang is verlopen.
Dus ♪ Kom consumenten sluit de rijen ♫
kom strijden tegen dit bedrijf

zingt deze Vrije Vogel

esmeralda76
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2006 20:50

Re: cocacola

Ongelezen bericht door esmeralda76 »

Ook hier een lidl drinker net als mijn gezin.
Wij zijn hier op overgestapt toen het financieel niet super ging met de invoering van de euro.
En ik maar ook visite kunnen de echte coca cola en de lidl cola niet uit elkaar halen.
Hij is gewoon lekker en betaalbaar!.
en daar gaat het uiteindelijk om. ( bij ons gezin wel)

ger1000
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:02

Re: cocacola

Ongelezen bericht door ger1000 »

Boycotten die Coca Cola.
In onze dorpssuper staat het vak met coca cola stampvol want er is geen omzet. Pepsi is constant bijna uitverkocht.
Boycot is de enige manier deze super arrogante multinational klein te krijgen.

bikermouse79
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2006 17:35

Re: cocacola

Ongelezen bericht door bikermouse79 »

ik woon dicht bij de grens met duitsland en heb daar eens gekeken wat de coca cola daar kost.
daar was ze met die "nieuwe flessen" maar € 0,99 en niet € 1,28 per fles en dan zeggen ze van coca cola dat die prijzen overal gelijk zijn.

ra ra hoe kan dat ?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: cocacola

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Vorige week kreeg ik bij iemand een glas "echte Coca Cola".....
Getverderrie ...... :shock:
Ik drink al tijden de First Choice van oa Hoogvliet en vind de "echte" Cola niet meer te drinken ......

En inderdaad. de Pepsi verkoopt prima, regelmatig aanbiedingen ...
Vorige week nog bij AH, voor de 2e keer sinds de "echte" zo duur werd ....
2 halen, 1 betalen .....

Hier komt geen "echte Coca Cola" in huis

Lieske (die nog een glas First Choice neemt)

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: cocacola

Ongelezen bericht door tienepien »

Door al weer lang bestaande technieken is uw Cola allang niet meer geheim. Op het atoom nauwkeurig te analiseren en gewoon wettig na te maken omdat uw patent allang is verlopen.
Volgens mij zit er helemaal geen patent op Coca cola, maar is de formule geheim gebleven door de techniek "geheimhouding" toe te passen. Bij een patent is het namelijk zo dat als een soort tegenprestatie de ontwikkeling gepubliceert wordt, zodat iedereen het in kan zien.

Gesloten