LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio
Re: Oxxio
Buiten alle goed bedoelde tips die hier staan kan ik u alleen maar aanraden neem een advocaat in handen.
Ik zelf heb ook een geschil met nuon zij hebben ook een incasso op mijn dak gestuurt in mijn inzicht geheel onterecht.
Alhoewel het bedrag bij mijn maar 65 euro is maakt dat verder niet uit.
Wel moet u nu alles per brief doen niks meer telefonisch!!!
Ook bij mijn heeft de nuon gedrijgt om de boel af te sluiten.
Mijn advocaat heeft mij verzekerd dat dit niet zo maar kan gebeuren.
Ook uw leverancier moet de wettelijke weg bewandelen.
Zolang u in onderhandeling ben mogen ze u niet afsluiten doen zij dat wel zijn ze strafbaar en zijn ze verplicht u binnen een paar dagen aan te sluiten op straffen van een somma.
Dus wie schrijft die blijft.
En neem een advocaat
Gr.Digiclown
Ik zelf heb ook een geschil met nuon zij hebben ook een incasso op mijn dak gestuurt in mijn inzicht geheel onterecht.
Alhoewel het bedrag bij mijn maar 65 euro is maakt dat verder niet uit.
Wel moet u nu alles per brief doen niks meer telefonisch!!!
Ook bij mijn heeft de nuon gedrijgt om de boel af te sluiten.
Mijn advocaat heeft mij verzekerd dat dit niet zo maar kan gebeuren.
Ook uw leverancier moet de wettelijke weg bewandelen.
Zolang u in onderhandeling ben mogen ze u niet afsluiten doen zij dat wel zijn ze strafbaar en zijn ze verplicht u binnen een paar dagen aan te sluiten op straffen van een somma.
Dus wie schrijft die blijft.
En neem een advocaat
Gr.Digiclown
Amiga,
Dit is hetgeen u moet doen, gepost door JSP, maar waarschijnlijk door het gekibbel van CCC en Chanmaster door u over het hoofd gezien.
Dit is hetgeen u moet doen, gepost door JSP, maar waarschijnlijk door het gekibbel van CCC en Chanmaster door u over het hoofd gezien.
En aangetekend zou ik doen aangetekend met bewijs van ontvangst, dan krijgt u namelijk een door Ooxio getekend briefje terug dat uw brief is aangekomen.sp
Geplaatst op 23 Feb 2006 21:12 door jsp
--------------------------------------------------------------------------------
1. Beste mede-forum-goeroes, wie zegt dat er hier sprake is van een meneer?
2. Als ik u was zou ik eventueel pas per vervaldatum opzeggen bij OXXIO. Anders kost het u € 50,00 opzegkosten, terwijl zij de fout hebben gemaakt. Misschien valt ook deze idiotenfirma nog wel om te praten. Als u daar nog wilt blijven, tenminste.
3. OXXIO gaat in de fout omdat u blijkbaar, en ook bewijsbaar, de juiste meterstanden heeft doorgegeven aan uw netwerkbeheerder. Die geven het vervolgens door aan OXXIO, die een komma voor een nul hebben aanzien. Als u hiervoor bewijs heeft (in de vorm van afrekening netwerkbeheerder, kopie-opgavekaart, e-mails aan beheerder) zou ik me niet al te druk maken. Lezen kunnen ze namelijk niet bij OXXIO. iedereen wordt daar voor een nul aangezien.
4. Ik zou wel meteen schriftelijk en aangetekend reclameren bij OXXIO. Ik zou in dit geval ook niks betalen, want een opverschatting van 10.000 Kwh is bizar en buiten proporties, en meteen mijn klacht bij de SGC deponeren (met aangetekende kopie aan OXXIO en DTE).
Mevrouw Amiga moet helemaal niks, maar ik heb goede ervaringen met de bemiddeling in een conflict met OXXIO via de SGC. OXXIO liet het er niet op aankomen en betaalde binnen een maand een flink bedrag terug waar ik al 2 jaar bij hen om moest zeuren. Nu was het bewijs in mijn geval ook overduidelijk en had ik een aardig dossier opgebouwd met alle emails, correspondentie en aantekeningen. Ze konden dus niets anders.
Het is inderdaad zo dat het betwiste bedrag eerst in depot moet worden gezet bij de SGC. In het uiterste geval zou u dus die ruim € 900,00 aan hen moeten storten. Maar als in uw geval het bewijs onomstotelijk is, kan de SGC misschien wel een uitzondering maken. En misschien kiest OXXIO bij indiening van een zo overduidelijk gegronde klacht wel meteen eieren voor zijn geld en is de storting helemaal niet nodig. Ik zou het in ieder geval NOOIT aan OXXIO overmaken.
Het is inderdaad zo dat het betwiste bedrag eerst in depot moet worden gezet bij de SGC. In het uiterste geval zou u dus die ruim € 900,00 aan hen moeten storten. Maar als in uw geval het bewijs onomstotelijk is, kan de SGC misschien wel een uitzondering maken. En misschien kiest OXXIO bij indiening van een zo overduidelijk gegronde klacht wel meteen eieren voor zijn geld en is de storting helemaal niet nodig. Ik zou het in ieder geval NOOIT aan OXXIO overmaken.
Sorry JSP,
Je geeft eerst een juist advies in je bijdrage van 23 Feb 2006 21:12
en nu zit je hier je eigen antwoord te ontkrachten.
Ik adviseer Amiga om kopieën van de bewijsstukken die zij heeft en waar in duidelijk naar voren komt dat Oxxio de verkeerde meterstanden gebruikt aangetekend met bewijs van ontvangst naar de klantenservice van Oxxio op te sturen.
Dan is het aan Oxxio aan te tonen dat de door hun gestuurde eindafrekening juist is.
Ik heb iemand geholpen met hetzelfde verhaal maar dan bij RWE. deze persoon ging van 2634 euro bijbetalen naar een teruggave van 97,36.
Niks betalen, ook geen termijnbetalingen afspreken in deze. gewoon voet bij stuk houden als u 100% zeker weet dat u in het gelijk staat.
Je geeft eerst een juist advies in je bijdrage van 23 Feb 2006 21:12
en nu zit je hier je eigen antwoord te ontkrachten.
Ik adviseer Amiga om kopieën van de bewijsstukken die zij heeft en waar in duidelijk naar voren komt dat Oxxio de verkeerde meterstanden gebruikt aangetekend met bewijs van ontvangst naar de klantenservice van Oxxio op te sturen.
Dan is het aan Oxxio aan te tonen dat de door hun gestuurde eindafrekening juist is.
Ik heb iemand geholpen met hetzelfde verhaal maar dan bij RWE. deze persoon ging van 2634 euro bijbetalen naar een teruggave van 97,36.
Niks betalen, ook geen termijnbetalingen afspreken in deze. gewoon voet bij stuk houden als u 100% zeker weet dat u in het gelijk staat.
Laatst gewijzigd door puma73 op 24 feb 2006 15:09, 4 keer totaal gewijzigd.
De volgorde is inderdaad: eerst OXXIO zelf in gebreke stellen en, met bewijs (nota van netwerkbeheerder) aanspreken op hun fout. Aangetekend! Maar dat heeft Amiga al gedaan. De volgende stap (na een maand dacht ik, kijk op de website van SGC voor de juiste procedure) kan naar de SGC zijn, maar dan moet u dus wel eerst OXXIO in staat hebben gesteld de fout recht te zetten. De ervaring wijst echter uit dat men in Leusden met gegronde klachten doorgaans zijn r**t afveegt.
De SGC neemt overigens geen kansloze klachten in behandeling en vraagt € 25,00 bemiddelingskosten om te voorkomen dat ze overspoeld raken met hopeloze gevallen die uiteindelijk toch moeten betalen. Daarom moet het betwiste bedrag ook in depot worden gezet (bij de SGC, dus niet bij OXXIO!) Bij gelijk krijgt u dit bedrag en die 25,00 weer terug. Opzeggen buiten de einddatum/opzegtermijn is natuurlijk een optie maar kost wel € 50,00. Niet iedereen kan daarvoor kiezen.
De SGC neemt overigens geen kansloze klachten in behandeling en vraagt € 25,00 bemiddelingskosten om te voorkomen dat ze overspoeld raken met hopeloze gevallen die uiteindelijk toch moeten betalen. Daarom moet het betwiste bedrag ook in depot worden gezet (bij de SGC, dus niet bij OXXIO!) Bij gelijk krijgt u dit bedrag en die 25,00 weer terug. Opzeggen buiten de einddatum/opzegtermijn is natuurlijk een optie maar kost wel € 50,00. Niet iedereen kan daarvoor kiezen.
JSP
Voor Amiga is het SGC geen optie. In haar eerste bericht schreef Amiga
Niet betalen of betalingsregelongen treffen. Mijn ervaring destijds met RWE was. aangeven dat je bereid bent om te betalen, maar alleen het correcte bedrag volgens de door de netbeheerder gedane opgaaf van verbruik. Is ongeveer 1 jaar overheen gegaan, maar uiteindelijk hebben ze de fout hersteld.
Voor Amiga is het SGC geen optie. In haar eerste bericht schreef Amiga
Dus het enige wathaar rest is correspondetie met dit zeer vervelende bedrijf.En het ergste is dat ik ongeveer 950 euro per 4 weken verdien, ik ben alleenstaand met een kind op de havo zonder alimentatie. Is toch leuk dat je door een foutje de grond in wordt geboord.
Niet betalen of betalingsregelongen treffen. Mijn ervaring destijds met RWE was. aangeven dat je bereid bent om te betalen, maar alleen het correcte bedrag volgens de door de netbeheerder gedane opgaaf van verbruik. Is ongeveer 1 jaar overheen gegaan, maar uiteindelijk hebben ze de fout hersteld.
Jammer dat veel mensen niet kiezen voor de weg via de Stichting Geschillencommissies Consumenten SGC . Die is er immers speciaal voor dit soort conflicten. Zij steken liever zelf energie, tijd en geld in een procedure die jaren kan duren en je helemaal sloopt, en gaan liever corresponderen met een bedrijf dat alle fatsoensregels aan zijn laars lapt. Maar ieder moet doen wat hem/haar goed dunkt. Ik denk overigens dat Amiga zelf wel kan bepalen wat voor haar wel en geen optie is.
Soms hebben die mensen geen keuze omdat ze het betwiste bedrag niet in depot kunnen storten. Gewoon omdat hun financieële situatie dit niet toelaat.
En daar maken bedrijven in toenemende mate misbruik van. Door de mensen onder duk te zetten, te dreigen met incassobureau's en er zelfs niet voor terugschrikken om deurwaarders in te zetten ondanks te onterechte vorderingen.
Ik ben gepensioeneerd, doe wat vrijwillgerswerk en heb door mijn achtergrond redelijke kennis op diverse gebieden. En zet mezelf een aanta uren per week in om mensen BELANGELOOS, dus zonder geldelijke of andere vergoeding te helpen.
En daar maken bedrijven in toenemende mate misbruik van. Door de mensen onder duk te zetten, te dreigen met incassobureau's en er zelfs niet voor terugschrikken om deurwaarders in te zetten ondanks te onterechte vorderingen.
Ik ben gepensioeneerd, doe wat vrijwillgerswerk en heb door mijn achtergrond redelijke kennis op diverse gebieden. En zet mezelf een aanta uren per week in om mensen BELANGELOOS, dus zonder geldelijke of andere vergoeding te helpen.
-
De laatste van U CCC-agent, treft de spijker op z'n kop
-
Een vriend van mij lostte dat gedoe met Oxxio (voorheen o.a. EnergieBedrijf.com) geheel op eigen wijze op.
Ik zal maar niet herhalen wat ie schreef.
Maar het geflikker was snel over.
Geen spiertje last meer gehad van EB.
Mensen kunnen ook weleens te netjes of fatsoenlijk willen zijn.
Desnoods ga je zelf even langs in Leusden.
Ik zal maar niet herhalen wat ie schreef.
Maar het geflikker was snel over.
Geen spiertje last meer gehad van EB.
Mensen kunnen ook weleens te netjes of fatsoenlijk willen zijn.
Desnoods ga je zelf even langs in Leusden.
Bedankt voor alle adviezen. Voor mij een flinke steun. Ik denk dat ik de goede weg bewandel.
Ik heb netbeheer achter mij staan. De bewijzen zijn overduidelijk. Kopieen heb ik met een bezwaarbrief en 30 dagen termijn om te reageren aangetekend opgestuurd met ontvangstbewijs. Ik doe alles met een brief en volgende week val ik ze telefonisch wel lastig of de bewijzen worden geaccepteerd.
Ik heb de toezichthouder gebeld en gezegd dat ik ze van opzettelijkheid verdenk.
De geschillencommisie heb ik deze week ingeschakeld. Als extra stimulans, tenslotte kunnen ze blijven beweren dat er 10000 kwh. meer verbruik is. Netbeheer heeft opnieuw via afd.switch oxxio op de hoogte gebracht. Ook dat heb ik met een brief bevestigd.
Zou van the winnar toch graag willen weten wat er in die brief stond. Misschien is bij mij dat gefikker dan ook snel over.
Ik heb netbeheer achter mij staan. De bewijzen zijn overduidelijk. Kopieen heb ik met een bezwaarbrief en 30 dagen termijn om te reageren aangetekend opgestuurd met ontvangstbewijs. Ik doe alles met een brief en volgende week val ik ze telefonisch wel lastig of de bewijzen worden geaccepteerd.
Ik heb de toezichthouder gebeld en gezegd dat ik ze van opzettelijkheid verdenk.
De geschillencommisie heb ik deze week ingeschakeld. Als extra stimulans, tenslotte kunnen ze blijven beweren dat er 10000 kwh. meer verbruik is. Netbeheer heeft opnieuw via afd.switch oxxio op de hoogte gebracht. Ook dat heb ik met een brief bevestigd.
Zou van the winnar toch graag willen weten wat er in die brief stond. Misschien is bij mij dat gefikker dan ook snel over.
Amiga, veel succes. Als je van plan bent OXXIO telefonisch te benaderen over de door jou toegezonden brief raad ik je aan te bellen met de receptie, 033-4341010, en je te laten doorverbinden met de klantenservice. Dat is veel goedkoper dan het 0900 nr. te bellen.
Ter overpeinzing in het weekend: Amiga's bewijs moet nu komen van de netwerkbeheerder. OXXIO wil binnenkort Nederland overspoelen met 'slimme meters', die zonder meteropnemer de standen doorgeven. Er is dan geen netbeheerder meer nodig die de meterstanden registreert. Dat zou de kans op fouten bij de registratie verkleinen. (En brengt meteen het afsluiten op afstand een stuk dichterbij). Maar ... er is dan ook geen partij meer waar je op terug kan vallen als een bedrijf als OXXIO je 10.000 KwH teveel in rekening brengt (gebruik ik in 4 jaar niet eens!). Daar gaat je bewijs. Overigens: wie betaalt de kosten als je gillend van ellende weer weg wilt bij OXXIO, en je nieuwe leverancier accepteert die slimme meter niet? Beetje dom om jezelf met die gratis meter vrijwillig uit te leveren? De Minister Die Zou Aftreden Als De Vrijgave Van De Energiemarkt Zou Mislukken vindt het wel een goed plan. Leve de liberalisering!
Ter overpeinzing in het weekend: Amiga's bewijs moet nu komen van de netwerkbeheerder. OXXIO wil binnenkort Nederland overspoelen met 'slimme meters', die zonder meteropnemer de standen doorgeven. Er is dan geen netbeheerder meer nodig die de meterstanden registreert. Dat zou de kans op fouten bij de registratie verkleinen. (En brengt meteen het afsluiten op afstand een stuk dichterbij). Maar ... er is dan ook geen partij meer waar je op terug kan vallen als een bedrijf als OXXIO je 10.000 KwH teveel in rekening brengt (gebruik ik in 4 jaar niet eens!). Daar gaat je bewijs. Overigens: wie betaalt de kosten als je gillend van ellende weer weg wilt bij OXXIO, en je nieuwe leverancier accepteert die slimme meter niet? Beetje dom om jezelf met die gratis meter vrijwillig uit te leveren? De Minister Die Zou Aftreden Als De Vrijgave Van De Energiemarkt Zou Mislukken vindt het wel een goed plan. Leve de liberalisering!
Kijk wat ik moest doen om van Oxxio ( energiebedrijf.com) af te komen:
http://www.dse.nl/~lammert/
Ga naar de pagina met de lijdensweg die Energiebedrijf.com heet
http://www.dse.nl/~lammert/
Ga naar de pagina met de lijdensweg die Energiebedrijf.com heet
Hi Chanmaster
Ik heb al drie jaren rotzooit met die club en doe al die tijd hetzelfde, totdat ze met een goede eindafrekening komen.
Mijn nota's waren ook te hoog. Ik heb de bedragen gewoon terug laten boeken en zelf overgamaakt wat volgens mijn berekining goed zou zijn. De incasso's stromen dan wel binnen en daar moet je tegen kunnen. Maar met die buro's heb je niks te maken, zolang je je voorschot (bedrag dat voor jouw goed is) voldoet.
Binnenkort sluit ik het derde jaar af, dus ben benieuwd.
Ik heb al drie jaren rotzooit met die club en doe al die tijd hetzelfde, totdat ze met een goede eindafrekening komen.
Mijn nota's waren ook te hoog. Ik heb de bedragen gewoon terug laten boeken en zelf overgamaakt wat volgens mijn berekining goed zou zijn. De incasso's stromen dan wel binnen en daar moet je tegen kunnen. Maar met die buro's heb je niks te maken, zolang je je voorschot (bedrag dat voor jouw goed is) voldoet.
Binnenkort sluit ik het derde jaar af, dus ben benieuwd.
Hoi,
Praat mij niet over Oxxio, ik kreeg de eindafrekening en zou volgens Oxxio 6800 kWh verbruikt hebben over 10 maanden terwijl volgens de meterstanden die ik ieder jaar opneem en bewaar maar 4567 kWh heb verbruikt. Oxxio had alvast een bedrag van 613 euro afgeschreven en deze heb ik terug laten boeken en nu beginnen ze te dreigen met een incasso bureau terwijl ik zei dat het eerst maar eens moet worden uitgezocht waar die verschillen in zitten en dan pas betalen, anders krijg ik nooit mijn geld terug van die club. Net zoals bij de overstap naar essent, ik heb dit in november 2005 door gegeven want mijn contract liep to 22 januari 2006, kan ik niet eerder overstappen dan op 4 januari 2007. Volgens Oxxio is mijn contract die datum begonnen terwijl er in de voorwaarden staat dat op de dag dat de levering begint het contract ingaat. Oxxio was eerst evolta en is toe stilzwijgend Oxxio geworden, zij kunnen die regels toch niet zomaar aanpassen lijkt mij. Maar nu ga ik dus de strijd aan met die k*tclub via de geschillen commissie nutbedrijven in Den Haag. Laat dat Oxxio maar afbranden om mijn part.
Praat mij niet over Oxxio, ik kreeg de eindafrekening en zou volgens Oxxio 6800 kWh verbruikt hebben over 10 maanden terwijl volgens de meterstanden die ik ieder jaar opneem en bewaar maar 4567 kWh heb verbruikt. Oxxio had alvast een bedrag van 613 euro afgeschreven en deze heb ik terug laten boeken en nu beginnen ze te dreigen met een incasso bureau terwijl ik zei dat het eerst maar eens moet worden uitgezocht waar die verschillen in zitten en dan pas betalen, anders krijg ik nooit mijn geld terug van die club. Net zoals bij de overstap naar essent, ik heb dit in november 2005 door gegeven want mijn contract liep to 22 januari 2006, kan ik niet eerder overstappen dan op 4 januari 2007. Volgens Oxxio is mijn contract die datum begonnen terwijl er in de voorwaarden staat dat op de dag dat de levering begint het contract ingaat. Oxxio was eerst evolta en is toe stilzwijgend Oxxio geworden, zij kunnen die regels toch niet zomaar aanpassen lijkt mij. Maar nu ga ik dus de strijd aan met die k*tclub via de geschillen commissie nutbedrijven in Den Haag. Laat dat Oxxio maar afbranden om mijn part.
gewoon klacht indienen bij de DTE. Blijkt bij mij dat OXXIO mij een jaar niet meer als klant had, terwijl ze wel continue voorschot bleven afschrijven. Gereclameerd bij DTE en die zeiden: "Wij noteren dit, nemen stappen en u gaat gewoon naar een andere leverancier."