LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wikumat keukens uit Drente

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Macko Wacko

Re: Wikumat keukens uit Drente

Ongelezen bericht door Macko Wacko »

:shock:

Ben ook geinteresseerd in een keuken uit duitsland. Ben bij Wikumat geweest. Die was echt stukken goedkoper dan nederlandse aanbieder. Voor zover ben ik goed geholpen bij Wikumat.... 1 ochtend geweest om plannen door te spreken, gelijk tekening gemaakt, perfect en goede prijs. Even over nagedacht, paar weken later weer gegaan om alles rond te maken...
Tot ik het telefoonnummer zocht en onder google het nummer zocht. Wat zie ik: Tros Radar... Wie wil mij een beetje informeren over deze keukenboer. Informatie waar ik wat aan heb.

Ommi

Ongelezen bericht door Ommi »

Ik kan je 1 advies geven en dat is NIET DOEN. De prijs in inderdaad zeer aantrekkelijk, maar het is het niet waard. Onze keuken in in juli dit jaar geleverd en was pas in november klaar! Bespaar jezelf de frustratie en kies voor een andere Duitse keukenleverancier. Kijk eens op dit forum, er schijnen andere aanbieders te zijn waar men betere ervaringen mee heeft. De heer Kuipers is niet betrouwbaar en na oderbevestiging vaak ook niet meer bereikbaar.

netforce

Ongelezen bericht door netforce »

Hallo Allemaal,

Ik woon zelf in Den Helder en dat is toch niet in de buurt voor de jongens uit Twist, maar ik heb met wat geduld toch een perfecte keuken gekregen met topapparatuur. Ik heb niets te klagen gehad. De monteur zelf is plusminus een week bezig geweest ivm de afstand die hij elke dag moest afleggen en waar ik ook geen problemen mee had. Maar ik heb een keuken voor een rpijs waar ik in Nederland 3 x zoveel kwijt was geweest. Uiteraard zijn er wat aanloopproblemen geweest ook ivm familieomstandigheden, maar ik mocht achteraf niet klagen want ik had toch vanaf plaatsen order alles binnen een half jaar compleet. Dus in mijn geval zou ik hem wel zeker aanraden. Ik ben er razend tevreden over

ronan

Ongelezen bericht door ronan »

een week bezig geweest woon jij in een kasteel dan :wink: :lol: maar had die monteur niet beter een hoteletje bij jou in de buurt kunnen nemen dan had hij misschien wel in 2 of 2,5 dag klaar kunnen zijn

escobar

Ongelezen bericht door escobar »

ik ben ook eens bij kuipers in twist wezen kijken, en ik dacht dat hij een grote showroom had maar hij heeft alleen maar een kantoortje, hij vroeg wat voor keuken ik zocht, nou 2,50x2.50 in wit hoogglans, hij nam me mee naar een klein kamertje naast zijn kantoor en daar lagen een paar deurtjes op de grond,kijk cassete model of gewoon vlakke deurtjes, en daar kon ik het mee doen, en voor de rest teken de hij gewoon een keuken op papier zo als ik hem wou,maar al met al kwam het mij een beetje rommelig over, dus ik heb gezegd ik kijk nog wel eens, en daar is het tot nu toe nog bij gebleven.

netforce

Het is allemaal rommelig bij hem, maar hij geeft puik werk af. En nee geen showroom maar daar is de prijs ook naar.VWB de tijd, dat had meer te maken met het leveren van de spullen. Deurtjes en dergelijke was uit te zoeken op de site.

escobar

je zegt binnen een half jaar is de keuken geleverd en gemonteerd, nou dat vind ik nog al lang, is de levertijd geen 3 maand ofzo ?

netforce

Dat klopt, maar ik heb een half jaar voordat ze hem kwamen plaatsen besteld en netjes bij het betrekken van mijn nieuwe woning kwamen ze hem plaatsen.

dani83

Ongelezen bericht door dani83 »

Nou netforce, ik hoop dat je zo tevreden blijft.
Wij waren ook erg tevreden, tot er een probleem ontstond.
Toen begon de ellende. Zie voorgaande berichten.
De reparatie is na dik een jaar eindelijk uitgevoerd alleen helaas niet tot tevredenheid. Folie heel lelijk vervangen en er miste een handgreep en het bevestingsmateriaal voor een lade. Deze reparatie zou twee weken duren. het heeft dik twee maanden geduurd.
Verder weer niks van ze gehoord dus zelf maar weer es gebeld.
Twee weken geleden is ons toegezegd dat het handgreepje en bevestigingsmateriaal ons toegestuurd zou worden, maar helaas, we wachten nog steeds. De andere klachten komen ze voor het gemak maar niet op terug.
Er is schijnbaar nog steeds niks veranderd bij Wikumat..

escobar

ok,maar ik ben misschien wel een beetje wantrouwig want ik lees hier zoveel negatieve dingen over kuipers in twist hier op dit forum,dus weet ik eigenlijk niet of ik wel met hem in zee moet gaan, en ik ben wel op zoek naar een mooie witte hoogglans hoekkeuken en ik ben al bij een paar keukenzaken geweest maar daar stond ook niet iets wat ik zocht en ik wil toch ook wel zien wat ik dan koop, en net wat ik al zei bij kuipers lagen een paar verschillende deurtjes op de grond en daar kon ik dan uit kiezen welke ik wou, ik vind het dan best moeilijk om naar de hand van een los deurtje te beslissen een keuken daar te kopen. :(

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

daar stond ook niet iets wat ik zocht en ik wil toch ook wel zien wat ik dan koop
een paar verschillende deurtjes op de grond
Volgens mij ziet u dan nog niets.
Er zijn voldoende zaken die een fraaie hooglans witte keuken leveren.
Kijk eens op de site van bijvoorbeeld Leicht (zie www.keukenfabrikant.nl ) en zoek een dealer op.
Ook Systemat heeft oudwit hoogglans in collectie of bijvoorbeeld Schmidt.

Zo zijn er nog tal van merken.

Succes,
Mr.P.

netforce

Ik had sinds afgelopen week een probleempje met de deur van de vaatwasser, daar liet de toplaag een stukje los ivm de vocht. Ik heb hierover gisteren even een mailtje ernaar toe gestuurd en heb net bericht gehad dat er morgen met me contact wordt opgenomen. Ik zal afwachten maar ik heb de volste vertrouwen in Wikumat. Nogmaals ik heb een keuken staan die geen enkel Nederlands of Pools bedrijf voor deze prijs neer kon zetten. Ik had bij het plaatsen een probleempje, en dat was mijn marmeren werkblad. Daar bleek na het plaatsen een haarscheurtje in het blad te zitten bij de wasbak. Daar kwamen ze ter plakke achter en gelijk zijn beide bladen meegenomen en compleet nieuwe teruggeplaatst. Dit ivm eventuele kleurverschillen die zouden op kunnen treden.
VWB die vraag van escobar, die monteur is hier enkele dagen bezig geweest ivm de reisafstanden. Hij wilde hier wel in een hotelletje blijven slapen maar hij ging liever naar huis. Daar had ik geen problemen mee, dus dat hebben we onderling zo opgelost. Maar het kon dus allemaal wel sneller maar dat is een afweging van mezelf geweest.
Maar als je een leuke en goede keuken wilt hebben voor een ongelooflijke prijs dan moet je bij Wikumat zijn. Denk wel aan de tijd, omdat het een eenmansbedrijf is duurt het allemaal wat langer dan bij de grote jongens. Zijn site is binnenkort weer bereikbaar met de voorbeeldkeukens heb ik net gelezen op zijn site. En natuurlijk zijn er altijd mensen die ook slechte ervaringen hebben maar dat heeft een goede kennis van mij ook met een zeer grote keukenhandelaar in Nederland

dani83

Medewerker van Wikumat??
Dat zijn n.l. in het algemeen de enigen die positief over hen schrijven.

netforce

Dat zou helemaal niet goed zijn voor Wikumat. Ik ben er eentje met twee linkse handen. En ik kom uit Den Helder, beetje ver voor medewerker WIkumat.

joey visser

Ongelezen bericht door joey visser »

hallo allemaal,

Wij hebben in juli van 2005 ook een keuken gekocht bij WIKUMAT KEUKENS in Twist....
En het enige wat ik nu heb staan zijn de achterkasten en een paar deurtjes, het eninge dat wij hebben van de apparatuur is een koelkastje en een afzuigkap....(en dit is niet eens het goede model!)
ik ben best een redelijk persoon maar dit gaat nu toch wel een BEETJE lang duren zo.....
Nadat de monteur ongeveer 3 x bij ons is geweest om aan onze keuken te werken...(waaronder 5 x niet komen opdagen en niet afgebeld) hebben wij het nu ook wel een beetje gehad met WIKUMAT !! Ikzelf kom uit Rijswijk (zh) en heb zelfs iemand gevonden uit de buurt die ook gedupeerd is door WIKUMAT, deze man nog erger dan ikzelf.
Wij krijgen nu ook helemaal geen reactie meer van dhr Kuipers en zijn dus bang dat onze kuikens nooit meer zullen worden afgemaakt.
Dus geloof AUB niet de goede verhalen hier op het forum...DEZE ZAAK DEUGT ECHT VOOR GEEN METER.
Nou is het natuurlijk geen enkel probleem om de inbouwapparatuur elders te bestellen, maar ik mis nu nog 1 deurtje van m'n bovenkastje, 2 pilasters naast mijn afzuigkap en licht/kroonlijst... Dit is nogal moeilijk te bestellen via een keukenzaak omdat ik geen idee heb waar dhr Kuipers zijn frontjes besteld.. dit i.v.m. kleur en maten..

Ik hoop dat een aantal kan behoeden om een keuken aan te schaffen bij WIKUMAT KEUKENS !!!!!

Kijk ook eens op www.wikumat.com

Joey Visser

[email protected]

joey visser

Ongelezen bericht door joey visser »

Bericht aan ABEN

Beste Aben, een paar berichten terug heb je het over een bedrijf in putten die bij u de keuken heeft afgemaakt... zou u mij daar een adres van kunnen geven?? wij zijn namelijk ook aan ons lot overgelaten door mr Kuipers met een keuken die half af is..... en zouden heel blij zijn als we iemand hebben die onze keuken af kan maken!!!
Groeten Joey

popiejopie

Ongelezen bericht door popiejopie »

Nog een gedupeerde

dani83

Zoals in een vorig bericht al gemeld, zou ik eind januari een handgreepje en bevestigingsmateriaal toegezonden krijgen van Kuipers/Wikumat.
Na nog zeker 3 keer telefonisch contact met Kuipers/Wikumat te hebben gezocht, wil ik jullie even melden dat wij tot op heden nog steeds niks ontvangen hebben.
Wij zijn nu al vanaf september 2004 bezig om onze klachten verholpen te krijgen.
Kuipers/Wikumat blijkt ondanks alle beloftes nog steeds een zeer onbetrouwbare firma te zijn, waar je maar beter niet mee in zee kunt gaan.

Killabee

Ongelezen bericht door Killabee »

-edit
Laatst gewijzigd door Killabee op 23 dec 2008 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

e jongbloed

Ongelezen bericht door e jongbloed »

Ik kocht op 2 januari 2006 in Twist bij kuipers keukens een keuken. Ik werd vriendelijk te woord gestaan door Roland Kuipers. Hij vertelde ons dat hij keukens op maat maakte en dat wij de keuken zelf konden samenstellen. Dit deden wij dus, we zochten alles bijelkaar. Deuren apparatuur, handgrepen, het blad, de gehele keuken dus. Na ondertekening van het contract moesten we een aanbetaling doen van 500 euro. Roland zie dat we vertrouwen in elkaar moesten hebben en dat de aanbetaling wenselijk was, omdat wij een granieten blad hadden besteld. Tot zover verliep alles prima, de keuken zou 22 februari geplaatst worden. In de tussentijd hoorden wij echter niets meer van Roland, geen tekening waar de aansluitingen dienen te komen, geen mooie tekening van de keuken. Toch maar eens bellen, Roland was ziek er zou wel een tekening gefaxt worden. Dit gebeurde ook, maar detekening die we kregen hadden we al en daar stond dus niet op aangegeven waar de aansluitingen moesten komen. Weer gebeld, maar Roland kreeg ik maar niet aan de telefoon, niemand kreeg ik aan de telefoon. Dit vond ik vreemd en ik kreeg argwaan. Ik besloot eens te gaan kijken op internet. Tot mijn verbazing las ik de negatieve berichtgeving over wikumat. Werd mijn argwaan bevestigd?. Ik wilde niet langer wachten en besloot maar eens naar Twist te rijden( 21 februari). Daar trof ik onze grote vriend Roland aan, ik vertelde hem wat ik gezien had op internet en dat ik hem nooit kon bereiken. Hij verzekerde mij dat de verhalen die op het internet stonden niet klopten. Mijn keuken zou geleverd worden. Op 22 februari vroeg ik nog, nee op 24 februari om 10 uur 's ochtends. Ik had met hem afgesproken dat ik de keuken pas zou betalen als hij helemaal klaar was. geen probleem. U raadt het vast al. Op 24 februari werd de keuken niet geleverd. Geen telefoontje, helemaal geen bericht. Zit je daar zonder keuken. Ik weer gebeld, er nam zowaar iemand op. De heer Kuipers zat in Groningen de keuken werd niet geplaatst.Ik ben gelijk naar Twist gereden om met zijn receptioniste te praten, ik wilde mijn 500 euro weer hebben en ik wilde van mijn keueken af. Ik begreep van haar dat hij veel problemen heeft. Ik mocht van haar in zijn papieren kijken en tot mijn grote verbazing zag ik dat hij nog helemaal niks besteld had van mijn keuken. In 8 weken nog niks besteld, terwijl hij op 21 februari nog had verteld dat mijn keuken geplaatst zou worden. Is Roland een bedrieger een leugenaar, wat mij betreft wel. Hij komt zijn afspraken niet na en het erge van allemaal vind ik dat er nog geen excuus van af kan. Zit je daar met een klein kind en ook nog geen keuken. Na veel aandringen en vaak een bezoek te hebben gebracht aan Twist heb ik mijn 500 euro gelukkig weer teruggekregen. maar ik zit wel mooi zonder keuken. Doe u voordeel met dit verhaal. Ik heb een tijd gewacht om mijn verhaal hier op te schrijven omdat ik Roland de kans wilde geven om zijn excuses aan te bieden. Maar ik heb helemaal niks meer van hem gehoord. voor hem lijkt dit allemaal heel gewoon en intereseert het hem blijkbaar niet dat mensen door hem worden teleurgesteld. Roland succes met wikumat keukens en ik hoop dat je toekomstige klanten beter behandeld, als die er nog zijn.

Gesloten