LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Green choice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Green choice

Ongelezen bericht door jimmie »

Greenchoice brengt alle kosten op een rekening, dat komt de overzichtelijkheid wel ten goede. Bovendien is greenchoice een van de leveranciers met verhoudingsgewijs weinig klachten over de facturering: je bent wat dat betreft een stuk beter af dan bij oxxio.

Het enige dat nog mis kan gaan is dat je omdat de winter net geweest is, je aan je oude leveranciers moet bijbetalen, terwijl je maandbedrag aan greenchoice lager wordt. Dit hangt even af van in welke maand je normaal elk jaar de meterstanden doorgeeft/de meteropnemer langs komt.

hafever
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:19

Re: Green choice

Ongelezen bericht door hafever »

Verkoop aan de deur door Green choice is colportage!! Daar kan je, mits
je tijdig en op de juiste wijze reageert binnen een x-aantal dagen zonder
kosten voor jou vanaf.
Hun colportage gaat zelfs zover, ik weet het uit ervaring, dat de
colporteurs kans zien via afgesloten deuren/sluizen toch de galerij-
woningen weten te bereiken. Ouderen zijn veelal ''de klos''.
en dames: Zie het niet als discriminatie, maar houdt je van de domme.
Durf te zeggen tegen zo'n jonge knul "Komt u maar terug als m'n man
thuis is'' Je ziet ze dan geheid niet meer terug (behalve de fanatiekeling).

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: Green choice

Ongelezen bericht door snorkel »

ik heb geen problemen met Greenchoice. jammer van de colportage. Maar dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn. sterker nog ik ben uiterst tevreden :D

prinsenhof
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2006 14:37

Re: Green choice

Ongelezen bericht door prinsenhof »

Vorige week kwam er een dame aan de deur die zei dat ze van Eneco was mijn energieleveraar zelfs 3x gevraagd van mijn kant, of ik korting wilde krijgen op de eindafrekening (nou dat wil ik wel dus tekenen die hap) je voelt de bui al hangen natuurlijk!
Gisteren een bevestiging van Greenchoice , gebeld ik moest de bevestiging maar als niet gezonden beschouwen, morgen een aangetekende brief er achteraan want ik vertrouw die zooi niet hoe bedoel je misleid !

vrouw en blond dom dom dom! :roll:

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Green choice

Ongelezen bericht door wicher »

Zelfs de niet-blondjes vliegen erin hoor! :wink:
Jammer dat ook Greenchoice zich bedient van zulke cowboys.
Het wordt hoog tijd dat er een lijst komt van alle callcenters en colportagebedrijven die voor de energiebranche werken (ze blijven tot nu toe vrij anoniem). Als we als consument een soort zwarte lijst maken zal dat sommigen misschien aan het denken zetten.
De energiebedrijven hebben over het algemeen de neiging (volkomen onterecht overigens!!) om de verantwoording voor dit soort praktijken af te schuiven op de door hen ingehuurde cowboys.

Bakkie316
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 09:26

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Bakkie316 »

Met verbazing lees ik sommige reacties in deze discussie. Ja, Greenchoice houdt er een discutabele manier van werven op na, maar ik heb nu een ervaring met hen opgedaan die ik hier nog niet terug lees.

Ook bij mij zijn ze aan de deur geweest en ik ging akkoord. Standaard geven ze o,25 eurocent korting op de prijs van in mijn geval Nuon. Keurig krijg ik een welkomstbrief thuis met een geschat jaarverbruik en daaraan gekoppeld een maandtarief. Dit tarief was een paar euro lager dan mijn bedrag bij de Nuon, dus ik vond het prima (ik had nu in ieder geval groene energie).

Bij de jaarafrekeing over 2008 kreeg ik echter de schrik van mijn leven. Het maandbedrag was gelijk, alleen was dit nu gekoppeld aan een veel lager jaarverbruik. Ik was in eerste instantie ingeschat op 121 euro per maand voor 3750 kWh en 1047 m3, bij de jaarafrekening bleek dat het maandbedrag van 121 euro gekoppeld was aan een jaarverbruik van 2500 kWh en 700 m3.

Ik voelde mij flink genaaid en heb contact met Greenchoice opgenomen. Daar erkennen ze dat ze 'vergeten' zijn de juiste schattingen te koppelen aan de juiste maandbedragen. Mijn maandbedrag had veel hoger moeten zijn. Als zij dit echter goed in de welkomstbrief hadden gezet, had ik direct kunnen zien dat er iets grandioos fout dreigde te gaan en had ik daar op in kunnen spelen. Nu moet ik er helaas achteraf achter komen en moet ik bijna 800 euro bijbetalen over 2008. Ik noem dat pure misleiding!

Greenchoice goedkoper? Ik dacht het niet!!! Mijn maandbedrag gaat nu 65 euro per maand hoger uitvallen dan dat ik bij de Nuon betaalde. Ik overweeg in ieder geval om terug te gaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Green choice

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je maandvoorschot zo veel lager was, had je wellicht ook zelf wel kunnen bedenken dat er iets niet goed zou zitten bij de schatting. Een eenvoudige rekensom leert je dat bij zo'n 4800 kwh/m³ de besparing 'maarliefst' 12 euro per jaar is. En andersom, als je nu terug zou gaan naar Nuon, dan zal je maandbedrag bij Nuon ook 66 euro hoger zijn dan wat je eerder betaalde, gewoon omdat energie nu eenmaal veel duurder is geworden.

Bakkie316
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2009 09:26

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Bakkie316 »

@kweenie

Dat is misschien wel zo, maar het blijft een gevalletje misleiding. Dat ik bij moet betalen door stijgende energieprijzen of een hoger verbruik, dat accepteer ik. Maar mij eerst een maandbedrag voorhouden voor geschat verbruik en daarna het maandbedrag hanteren voor een veel lager gebruik, waardoor ik veel meer moet bijbetalen, dat kan in mijn ogen niet door de beugel. Het gaat mij er om dat ik vals voorgelicht ben om mij over te laten stappen. Dit levert mij nu een fikse kostenpost op.

au-379
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:48

Re: Green choice

Ongelezen bericht door au-379 »

Zelfde verhaal hier.

Ik houd er sowieso niet van dat bedrijven bij je aan de deur komen om je een product aan te smeren.

Maar op de een of andere manier zijn ze bij Greenchoice erg goed in mensen onder valse voorwendselen als klant binnen te halen.

Stom ja om daar in te trappen, maar het is nu eenmaal zo dat niet iedereen even sterk in zijn schoenen staat.

Mijn annuleringsbrief is dezelfde dag nog op de post gegaan.
Een paar dagen later kreeg ik keurig een bevestiging in mijn brievenbus: mijn aanmelding was meteen stopgezet.

Gelukkig heb ik die brief bewaard: ongeveer een week later ontvang ik een "Welkom bij Greenchoice" brief met hierin, onder andere, de datum waarop zij zouden gaan leveren.

Meteen met hun klantenservice gebeld: ze zouden mijn brief nooit hebben ontvangen :evil:

Wat was ik boos!

Ik heb een aangetekende brief gestuurd met een kopie van mijn annuleringsbrief en de bevesting die ze me gestuurd hebben.

Het heeft geholpen: ik heb nooit meer iets van ze gehoord.

Wel apart trouwens dat in de welkomsmap die je in je handen geduwd krijgt een "Anti-Colportage Sticker" voor bij je voordeur zit...

angie071
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2009 07:57

Re: Green choice

Ongelezen bericht door angie071 »

Ik ben in principe best tevreden over Greenchoice het enigste minpuntje vind ik, is dat ik nooit afrekeningen krijg. Ze innen gewoon aan het eind van het jaar de te weinig betaalde energiekosten. Dit overkwam mij afgelopen jaar. Er werd zonder enige informatie van hun kant 315euro van m'n rekening geschreven (hier zat het nieuwe maandbedrag bij!!) En werd m'n maandbedrag gewoon even verhoogd.
Verder geen klachten.........

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Green choice

Ongelezen bericht door kweenie »

Dit zal allemaal in je dossier staan. Je kunt alles nl. online bekijken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Green choice

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze halen honderden euro's van mijn rekening; geen idee waarvoor. Ik krijg ook nooit een jaarafrekening. Verder geen klachten.

Kijk, zulke klanten. Daar word je gewoon BLIJ van als bedrijf :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Green choice

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is wel wat ongenuanceerd. Bij Greenchoice vindt de communicatie electronisch plaats. Je krijgt dus inderdaad geen post waarin alles wordt gecommunuceerd, maar dit gebeurt allemaal electronisch.

Als je liever overal een brief over wilt krijgen, dan moet je niet naar Greenchoice gaan. Maar als je liever alles electronisch regelt (en het maar onzin vindt om overal een brief over te krijgen), dan kan Greenchoice een goede keus voor je zijn.

model635
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2009 09:57

Re: Green choice

Ongelezen bericht door model635 »

Green choice aan de deur !!

Te onbeschoft voor woorden , mensen wel degelijk een training gehad van green choice , accepteren geen nee begon mij zelfs te bedreigen en zei dat ik dom was, daar deze alochtone medewerker van ongeveer 20 /25 jaar mij ook nog bedreigde heb ik hiervan aangifte gedaan bij de politie. ik ben ze achterna gegaan en heb hun teamleidster aangesproken een zeer jonge onervaren dame, zij vertelde mij bij doorvragen dat de gastjes van hun goed begeleid worden , maar het vreemde is dat bij de mededeling dat ik de politie had ingeschakeld ze meteen naar hun auto liepen en zijn vertrokken naar richting maastricht waar ze vandaan kwamen helaas pech voor ze het kenteken is ook doorgegeven aan de politie.

Gesloten