LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De stille trom van Fortis Groeivermogen

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Vreeburg
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 apr 2006 13:40

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Vreeburg »

Weblog Zalm woensdag 12 april 2006
"Speel de rabbi die iedereen gelijk geeft en het verwijt krijgt dat hij iedereen gelijk geeft en dat dat niet kan." Besteed de ochtend in de Tweede Kamer. Gesprek met de commissies Financiën en Buitenlandse Zaken over de Voorjaarsvergadering van IMF en Wereldbank. Alleen de drie grote partijen zijn aanwezig, zodat we in ruim een uur rond zijn. Lunch met Rick van der Pol, directielid bij Fortis en medestudent economie van de VU.

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

Had ik mijn Dexia-contracten ook maar ondergebracht bij Fortis :lol:

Deze mensen hebben in ieder geval prettige feestdagen :?

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Belegger+ »

betekend:
wat het licht niet verdraagd, probeert zich te verschuilen.
13:40, en wel vandaag: U had toch hopelijk niet zo vroeg al gedronken ?

B+

exfortisklant
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:42

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door exfortisklant »

Ik ben van mening dat Fortis op grote schaal hun klanten en medewerkers hebben misleid met deze Groeivermogen wanproducten. Ik ben benieuwd wanneer de overheid ingrijpt.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door peewee »

Waarom zou de overheid NU NOG ingrijpen. De overheid had in de jaren negentig moeten ingrijpen en verzaakte daarin. Juist vanwege dat verzaken, wordt de overheid wellicht straks mede-aansprakelijk gesteld. De overheid houdt zich dus nu heel stilletjes en handelt als de bekende struisvogel. Kop in het zand en hopen dat de bui overwaait (zonder verdere schade voor de overheid, alias Zalm en zijn kornuiten)

beleger+
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 apr 2006 19:53

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door beleger+ »

Hoe begon het ook al weer?

Het begon met de zogenaamde footers op bankafschriften zoals in februari 1998 :

"Wanneer gaat uw spaargeld profiteren van de beurs? VSB Beursprofijtsparen: Wel het rendement, niet het risico!
Interesse, kom langs of bel gratis: 0800-8182
U kunt zich tot 24 maart 1998 inschrijven"

en juni 1998


"Wanneer gaat uw spaargeld profiteren van de beurs? VSB Beursprofijtsparen: Wel het rendement, niet het risico!
Interesse, kom langs of bel gratis: 0800-8182
U kunt zich T/M 22 juni 1998 inschrijven"

en

"ZELFS SLECHTE TIJDEN WORDEN GOEDE TIJDEN OP DE BEURS MET DE VERMOGENSVERSNELLER VAN VSB BANK. DUBBELE KOERSWINST EN PROFITEREN VAN EEN TUSSENTIJDSE KOERSDALING IN HET EERSTE JAAR. KOM SNEL LANGS OF BEL GRATIS: 0800-8182 !"

en november 1998

"NU NOG EEN EXTRA AFTREKPOST VAN F 4.000,- OVER 1998 EN VIJFMAAL KOERSWINST IN 2003 MET DE UNIEKE KOERSWINSTSTAPELAAR. VRAAG HET COMPLETE INFORMATIEPAKKET AAN VI 0800-8182. INSCHRIJVEN IS MOGELIJK TOT UITERLIJK 11 DECEMBER 1998!"

en maart en april 1999

"GEGARANDEERD SNEL EN MAKKELIJK BELEGGEN?
MET DE BEURSVERSNELLER! DEELNAME IS AL MOGELIJK VANAF F 100,- PR MAAND. BEL GRATIS VOOR MEER INFORMATIE 0800-8182, 24 UUR PER DAG, 7 DAGEN PER WEEK."

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

Inderdaad deze heb ik ook gevonden op oude bankafschiften. Ze waren mij destijds niet opgevallen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Piet »

Fortis blijft verliezen.

Op 26 april heeft de rechtbank Utrecht Fortis veroordeeld tot het terugbetalen van 60 % van de inleg en kwijtschelding van de inleg.
Dit gaat om een Defam contract.
Fortis heeft weer verloren en helaas is deze belangrijke uitspraak nog niet gepubliceerd......???
Ook met de Groeivermogen contracten verliest Fortis alle aangespannen zaken.
Gelukkig weet de media hier beter mee om te gaan.
Het zou zo maar kunnen dat de Volkskrant hier morgen een artikel over plaatst.....

Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door shamyrah »

Fortis moet tientallen boze klanten terugbetalen
Van onze verslaggever

AMSTERDAM - Fortis heeft vorige week tientallen ontevreden klanten bedragen uitgekeerd die oplopen tot meer dan zestigduizend euro. Zij hadden bij klachteninstituut DSI geklaagd over de producten die zij rond de eeuwwisseling bij Fortis-dochter Groeivermogen afsloten.
Fortis moet de portemonnee trekken na tientallen nederlagen bij het DSI (Dutch Securities Institute). Dit klachteninstituut van de effectenbranche oordeelde vorig jaar dat Fortis in de fout was gegaan bij het aan de man brengen van de financiële producten uit de stal van Groeivermogen.

Dat oordeel is vorige maand in twee gevallen in hoger beroep bevestigd, waarna Fortis zijn verzet in alle lopende prodcedures heeft ingetrokken. De klagers krijgen nu hun inleg grotendeels of zelfs volledig terug. Het gaat om klanten die producten als de Beursversneller, de Vermogensversneller, de Koerswinststapelaar en de Millenniumversneller hebben afgesloten.

Dit zijn allemaal aandelenlease-producten, waarbij met geleend geld aandelen werden gekocht. Naar schatting honderdduizend mensen hebben dit soort contracten bij Fortis lopen.

De klagers krijgen aanzienlijke bedragen terug. In één van de zaken ontvangt een gezin met een geestelijk gehandicapte zoon (die ook Groeivermogen-contracten bezat) ruim zestig duizend euro.

Het is niet meer mogelijk bij DSI over de Fortis-producten te klagen. De termijn daarvoor is verstreken. Wel kunnen ontevreden klanten naar de rechter stappen, of zich aansluiten bij de collectieve procedure die tegen Fortis Groeivermogen loopt. De rechter neemt de uitspraken van DSI vaak over, zegt directeur Kees Oosterholt.

Een woordvoerder van Fortis is niet bang dat ontevreden klanten nu massaal naar de rechter stappen. ‘Er lopen hierover maar een paar zaken tegen Fortis,’ zegt hij.

Bron: Volkskrant

Groetjes A3
Ver.Payback

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Piet »

De overwinningen bij het DSI zijn te danken aan iemand die onbekend wenst te blijven en zijn hart op de juiste plaats heeft.
Hij is degene die Fortis op de knieen heeft gekregen, hier staat PAL buiten.
Dankzij deze onbekende doorzetter hebben gedupeeren hun geld teruggekregen en is een basis gelegd (jurisprudentie) waar andere Fortis gedupeerden gebruik van kunnen maken in hun procedure om hun geld terug te krijgen.
Waar kun je terecht als je van plan bent om te gaan procederen.

B.v. EBH advocaten in Delft
Mr Ruysch NPO, 015-2127223
[email protected]
www.ebhadvocaten.nl

Heb je recht op toevoeging, dan betaal je natuurlijk alleen het bedrag voor de toevoeging.
Meer informatie over toevoeging, kijk bij Procedure toevoeging op onze website www.platformaandelenlease.nl

Er is ook een vereniging die iets doet voor Fortis Groeivermogen gedupeerden.
Consument & Geldzaken is een gezamenlijke procedure gestart tegen het Fortis Groeivermogen product.
Op hun website www.fortisgroeivermogenclaim.nl staat alle informatie hierover.

Een andere mogelijkheid is procederen op basis van "no cure no pay".
De instapkosten zijn laag en je betaalt alleen maar een percentage over hetgeen de rechter toewijst in een vonnis.
Voor meer informatie hierover, ga naar de website van Leaseproces, www.leaseproces.nl of bel 0800-2005 of 0900-8865.

Voor Defam contracten kun je ook terecht bij Den Boef en Post advocaten in Amersfoort
Mr. Rebel M., 033-4655526
[email protected]
Dit kantoor heeft afgelopen jaar, op 22 juni, een rechtszaak tegen Fortis/Defam gewonnen.
De twee gedupeerden kregen al hun geld terug.
De uitspraak is hier te lezen: http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... ljn=AT8147

De rechtszaak tegen Defam waar op 26 april j.l. vonnis is gesproken, is gevoerd door Meijer Advocaten in Haarlem
Mr. Meijer M.J., 023-5347156
[email protected]
www.meijeradvocaten.nl


Groeten,
Piet

Van Dalen

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Van Dalen »

Dat Fortis niet deugt, blijkt ook weer eens in de aflevering van "Appeltje voor de dorst" van gisteren: een aanzienlijk 'vergeten' spaarsaldo van mensen die hiermee meer dan 20 jaar niets hadden gedaan, werd door die bank eenvoudigweg geconfiskeerd.
Dit onder het mom van "de wet zegt dat het saldo van spaarbankboekjes waarop meer dan 20 jaar geen mutaties hebben plaatsgevonden aan de beherende bank vervalt".
Zijn de jaarlijkse bijschrijvingen van rente dan soms GEEN mutaties? Of heeft deze bank dat gemakshalve dan maar vergeten?
De ontknoping is misschien te zien in de volgende aflevering van het programma.

Overigens geldt dit ook voor een spaarbankboekje van de voormalige Rijkspostspaarbank die opgong in de huidige Postbank ...

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Piet »

En hier de rest van het artikel uit de Volkskrant.

Van onze verslaggever
Merijn Rengers
AMSTERDAM

INTERVIEW

‘Fortis zit fout, maar geeft de klanten de schuld’
Systeembeheerder Jan Meijer krijgt zijn geld terug van Fortis, maar vindt dat alle klanten recht hebben op schadevergoeding

Na jaren wachten krijgt Jan Meijer 9500 euro terug van Fortis. Volgens de experts van DSI waren de Fortis-folders en verkooptactieken niet in orde.

Net terug van de Fortis-bank?
‘Inderdaad, om de 9500 euro die ze gestort hebben daar zo snel mogelijk weg te halen. Ik wil nooit meer iets met die bank te maken hebben.’
Waarom kreeg u dat geld terug?
‘Mijn vrouw en ik hebben in 1998 en in 1999 bij Fortis een Vermogensversneller en een Beursversneller afgesloten. Dat waren prachtige en veilige spaarproducten, werd ons verteld. In het ergste geval zouden we onze inleg terugkrijgen.’
Waarom bent u dan toch gaan klagen?
‘Omdat we in 2003 hoorden dat we onze inleg helemaal niet terug zouden krijgen. Er zou in de kleine lettertjes van het contract staan dat wij geld leenden en daarmee belegden. Maar wij hebben nooit de voorwaarden van Fortis gekregen.’ We hebben twee keer ‘s avonds een krabbel gezet. Meer was niet nodig.’
Is het moeilijk om van de bank te winnen?
‘Wij zijn eerst bij Fortis geweest, maar de mensen daar zeiden dat wij fout zaten. Te gek voor woorden. Ik was daar al 40 jaar klant, vanaf het moment dat mijn vader voor mij een rekening opende. Stap maar naar DSI, zeiden ze. Dat hebben we gedaan.
Tegenover 6 man van de klachtencommissie en 3 dure Fortis-advocaten hebben mijn vrouw en ik precies verteld hoe het gegaan is. Over hoe we ‘s avonds opeens opgebeld werden, over de tieners die zich financieel adviseur noemden, en over het verkooppraatje waarin met geen woord over de risico’s is gerept.’
En toen was het snel bekeken?
‘Integendeel. Het duurde eindeloos voordat we hoorden dat DSI ons gelijk gaf. Daarna zei Fortis op de allerlaatste dag dat het kon dat zij in hoger beroep gingen. Dat bliezen ze op de allerlaatste dag dat dat kon weer af. En toen hebben ze op het allerlaatste moment die 9500 euro overgemaakt. Dat is al het geld dat ik heb ingelegd bij Fortis, plus rente.’
Dus het is feest nu?
‘Ja en nee. Ik ben reuze blij dat ik mijn geld terug heb. Maar ik ken zoveel Fortis-klanten die nog in de penarie zitten, dat ik niet lang blij kan blijven. Oude vrouwtjes, allochtonen, mensen die geen goede brieven kunnen schrijven: ze durven of kunnen niet in de slag met het grote Fortis, en zien dus geen stuiver terug. Terwijl de experts van DSI duidelijk zijn: de producten die Fortis via dochterbedrijf Groeivermogen heeft verkocht, deugen niet.’
Zo werkt het toch: als de klant niet klaagt, gebeurt er niets?
‘Ik draai het altijd om. Dit is toch geen manier voor een grote bank om met zijn klanten om te gaan? Als Chevrolet een constructiefout maakt in een nieuw model auto, dan worden de wagens allemaal teruggehaald op kosten van het bedrijf. Dito wanneer er glas in een potje babyvoeding blijkt te zitten. Maar als een grote bank een fout maakt, dan hoeft dat opeens niet. Dan is het opeens de schuld van de klanten. Dat gaat er bij mij niet in.’
Wat kunnen boze klanten doen?
‘Ze kunnen nog naar de rechter stappen, of zich aansluiten bij de collectieve procedure die tegen Fortis loopt. De kansen bij de rechtbank zijn enorm toegenomen, want die neemt de uitspraken van DSI doorgaans over. Bij DSI zelf kan niemand meer terecht. De klaagtermijn is verlopen.
Verder kunnen mensen hun boosheid laten zien door niet meer met Fortis of een andere bank die hieraan heeft meegedaan zaken te doen. Ik heb alles dat ik weg kon halen bij Fortis, zoals spaarrekeningen en hypotheek, weggehaald. Ik bankier nu via de ASN-bank. Daarover heb ik op internet tot nu toe geen rottigheid gevonden.’

© de Volkskrant

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door Piet »

Ook RTL Z, RT (7) schenkt aandacht aan de nederlaag van Fortis.
Elk uur te zien op RTL Z.

David heeft Goliath verslagen, dit geeft vele gedupeerden weer moed en hoop in een gerechtelijke procedure tegen deze en andere banken.


Groeten,
Piet

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

David rules :lol: :lol: :lol: :lol:

medium
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2006 12:55

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door medium »

Fortis zit fout, maar geeft de klanten de schuld’
Systeembeheerder Jan Meijer krijgt zijn geld terug van Fortis, maar vindt dat alle klanten recht hebben op schadevergoeding
Bij de heer Meijer begint de victorie dus :lol:

Gefeliciteerd met dit resultaat :!:

victory
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2005 23:42

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door victory »

Gaaf gaaf super gaaf

wijzijnactief
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wijzijnactief »

Andere media nemen het over, het feest is compleet

© 1996-2005 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden

Fortis komt boze klanten tegemoet


AMSTERDAM (ANP-AFX) - Bankverzekeraar Fortis heeft tientallen klanten financieel gecompenseerd voor beleggingsproducten die ruim zes jaar geleden in de hoogtijdagen van de beurs zijn verkocht, maar geen rendement opleverden. Het gaat om uitkeringen die in uitzonderlijke gevallen zijn opgelopen tot 60.000 euro.
Dit heeft een woordvoerder van de Belgisch/Nederlandse onderneming maandag bevestigd. Fortis had vorige maand al aangegeven niet meer in beroep te gaan tegen uitspraken van het klachteninstituut DSI, dat de beleggers in het gelijk had gesteld. Het concern zag in dat de zaken niet meer waren te winnen.
Het gaat om klanten die bij Fortis Bank Groeivermogen-producten aanschaften die klinkende namen als Beursversneller en Vermogensversneller droegen. Daarmee konden met geleend geld aandelen worden aangeschaft. Toen de beurs echter inzakte na het uiteenspatten van de internethype in het voorjaar van 2000, bleef er van de beloofde rendementen echter weinig over.
Volgens de Fortis-zegsman is er in de meeste gevallen "een paar duizend euro" uitgekeerd. De schadevergoeding kon oplopen tot 60.000 euro doordat soms gezinnen meerdere contracten afnamen.
Tegen Groeivermogen lopen ook nog juridische procedures van ontevreden klanten.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door wreker »

Ik hoop, en dat meen ik oprecht, dat deze "bank" al deze procedures verliest!!! :roll:

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Belegger+ kan het mooi doen, wat is er aan de hand man!
Mensen willen hun eigen geld terug hebben, dat hoef jij toch niet te betalen?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De stille trom van Fortis Groeivermogen

Ongelezen bericht door peewee »

Fortis compenseert TIENTALLEN klanten. Laat ik nu in het eindrapport van de Commissie Oosting lezen dat Fortis, via dochter GroeiVermogen, niet minder dan 107.000 aandelenleasecontracten afsloot. Toch benieuwd of die andere circa 106.950 Fortis-leasegedupeerden eens een kijkje gaan nemen op: www.fortisgroeivermogenclaim.nl Misschien wordt deze omvangrijke groep gedupeerden eindelijk wakker.

Gesloten