LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ===Ik Walg van TELFORT===

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door ?? »

Ja, hier is een miscommunicatie. En wel in de zin dat dit al veel langer moet spelen dan twee weken en het vermoedelijk dus om een eerdere factuur gaat die niet is betaald. Anderzijds kan het geen miscommunicatie zijn, aangezien telecomproviders herhaaldelijk waarschuwen en aanmanen alvorens over te gaan tot een eenzijdige ontbinding van een contract met afkoopsom.

Met andere woorden: het verhaal wat de TS hier ophangt klopt van geen kanten.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door wolferl »

Boeiend, ik vind gewoon dat Telfort haar klanten maar eens beter moest behandelen. Kijk bij T-Mobile kreeg ik als ik te laat met betalen nog een herrineringsfactuur, bij Telfort niet. Nee zoek het maar uit, kijk zelf maar wat je ermee doet.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door maybe »

ik vind gewoon dat Telfort haar klanten maar eens beter moest behandelen
Ik vind dat mensen hun rekeningen op tijd moeten betalen en zodra niet gebeurd moeten ze ook niet gaan lopen mekkeren over incassokosten. Eigen schuld had je maar op tijd moeten betalen.

niQ
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2005 11:02

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door niQ »

Wat ik wel jammer / vreemd vind is dat je bij Telfort geen automatische incasso kan kiezen. Dat zou een mooie oplossing zijn. Nu blijft er nog weleens een acceptgiro liggen...

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door blaat »

Boeiend, ik vind gewoon dat Telfort haar klanten maar eens beter moest behandelen
yeah right. Zij moet jóu beter behandelen? Je moet gewoon op tijd betalen. Als Telfort het bedrag zou afschrijven en jij besluit om het dan maar zelf over te boeken, en er gaat dan wat mis, dan is dat jou verantwoordelijkheid. Beetje naief om dan maar te denken dat je er niet zelf achter aan hoeft te gaan.
Daarbij komt dat het onmogelijk is dat je na 2 weken al een brief van het incassobureau krijgt. Ken je het begrip "aanmaning"? Daar krijg je er altijd al een stuk of 3, 4 van, dus hou eens op met het spelen van je slachtofferrol en neem je verantwoordelijkheid eens. Je had gewoon moeten betalen. punt uit.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door showgirl »

Kijk ik heb ook te maken met mijn werkgever, het ligt er net aan wanneer de bank mijn geld op mijn rekening stort,
met jou werkgever,daar heeft telfort geen fluit mee te maken.

als je ZO afhankelijk bent van de komst van je salaris, wat moet je dan met een mobiele telefoon? heb je een abb. genomen omdat je dan de telefoon gratis krijgt?
als je zo krap bij kas zit is een prepay veel interessanter voor jou, kan je nooit betalingsachterstand krijgen.

Diazoni
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2006 20:09

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door Diazoni »

als ik hier ook een reactie op mag geven...

ik ben niet afhankelijk van de komst van mijn salaris en deswegen staat er altijd voldoende saldo op mijn rekening.

ben tevens ook een klant van telfort en geloof me als ik zeg dat er wel degelijk fouten worden gemaakt door telfort waar wij als consument weinig tot niets aan kunnen doen.

mooi voorbeeld is wat mij zelf is overkomen bij telfort, facturen waar standaard bedragen voor blokkeren opstaan a €12,50, voicemail die ineens verdwijnt, afgesloten worden terwijl het bedrag al lang is betaald en daarop meteen een afkoopsom voor je kiezen krijgen a €900,=, niet kunnen verlengen omdat de factuur van de volgende maand al open staat die je zelf nog nooit in de bus hebt gehad....

dit om even een kijkje in de keuken van telfort te geven want kan echt nog wel een paar a4tjes doorgaan....

voordeel van dit alles is wel dat als je de kanelen weet te vinden naar hun afdeling CR (customer relations) die hun werk overigens Uitstekend doen, je zomaar een jaar geen Abbo kosten meer hoeft te betalen...

dus mijn advies is dan ook ga hier eens mee praten.
Tel is: 020-2002000 en dan vragen naar de afdeling cr, ik denk dat als jouw verhaal klopt dat je er met hun wel uitkomt.


veel succes

rahpor
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2005 14:36

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door rahpor »

Ik ben het met Diazoni eens dat er veel fouten bij Telfort gemaakt worden. De onbereikbare helpdesk is er eentje van. Daarnaast is men onwelwillend om fouten op te lossen, ook al komt dit door eigen administratie.

Overigens Wolferl, je bent denk ik niet door Telfort bij BKR geregistreerd. Deze is namelijk geen deelnemer. Andere betalingsproblemen misschien? Zie ook: http://www.bkr.nl/feiten_en_cijfers/f1.html
Laatst gewijzigd door rahpor op 02 mei 2006 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Do1984
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:56

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door Do1984 »

En je hebt zeker NOOIT een herinnering ontvangen?
Ik heb zelf 2,5 jaar voor Telfort gewerkt, en ze sturen je niet voor Jan met de korte achternaam een aanmaning...

Heb je al contact met Intrum opgenomen om een regeling te treffen?
Anders kan je altijd een klacht indienen bij Telfort op het volgende adres:

Telfort BV
Tav. Customer Relations
Antwoordnummer 574
1100 VD Amsterdam Zuid Oost

AmandaG
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2007 19:01

Re: ===Ik Walg van TELFORT===

Ongelezen bericht door AmandaG »

:shock: Ongelovelijk dat iedereen op dit forum zo sceptisch is tegenover het verhaal van Melvin. Ik ben vandaag op internet aan het zoeken hoe het andere mensen vergaat die na een betalings achterstand bij telfort gelijk zonder waarschuwing bij een incassobureau een dossier hebben. Ik kwam terecht op deze site en las het verhaal van Melvin. Dit verhaal lijkt sprekend op mijn eigen verhaal.

Het gaat precies zo mensen, ik durf met 80% zekerheid te zeggen dat Melvin de gehele waarheid verteld. Waarom zou hij afgeven op telfort als hij een vreselijke wanbetaler was. Al die moeite om een bizar verhaal te verzinnen. Neen, dit is waargebeurd want ik heb het net zelf meegemaakt.

Kort samengevat;
Op een dag was mijn saldo te krap, ik was op vakantie gegaan en op mijn rekening stond net een paar euro te weinig. De telefoonrekening van 443,87 kon net niet automatisch geincasseerd worden. (Meestal is mijn telefoonrekening 75euro ongeveer, dit keer had ik veel servicenummers gebeld met wachttijden etc.) Ik had dat niet door want ik zat op het zonnige malta met de gedachte dat er netjes genoeg geld op mijn rekening stond voor de incassering. Toen ik terugkwam merkte ik dat mijn simkaart het niet meer deed. Ik vermoedde dat ik geblokkeerd was.

Tot mijn grote schrik was er iets ergers aan de hand. Ik was nalatig geweest omdat ik net te weinig op mijn rekening had gehad. Deze nalatigheid komt me duur te staan. Ik belde Telfort vrijwel direct na mijn vakantie om snel te betalen. Ik wilde eigenlijk alleen een code weten om het bedrag over te schrijven. (Als lang op vakantie gaan een zonde is dan spijt dat me.) In iedergeval moet ik flink boete doen want ik was te laat met mijn terugkomst in Nederland. Telfort had me tijdens mijn vakantie al afgesloten. Ik ben een student op een akademie voor beeldendekunsten en vormgeving van 20jaar jong met een voltijd studie. Ik ben van 9uur sochtends tot 22uur savonds met mijn studie bezig 5 dagen in de week. Zaterdag heb ik nodig voor bergen huiswerk. Mijn inkomen bestaat uit studiefinanciering 70,- en zorgtoeslag 36,-. De studiefinanciering gaat op aan materiaalkosten voor mijn studie, telfort en hooguit een dikke wintertrui of het vervangen van een kapot kledingstuk. De zorgtoeslag gebruik ik niet, die geef ik terug aan mijn moeder die mijn ziektekostenpremie betaald. Ik ben thuiswonend en mijn moeder heeft echt geen geld over, zelfs tekort. Hier komt de genadeslag; Toen ik telfort aan de lijn kreeg werd mij verteld dat ik niet geblockeerd ben maar afgesloten! Definitief! Telfort kon niets meer voor me doen al was ik nog van zulke goede wil en ik moest maar contact opnemen met het incassobureau. Tot zover erg genoeg? Het wordt erger.

Incassobureau; Ik belde direct het incassobureau, ik werd vrijwel direct geintimideerd door een slecht nederlands sprekende. Ik zou een schuld hebben van 1200 euro en er kunnen nog 600 euro bovenop komen voor een deurwaarder. De callagent klonk boos en hij ging zo ver dat ik hem op zijn toon moest wijzen. Ik heb gelijk de 443,87 betaald en afgesproken dat ik binnen zoveel werkdagen voor een betalings regeling zou bellen. De dag nadat ik de 443, 87 had betaald kreeg ik een telefoontje met een hard pratende meneer die me keer op keer luidkeels vertelde dat ik 90 euro erbij had moeten betalen omdat hij er mooi voor heeft gezorgd dat de deurwaarder is teruggefloten. (Deurwaarder is trouwens gefuseerd met het Incassobedrijf.) Ik heb niets toegezegd. Om het verhaal niet al te saai te maken zal ik niet meer uitweiden wat voor fictieve kosten er nog meer geroepen werden. In iedergeval heb ik nog nooit een brief ontvangen van Telfort waarin staat dat ik een dossier bij een incassobureau heb, nog nooit een brief gehad van het Incassobedrijf dat ze iets van mij willen en nog nooit een email telefoontje of wat dan ook gehad dat ik zo'n hoge schuld heb.


Inmiddels ben ik naar het Juridisch Loket gegaan voor advies. Ik weet inmiddels dat ik niets moet toezeggen, nog moet betalen voordat ik een officiele brief heb van het Incassobedrijf waar in staat wat ik zou moeten betalen en waarom. Melvin, ik zou erg goed oppassen wat je betaald. (Ookal schrijf ik dit pas in 2007, misschien heeft iemand anders hier een boodschap aan.)

Ik heb ook op de website van het incassobureau naar de voorwaarden gekeken en daaruit blijkt dat Telfort afgesproken heeft met het Incassobureau dat zij geen contact zal onderhouden met haar klanten/schuldenaren. In de voorwaarden van Telfort staat juist weer dat heraansluiting mogelijk is. Het lijkt me erg lastig om Telfort te benaderen voor heraansluiting als het telfort onmogelijk is gemaakt contact met mij te hebben, toch ga ik het proberen met een aangetekende brief want met Telfort zelf heb ik geen probleem. Het afsluiten van klanten gaat natuurlijk automatisch. Wat jammer is, is de keuze van het Incassobureau, die keuze maakt nu dat Telfort geen contact met mij mag hebben. Ik zal toch Customer Relations bellen, misschien mag dat wel.

Ik ben net ook naar een stichting geweest die namens mij het Incassobureau heeft gebeld om te vragen of het Incassobureau mij een brief stuurt waarin precies staat wat mijn schulden zijn.
Dit moest via deze weg omdat het Incassobedrijf weigerde de kosten te specificeren voor mij. Toen bleek dat een stichting belde was het Incassobedrijf gelijk wat dienstbaarder. Ik krijg hopelijk snel een specificatie in de brievenbus.

Voor de duidelijkheid;

-Ik geef bijna niks uit aangezien ik bijna geen inkomsten heb.
-Ik heb in mijn leven nog geen schulden gehad voor dit Telfort incident. (Zelfs geen kleine schulden of openstaande leningen.)
-Ik weet dat ik nalatig was omdat er niet genoeg geld op mijn rekening stond, ik was me hiervan niet bewust. Ik wist ook niet dat mijn telefoonrekening boven de 100 euro zou zijn.
-Ik schrijf dit lange verhaal om Melvin, ex-Telfort gebruikers en Radar te laten zien dat dit waarschijnlijk veel en veel vaker voorkomt.
-Voor alle mensen die hier onverschillig over doen; Ik schrijf dit niet om medelijden te wekken. Het is belangrijk dat mensen alert worden bij dit soort zaken. De Incassowereld is niet zo rechtvaardig als ze van buitenaf lijkt. Ik dacht ook dat ik niet "zo iemand was die in de schulden komt". Ik dacht dat ik veilig was omdat ik bewust niet voor de functie heb gekozen om rood te staan. Ook omdat ik altijd optijd betaal. Omdat ik geen leningen afsluit. Toch ben ik nu geregistreerd bij BKR in Tiel, omdat ik mijn 443,87 niet optijd had betaald bij Telfort.
Ik wil dolgraag klant blijven bij Telfort, helaas moet ik nu mijn hele jaarabonnement betalen zonder ooit nog gebruik te maken van Telfort haar diensten. Dit kan iedereen gebeuren die even niet oplet. Weer een klant verloren als dit zo blijft. Ik red me heus wel, dit is slechts een waarschuwing voor andere mensen die misschien hetzelfde probleem hebben. Pas goed op voordat je denkt dat schulden alleen voor hele naieve mensen zijn.

Met vriendelijke groeten,
Een ex-telfort abonnee.

Gesloten