LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medion MD 8808 pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door xenonbyte »

ikbenik:

http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... hp?t=69050
http://forum.cakewalk.com/tm.asp?m=462413
http://www.amd.com/us-en/Weblets/0,,783 ... 64,00.html
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 2Cdualcore
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... Cxp%2Chome

Denk je nu echt dat een lokale computerboer als ikbenik het beter weet dan zowel mediamarkt, als deze fora doen bewijzen? Of ben ik nu gek? :D Zelf AMD zet er nog eens een dikke streep onder. Mag ik jou bewijsstukken ook even inzien ikbenik?

[/url]

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door Fenkie »

xenonbyte


Geplaatst op 06 Mei 2006 19:12 door xenonbyte


--------------------------------------------------------------------------------

ikbenik:

http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... hp?t=69050
http://forum.cakewalk.com/tm.asp?m=462413
http://www.amd.com/us-en/Weblets/0,,783 ... 64,00.html
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 2Cdualcore
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... Cxp%2Chome

Denk je nu echt dat een lokale computerboer als ikbenik het beter weet dan zowel mediamarkt, als deze fora doen bewijzen? Of ben ik nu gek? Zelf AMD zet er nog eens een dikke streep onder. Mag ik jou bewijsstukken ook even inzien ikbenik?

[/url]

Naar boven
Goh, last van broodnijd? Als kritisch consument en informatie zoeker op het net ben ik mensen als ikbenik en vele anderen met hem dankbaar dat zij hun kennis willen delen.

Ga in godsnaam ergens anders het bekende "Hollandse domineetje" spelen en laat niet zo je Ego gelden.

Op dit forum gaat het niet om "wie de beste is" maar om "delen".

Dat heb je toch wel begrepen... hoop ik?

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Denk je nu echt dat een lokale computerboer als ikbenik het beter weet dan zowel mediamarkt, als deze fora doen bewijzen? Of ben ik nu gek? Zelf AMD zet er nog eens een dikke streep onder. Mag ik jou bewijsstukken ook even inzien ikbenik?
Ik ga hierop niet in.
Ik hoef niet te bewijzen of ik beter ergens in ben.
Ik heb geen last van egotripperij.
Dat ik het beter weet als mediamarkt weet ik zeker.
Hoe ik erbij kom? Simpel. Ik heb regelmatig contact met fabrikanten.
En die hebben dat mij zelf verteld. En nee, niet om de stroop om mijn mond te smeren!

Daarbij haal ik mijn informatie niet van de forums af maar van de fabrikanten zelf.
Ik heb net een paar forums gelezen die hier gegeven waren. Ik moet zeggen dat ze diverse dingen door elkaar halen. Ik ga ze niet opnieuw beschrijven. Lees maar terug.


Ik hoef niet de grote bink uit te hangen. Daar heb ik totaal geen behoefte aan.
Ik probeer hier niet eens klanten te winnen!

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door xenonbyte »

zowel Fenkie als ikbenik (dezelfde persoon?):

Het gaat hier maar om 1 ding: de waarheid. En als ikbenik al terugkrabbelt met "Ik moet zeggen dat ze diverse dingen door elkaar halen", dan heb ik mijn twijfels over zijn geloofwaardigheid.

Ook Hans2343 heeft op zijn reactie binnen GOT een reactie van de moderator van tweakers te horen gekregen dat er een patch voor Windows XP home is uitgekomen, waardoor dual core voor de volle 100% wordt ondersteund. Dit is een feit, daar kan zelfs ikbenik niet omheen draaien. Nogmaals: het gaat mij om de waarheid, niet om de egotripper uit te hangen. Vraag het na bij ISL/Quote/MCDos (ja, ik ken ze ook allemaal) of een andere grote leverancier ikbenik, ze zullen je ook de waarheid vertellen.

Ik probeer ook niet klanten te winnen, want ik heb niet eens een computerzaak, noch werk ik er bij een! Heb ook geen behoefte om mijn huidige dagtaken te omschrijen, zoals ikbenik dat doet. Wees dan ook zo stoer om je fout toe te geven door simpel weg te aanvaarden dat XP Home gewoon dualcore (MPS) heeft, en niet je eigen ego te strelen. Je wilt toch ook alleen maar de consument zo goed mogelijk voorlichten?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik heb deze discussie even een beetje gevolgd en een paar dingetjes worden hier over het hoofd gezien.
Als een nieuwe pc zoals bvb de Aldi pc op de markt komt dan is deze hardwarematig klaar voor de komende 3 jaar.
Dat betekend dat de meeste software die op dat moment ter beschikking is de nieuwe hardware nog niet ondersteund.
De nieuwe processors hebben nieuwe instructiesets die pas ondersteund gaan worden in toekomstige software of er verschijnen updates.
Hetzelfde geld voor de toegevoegde kaarten Video/Audio/enz.
Nog tijden na de introductie worden driver updates gereleased.
Het blijft nu eenmaal een innoverend apparaat.
Het vervelende is dat als je als consument niet verdiept in de materie er nog wel eens problemen kunnen ontstaan.
Ik ken geen pc die 3 jaar dicht blijft.
Er is altijd wel wat te verbeteren.

In tegenstelling tot ikbenik vind ik de Aldi pc beslist wel een goed systeem gericht op een breed publiek.
Je kunt van de Aldi niet verwachten dat ze pc's op maat maken.
Ze maken gewoon een pc die alles heeft.

Ventilatie problemen zijn bij mij nog niet voor gekomen maar mocht dat het geval zijn dan is een ventilator van een paar centen zo geplaatst.
Tegenwoordig hebben alle zwaar geladen systemen op de hete dagen het moeilijk in stressed situaties.
Ik vind dat geen reden om een systeem af te kraken.

Simpele oplossing...verwijder de zijpanelen van de kast.

Just my 2 cents

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

In tegenstelling tot ikbenik vind ik de Aldi pc beslist wel een goed systeem gericht op een breed publiek.
Je kunt van de Aldi niet verwachten dat ze pc's op maat maken.
Ze maken gewoon een pc die alles heeft.
En daar zit nu het probleem. De consument koopt een uitgebreidde computer omdat daar alles opzit, dat ze de helft nooit gebruiken kan ze niet schelen. Maar je betaald er wel voor!!!!
En dat vind ik nu grote onzin.
Tegenwoordig koopt men een computer en gaan dan pas kijken wat ze ermee willen doen.
Ik adviseer altijd eerst te kijken wat je met de computer wilt doen en koop dan een computer wat het beste bij je past. Dat scheelt toch weer geld.
Ventilatie problemen zijn bij mij nog niet voor gekomen maar mocht dat het geval zijn dan is een ventilator van een paar centen zo geplaatst.
Tegenwoordig hebben alle zwaar geladen systemen op de hete dagen het moeilijk in stressed situaties.
Ik vind dat geen reden om een systeem af te kraken.
Om een groot misverstand uit de wereld te helpen. Ik had Medion eerst hoog aangeschreven staan.
Als monteur zijnde heb ik nog wel eens te maken met de machines van Medion. En ik heb mijn mening bij moeten stellen.
Nogmaals, ik kraak de systemen niet af omdat er een bepaalde merk op staat, maar puur hoe ze dingen hebben opgelost.
Medion heeft voor de goedkope oplossing gekozen om de computers stil te koelen. En voor die manier die ze gekozen hebben val ik ze aan.
Nog een voorbeeld: De computers die ik lever hebben aan de voorzijde en aan de achterzijde een microfoon en koptelefoon aansluiting.
Medion heeft gekozen voor aan de achterzijde een koptelefoonaansluiting en aan de voorkant een microfoonaansluiting.
Hoezo logisch! Zo zijn er wel meer dingen.

In tegenstelling tot ikbenik vind ik de Aldi pc beslist wel een goed systeem gericht op een breed publiek.
Je kunt van de Aldi niet verwachten dat ze pc's op maat maken.
Ze maken gewoon een pc die alles heeft.
Ventilatie problemen zijn bij mij nog niet voor gekomen maar mocht dat het geval zijn dan is een ventilator van een paar centen zo geplaatst.
Tegenwoordig hebben alle zwaar geladen systemen op de hete dagen het moeilijk in stressed situaties.
Ik vind dat geen reden om een systeem af te kraken.
Op hete dagen hebben bijna alle computers last van koelingsproblemen. Ik kraak de computers niet af op dit soort situaties.
En dat heb ik ook nooit beweerd!!!!!!

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

zowel Fenkie als ikbenik (dezelfde persoon?):
Nee.

Het gaat hier maar om 1 ding: de waarheid. En als ikbenik al terugkrabbelt met "Ik moet zeggen dat ze diverse dingen door elkaar halen", dan heb ik mijn twijfels over zijn geloofwaardigheid.
Ik krabbel helemaal niet terug! Hoe je daar bij komt is me een groot raadsel!
Er worden inderdaad verschillende dingen door elkaar gehaald.
En wel de voorwaarden van de licenties en de technische kant van het verhaal. Als er in de licentie staat dat Microsoft een dual-core als 1 processor beschouwt heeft dat geen betrekking op het technische kant.
Het betekend alleen dat je met een dual-core processor maar 1 licentie nodig hebt en geen 2!
Tuurlijk zal windows gewoon met de dual-core werken, alleen bij de home editie zal er 1 processor gebruikt worden en bij de pro en MCE de twee processoren in de dual-core.


Ook Hans2343 heeft op zijn reactie binnen GOT een reactie van de moderator van tweakers te horen gekregen dat er een patch voor Windows XP home is uitgekomen, waardoor dual core voor de volle 100% wordt ondersteund. Dit is een feit, daar kan zelfs ikbenik niet omheen draaien. Nogmaals: het gaat mij om de waarheid, niet om de egotripper uit te hangen. Vraag het na bij ISL/Quote/MCDos (ja, ik ken ze ook allemaal) of een andere grote leverancier ikbenik, ze zullen je ook de waarheid vertellen.


Hoe ik aan mijn informatie kom? Simpel, van de fabrikanten en ook McDOS zelf.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Even een aanvulling.

Ik heb zitten speuren bij microsoft voor harde bewijzen.

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPo ... 4&SiteID=1
http://support.microsoft.com/?id=896256
http://download.microsoft.com/download/ ... _brief.doc
http://www.microsoft.com/belux/nl/windo ... arison.Asp
http://www.microsoft.com/belux/nl/windo ... sysreq.Asp
http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... zicht.aspx
http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... isten.aspx


Voor Windows XP Home Edition hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd; * Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen.

Voor Microsoft Windows XP Professional hebt u nodig:

Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem);


Let wel op! Er wordt alleen aangegeven wat wel ondersteund wordt, niet wat niet ondersteund wordt!

Dus ik blijf bij mijn standpunt zoals ik al eerder beschreef. En ik ga geen onwaarheden schrijven.
xenonbyte schreef op 07 Mei 2006 00:32 het volgende:
Ook Hans2343 heeft op zijn reactie binnen GOT een reactie van de moderator van tweakers te horen gekregen dat
er een patch voor Windows XP home is uitgekomen, waardoor dual core voor de volle 100% wordt ondersteund.
Dit is een feit, daar kan zelfs ikbenik niet omheen draaien.
De patch waar naar verwezen wordt gaat daar niet over.
Zie het artikel:
http://support.microsoft.com/?kbid=896256

Dit heeft niets te maken met het feit dat window xp home geen dual-core ondersteund. En deze fix repareerd dat ook niet. Dus wat dat betreft Xenonbyte zit je er helaas naast.

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door xenonbyte »

Ikbenik:

Je valt in de herhaling en in de door jou opgezochte stukjes wordt het inderdaad een stuk duidelijker:

De eerste:
A guy at a computer store said that the current releases of XP home support Dual core processors. Orginally, XP home did not. Which is true. XP home would only support one processor.

Lees je de stukjes zelf wel?

comparison guide en sysreg staat helemaal niets in wat relevant is voor deze kwestie! systeemvereisten is de nederlandse versie (vult lekker op zo he?) net zoals het vergelijkingsoverzicht. Ik tel 3 dubbele posts, want de patch noem je hier ook weer!

Het gaat hier om de per-processor strategie die microsoft hanteert, ik citeer:
Licensing on a per-processor rather than a per-core basis ensures that customers will not face additional software licensing requirements or incur additional licensing fees when they choose to adopt multicore processor technology.


Vanaf het microsoft forum:
XP Home doesn't support dual processors on dual sockets but it does
support dual core processor on single socket, it will show up as 2
processors in Device Manager. XP Professional support Dual Cores on
Dual Sockets which effectively is 4 processors, more than any home user
is likely to need at the present time.
Vanaf het microsoft forum:
AUSSIE wrote:
> I have been looking around and several sites say that only xp pro
> recognizes dual core processors and xp home does not . could somebody
> confirm please.

Microsoft OS licensing is based on the number of processors installed. A
dual core is considered by Microsoft to be one processor. XP Home is
licensed for one processor so a dual core Pentium or Athlon will work fine.

En de nekslag:
Windows itself will only make limited use of the dual CPU
capabilities, and that applies equally to Home and Pro editions as
both are compiled from the same source code base.

Ron Martell Duncan B.C. Canada
--
Microsoft MVP (1997 - 2006)
On-Line Help Computer Service

Geen verschil volgens Ron Martell, Microsoft MVP sinds 1997, momenteel werkzaam bij Microsoft...dat vind ik toch wel een heel ander statement dan dat jij over 'genept' praat.

Dion_b, moderator op got.tweakers.net heeft het volgende over jou te melden:
1) het is voorbarig om over 'genept' te praten als je zelf niet eens weet hoe de vork in de steel zit...
2) al zou WinXP Home geen SMP ondersteunen, "genept" impliceert kwaad opzet. Het zegt meer over jou dan over evt verkopers als je kwaad opzet begint rond te bazuinen zonder rekening te houden met het feit dat de verkopers het misschien ook niet eens weten

En dan nog, het is idd gepatched zoals je gewoon op Microsoft.com had kunnen lezen
Maakt dus geen h*l uit of je xp home of professional hebt voor je dualcore systeem. Ik blijf dus bij mijn mening dat je op moet passen wat je zegt als je het zelf ook niet voor de 100% weet. Dus los van het feit of Home wel/niet dualcore ondersteund kun je niet van 'genept' praten als het verschil in de praktijk niet terug te vinden is.

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door xenonbyte »

oja, amandtech is ook een bekende site onder de meeste computer gebruikers:

http://forums.anandtech.com/messageview ... erthread=y

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Sorry dat ik het zeg Xenonbyte, maar je moet naar de opticien!

Er worden wel degelijk twee verschillende dingen door elkaar gehaald.

Zucht! Nog 1 keertje! (en even wel goed lezen Xenonbyte!)

Microsoft ziet LICENTIEMATIG een dual-core als 1 processor.
Dit heeft puur te maken dat je per socket 1 licentie nodig hebt.
Dit betekend niet automatisch dat windows XP home ook een dual-core volledig ondersteund. Die vergissing wordt heel veel gemaakt!!

Technisch is er geen verschil tussen een dual-core of twee losse processoren!

Windows XP home kan maar met 1 processor of 1 core in de dual-core.
Dus Windows XP home kan niet overweg met meerdere processoren, dus ook niet met de beide cores van de dual-core!
Dus in een computer met twee losse processoren of een dual-core ziet windows XP home maar 1 processor of 1 core. Dus niet beide cores!

Wat is nu precies een dual-core processor?
Een dual processor is niets anders dan twee fysieke processoren in 1 behuizing! Dus niet 1 fysieke en 1 logische! Maar 2 fysieke!
Op dit moment zijn de dual-core processoren niet uitgerust met hypertreading. Maar dat kan in de toekomst veranderen.

Daarbij is het zo dat windows XP eigenlijk helemaal niet ontworpen en gemaakt is voor het gebruik met meerdere processoren.
In systemen waar Dual-core processoren gebruikt worden kan het gebeuren dat het systeem onstabiel worden. Dit heeft te maken met de voedingsmanagment. Dit heeft Microsoft opgelost met een patch!
Dus die patch repareerd windows XP home NIET om de twee cores aan te spreken.

Nogmaals: Technisch bestaat de dual-core uit twee afzonderlijke processoren! Maar licentiematig wordt een dual-core processor als 1 processor gezien.
Dit is het enige echte waarheid Xenenbyte. Punt!

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

oja, amandtech is ook een bekende site onder de meeste computer gebruikers:

http://forums.anandtech.com/messageview ... erthread=y
De site waar jij op doelt staat geen informatie van de fabrikanten.
Jij haalt jouw informatie van de meningen van andere computergebruikers. En als jij de forums goed leest, dan zie je dat ik gelijk hebt.
Ik haal mijn informatie van de sites van Intel en Microsoft!
Dus wie hebben er nu gelijk? De forums of Intel en Microsoft!

Jij probeert mee te praten over iets waar je geen bal van weet!
En je probeert mij te overtuigen en te overtroeven met forums waar alleen MENINGEN van computergebruikers staan!
xenonbyte schreef op 07 Mei 2006 00:32 het volgende:
Het gaat hier maar om 1 ding: de waarheid. En als ikbenik al terugkrabbelt met "Ik moet zeggen dat ze diverse dingen door elkaar halen", dan heb ik mijn twijfels over zijn geloofwaardigheid.
Als ik het allemaal teruglees ben jij ongeloofwaardig Xenonbyte.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door hharteman »

Veronderstelling.
Ik denk dat het ook niet zo belangrijk is of xp de dualcores volledig ondersteund.
XP is niet meer dan een schil in het geheel.
Als de software die moet draaien de instructiesets van de processors kan bereiken is xp alleen maar een doorgeefluik wat na de start van dat programma geen invloed meer heeft.
De programmas kunnen dan zelf de processors bedienen en beslissen welke data waar naartoe moet.
In bechmarks in het verleden tussen XP en XP pro heb ik practisch geen verschillen kunnen meten.
Ik programmeer niet meer sinds het GWbasic tijdperk maar het lijkt me dat de programmas beslissen wat er gebeurd en xp daar als een start en eindpunt tussen zit of zie ik dat verkeerd.

Just my 2 cents

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je zit wel een heel eind goed.
Het besturingssysteem heeft wel heel veel invloeden.
Er zijn eigenlijk drie lagen.
- Basic Input Output System (Bios)
- Besturingssysteem.
- Programma's

In dit geval moet het programma iets bewerken/berekenen.
Als het programma maar voor 1 processor geschreven is en de taken niet kan verdelen, dan wordt er maar van 1 processor of 1 core gebruik gemaakt. Het besturingssysteem bepaald welke.
Als de taken verdeeld kunnen worden, dan bepaald het besturingssysteem wat naar welke processor/core gaat.
Dus het besturingssysteem regelt alles.

Het is inderdaad zo dat de Home/Pro/MCE van de dezelfde code komt.
Dus de home is een pro versie met beperkingen.
Dit houdt in dat er maar 1 processor/core ondersteund wordt, er maar 1 videokaart aangestuurd kan worden en dat er beperkingen zijn in het netwerkbesturing.
Voor de thuiscomputer hoeft dat ook niet. Voor de meer krachtige computers of uitgebreidere computers is ook niet voor niets de pro versie. De home versie heeft wat minder functies en is daardoor goedkoper.
Wat je nu overal hoort is dat men de homeversie gebruiken waarvoor hij niet gemaakt is. Dus meerdere processoren en/of meerdere videokaarten.
De nieuwe windowsfamilie Vista heeft ook verschillende versies.
Dus ook home en pro. De home versie van Vista ondersteund in tegenstelling tot WindowsXP home wel meedere processoren. Omdat de dual-core processoren aan het einde van het jaar veel meer verkocht worden dan de single core processoren.

Let wel op! Pentium D processoren zijn dual-core, Celeron D daarin tegen niet! De Celeron processoren zijn allemaal single-core.
In de toekomst gaat waarschijnlijk de Celeron processor eruit. Dit heeft te maken dat in de toekomst alleen dual-core processoren gemaakt zullen worden en geen single-core meer. Dit houdt automatisch in dat de Celeron stopt.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Veronderstelling.
Ik denk dat het ook niet zo belangrijk is of xp de dualcores volledig ondersteund.
XP is niet meer dan een schil in het geheel.
Als de software die moet draaien de instructiesets van de processors kan bereiken is xp alleen maar een doorgeefluik wat na de start van dat programma geen invloed meer heeft.
De programmas kunnen dan zelf de processors bedienen en beslissen welke data waar naartoe moet.
In bechmarks in het verleden tussen XP en XP pro heb ik practisch geen verschillen kunnen meten.
Ik programmeer niet meer sinds het GWbasic tijdperk maar het lijkt me dat de programmas beslissen wat er gebeurd en xp daar als een start en eindpunt tussen zit of zie ik dat verkeerd.
In het dos en windows9x tijdperk was dat inderdaad het geval.
Als een programma vast liep dan liep ook windows vast.
Want windows was als een schil om DOS heen.

WindowsNT (New Technologie) is dus windows zónder dos.
Dus windows kreeg zelf meer te zeggen en was ook nog sneller en veel stabieler.
Dit houdt ook in dat de programma's niet meer rechtstreeks met de hardware communiceren, maar via Windows of de windowsdrivers.
Dus windows is meer gaan bemoeien hoe dingen afgehandeld moeten worden. Dus windows kan een schrijfbewerking naar de harde schijf uitstellen totdat het systeem weer vrij is. Bij windows9x werden alle bewerkingen tegelijk uitgevoerd, waardoor het systeem vastliep.
Onder windows9x wordt verstaan: Windows95, windows 98 en windowsME.
Windows 2000 en WindowsXP zijn behoren tot de windowsNT familie.
Dus na WindowsNT4 kwam WindowsNT5 die daarna omgedoopt is naar Windows2000. Waarna WindowsXP kwam.

Veronderstelling.
Ik denk dat het ook niet zo belangrijk is of xp de dualcores volledig ondersteund.
Dat is niet juist.
Voor de normale dingen die je doet (office, internet, e-mail, spellen, fotobewerking, videobewerking, muziekbewerking en multimedia) is het onzin om daarvoor een dual-core systeem te nemen. Omdat ten eerste de programma's geen gebruik maken van dual-core. De spellen ook nog niet. Nog niet. In de toekomst zal dat wel gebeuren.
De snelheidswinst is zo minimaal, dat het goedkoper is om een single-core processor te nemen. Daarbij is het ook gebleken dat op dit moment de single-core processor betere prestatie levert dan de dual-core.
Maar als je bijvoorbeeld tegelijkertijd 2 zware programma's aan het draaien bent of je gebruikt een programma die meerdere bewerkingen tegelijkertijd kan uitvoeren, dan heeft een dual-core wel degelijk een snelheidsverbetering. Maar dan stel je automatisch hogere eisen aan de hardware.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik denk dan ook de we XP als een tussenstap moeten zien waarin niet alle geintroduceerde functies van de processors aangesproken worden.
Het is weer een kwestie van innovatie.
De hardware loopt voor op de software.
In Vista zal het vermoedelijk wel volledig worden benut.


Just my 2 cents

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb net telefonisch contact gehad met Microsoft.
Daarbij gaven ze aan dat wat ik beschreven heb juist is.

Microsoft ziet LICENTIEMATIG een dual-core als 1 processor.
Dit heeft puur te maken dat je per socket 1 licentie nodig hebt.
Dit betekend niet automatisch dat windows XP home ook een dual-core volledig ondersteund. Die vergissing wordt heel veel gemaakt!!

Technisch is er geen verschil tussen een dual-core of twee losse processoren!

Windows XP home kan maar met 1 processor of 1 core in de dual-core.
Dus Windows XP home kan niet overweg met meerdere processoren, dus ook niet met de beide cores van de dual-core!
Dus in een computer met twee losse processoren of een dual-core ziet windows XP home maar 1 processor of 1 core. Dus niet beide cores!

Wat is nu precies een dual-core processor?
Een dual processor is niets anders dan twee fysieke processoren in 1 behuizing! Dus niet 1 fysieke en 1 logische! Maar 2 fysieke!
Op dit moment zijn de dual-core processoren niet uitgerust met hypertreading. Maar dat kan in de toekomst veranderen.

Daarbij is het zo dat windows XP eigenlijk helemaal niet ontworpen en gemaakt is voor het gebruik met meerdere processoren.
In systemen waar Dual-core processoren gebruikt worden kan het gebeuren dat het systeem onstabiel worden. Dit heeft te maken met de voedingsmanagment. Dit heeft Microsoft opgelost met een patch!
Dus die patch repareerd windows XP home NIET om de twee cores aan te spreken.

Nogmaals: Technisch bestaat de dual-core uit twee afzonderlijke processoren! Maar licentiematig wordt een dual-core processor als 1 processor gezien.
Dit is het enige echte waarheid Xenenbyte. Punt!


Over de bewuste patch:
Omdat windowsXP niet gemaakt is voor gebruik met meedere processoren, is er de kans dat de powermanagment de dual-core processor verkeerd aanstuurd. Het systeem kan onstabiel worden en de resultaten die de processor berekend heeft kan zelfs onbetrouwbaar worden.
Om dit probleem op te lossen heeft Microsoft een patch uitgebracht.
Deze patch zal dus niet windowsXP home aanpassen zodat hij ook de beide processoren zal aansturen!


En de nekslag:
Quote:
Windows itself will only make limited use of the dual CPU
capabilities, and that applies equally to Home and Pro editions as
both are compiled from the same source code base.

Ron Martell Duncan B.C. Canada
--
Microsoft MVP (1997 - 2006)
On-Line Help Computer Service
Geen verschil volgens Ron Martell, Microsoft MVP sinds 1997, momenteel werkzaam bij Microsoft...dat vind ik toch wel een heel ander statement dan dat jij over 'genept' praat.

Hoezo nekslag? Je komt wel met zeer oud nieuws. De home-pro en MCE edities komen alledrie van de dezefde source code. Ik heb ook nooit beweerd dat dat niet het geval is.

Wat me wel opvalt is dat je mij dingen verwijt die ik nooit gezegd en beweerd heb.
Jammer.

Wat andere mensen zeggen, ik blijf van mening dat je met de MD 8808 genept wordt. Puur omdat er beweringen gedaan worden die niet nagekomen kunnen worden! Het systeem, zoals die wordt aangeboden in de advertentie, kun je geen gebruik maken van dual-core, terwijl dat wel in de advertentie staat.
Ik heb de advertentie nog eens goed doorgelezen en ik kom tot de volgede conclusie.
Daar komt nog bij dat voor dit systeem een totaal verkeerd besturingssyteem gekozen is. In dit geval had er Windows MCE meegeleverd moeten worden. Zoals ik het kan zien is het een home-entertaiment computer. En daar hoort Windows MCE op.
Windows MCE is windowXP professional met een uitgebreidde WindowsMediaPlayer.
Daarbij geven ze ook het volgende aan:
1024 MB DDR2 SDRAM met 533 MHz
64-bits dual channel memory
(1 slot vrij voor bijplaatsen van geheugen)


Dus zal er 1 unit van 1024 MB inzitten. Dus van die dual channel kan ook weer geen sprake van zijn. Want dan heb je 2 units nodig. En ze leveren maar 1 unit.
Ze geven aan :1 slot vrij voor bijplaatsen van geheugen.

Dus met dit systeem wordt je wel degelijk genept. Want nogmaals: ze doen beweringen die ze niet na kunnen komen.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik denk dan ook de we XP als een tussenstap moeten zien waarin niet alle geintroduceerde functies van de processors aangesproken worden.
Het is weer een kwestie van innovatie.
De hardware loopt voor op de software.
In Vista zal het vermoedelijk wel volledig worden benut.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Het was volgens mij ook de bedoeling om dual-core processoren uit te brengen op het moment van de introductie van Windows Vista.
Windows Vista ondersteund dit wel.
Echter omdat Vista een vertraging heeft opgelopen, komen we nu in een grijs gebied. Intel verwacht aan het einde van 2006 dat de meeste processoren die verkocht worden uit dual-core zullen bestaan.
Het is niet zo dat de hardware vooruitloopt op de software, maar dat de software vertraging heeft opgelopen.

DonJan
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2006 12:39

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door DonJan »

SMP is the most common approach to creating a multi-processor system, in which two or more separate processors work together on the same motherboard. The processors co-ordinate and share information through the system bus, and the processors arbitrate the workload amongst themselves with the help of the motherboard chipset and the operating system.

The OS treats both processors more or less equally, assigning work as needed. Both AMD and Intel's new dual-core chips can be considered SMP capable (internally). AMD's dual-core Opteron server processors can be linked to other dual-core chips externally also, but this capability is not present in either company's desktop dual-core lines.

The major limitations of SMP have to do with software and operating system support. Many operating systems (such as Windows XP Home) are not SMP capable and will not make use of the second physical processor. Also, most modern programs are single-threaded, meaning that there is only ever one current set of linked instructions and data for them. This means that only one processor can effectively work on them at a time. Multi-threaded programs do exist, and can take better advantage of the potential power of dual- or multi-CPU configurations, but are not as common as we might like.

ikbenik

Re: medion MD 8808 pc

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een verwijzing naar de site van Microsoft.

http://www.microsoft.com/licensing/high ... icore.mspx

Gesloten