Ik heb via een bankopdracht geld gestort naar mijn PayPal account. Nu heeft de bank de omschrijving (id-code) verkeerd overgenomen en is mijn geld spoorloos verdwenen.
Is de bank hiervoor aansprakelijk?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26 jun 2005 11:24
Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen
Was het een handgeschreven opdracht of via Internet? in het eerste geval kan het zijn wegens je handschrift in het tweede geval een typefout.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie hier de fout heeft, ik denk dat jij eerst moet aantonen dat je het wel goed hebt opgeschreven / ingetikt.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie hier de fout heeft, ik denk dat jij eerst moet aantonen dat je het wel goed hebt opgeschreven / ingetikt.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26 jun 2005 11:24
Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen
Het was een handgeschreven opdracht die door de bank verkeerd verwerkt is.
De bank kan wel een kopie opvragen (en dan zullen ze zien dat ik héél duidelijk heb geschreven) maar zegt alleen aansprakelijk te zijn voor een verkeerd ingevoerd rekeningnummer of naam van begunstigde. Dat vind ik vreemd: in veel gevallen zal een fout in de omschrijving er niet toe doen, maar soms dus wel.
De bank kan wel een kopie opvragen (en dan zullen ze zien dat ik héél duidelijk heb geschreven) maar zegt alleen aansprakelijk te zijn voor een verkeerd ingevoerd rekeningnummer of naam van begunstigde. Dat vind ik vreemd: in veel gevallen zal een fout in de omschrijving er niet toe doen, maar soms dus wel.
Re: Bank heeft omschrijving verkeerd overgenomen
Je zit de verkeerde partij achter de broek aan. Het geld zal zijn overgeboekt van jou rekening naar die van Paypal. Van deze rekenign stort paypal het naar jou account. Paypal heeft dus een positief kasverschil laten we maar zeggen. Ik zou paypal bellen en e.e.a. uitleggen. Moet dan zijn op te lossen.