LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door jvs »

Je hebt niet perse een advocaat nodig bij dit soort rechtzaken he? Als je zelf je recht kent en je woord goed kan doen en aan een rechter redelijk, rustig en duidelijk en beargumenteerd je verhaal kan vertellen, heb je niet direct een advocaat nodig.

Ik zou het mooi op die rechtzaak laten uitdraaien als ik zo'n soort conflict zou hebben.

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door Detlef »

"Detlef,

Heb jij ook een brief ontvangen waarin stond dat er een dagvaarding aankwam en dat ze in opdracht van client een rechtszaak aan het voorbereiden waren?"


Ik heb wel 3 keer een brief gehad waarin stond dat NU de rechtzaak (dagvaarding) eraan kwam

Netjes een brief geschreven waarom ik niet ga betalen en dat het eindelijk zover was dat ik eindelijk van speedlinq af kon komen via hun rechtzaak.

Na 1 jaar van elke maand weer mijn geld terug laten storten zijn ze nu eindelijk gestopt met afschrijven....

Nu hoor ik (voorlopig) niets meer.
Het is nu zo 4 maanden geleden dat ze bovenstaande brieven hebben gestuurd.
Stiekem hoop ik nog steeds dat ze doorzetten, ze hebben namelijk geen poot om op te staan.
Aan de andere kant het brengt ook een hoop stress met zich mee, elke keer dat er een brief kwam ontplofte ik weer en er is niemand waar je je gram kunt halen......
Dus of die rechtzaak of nooit meer iets horen.
MAAR SPEEDLINQ NOOIT DOEN

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Ik heb ook diverse malen een brief gehad waarin dat incassobureau me aangaf dat er een rechtszaak aankwam. Heb ook netjes een brief terug geschreven en ook nog de moeite genomen om die gasten te bellen. Ben ook altijd voornemens geweest om zeker niet te betalen. Toen ik hoorde van mn advocaat dat er zo veel extra kosten bij zouden komen (o.a. kosten advocaat en ik zou vrij moeten nemen van mn werk) heb ik maar 'blind' besloten om nu maar eens van dat vervelende zaakje af te zijn. Ze schermden toen inmiddels met een dagvaarding en dat ze bezig waren een rechtszaak voor te bereiden. Grote kans dat het bluf was (zeker nu ik dit bovenstaande lees).
Je kunt trouwens ook heel simpel via je bank een blokkade op je rekening gooien voor een bepaalde 'klant'. Bij mij was het geld na een paar dagen na aangaan van de overeenkomst al van mn rekening af geschreven. Aangezien ik niet verder met ze wilde heb ik dat geld uiteindelijk terug laten storten en ze geblokkeerd via mn bank om uberhaupt nog wat van mn rekening te kunnen afschrijven.

Ik hoop voor je dat die rechtszaak niet komt, ookal sta je in je recht, je bent altijd onnodig veel geld kwijt...en stress.

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Ik heb ook diverse malen een brief gehad waarin dat incassobureau me aangaf dat er een rechtszaak aankwam. Heb ook netjes een brief terug geschreven en ook nog de moeite genomen om die gasten te bellen. Ben ook altijd voornemens geweest om zeker niet te betalen. Toen ik hoorde van mn advocaat dat er zo veel extra kosten bij zouden komen (o.a. kosten advocaat en ik zou vrij moeten nemen van mn werk) heb ik maar 'blind' besloten om nu maar eens van dat vervelende zaakje af te zijn. Ze schermden toen inmiddels met een dagvaarding en dat ze bezig waren een rechtszaak voor te bereiden. Grote kans dat het bluf was (zeker nu ik dit bovenstaande lees).
Je kunt trouwens ook heel simpel via je bank een blokkade op je rekening gooien voor een bepaalde 'klant'. Bij mij was het geld na een paar dagen na aangaan van de overeenkomst al van mn rekening af geschreven. Aangezien ik niet verder met ze wilde heb ik dat geld uiteindelijk terug laten storten en ze geblokkeerd via mn bank om uberhaupt nog wat van mn rekening te kunnen afschrijven.

Ik hoop voor je dat die rechtszaak niet komt, ookal sta je in je recht, je bent altijd onnodig veel geld kwijt...en stress.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door nl1sms »

Waarom zou het je veel geld moeten kosten? Een advocaat is in zo'n soort zaak helemaal neit verplicht en als je alles duidelijk op papier hebt (brieven etc) dan kun je makkelijk zelf je verhaal houden in de rechtzaak. Je hoeft wets-technisch heus niet helemaal op de hoogte te zijn, als je maar duidelijk uitlegd wat er is gebeurd en dit kunt ondersteunen middels alle briefstukken/emails etc.

Moet je vrij nemen van je werk en heb je daardoor inkomsten derving? Dan zou je een civiele procedure kunnen aanspannen nadat je gewonnen hebt om ook deze kosten terug te vragen.

Ok het geeft wat stress, kost wat tijd, maar bij mij kunnen ze het krijgen hoe ze het hebben willen...

Laat je niet onder druk zetten door wie dan ook! Als je in je recht staat, sta je in je recht!

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door Detlef »

Waarom zou het je veel geld moeten kosten? Een advocaat is in zo'n soort zaak helemaal niett verplicht en als je alles duidelijk op papier hebt (brieven etc) dan kun je makkelijk zelf je verhaal houden in de rechtzaak.

Inderdaad ze vragen je alles naar de griffie te sturen en ik heb navraag gedaan en de meeste advocaten zeggen , dat kan je makkelijk zelf als je natuurlijk alle papieren hebt.
je moet ze alleen niet zelf dagen maar wachten tot je zelf moet komen.

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Ik ben in dit geval afgegaan op het verhaal wat ik te horen kreeg van mijn advocaat (die overigens niet de stukken ter inzage had). Aan de hand daarvan heb ik mijn conclusie getrokken. Ik verwacht ook zeker dat het mogelijk is zelf een goed onderbouwd pleidooi te houden, was dus alleen niet goed op de hoogte van het feit dat dat allemaal zonder advocaat kon. Helaas, dure les, want ik had maar wat graag Speedlinq onder uit de zak willen geven.
Voor mij is de zaak afgesloten, al kan ik je verzekeren dat het niet prettig aan voelt om aan zo'n criminele organisatie geld over te maken.
Hopelijk overkomt dit me niet nog een keer...

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door jvs »

Je zou alsnog een civiele procedure kunnen beginnen om het geld terug te krijgen? :P. Ook leuk, de isp voor het gerecht dagen

netwerker
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2005 22:56

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door netwerker »

Als ik alle reacties lees, die in deze rubriek de laatste tijd over Speedlinq zijn bijgeschreven, geeft te denken. Worden de mensen nog niet goed genoeg gewaarschuwd voor de sluwe praktijken van Speedlinq en EDR Incasso te Leidschendam. Mijn eerste reactie -opzegging van de ADSL-overeenkomst met Speelinq- dateert van 8 juni 2005 wegens het niet-leveren van het modem, terwijl de ADSL-verbinding volgens de overeenkomst per 30 mei 2005 beschikbaar was. Eerst op 15 juni 2005 wordt het modem bezorgd, maar heb geweigerd dit in ontvangst te nemen, omdat de opzegging al een feit was. Inmiddels zijn er diverse reacties van Speelinq geweest met betrekkeing tot het betalen van de kosten van het abonnement plus bijkomende kosten. Even zovele malen is er een aangetekend schrijven naar Speedlinq retour gegaan zonder beantwoording. Op 9 november 2005 een brief van Speedlinq met de mededeling dat de verbinding inmiddels geblokkeerd is, deblokkade kan plaats vinden door betaling van een extra bedrag. Voor het overige een dringend verzoek om binnen 7!! dagen het openstaande bedrag te betalen. Op 17 november 2005 opnieuw een brief verzonden met daarin aangegeven het openstaande bedrag niet te zullen betalen. Nogmaals laten weten dat zij "in gebreke zijn" (leveren niet op tijd!!) en "wanprestatie" (komen hun afspraken niet na, zelfs niet na aandringen!! [via telefoon en e-mail]). Verder heb ik een verwijzing gegeven naar de artikelen uit het Staatsblad, jaargang 2000, nummer 617, (in werking getreden op 1 februari 2001, Staatsblad 24/2001) waar in afdeling 9A. Overeenkomsten op afstand, duidelijk is weergegeven waaraan de aanbieder en de koper(s) zich dienen te houden c.q. onthouden. Tevens verwezen naar een Persbericht 2001 -17.01-2001 van Justitie en tenslotte naar artikel van ECP (Ministerie van Econmische zaken en VNO-NCW) betreffende informatie tbv. de consument, hierbij specifiek verwijzend naar het "herroepingsrecht consument". Speedlinq heeft aan dit alles lak, want op 12 december 2005 ligt er een brief van EDR Incasso te Leidschendam op de deurmat met de sommatie tot betaling van een bedrag ad € 749,19 (alle kosten van incasso, abonnement en bijkomende kosten). Na eerst overleg met de medewerkers van de Consumentenwebsite 'boycot.nu' en een advocaat om te bezien of ik nog steeds in het goede spoor zit, opnieuw een aangetekend schrijven met alle feiten nog een op een rijtje en de mededeling niet te betalen. De brief ook verzonden naar Speedlinq en de raadpleegde advocaat. Maandagmiddag, 19 december 2005 een reactie van EDR Incasso, de heer S. van Leeuwen. Zegt dat ik verkeerd handel door niet te betalen. Het voortijdig opzeggen van de overeenkomst is niet rechtsgeldig en het niet in ontvangst nemen van het modem evenzeer. Nogmaals verwezen naar de inhoud van de laatste brief, dat is mijn stellingname en daarbij expliciet verwezen naar de bewuste artikelen uit de Wet 'Koop op afstand', dat is mijn leidraad. Zegt tenslotte er met mij niet uit te komen en dat dat zal leiden tot een gang naar de (Kanton)rechter?. Het zij zo! Vandaag, dinsdag 20 december 2005, opnieuw een brief van EDR Incasso met het dringende verzoek om telefonisch contact met hen op te nemen, teneinde de kwestie te bespreken. Verderop is aangegeven dat zonder tegenbericht binnen 5 dagen na dagtekening brief zij genoodzaakt zijn rechtsmaatregelen tegen mij te nemen en dat de daaraan nodige kosten voor mijn rekening komen.
Wie van de klachtenmelders bevindt zich in eenzelfde situatie als ik, kunnen wij geen collectief vormen ivm. de te verwachten kosten. Speedlinq wil over de rug van de abonnees zijn gelijk halen, kost wat kost. Alle reacties zijn welkom... Wordt vervolgd!!

Vriendelijke groet.......... Netwerker

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door jvs »

Jij hoeft naast de kosten die je nu maakt in de vorm van tijd en die advocaat die je hebt raadgepleegd geen verdere kosten te maken. Als jij zeker weet dat je sterk staat (wat ik niet uit je verhaal af kan leiden overigens) dan kan je veilig zonder extra kosten dat proces afwachten.

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Netwerker,

Bij mij heeft er zich een soortgelijke situatie met het Incassobureau (EDR) voorgedaan. Er zullen nog diverse brieven van ze volgen als je niet betaalt. Ook ik moest contact met ze opnemen om de zaak af te handelen. Ze komen in elk geval geen enkele gemaakte afspraak met je na. Ik twijfel heel sterk aan de betrouwbaarheid van dit bureau. Heb navraag gedaan bij de NVI waar de 'betrouwbare' incassobureaus bij aangesloten zijn. EDR heeft zich inmiddels aangemeld en is nu aspirant-lid. Ik heb per mail mijn beklag gedaan over de handelswijze van dit incassobureau aangezien ze onbetrouwbaar op me overkomen, gemaakte afspraken niet nakomen, onwaarheden aan de telefoon verkondigen en niet reageren op aangetekende brieven (waarvan ze beweren dat ze helemaal niet aangekomen zijn). En zooitje dus!

De hoop die je kunt hebben als je echt in je recht staat is dat er nog nergens iets te lezen valt over een rechtszaak die Speedlinq heeft aangespannen. Blijkbaar durven zij dat uiteindelijk ook niet.

edv
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 mei 2005 11:52

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door edv »

Ben ik ook wel beniewd naar 8)

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Je komt echt niet meer van deze gasten af of er zal toch eens een rechtszaak van moeten komen. Daar zit ik nu op te wachten.
Ik heb uiteindelijk na maanden van gezeur aan het incassobureau betaald (ookal had ik geen overeenkomst met Speedlinq, die had ik tijdig ontbonden) en dacht daarmee van Speedlinq af te zijn.... De hoogte van het bedrag wat ik aan het incassobureau betaalde was 3 en half keer een heel jaarabonnement. De helft daarvan gaat naar Speedlinq, nog steeds ruim 100 euro meer dan een heel jaarabonnement. Tot mijn verbazing ontving ik na enkele maanden plotseling weer een brief van Speedlinq dat ik nog meer moet betalen want anders zou het incassobureau weer losgelaten worden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog meer aan die oplichters te betalen. Inmiddels al weer 2 brieven van het incassobureau ontvangen. Ik neem niet eens meer de moeite om de brieven open te maken en wacht de dagvaarding rustig af. Dat dit soort oplichterspraktijken nog steeds getollereerd worden en mogelijk zijn is mij een raadsel.
Dan toch maar eens die rechtszaak afwachten waar ze ongetwijfeld weer mee dreigen in die brieven van het incassobureau.....

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door queenfan »

Als je bewijs hebt van speelinq dat je uitgeschreven bent, of hard aan kan tonen dat je op tijd je abonnement opgezegt hebt sta je heel sterk lijkt mij en is de gang naar de rechtbank een eitje.

Denk zelfs dat je het al betaalde geld wat dan onterecht is terug kan vorderen.

Su

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Heb vorig jaar januari (binnen de wettelijke opzegperiode) via het daarvoor bestemde emailadres op hun website de overeenkomst ontbonden. Van Speedlinq (uiteraard) geen bevestiging ontvangen. Wel wijzen ze in hun brieven (namens het incassobureau) erop dat de datum van mijn ontbinding te laat is en dat ik dus wel een overeenkomst heb. Hun algemene voorwaarden zijn alleen in strijd met de wet, de wet schrijft voor dat je 7 werkdagen de tijd hebt om te ontbinden (binnen die periode heb ik ook ontbonden), de periode van ontbinding in de algemene voorwaarden van Speedlinq is beduidend korter. Heb dus ontbonden maar heb nu al wel veel meer betaald dan de kosten van een heel jaar abonnement (terwijl ik de dienst niet heb gebruikt), dus het lijkt mij dat ze wel voldoende aan me verdiend hebben. Al zou ik te laat ontbonden hebben, dan lijkt me dat het bedrag wat ik inmiddels aan ze heb betaald toch meer dan vorstelijk te noemen is....
Ik zie ze dan wel voor de rechter verschijnen....er schijnt geen andere oplossing te zijn.

aqua.
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2006 01:29

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door aqua. »

Dag allemaal,


Ik lees hier en daar dat jullie aangetekende brieven hebben verstuurd. Je kan de ontvangst van zo een aangetekende brief toch heel makkelijk nachecken op de internetsite van TPG post..


https://secure.postplaza.nl/tracktrace/

http://www.tpgpost.nl/voorthuis/postzak ... /index.jsp



Dat ten eerste.


Wat ik heb geleerd van incassobureau's is dat je goedkoper uitkomt, wanneer je meteen dat bedrag betaald en dan een advocaat erop zet, of zelf een rechtzaak opent tegen ze.

Het is niet de moeite waard om met een discussie aan te gaan, die mensen zijn zo koppig en eingenwijs als ik weet niet wat. Bovendien stress je dan heel veel. Makkelijkste is om dat bedrag te betalen en dan terug te vorderen,..tja..je hebt dan wel misschien meer kosten gemaakt...maar dat is minder dan de uiteindelijke kosten bij zo een incassobureau.

Ma goed ik wens jullie veel succes.

---

Speedlinq ja. Daar wil ik het ook nog over hebben. Heb al nu 7 maanden deze internetverbinding, maar ik ben werkelijk helemaal kapot van ze. IK ben het zo zat, dat ik me verbinding ga afkopen. Brief vandaag in de post gedaan..ik hoop dat ze het (willen) ontvangen..O_o

Ik ga over op XS4all,...beste provider.

Mijn problemen met speedlinq.

Ik heb al sinds de eerste week dat ik verbinding had problemen met ze. Het zijn echte oplichters. Geen grap.

In het begin viel me verbinding steeds weg. Heel kort..maar was reuze-irritant omdat ik online games speel en dan opeens wegval..waardoor het niet saved ed. Goed ik bellen met ze, met pijn in me hart..want die helpdesk is echt duur. NIet normaal. Probleem was me router(heb 2 pc's in huis) volgens hun. Ik geloofde hen en zorgde voor zo een multipc modem. 70 euro + 20 euro kosten voor retour. Die 20 euro was onterecht, omdat ik binnen de tijd die zij zeiden me modem heb veranderd. Ik heb brieven aan geschreven en ze gebeld erover..maar kreeg geen reactie hierop. Inmiddels al meer dan 20 euro besteed aan het bellen ed. Toen dacht ik laat ook maar zitten.

Maar nu komt de grote grap, het probleem was niet mijn router, want als ik nu me router op me huidige modem zet, heb ik geen problemen. Het was die modem van ze. Ik kan niks bewijzen. Weggegooid geld: 70 euro modem+ 20 euro retourkosten + 30 euro bellen ed. en een router die ik hiervoor voor niks had gekocht(40 euro)= 160 euro. in de eerste week. Knap he?

Was dat maar alles...

Zoals ik al zei probleem was niet mijn router, probleem leek opgelost,, maar was het niet. Ik had nog steeds problemen met me verbinding...Goed gingen 'we' verder zoeken..me verbinding was dusdanig slecht dat ik bijna elke week die klantenservice belden. En als ik belde..was het wel weer oke.

Een keer belde ik ze op..en zei wat er momenteel speelde..Maar toen zei de meneer van de helpdesk..dat het zei er helemaal niks aan deden, dus die verbinding toevalsgewijs slechter en beter werd. Elke keer belde ik dus feitelijk voor niks. Lol.

Moest ik een tracert uitvoeren en een ping naar het adres van de gameserver. Gedaan...probleem lag volgens hun BUITEN hun netwerk, dus ze konden weinig doen. Ik moet maar -TELIA- bellen een zweedse telecomnetwerk, waarbij de hoge pingwaardes waren. Goed ik bellen naar telia en ze uitleggen hoe en zat enzo...en de helpdesk van telia zei tegen mij: ze lachten me uit..want ze zeiden dat die pingwaardes geheel normale waardes zijn, en dat de probleem toch bij speedlinq zat...routeringsprobleem zeiden ze.


we zitten nu even voor de goede orde in de 6de maand en inmiddels heb ik voor die helpdesk al tegen de 200 euro telefoonkosten betaald. Me moeder helemaal boos op me.. O_o

Maar ik ben nog niet van ze af...nu weet ik eindelijk dat het een routeringsprobleem is, mede dankzij de helpdesk van telia en hulp van derden van internet...ik heb er niet veel verstand van.

Dus ik heb ze nu geconfronteerd met dit feit.Dit is echt te gek voor woorden. Nog geen reactie ontvangen op me brief en 4 mails die ik ondertussen heb verstuurd.

Inmiddels heb ik ook die kneuzen gebeld van die helpdesk..en nu zegt weer iemand dat ze er niks tegen kunnen doen,..dat die routering automatisch gebeurt..maar!!! ik kan wel iets doen, het is wel ingewikkeld volgens hun..maar ik kan zelf manueel gaan routeren. WAAAAAA.. die mensen denken echt dat ik een netwerkexpert ben ofzo..dus ik heb dat nagevraagd hoe het moest...want...ik wilde graag weer is een keer normaal spelen..(heb medelijden met mij)...dus ik hier en daar vragen..hoe dat moest aan expert en zelfs aan de technical support van die game...maar ik heb te horen gekregen dat dat niet mogelijk was...

Ik loop nu al 3 weken met zo een hoge pingwaarde..ik bel ze ook niet meer op..en stuur geen brieven ofzo..kost alleen maar meer...maar diep in me hart weet ik dat ze gebeld willen worden....(want als ik bel...wordt me verbinding voor een paar dagen weer normaal)..maar ze zeggen dat ze er niks tegen aan doen..dus toeval is. ALs dat zo was..had ik nu niet voor 3 weken een slechte verbindng...(het duurde nooit zo lang)


ALles wat ze vertelden tegen mij was een GROTE LEUGEN. Ik voel me echt misbruikt om steeds die klantenservice te bellen. Ben tegen de 400 euro kwijt....heb ook geen bewijzen ofzo..

Dus ik ga nu die verbinding afkopen en daar XS4all. voor 50 euro p/mdn. Gemiddeld veel goedkoper dan die Speedshit.

..waardeloos. Het zijn echt oplichters..en die mensen bij die helpdesk zijn echte KNEUZEN. Ze weten echt helemaal niks. ALlemaal dom. (en dat is geen generalisatie)

--

Wees blij dat je niet in zee met ze bent gegaan, WANT DAT IS PAS ECHT STRESS.

:roll:




Ik hoop dat RADAR of iemand anders,,.. iets doet tegen deze oplichtbureau...want dat zijn ze Écht. IK TWIJFEL NIET, NU DAT IK ZE AL 7 MAANDEN KEN.


Heb ook mijn beleefdheid verloren....me laatste mail was meer een scheldmail dan een klachtmail.. Oo..

Heb ze heleemaal verrot uitgescholden. Ben er ook heel erg tevreden mee. :D

--

HET Enigste wat ik nu hoop is dat ze mijn 'afkoopbrief' willen ontvangen....anders zit ik vast aan die vervelend oplichtbedrijf. Dus ik kan nog hoogstens 125 euro (5 * 25 euro abonnementskosten)..kwijt aan ze. Ten minste dat hoop ik..,..

biglog
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2005 17:07

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door biglog »

Voor iedereen die problemen heeft met Speedlinq is het misschien interressant om eens op onderstaande site te kijken.
http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=265

Paulus_de_Boskever
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2006 13:47

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door Paulus_de_Boskever »

Geachte lezers van dit forum,

De Consumentenbond is van plan om binnen nu en een korte tijd weer een aantal zogenaamde ‘groepsacties’ te starten (zie eventueel het juli-augustus-nummer van de Consumentengids). Graag wil ik alle door Speedlinq gedupeerden oproepen te surfen naar www.Consumentenbond.nl. Klik daar op ‘acties’, scroll een stukje naar beneden en klik daarna op ‘Lees verder’ onder het kopje ‘Met welk bedrijf heeft u problemen?’. Vervolgens kun je een link aanklikken die leidt naar een formulier met behulp waarvan je Speedlinq kunt nomineren voor een groepsactie. Let op: ook als je géén lid bent van de Consumentenbond, kun je hier aan mee doen!

Ik beveel iedereen van harte aan om via deze route gezamenlijk actie te ondernemen om Speedlinq te bewegen tot een constructieve dialoog met haar
(ex-)klanten.

Met vriendelijke groet,

Paulus
[email protected]

rudeboy.inc
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2006 09:44

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door rudeboy.inc »

This is all really unbelievable ....


I have the same problems ...Sopeedlinq conviniently doesnt receive lettrs or faxes ??
So now its at EDF and we are waiting
Clear is only ! I wont pay ! Theft !
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=41863

DJ Sjammie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2006 21:25

Re: Incassobureau namens Speedlinq en dan?

Ongelezen bericht door DJ Sjammie »

Ik heb een Speedlinq X-tra 6016 Compleet internetabonnement besteld wat op 3 augustus 2006 opgeleverd had moeten worden. Deze opleverdatum is uiteindelijk verlaat en ik ontving van op 9 augustus een e-mail van Speedlinq waarin ze aangaven dat de verbinding toen echt zou zijn opgeleverd en het nu mogelijk moest zijn Speedlinq ADSL te installeren. De verbinding werkt echter in zijn geheel nog steeds niet! Het DSL-lampje op het modem gaat niet branden, ook niet wanneer ik het modem rechtstreeks aansluit op het IS/RA-punt m.b.v. het in het modempakket meegeleverde RJ-11 aansluitdoosje. Het modem zelf is ook niet defect gezien ik dit heb uitgetest op een werkende ADSL-aansluiting van iemand anders en het modem hier normaal functioneert dus het probleem komt echt vanuit Speedlinq zelf.

Ik zit hier behoorlijk over in zorgen. Mijn Casema-verbinding gaat er namelijk per 1 september uit en ik kan thuis absoluut niet zonder internet. Ik heb hier al contact over opgenomen met de dure telefonische helpdesk van Speedlinq. Zij zouden dit voor mij gaan nakijken en dit moet volgens hen binnen 48 uur opgelost zijn. Mocht de verbinding dan nog niet werken, dan moet ik weer opnieuw met die dure helpdesk bellen.

Gezien ik hier en op het forum van Radar al behoorlijk wat klachten over Speedlinq lees begin ik toch al wel behoorlijk wantrouwig te worden. Ik heb Speedlinq daarom ook alvast (aangetekend met handtekening retour) een ingebrekestelling gestuurd waarin ik het probleem ook nogmaals heb beschreven en dat indien dit niet binnen 2 weken is opgelost ik mij het recht voorbehoud de overeenkomst te ontbinden. Vandaag kreeg ik er per e-mail van Speedlinq ook al een bevestiging over dat deze brief is ontvangen.

Ik wil namelijk als dit probleem op 25 augustus nog steeds niet is opgelost naar Casema bellen en daar vragen om het abonnement gewoon weer met een jaar te verlengen. Speedlinq laten weten dat ik de overeenkomst wil ontbinden en mijn rekening dan verder ook te blokkeren voor incasso's van Speedlinq wegens wanprestatie.

Misschien is het allemaal wel een beetje voorbarig maar toch maak ik me echt veel zorgen om dit probleem dus ik had hierbij ook de vraag: hoe sterk sta ik nu werkelijk als het allemaal echt niet wordt opgelost met het ontbinden van de overeenkomst en ook verder geen bedragen meer door Speedlinq laat afschrijven?
Ik huiver namelijk toch een beetje als ik dit topic lees, hoewel het daarin ook nooit tot een echte rechtszaak lijkt te komen.

Gesloten