LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kies je eigen reïntegratie

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Reintegratieconsulent

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Reintegratieconsulent »

Beste Friesz,

Misschien kun je kijken op www.iro-info.nl. Of selecteer alleen de Borea-bedrijven in je woonplaats. Op de site van het RWI kun je ook nog kijken naar de tevredenheidscijfers. Maar belangrijker nog, vraag aan anderen waar zij goede ervaringen mee hebben en voer meerdere kennismakingsgesprekken bij verschillende bureau's. Kies voor het bureau met het beste aanbod en kies voor de consulent waar je het meeste vertrouwen in hebt.

Zorg dat je goed weet wat je wilt en zorg ook voor een haalbaar plan. Een RIB kan je zeggen of zij achter dat plan willen staan of niet.

Heb je nog meer vragen?

Groetjes,
RIB consulent

friesz

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door friesz »

De site die je doorgeeft kan ik niet openen.

Lucia Peeters

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Lucia Peeters »

Wat een iro betreft raad ik als ex-client van Calder raad ik iedereen die met een iro aan de slag wil de site www.kiesjereintegratie.nl aan. Lees ok het verhaal "el cheapo"om een indruk te krijgen van de BOREA-bedrijven methode. Hierop presenteren de wat kleinere en persoonlijkere bedrijfjes zich.
Maak met meerdere bedrijven die je aanspreken een afspraak en gebruik de op deze site gepresenteerde "checklist".
Ik wilde dat ik toen ik moest reintegreren al in het iro tijdperk zat en van deze site had geweten.
Mijn ervaring met Calder: vanuit Tilburg werd voor heel Nederland bepaald hoe een traject eruit moet zien. Deze trajecten kunnen maar 3 onderdelen bevatten: "orienteren en kiezen", "dynamische bemiddeling" db is achter een traag werkende pc vacatures zoeken en "psychische training". Als een reintegrant wat anders wil dan kan dit niet,omdat Calder dat "niet kan bieden".

Mijn vraag over maatwerk werd ook heel leuk/creatief beantwoord: "iedereen gaat straks een andere richting op, dus leveren we maatwerk."

Johan7
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2006 22:24

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Johan7 »

niet doen! ik zat zelf bij een bureau van kiesjereintegratie ofwel de bestemming. het gaat daar alleen maar om geld en zakken vullen.
zeer dubieus allemaal!

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: Kies je eigen reïntegratie

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Zijn er reïntegratieburo's dan die niet dubieus zijn en wél gaan voor de belangen van de cliënt?

Gesloten