Zou het kunnen komen omdat je je de ene keer in deze posting als adviseur opstelt en de andere keer als consument?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ha ha toch nog humor op de vroege morgen. Ik een tussenpersoon? Ik zou willen dat het waar was dan hoefde ik ook niet meer te studeren en kwam het geld vanzelf wel binnen.Dilbert, wat doet mij toch vermoeden dat je zelf een tussenpersoon bent?
Zou het kunnen komen omdat je je de ene keer in deze posting als adviseur opstelt en de andere keer als consument?
Volgens mij kunnen deze twee kwalificaties heel goed naast elkaar leven en is daar helemaal niet mis mee. Waar de schoen echter nog wel eens wil wrikken is de term onafhankelijk of afhankelijk.Indedaad, Rudebreast. En vergeet daarbij niet te vermelden dat tussenpersonen zichzelf nog altijd adviseur noemen, terwijl ze doodgewoon polisverkopers zijn
was niet zo deftig bedoelt hoor, of om indruk te maken. Het ging mij over de opmerking van Petra en ik probeerde de nuance aan te brengen dat er weldegelijk adviseurs met kennis zijn.En dat een enkeling dan gaat praten in deftig jargon dat te leren is op de cursus PP1, PP2, Assurantie B, SEH, FFP en MFP helpt natuurlijk niets zolang er aan het eind van de dag niet in voor de klant begrijpelijk nederlands wordt uitgelgd wat iets kost en wat je ervoor krijgt
Daar zijn er volgens mij genoeg van. Ik denk dat het eerder aan de consument ligt. Deze zal in veel gevallen niet bereid zijn om € 250,- per uur ex BTW te betalen voor alleen een rapport met daarin het advies gegeven door een onafhankelijk Financieel planner.Misschien omdat er nog veel te weinig tussenpersonen zijn die als een echte adviseur tegen uurtje factuurtje een degelijk advies durven te geven terwijl
I rest my caseIk een tussenpersoon? Ik zou willen dat het waar was dan hoefde ik ook niet meer te studeren en kwam het geld vanzelf wel binnen.