LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Overigens merk ik op dat we in grote lijnen het simpel weg met elkaar eens zijn. Het discussie punt tussen jou en mijn visie zit hem meer in waar ligt de zgn "lat" welke zich uit in de detail invulling.
Ik lees in de stellingen van Navarre en in jou verhaal Pieter nogal wat verschillen. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik jou verhaal wel kan onderschrijven.
waar ligt de zgn "lat" welke zich uit in de detail invulling.

Dat kan niets anders zijn dan de wet.


Ben overigens wel benieuwd of Navarre het daar mee eens is

Calimero :)

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Willems »

Bep K,

De AEX was inderdaad gedaald en kon nooit stijgen.
Het verschil is wel:
Men kan een product aanbieden, waarbij de economische omstandigheden en het beursmechanisme vatbaar zijn voor het doel waarvoor het product gelanceerd wordt; namelijk opbrengst.
Maar de aanbieders kunnen ook door hun locale kennis en beursinzichten een koersstijgend product op de markt brengen, onder die economische omstandigheden, waarbij de koersen in een vallende positie verkeren na een forse hausse stijging, en alleen in staat kunnen zijn schulden te veroorzaken. En dit is fraude en misbruik maken van vertrouwen door misleiding door zwendel en diefstal.
Men kan zich nu dan afvragen, waarom worden deze criminelen niet achtervolgd en gestraft?
Om de zelfde reden, zou men zich ook kunnen afvragen: waarom worden maatschappij bepalers, graaiende belangenverstrengelingen niet gevat en gestraft? Wie gaan dan dit doen? Wie gaat zichzelf straffen en veroordelen?
Dat vandaag de dag deze criminelen zich ijzersterk voelen, is maar ook een speculatie: zie maar AHOLD, Enron, de bouwondernemers, Nina met haar World Online,…etc… het kan verkeren zei Bredero……en het had dikwijls verkeerd en kan nog altijd verkeren voor diegene die zich achter hun rookgordijn zich veilig voelen, immers het kan nog altijd ………….verkeren.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Navarre »

Een prima uiteenzetting van een aantal zaken Pieter, helder en duidelijk.
Ik wil er nu niet al te veel op ingaan, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Een dingetje wil ik er op dit moment nog wel even uitlichten en dat is de wck, ik heb niet het idee dat men er al definitief uit is of deze wet van toepassing is op aandelenlease, terwijl de afweging om aandelenlease onder wcam te laten vallen gewoon doorgaat.
Daar zit volgens mij een vd vele problemen.

Wanneer men besluit om wcam toe te passen, wordt pas later gekeken of wck van toepassing is. Echter wanneer de wcam van toepassing is, vrees ik dat de mensen die gebruik willen maken van de opt-out regeling, een soortgelijke uitspraak zullen krijgen.

Het strafrechtelijke deel is voor mij eigenlijk geen issue, ik wilde daarmee alleen maar aangeven dat al die mensen die het over oplichting, fraude, beerputten, complottheorieen, etc hebben, dan maar uit een ander vaatje moeten gaan tappen.
Deze zaak is vooralsnog niet strafrechtelijk bekeken en wanneer men zo overtuigt is van eerder genoemde zaken, begrijp ik niet goed waarom men er geen werk van maakt.

Het zal allemaal wel voortkomen uit een wrok tegen het kapitaal of iets dergelijks en enigzins ook wel begrijpelijk, het komt alleen allemaal zo lullig over.

Is er fraude gepleegd? Noem de onomstotelijke bewijzen en heb je deze daadwerkelijk, waarom springt hier dan niemand in?

Is er sprake van oplichting? Noem de onomstotelijke bewijzen en maak er werk van.

Is er sprake van een complottheorie? Kom met onomstotelijke bewijzen en pak alle samenzweerders hard aan.

Dat er onzorgvuldig is omgegaan met diverse zaken is iedereen duidelijk, maar in hoeverre is dit toe te wijzen aan deze of gene?

Is het nu Aegon, of Dexia die verantwoordelijkheid moet nemen? En in hoeverre dan? Hebben al die honderdduizenden mensen echt geen weet gehad van waar ze mee bezig waren? En hoeveel dan?

Ha...gelukkig zijn er ook nog mensen die het allemaal bijzonder simpel vinden en dus zeer overtuigt zijn van de komende overwinning.
Ik vraag me dan alleen af, als het nu allemaal zo simpel is, waarom duurt dit dan al zo lang?

Vrgr,
Navarre

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Willems »

Kennelijk lijkt het heel moeilijk te zijn voor enkele onderkruipers te begrijpen, dat zelfs wanneer alle rechten duidelijk voordeel zijn, dat procederen dan nog een peperdure aangelegenheid is en bovendien onzeker en dikwijls zelfs partijdig bij voorbaat. Alleen de advocaten en rechters hebben baat bij, omdat dit hun boterham is, die door een ander wordt betaald.
Een gewone werkende spaarder die opgelicht is en met pijn en moeite noodzakelijk een advocaat moet nemen, is praktisch uitgesloten, dat zo’n iemand een strafrechterlijke procedure gaat beginnen en wel tegen onzichtbare maatschappij bepalers. Hoeveel mensen van alle categorieën weten niet van belangenverstrengelingen. Hoeveel mensen weten niet in deze leaseaffaire dat er bij de onderliggende effecten, effecten erbij zijn die praktisch bankroet waren en tóch aangeboden werden als betrouwbaar en solide. Begin nu een procedure tegen zoiets!! Maar voor enkele zelfzekere betweters, zal een procedure voor de hand liggen en men vraagt zich verwonderd af: waarom dan geen klacht indienen en een procedure opstarten. Er wordt wel vergeten zich af te vragen, wie in staat is en bereid geld te gaan gooien in zo’n bodemloze put. Voor de hand ligt wel, deze corruptie schandalen voor de algemene opinie bekend te maken met de bedoeling er zal best een rechtvaardige lotto winnaar zijn die zijn vuist zou willen laten zien.
Tegen lepe maatschappij bepalers en trouwens allen die misbruik van hun macht maken om andere te beknechten, werkt geen enkele procedure; alleen brute omverwerping lijkt probaat te werken, maar hiertegenover staat ook een brute politiemacht. M.a.w. er is geen keuze, de werkende mens is een vogeltje voor de kat, en dit zonder méér en toch...........kan het wel eens verkeren door inwerking van rechtvaardige krachten buitenom.

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Is er sprake van oplichting? Noem de onomstotelijke bewijzen en maak er werk van.
Neem nu alleen het simpele feit dat de koersen gemiddeld minder dan 6% per jaar stijgen.
Men heeft producten in de markt gezet waar op men, naar nu blijkt tot wel 15% rente betaalde. ( dit vaak aangeduid als zijnde deelname bedrag )

En jij noemt dit geen oplichting Navarre? Hoe noem jij dit dan wel?

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Navarre »

Neem nu alleen het simpele feit dat de koersen gemiddeld minder dan 6% per jaar stijgen.
Een gemiddelde...ja? Er zijn ook periodes van 40% marge.

Geen bewijs voor oplichting dus.

hoekandat1
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2005 20:25

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door hoekandat1 »

Ja...periodes van een dag, doe aub niet zo belachelijk.
Geef mij dan eens een periode van 15 jaar waarin de beurs met 40% is gestegen.
Laatst gewijzigd door hoekandat1 op 11 jul 2006 08:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Bij fin. overeenkomsten is het gebruikelijk dat er een verzekering tegen verliezen wordt afgesloten.
Als dit gebeurd was was er geen discussie nodig geweest over een haalbaar rendement.
Waarom heeft Dexia geen verzekering aangeboden?

1 - Dan was de winstprognose na aftrek premie stukken lager uitgevallen.
2 - Dan was het aanwezige risico te veel in beeld gekomen

De ervaring leert dat Dexia met dit falen van haar zorgplicht aan het kortste eind trekt.

OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 11 jul 2006 12:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Elias »

........
Ik vraag me dan alleen af, als het nu allemaal zo simpel is, waarom duurt dit dan al zo lang?

Vrgr,
Navarre
Niet te geloven, maar eindelijk komt zelfs Navarre tot de kern van de zaak.
De hoofdzaken/geschillen/overtredingen ( geen vergunning, zorgplicht, 2e handtekening etc etc ) liggen inmiddels duidelijk.

De reden dat het zo lang duurt is dan, simpel geconcludeerd, dat een paar politieke figuren liever niet hun kop zien rollen, toezichthouder(s)/ overheid er liever niet mede-verantwoordelijk voor worden gehouden met alle vervolgclaims vandien, en gezien de enorme, uit te keren schadevergoeding, er dus voor wordt gekozen de slachtoffers zoveel mogelijk dood te laten bloeden, het op (te laten) geven, rechtszaken te voorkomen, de wetgeving ondertussen aan te scherpen etc.....

Kortom, om de materiele en immateriele schade voor de veroorzakers/verantwoordelijken kost wat kost te beperken.

groet,
Elias.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Willems »

Kennelijk lijkt het heel moeilijk te zijn voor enkele onderkruipers te begrijpen, dat zelfs wanneer alle rechten duidelijk voordeel zijn, dat procederen dan nog een peperdure aangelegenheid is en bovendien onzeker en dikwijls zelfs partijdig bij voorbaat. Alleen de advocaten en rechters hebben baat bij, omdat dit hun boterham is, die door een ander wordt betaald.
Een gewone werkende spaarder die opgelicht is en met pijn en moeite noodzakelijk een advocaat moet nemen, is praktisch uitgesloten, dat zo’n iemand een strafrechterlijke procedure gaat beginnen en wel tegen onzichtbare maatschappij bepalers. Hoeveel mensen van alle categorieën weten niet van belangenverstrengelingen. Hoeveel mensen weten niet in deze leaseaffaire dat er bij de onderliggende effecten, effecten erbij zijn die praktisch bankroet waren en tóch aangeboden werden als betrouwbaar en solide. Begin nu een procedure tegen zoiets!! Maar voor enkele zelfzekere betweters, zal een procedure voor de hand liggen en men vraagt zich verwonderd af: waarom dan geen klacht indienen en een procedure opstarten. Er wordt wel vergeten zich af te vragen, wie in staat is en bereid geld te gaan gooien in zo’n bodemloze put. Voor de hand ligt wel, deze corruptie schandalen voor de algemene opinie bekend te maken met de bedoeling er zal best een rechtvaardige lotto winnaar zijn die zijn vuist zou willen laten zien.
Tegen lepe maatschappij bepalers en trouwens allen die misbruik van hun macht maken om andere te beknechten, werkt geen enkele procedure; alleen brute omverwerping lijkt probaat te werken, maar hiertegenover staat ook een brute politiemacht. M.a.w. er is geen keuze, de werkende mens is een vogeltje voor de kat, en dit zonder méér!

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Navarre »

Een gewone werkende spaarder die opgelicht is
Gewoon sparen doe je op een spaarrekening Willems.
Tegen een lagere rente, dat wel, maar dat is toch echt gewoon safe sparen.

Kennelijk lijkt het heel moeilijk te zijn voor enkele onderkruipers te begrijpen
Ik weet niet precies op wie je hiermee doelt, hoewel ik wel een vermoeden heb... :wink:, het geeft in ieder geval duidelijk weer hoe het met jouw fatsoensnormen gesteld is.
alleen brute omverwerping lijkt probaat te werken
Bij dit soort uitspraken kan men zelfs gaan twijfelen over jouw toerekeningsvatbaarheid.

Fijne avond verder nog! :?

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door donjaa »

Bij dit soort uitspraken kan men zelfs gaan twijfelen over jouw toerekeningsvatbaarheid.
Zelfs aan die van de schrijver :lol:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Er lijkt me niets mis met Navarre. Hij beredeneert het gewoon van een afstand. Of hij gelijk krijgt zal de tijd leren.

Geduld is een schone zaak, al kan ik me heel goed voorstellen dat het geduld van de gedupeerden een keer op raakt na al dat uitstellen.

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door donjaa »

De topic opener :roll:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Willems »

Zeer merkwaardig deze super hansworst!
Hij maakt even uit wat sparen is, terwijl voor iedereen “sparen is sparen”, zonder meer.
Zijn kennis over goed fatsoen en toerekeningsvatbaarheid spreken voor zich zelf, niet terzake en laffe afleidingsmanoeuvre om zich te kunnen laten gelden op dit forum.
Er werd gesteld: “oplichting is, wanneer een hausse product gelanceerd wordt, tijdens een situatie, dat de koersen terugvielen naar hun oorspronkelijke bandbreedte, na een forse hausse beleefd te hebben”. Aannemelijk is, dat een terugvallende koers, onmogelijk zal kunnen stijgen om de val te herstellen, laat staan om te stijgen, zodat het product opbrengst produceert. M.a.w. alléén schulden zijn mogelijk reeds bij voorbaat, daarom ook de mogelijkheid om de fondsen daad werkelijk niet hoeven ingekocht worden, immers opbrengsten zijn uitgesloten.
Dit staat in schril contrast met gelald over sparen, goed fatsoen en toerekeningsvatbaarheid, maar geeft wel aan, wat voor rot vlees in de kuip zit. Als men gebruikelijk op alles wat zich beweegt hier op dit forum, klaar staat met een semi intellectuele tegenreactie, waarom zwijgt men nu in alle talen over wat beweerd wordt als”oplichting”. Men komt kennis te kort, men wordt geconfronteerd met harde naakte waarheden en wijkt af van richting als lafaards tot persoonlijke aantijgingen.
Uit eigenbelang een goedkope handlanger uithangen voor een vooraanstaande advocaat, die zich schuldig maakt aan medeplichtigheid t.a.v. machtelozen is, een kwestie van verdacht fatsoen en suspecte toerekeningsvatbaar. Bezetenheid naar kennismacht, om die uit te kunnen spelen tegenover machtelozen en slachtoffers van het systeem is pure lafheid, onfatsoenlijk en gebrek aan de juiste mentaliteit en een niet te vertrouwen toerekeningsvatbaarheid. De schijn om hervormingen te stoppen of af te remmen is gevaarlijker dan men zich voorstelt.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Pieter »

Hallo Navarre,

Je idee dat Wck argument nog niet geheel uitgekristalliseerd is klopt in grote lijnen. Ten minste zover als je bedoelt dat het nog niet bij de hoge raad is uitgevochten. Zodra de Hoge raad, of strafrechter ivm medeplichtigheid aan....., uitspraak doet is dit argument uitgekristalliseerd. Overigens beloofde Dexia bij de WCAM zitting dat zij tot aan het Europees hof zullen doorgaan als gerechtshof en hoge raad Wck van toepassing zou achten. Daarbij dient opgemerkt te worden dat Dexia zelf de gang naar Hoge raad en dus ook de gang naar Europees gerechtshof dwarsboomt. Immers ze weigeren mee te werken aan sprongcassatie. Waardoor de weg naar jurisprudentie sneller bewandeld kan worden. Echter door hun strategie moet de aandelenlease door elke juridische molen geperst worden van Kanton naar beroep bij gerechthof, ( Tussen door een stop ivm WCAM verzoek) Hoge Raad alvorens er door gestoomd kan worden naar europees Hof. Als Dexia in alle redelijkheid en eerlijkheid zou willen dat er duidelijkheid verschaft zou worden aan wel of niet toepasbaar zijn van Wck dan zou zij sprongcassatie met beide armen moeten omarmen. Want dan wordt er versneld duidelijk of Wck wel of niet van toepassing is. Met andere woorden. Dexia en zo ook andere aanbieders (mis)gebruiken in mijn ogen de wetgeving met als enig doel tijd te rekken alvorens eindvonnis gewezen wordt om zodoende minder verlies te leiden en dit in mijn ogen onterecht af te wendelen bij de klanten die door deze strategie gedupeerd raken en of worden. Echter tot de tijd die rest dat er geen definitief vonnis ligt dient de rechtspraak te varen op de reeds veelvuldig uitgesproken uitspraken van de lagere rechtbanken ivm Wck. die doorgaans het leeuwendeel uitspreken dat wck weldegelijk van toepassing is. Zo ook de uitspraken van de hoogleraren die aan de wieg stonden van de Wck wetgeving o.a. drs. van Hulst. Daarnaast kun je stellen dat de beslismodules van de raden ook uitgaan van toepasselijkheid Wck wetgeving.
Met bovenstaande relaas kan het mijn inziens niet anders gezien worden dat wck uiteindelijk bij het europees gerechtshof van toepassing verklaard wordt. En dat erbij Dexia alles aangelegen is om die uitspraak zolang mogelijk uit te stellen, of beter voor Dexia het voorkomen van uitspraak, dmv allerlei tijdrek strategieën. Wat mij verbaast, beter is boos maakt, dat Dexia bij WCAM verzoek dood leuk verschuilt achter het feit dat er geen jurisprudentie ligt en dat zij dat betreuren. Dit terwijl juist zij degene zijn die in de weg staan dat er jurisprudentie wordt uitgesproken. Die tactiek kun je in economisch licht van de bank briljant noemen. Maar ik noem het witte boorden criminaliteit welke misbruik maakt van wetgeving zoals deze bedoeld zijn door de wetgever. Als het aan mij lag zou men in Den Haag hier ook een strafmaat voor mogen vastleggen van hij zij die obstructie pleegt, en dat doet Dexia, kan bestraft worden met xxxxxxxxx.
Maar je hebt gelijk dat in het Wck een probleem zit die in mijn ogen door Dexia en andere aanbi(e)(d)ders in leven wordt gehouden.

Voor wat betreft toekenning WCAM. Ben ik zelf ook bang dat de rechter in zijn vonnis, bij de opt-out gedupeerden, weer op de stoel van de mediator gaat zitten ipv recht te spreken volgens de wetsregels. Mijn inziens omdat de rechter zijn vingers gewoonweg niet wilt branden aan het groot kapitaal waar de economie van Nederland afhankelijk van is. Hierbij opgemerkt dient te worden dat WCAM verzoek alleen gaat over het vraagstuk of de Duisenberg-regeling in voldoende mate schadevergoeding biedt. De redelijkheid van schadevergoeding hangt samen met toepassing Wck, Aandelen wel of niet in voldoende mate aangekocht en behouden. Toepasselijkheid gezinsbeschermende maatregel etc etc. Dit naast het wel of niet representatief zijn van SLV en EL en de belangenverstrengeling van VEB met Dexia in VEB Bottomline. Het wel of niet toekennen van WCAM hangt dus niet alleen af van Wck vraagstuk. Alle onderdelen zouden mee moeten spelen met het wel of niet verbindend verklaren van WCAM verzoek. Door het Hof moet er op vele vraagstukken antwoord gegeven moeten worden of de geboden schadevergoeding ook redelijk is bij toekenning van het verzoek.
Met andere woorden. Mijn rechtsgevoel zegt dat we het gelijk al (in meer of mindere mate bewezen) aan onze kant hebben staan en dat we om die reden niet kunnen verliezen. echter mijn gezond verstand zegt dat we in een poldermodel land leven, zo ook de rechtspraak, en juist deze (nobele gedachtegang) staat in de weg om zwart/wit recht te spreken. En dat is iets wat ik met jouw eens ben dat daar rekening mee moet gehouden worden. Wat wij als gedupeerden zwart/wit zien gaan sommige rechters zich gedragen als mediator waardoor er een gekleurd vonnis wordt gewezen.

In je bovenstaande reactie zet je een aantal vragen neer, althans ik noem ze nu voor het gemak even zo: is er fraude, Oplichting etc.
Het is mijn inziens iets te kort door de bocht om te stellen. kom of noem de onomstotelijke bewijzen en dan pas heb je recht van spreken of redenen om er iets mee te doen.
In deze materie ligt dat niet zo eenvoudig zoals je voorspiegelt. De bewijslast is alleen bekend bij of in het bezit van Dexia en andere aanbieders. Wat de gedupeerde wel heeft zijn de indirecte bewijzen/aanwijzingen, en indirecte bewijzen zijn volgens de wetgeving niet voldoende. Want deze gebied wie stelt bewijst. Maar juist dit legt een onmogelijke bewijsopdracht bij de gedupeerden. Immers zij verkrijgen pas het eventuele bewijs als zij in de keuken mogen mee kijken. Vergelijk het met een restaurant.
Een x aantal mensen hebben diaree opgelopen, De arts vermoed dat het hoogstwaarschijnlijk is veroorzaakt door besmet voedsel. Alle hebben gemeen zij een greenfield biefstuk genuttigd hebben in verschillende restaurants welke zich bevinden in verschillende steden. Echter om te achterhalen of bij bewuste restaurants het om een en dezelfde greenfield biefstuk gaat dient men in de administratie te snuffelen van alle restaurants om vervolgens de besmettingshaard te kunnen vinden. De restaurants weigeren om in hun boeken te laten kijken want zij vinden het geen bewijs is dat slecht een van hun klanten diaree heeft opgelopen en stellen zich op het standpunt, Het kan ook van ander voedsel zijn geweest en bewijs eerst maar eens of het aan de greenfield biefstuk ligt die bij mij eventueel genuttigd zou zijn. Zo ook de slachterijen weigeren inzage aan wie zij de greenfield biefstukken hebben geleverd om een en dezelfde redenen.
Zo is het in dit geval ook met Dexia. Dexia heeft de bewijs last. De gedupeerden hebben indirect bewijs, dit indirecte bewijs dat aandelen wel of niet verkocht wordt verstrekt door de overlegde jaarcijfers van Dexia. Zie verweer schrift Payback/Beursklacht. Dit verweerschrift geeft aan waar hoogstwaarschijnlijk onvolkomenheden gevonden kan worden om nadat er in de keuken van Dexia is gekeken aan te tonen dat er wel of niet malversatie is gepleegd met het aankoop beleid aandelen.

Dexia verkeerd ook in dit verband in een luxe positie. de bewijsvoering ligt bij de gedupeerden. Echter de bewijslast is in handen van Dexia. (geldt overigens ook voor vraagstuk Zorgplicht, "inzage dossier")
Een geluk bij een ongeluk. de jaarcijfers van Dexia hebben voldoende "indicatief bewijs" aangedragen dat er mogelijk malversatie is gepleegd met aankoop aandelen beleid van lease contracten.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Elias »

Alle reden dus om zware kritiek te mogen hebben op de huidige gang van zaken en de houding van de overheid, wat onterecht vaak wordt afgedaan als "niet zo blijven zeuren en klagen", "eigen schuld, dikke bult", "rupsjes nooit genoeg" etc.

Overigens ligt volgens mij bij een aantal punten in rechtszaken wel degelijk de bewijslast bij Dexia, maar de rechters ( en enkele wel op zeer "opvallende pro-Dexia-wijze ) hebben jarenlang genoegen genomen met allerlei vage smoezen, uitvluchten van Dexia en hebben Dexia c.s. juridisch gezien alle ruimte gegeven om het te laten escalleren tot wat het nu is.
De vraag is nog steeds of het Hof ( na een voldoende diepgaand onderzoek ?) er vervolgens in alle eerlijkheid een einde aan maakt en de wet toe past.....

daatselar
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:32

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door daatselar »

De wet kan pas echt toegepast worden indien er jurisprudentie is van de Hoge Raad :!:

Effectenlease is een geheel nieuw rechtsgebied :!:

Albert de Mol
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:56

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Albert de Mol »

Eerst die wet over massaschade en dan de mensen die nog overblijven meevoeren tot en met de hoge raad, om vervolgens jurisprudentie te krijgen, die daarna helemaal niet meer nodig is. :lol:

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Nieuwsflits, Dexia-proces inzake WCAM verzoek

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

..
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 22 okt 2006 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten