LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank rentepunten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@
Waarom geven ze dan niet gewoon meer rente. De P-Bank is een bank en geen postorderbedrijf!
Daar ben ik het dus helemaal mee eens! De postbank maakt er steeds meer een potje van. Voorbeeld: op woensdag rond 20.00 uur een opdracht via Mijn Postbank gegeven om 4000 euro over te schrijven van mijn internetrekening naar mijn girorekening. Niet verwerkt op donderdag! niet op vrijdag! niet op zaterdag! niet op zondag! ja hoor op maandagochtend 09.00 uur staat het op mijn girorekening. Zelfs als bank werken ze steeds slechter. Over de winkel heb ik al eens geschreven dat ze veel te duur zijn. Alle produkten kun je vrijwel altijd gewoon goedkoper krijgen als je bij de winkel om de hoek gaat. Bovendien zijn zij (de Postbank dus) de verkoper, maar als er iets kapot gaat verwijzen ze doodleuk naar de importeur/fabrikant en geven zelf niet thuis, ook niet als het om de wettelijke bescherming gaat die de verkoper hier moet geven in het eerste halve jaar na aankoop en na afloop van de fabrieksgarantie die je hebt op basis van de levensduurregeling. Vroeger stonden ze wat hun rentevergoeding op een internetrekening meestal op de 3de plaats van boven, nu staan ze onderaan en geven een schamele 2,5%. Maar veel banken geven niet veel meer en of zij het minimale serviceniveau wat de Postbank nog heeft ook halen is nog maar de vraag. Wat wél goed is, is de mogelijkheid om online effecten te kopen en te verkopen voor een zacht prijsje van ongeveer 12 euro per opdracht. Dat is echt spotgoedkoop en heel handig. Dat zal dus wel niet zo lang duren voordat ze daar ook weer een commercieel slaatje uit slaan. Laten we hopen dat er eens een paar sleutelfiguren op moeten krassen en de Postbank weer aan de klant gaat denken, maar daar heb ik een hard hoofd in.

Vriendelijke groet, Paula.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door SJZ »

op woensdag rond 20.00 uur een opdracht via Mijn Postbank gegeven om 4000 euro over te schrijven van mijn internetrekening naar mijn girorekening. Niet verwerkt op donderdag! niet op vrijdag! niet op zaterdag! niet op zondag! ja hoor op maandagochtend 09.00 uur staat het op mijn girorekening.
Dat klopt. Van giro naar internetsparen duurt 2 werkdagen. Als je de opdracht na 18.00 geeft dan komt er nog 1 werkdag bij. Dat is precies wat de Postbank zelf zegt.

MAXIEM

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Aan SJZ,
Dat is precies wat de Postbank zelf zegt.
Daarvan ben ik uiteraard op de hoogte. Maar dat is hier niet het issue.
Wat ik wilde aangeven is dat zij nog steeds niet (ondanks vele beloftes in de laatste drie jaar) real-time werken bij opdrachten van internetrekening naar girorekening en omgekeerd en dat doen voorzover ik weet een aantal andere banken wél. De enige reden waarom ik toch nog bij de Postbank zit is, dat ik opzie tegen al dat gedoe bij het veranderen.

Vriendelijke groet, Paula.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door SJZ »

Gedoe bij veranderen? Open gauw een spaarrekening bij Argenta, en je krijgt niet alleen meer rente, maar het overboeken van en naar je spaarrekening gaat nog sneller dan bij die rare internetspaarrekening van de Postbank.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door ?? »

Overschrijvingen van giro naar giro zijn gek genoeg wel real-time. PINbetalingen ook.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door SJZ »

Precies, dus er wordt gewoon kunstmatig een 2 of 3 dagen termijn ingebouwd waarin je 0% rente krijgt.

HansHans
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2004 20:29

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door HansHans »

Wat wél goed is, is de mogelijkheid om online effecten te kopen en te verkopen voor een zacht prijsje van ongeveer 12 euro per opdracht. Dat is echt spotgoedkoop en heel handig.
Dat is niet spotgoedkoop. Alex is goedkoper.
En handig al helemaal niet. Alex heeft veel, veel meer mogelijkheden en informatie.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door brenda229 »

wij hadden abnamro. Ik was daar niet tevreden en zijn naar de postbank gegaan. Kleine moeite met overstapservice en mailen.
Ik ben daar gillend weggelopen. wij zijn met trouwen bezig en ze houden dagen geld vast met overboeken, vaak wel 4 a 5 dagen. Ik heb ze hier op aangesproken, maar volgens hun kon het niet sneller.
Nou ze kunnen pasjes maken met foto's en weet ik allemaal nog niet meer. Maar gewoon over je spaargeld beschikken is dus echt drama.
Wij hebben hierdoor besloten naar de rabobank te gaan. Zal ook wel niet geweldig zijn. Welke bank is dat wel. Maar als ik geld van de spaar naar de betaalrekening overboekt staat het er wil binnen 1 min bijgeschreven en hoef ik er niet een aantal dagen op te wachten.
Ook vind ik het nadeel als er veel is afgeschreven of je hebt veel gekocht en je staat rood en je wil dit zo snel mogelijk aanzuiveren dat dit ook dagen duurt.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door mr T. »

Zal ook wel niet geweldig zijn. Welke bank is dat wel.
Een bank die nog niet is genoemd is SNS Bank. Heb zelf goede ervaringen met ze.

littlegirl
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2006 17:21

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door littlegirl »

Nou misschien is er iemand bereid zijn rentepunten die hij/zij niet gebruikt voor mij te gebruiken?
Sommige producten zijn namelijk wel echt goedkoper, bijvoorbeeld de mobiele telefoons die ze aanbieden.
En ik ben zeer tevreden met de postbank & op zoek naar een nieuwe goedkope telefoon, alleen ben ik maar student, dus met die punten schiet het bij mij niet zo hard op :-)
Dus als iemand in principe mij zou willen werken, omdat hij de punten toch zelf niet gebruikt en 6500 heeft? zou diegene mij dan kunnen mailen?
x LittleGirl

keesrdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:44

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door keesrdam »

jsp schreef:
De Postbank snijdt zichzelf in de vingers. Net als Inge heeft deze rentepuntenaktie mij ook aan het denken en aan het vergelijken gezet: ik heb liever rente in cash dan in punten die ik niet gebruik. Inmiddels overgestapt naar de ASN Bank, die momenteel 3,75% rente biedt tegen 2,5% op een internetrekening bij de Postbank.
Ik heb ook liever extra rente dan die punten, maar dan stap ik niet over naar een bank van de zichzelf schatrijk subsidierende grachtengordel elite. Deze 'groene' kwebbelaars gebruiken de ellende van de wereld als excuus om hun zakken onbeschaamd te vullen; nu niet van belastinggeld van de spaarcenten van ons, het gepeupel.
De ASN bank, opgezet door dezelfde kliek die achter de Postcodeloterij zit, geeft zogenaamd 3,75% rente maar rekent 1% 'kosten' op het moment dat je je geld wilt opnemen. En wel over het totaal van het saldo EN de opgebouwde rente.
Ze hebben ook een rekening die dat niet heeft, maar daarop mag je niet meer dan € 250 p/m storten dus dat is niet handig als je al een fors spaarsaldo ter beschikking hebt.

Hier staat een overzicht van rentevergoedingen die de verrschillende banken geven. Deze pagina heeft ook een e-mail attenderingsservice zodat je een mailtje krijgt elke keer als een bank de rente wijzigt.
Op dit moment geven de AK bank (3,5%) , de Amsterdam Tradebank (3,25%) en de Argentabank (3,25%) de hoogste spaarrentes zonder beperkende voorwaarden dus de saldi daarvan zijn op elk moment nog vrij opneembaar ook.

De Postbank heeft overigens ook een rekening met redelijk hoge spaarrente (3,3%) maar daarmee lopen ze niet bepaald te koop - zodat je de naam van de betreffende spaarrekening (kwartaalextra) moet weten om 'm op hun website te kunnen vinden. Deze rekening heeft als beperkende voorwaarde dat je 3 maanden geen opnames mag doen om dit rentepercentage over die periode te ontvangen. Bij deze rekening krijg je ook rentepunten.
Bij de Regiobank (net als de Postbank onderdeel van de ING groep) bestaat deze zelfde rekening, met dezelfde rentevergoeding, onder de naam Bonussparen.

De rekeningen van Turkse AK bank, de Russische Amsterdam Trade bank en de Belgische Argenta bank vallen overigens onder de garantieregeling van de Nederlandse Bank, d.w.z. dat in het geval zo'n bank failliet gaat, je t/m € 20.000 vergoed krijgt. Wie geen risico wil lopen zet er dus niet meer op dan dat.
Laatst gewijzigd door keesrdam op 22 jul 2006 16:56, 5 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door SJZ »

De rekeningen van Turkse AK bank, de Russische Amsterdam Trade bank en de Belgische Argenta bank vallen overigens onder de garantieregeling van de Nederlandse Bank,
Niet helemaal, Argenta valt onder de Belgische garantieregeling (ook € 20.000)

keesrdam
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:44

Re: Postbank rentepunten

Ongelezen bericht door keesrdam »

Dat wist ik niet, dank voor de info. :)

Gesloten