LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetplusbellen + planet gedoe

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
singh
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2006 12:38

internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door singh »

hoi mensen heben jullie ook dit meegemaakt

ik ga bij kpn voor intrnet plus bellen kost je maar 35 euro
ik dacht van nu betaal ik toch ook
20 euro internet kosten aan kpn
15 euro aan planet
15 euro van basis abonee
total 50
met 35 euro bespaar je dan 15 euro dacht ik
neeeeeeeeeee dussssssssss
nu betaal ik al 2 maanden 35kpn+ 15 euro aan planet
dat is toch belagelijk.terwijl prima foon medewerken had mijn uitgelegd van alles wordt overgnomen hoef je niks te doen :( lekker miss
now zegt planet van maneer jij hebt en contract van 1 jaar dat wil zeggen dat ik hele jaar lang 15 euro moet batalen:(
jah ik had
:oops:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door AnnePanne »

als je alles zo opvat als dat je schrijft... vind ik dat ook niet raar dat je dingen niet snapt... :?

Robbie41
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2006 01:55

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door Robbie41 »

Nu snap ik Singh toch best wel aardig, zonder Panne.................

Je wordt inderdaad snel misleid Singh. Tiscali bijvoorbeeld kon mij geen internetdiensten leveren. Zij vonden echter wel dat ik gewoon de 25 euro per maand moest betalen. Geen internet - wel betalen. Ik had immers een contract. Wilde ik internet, dan moest ik maar een nieuw contract afsluiten bij hun en dan via KPN en maar afwachten.......................

HetNet gaat ook al niet beter. Ik vraag me af wat we daaraan kunnen doen. Zij hebben de macht en wij hun nodig als je voor je werk afhankelijk bent van internet.

ikbenik

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door ikbenik »

In tegenstelling wat veel mensen denken is internet GÉÉN dienst of service.
Internet is niets anders dan dat alle computers op de wereld via 1 totale netwerk met elkaar verbonden zijn.
Daarbij is het doel van internet om gegevens en bestanden uit te wisselen.
Dat is internet en niet meer of minder.
De taak van de provider is om jouw met internet te verbinden.
Over de inhoud hebben zij niets te maken en zijn daarvoor ook niet verantwoordelijk en aansprakelijk. Dat is weer de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
Dus een internetprovider en een telefoonprovider hebben de taak om je aan te sluiten en bemoeien zich niet met de inhoud. En zo hoort het ook.
En als de gebruikers hun verantwoordelijkheden niet willen nemen, moeten zij dus die ook niet afschuiven op de providers, maar moeten dan de providers vragen om hun af te sluiten. Omdat ze het dan niet waard zijn.

Ayciro
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2006 10:51

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door Ayciro »

Beste Singh,

Zelfde probleem hier.
Mijn moeder had een Planet account en bovendien gebruikte een paar van haar kinderen ook aangemaakte mailboxen bij haar.
Aangezien ze belde met een modempje en ze in een gebied zonder kabel woont was dit voor haar een mooie kans (vooral omdat het in de toekomst mogelijk wordt ook TV te kijken via de Experia Box).
Ik heb aan de servicedesk van InternetPlusBellen meerder keren gevraag d of het mogelijk was om het Planet account mee te nemen / over te zetten.
Nee mevrouw dat is geen enkel probleem, is mij toen bezworen, KPN en Planet maken gebruik van het zelfde netwerk, dat is een makkie.
Had ik het nu maar zwart op wit gevraagd, want het blijkt dus niet te kunnen.
Dan had ik InternetPlusBellen van Planet moeten nemen.
Als je nu ook met de servicedesk van InternetPlusBellen contact opneemt en deze vraag stelt dan krijg je ook te horen dat het echt niet kan, ze zijn daar dus duidelijk wakker geworden.
Nu heb ik gevraagd of het abonnement niet overgenomen kan worden door Planet zelf, maar dat kan pas na een jaar en dan komen er ook extra kosten bij.

ktart
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2006 20:25

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door ktart »

@Ayciro: Dat is exact het probleem wat ik heb, ik ging er vanuit dat mijn ADSL Comfort account gewoon omgezet zou worden naar InternetPlusBellen, maar wat blijkt nu? Ze hebben het gewoon via KPN gedaan op de een of andere manier, waardoor ik nu zowel InternetPlusBellen van KPN heb als ADSL Comfort van Planet Internet.

Ik kan het ook niet meer terug draaien, want dit moest binnen 9 dagen. Echter had ik het pas in de gaten toen ik van beide abonnementen een factuur had ontvangen, want op zowel het pakket als op de website wordt de naam als het loge van Planet Internet gebruikt, terwijl het dus in mijn geval door KPN is overgenomen. :|

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Ik begrijp de ergenis niet....

Internet plus bellen is van KPN...dus das logisch dat je dan daarop wordt aangesloten?

anders heet het wel anders denk ik zo...ag.. wat ik ook denk.. wat een zooitje voor die paar rot centen :P en al die ellende om nix.. strax heb je meer aan energie verspilt dan dat je op geld bespaard hebt...euh.. ofziets.. :lol:

ktart
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2006 20:25

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door ktart »

Ja, maar Planet Internet heeft ook InternetPlusBellen en dat is waar het fout is gegaan. Ik vind het ook erg irritant dat op alle brieven en onderdelen die ik ontvangen heb, zowel het logo van Planet als KPN erop staat.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

omdat planet (ook voor internet) afhankelijk is van KPN voor de connectiviteit, je betaald ook een deel voor je internet aan planet en een deel aan KPN

ikbenik

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ja, maar Planet Internet heeft ook InternetPlusBellen en dat is waar het fout is gegaan. Ik vind het ook erg irritant dat op alle brieven en onderdelen die ik ontvangen heb, zowel het logo van Planet als KPN erop staat.
Niks te jamaren.
Planet Internet en HetNet zijn eigendom van KPN.
Daardoor kun je de beide logo's op de brieven aantreffen.
Ik ben zelf ook een gebruiker van Planet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit problemen heb.

Ik vind het ook erg irritant dat op alle brieven en onderdelen die ik ontvangen heb, zowel het logo van Planet als KPN erop staat.
Nogmaals, als jij wilt dat dat veranderd, dan heb je een probleem.
Want dat zal dus niet gebeuren.
En het is precies wat Dutch_com_freak zegt:
Je betaald een gedeelte aan Planet voor het gebruik van internet en een gedeelte aan KPN voor het gebruik van hun netwerk.
Dat Planet eigendom van KPN is, doet er niet toe.
Ik heb dus een tijdje geleden ook internetfacturen gehad van KPN i.p.v. Planet. Ze wilden alles onder 1 noemer brengen.
Ik heb daar netjes een e-mailtje van ontvangen.

Maarja, als je een abo hebt van Planet en je hebt zelf moeite met KPN, dan heb je echt zelf een probleem.

Je moet niet denken dat met de komst van het consumentenrecht dat ze als consument nu zelf de dingen naar je hand kunt zetten.
Daar is het consumentenrecht niet voor bedoeld en dat zegt het ook niet!
Sommige consumenten denken met de komst van het consumentenrecht dat zij nu alles bepalen en dat de winkeliers en dienstverleners moeten doen wat de consument zegt.
Dit is een illusie en totaal niet waar.
De consument heeft nu een betere bescherming, maar de het is niet zo dat wat de consument vind dat dat nu gelijk de wet is.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

heb je overegens daar een aftrekseltje....euh sorry zal het netjes houden.. een kopietje van ofzo.. zodat het ook hier op het forum staat? dat consumenten recht... ik hou me daar niet zo mee bezig eerlijk gezegt... maar ik wil ook wel eens lachen :)

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door Nimmo »

Ik heb ook Planet Internet Standard.
Kijk ik op wat er afgeschreven wordt bij KPN dan heet dat geen Planet Internet Standard, maar KPN Lite.
Vervolgens hebben ze sinds vorige maand een nieuw administratiesysteem en staat er op mijn afschrift ook geen Planet meer maar betaal ik aan KPN.

Ik moet ineens ook € 2,-- meer betalen, wat ik natuurlijk niet doe, geschreven, gemaild.
Ik kreeg het was een fout in de overgang. Alleen dreigen ze nu wel met afsluiting. Erg fijn.

Maar je moet even naar je afschrift kijken, ik weet nl. niet of ze bij jou ook zo goochelen met namen, dan heb je wel een voet om op te staan.

ikbenik

Re: internetplusbellen + planet gedoe

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb ook Planet Internet Standard.
Kijk ik op wat er afgeschreven wordt bij KPN dan heet dat geen Planet Internet Standard, maar KPN Lite.
Vervolgens hebben ze sinds vorige maand een nieuw administratiesysteem en staat er op mijn afschrift ook geen Planet meer maar betaal ik aan KPN.

Ik moet ineens ook € 2,-- meer betalen, wat ik natuurlijk niet doe, geschreven, gemaild.
Ik kreeg het was een fout in de overgang. Alleen dreigen ze nu wel met afsluiting. Erg fijn.

Maar je moet even naar je afschrift kijken, ik weet nl. niet of ze bij jou ook zo goochelen met namen, dan heb je wel een voet om op te staan.

Je moet niet zeuren!

Vooral niet met de namen!

Gesloten