LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Martin1976 »

gewoon opzeggen die handel, 'k begrijp dat het grote geld lokt maar de winkans is zo klein dat je er per saldo meer geld inpompt dan dat je eruit haalt.

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Omdat ik de rest dus niet heb ontvangen van de Postcodeloterij getracht via internet aangifte te doen van diefstal bij de Politie te Amsterdam.
Bij de derde of vierde vraag: Kent u de dader? Ja- aangevinkt!
Dan komt de mededeling:
U kunt geen aangifte via internet doen.
Ja, logisch, wanneer ik de dader niet ken kunnen ze de aangifte op hoop gooien en en verder geen aandacht aan besteden.
Nou ken ik de dader, dus moeten ze aan het werk!!
En ik moet persoonlijk naar het politieburau.
Geen wonder dat men in Nederland denkt: Laat maar zitten, ik steel het wel terug!! En met die motivatie kan ik ook zo de politiek in.

Kaatje34
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2006 15:49

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Kaatje34 »

misschien ben ik wat laat met reageren, maar log vandaag pas voor het eerst in op deze site. Ik heb hetzelfde gehad met de postcode loterij waar ik lid van ben. Ik had een aantal maanden geleden mijn gelukscode geactiveerd voor de BMW-actie....niet wetende datik daarmee gelijk tekende voor een extra lot. Dat heb ik toen zo snel mogelijk stop gezet! Al dat soort acties waarin staat dat je een code moet activeren kan je laten voor wat ze zijn als je al deelneemt, omdat je dan automatisch mee'dingt'.
Katelijne

Kaatje34
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2006 15:49

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Kaatje34 »

ik zie dat mijn reactie al gedateerd is. Het gaat inmiddels niet meer waar ik in eerste instantie op heb gereageerd.

wolf28
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2006 10:57

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door wolf28 »

Ook bij mij is zonder toestemming een bedrag á € 16,50 van mijn girorekening afgeschreven voor de EXTRA trekking van augustus 2006.

Ik heb naar Antwoordnummer 39904, 1090 VK te Amsterdam een briefje geschreven dat dit puur machtsmisbruik is.

Verzocht dit bedrag onmiddellijk te storneren en dit soort acties niet meer te ondernemen.
Ik bepaal wat en wanneer er iets van mijn rekening wordt afgeschreven.
Het storneren via internet bij de Postbank wordt geweigerd, die werken hier dus gewoon aan mee.
Het is je reinste diefstal.

Waar is te lezen dat deze extra trekking, zoals vermeld in de algemene voorwaarde, in augustus zal plaatsvinden?
Al met al een heel onduidelijke zaak.

De vermelding van de extra trekking dient niet op deze manier onder de algemene voorwaarden te worden opgenomen, een ieder moet zelf kunnen beslissen om hier aan mee te willen doen.

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Inmiddels een brief van Postbank ontvangen:

Geachte Heer .........

In uw brief van 29 juni 2006 vraagt u ons de automatische betaling van in totaal € 66 terug te boeken. De bedragen zijn op 2 en 27 juni 2006 afgeschreven van uw Girorekening.
Bij deze incasso-afschrijving heeft u niet de mogelijkheid de bedragen terug te laten boeken. Daarom stellen wij een onderzoek in naar de afschrijvingen. Als blijkt dat u voor deze betalingen geen machtiging heeft afgegeven, boekt de Postcode Loterij het bedrag terug op uw Girorekening.
Als u nog vragen etc etc.
Wij vertrouwen etc etc.

Met vr etc.
Postbank NV

..............
Klantenservice

Cascad
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2006 18:44

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door Cascad »

Dit verhaal klinkt mij erg bekend. Afgelopen maandag controleerde ik mijn bankrekening (Postbank) en merkte ik tot mijn grote verbazing dat de Postcodeloterij 2x 8,25 had afgeschreven. Ik heb meteen naar hun klantenservice gebeld, die zouden het doorgeven ter onderzoek. Vandaag kom ik thuis, controleer ik mijn bankrekening weer en zie ik dat er weer geld is geincasseerd door de Postcodeloterij. Saillant detail hierbij is dat ik nooit lid ben geweest van welke loterij dan ook? En sterker nog, hoe komen ze er dan bij om van mijn rekening geld af te schrijven, aangezien ze helemaal niet over die gegevens zouden mogen beschikken?

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Uw Postbankrekening nummer is natuurlijk bij diverse mensen en instanties bekend. Het is heel goed mogelijk dat iemands anders u heeft opgegeven. Helaas krijgt u geen schriftelijke vraag om dit te bevestigen van De Postcodeloterij. Het geld geld wordt direct automatisch geïncasseerd en u kunt het niet storneren. U moet een schriftelijk verzoek tot storneren aan de Postbank sturen. Wanneer u dit via email doet krijgt u een standaard berichtje in de trand van: Vervelend voor u dat etc etc.
Natuurlijk is het vervelend dat een bedrijf dat op uw geld moet passen dit zo onzorgvuldig doet! Ook zij zouden moeten controleren of een afgegeven machtiging inderdaad door u is ondertekend. Ook zou je via internet moeten kunnen controleren wie je allemaal gemachtigd hebt en hoe en zou je ten allen moeten kunnen ingrijpen zonder dat je eerst een rode kaart moet verzenden. Dus b.v. je huurbaas: maandelijks vast bedrag. Loterijen: maandelijks bepaald bedrag. Bij iedere verandering eerst de klant op de hoogte stellen. Zo voorkom je dit soort toestanden.

Deze wantoestanden zijn jaren geleden al eens op de TV getoond. Daar was te zien dat iemand met een incasso module in zijn bankprogramma binnen een dag meer dan een miljoen op zijn rekening had. De machtiging geef je n.l. aan het bedrijf die je machtigd en niet aan je bank. En de bank controleerd niets!!!

bolleboos
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jun 2006 12:21

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door bolleboos »

Ik heb jaren geleden meegedaan met de postcodeloterij en wilde opzeggen en moest dit volgens hun aangetekend doen,maar het enige wat ik heb gedaan is de machtiging bij de bank intrekken en ik was er vanaf.
Misschien een tip voor anderen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb om dezelfde redenen mijn deelname aan onder meer de postcodeloterij stopgezet.

Er staat weliswaar in de voorwaarden dat ze 1 keer per jaar een extra trekking houden. OK, daarmee kan ik leven. Maar wanneer ze zowel in 2004 als in 2005 (wanneer zat Beatrix 25 jaar op de Troon? 2005, toch?)
meer dan 1 extra trekking van je rekening incasseren, dan is er iet geks aan de hand.

In 2004 heb ik het laten lopen omdat de trekking al geweest was voor ik erachter kwam, maar in 2005 hadden ze zowel in februari/maart als ergens in de zomer een extra trekking.

En dan kun je ze weldegelijk aan hun eigen voorwaarden houden, en die 8,25 per lot terugvorderen. Het gaat dan om een tweede extra trekking waarvoor ze onterecht, en zonder je toestemming de inleg hebben ingehouden.

Ik heb op grond daarvan die inleg dus kunnen terugvorderen, en meteen per omgaande deelname voor alle loten stopgezet. Duurde nog drie maanden voor ze dat wilden verwerken in hun administratie, maar ik heb ze zeer duidelijk de reden ervan doorgegeven, Ik ben er nu ook een jaar vanaf.

pwarborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2006 09:52

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door pwarborg »

Ik kreeg op een dag een reklame van een van de grote Nederlandse lotterijen in huis. Gratis loten. Je kent het al. Tot mijn verbazing stond op de antwoordkaart nergens iets van dat je vaste lid moet worden, wel vroegen ze om een machtiging voor mijn bankrekening. Vor GRATIS loten? Heb ik dus doorgestrepen. Een tijdje later verwelkomt als nieuwe klant. Het werd gewoon geld van mijn rekening afgeschreven! Lotterij gebeld om dit te stoppen: Aanmelding geld ook zonder handtekening, want word automatisch gelezen. Opzeggen kan alleen maar schriftelijk! Opzeggen wat ik niet eens heb aangevraagd?! Ik dacht dat kan toch niet. Postbank gebeld om dit stop te zetten: Kunnen ze niet, de Staatslotterij is van het Ministerie voor Justitie goedgekeurt en mag geld van mijn rekening innen zonder dat ze een machtiging bij de bank moeten tonen!!! Stopzetten via internet: kan niet. Ook niet telefonisch. Moest een brief naar de bank sturen. In het vervolg nog maandenlang brieven van de Staatslotterij gekregen, dat ze mijn 'lidmaatschap' stopzetten als ik niet ervoor zorg dat ze het geld kunnen innen. Dat heb ik lekker rustig uitgezeten. Maar je ziet, zo makkelijk is het niet. Ze hebben blijkbaar een heel erg sterke lobby en kunnen het zich gewoon veroorloven om tegen hun klanten volledig ignorand te doen. Beter maar helemaal van afblijven!!!

rosuleci
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2006 13:06

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door rosuleci »

ook bij is er 2x 8,25 afgeschreven voor een extra trekking waar ik niet om gevraagt had. ik naar de bank ( rabo) deze vertelde mij dat als je een machtiging heb voor kansspelen dat je het binnen 5 dagen kan storneren . nou handig als je terug komt van vakantie en dan ziet dat het bedrag eraf is , kan je dus niets meer doen . voor mij een goede reden om de postcodeloterij op te zeggen . ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen of je de extra trekking wil of niet. als er nou een prijs op zou vallen...................maar dat valt ook te betwijfelen.
gr susan

liester
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:07

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door liester »

Eind goed, al goed. Alle onterecht geïncasseerde bedragen (74,25 euro) zijn terug geboekt!. De Postcodeloterij kon blijkbaar niet bewijzen dat ik daarvoor opdracht had gegeven, en dat had ik dus ook niet. Kost wel wat moeite, maar het heeft wel degelijk zin om te reageren en de bedragen terug te vragen.

ciajan
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:02

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door ciajan »

Tot mijn verbazing zag ik dat er deze week extra geld van mijn rekening afgeschreven werd voor een extra trekking van de postcodeloterij. Op de site zag ik dat mij dat per post was medegedeeld.
Dat zal ongetwijfeld wel waar zijn, want wij worden overspoeld met post van de postcodeloterij. Steeds weer word er gevraagd of we nu eindelijk extra loten willen kopen. Ik begin deze post zat te worden. Wij spelen thuis met drie loten en dat is meer dan genoeg. De post van de postcodeloterij gooien wij dus tegenwoordig gewoon weg! Helaas zal in deze weggegooide post wel de brief over extra loterijen hebben gezeten.

Dit was dus de druppel. Wij zeggen nu onze deelname aan dit hebberige festijn op. Jammer voor de goede doelen, maar die lijden in dit geval mee aan de brievenbusvervuiling ( waarvan het geld beter besteed had kunnen worden aan die goede doelen).

W.Lans
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:19

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door W.Lans »

Extra geldafschrijven,zonder mijn toestemming.
En dan zijn ze zonder dat ik kosten maak, niet te berijken!
wat moet ik doen? betreft postcodeloterij.
Laatst gewijzigd door W.Lans op 27 mar 2009 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

BeHo
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:50

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door BeHo »

Ook bij mij zijn 3 loten dubbel afgeschreven in maart. Via de site kan je lezen dat dit komt door zg. 'superpostcodeprijs' .
Ik kan me echt niet herinneren dat ik hiervoor toestemming heb gegeven. Heb direct geprobeerd om a 0,20 ct per minuut contact te krijgen, maar na 3 keer bellen en lang wachten, is me dit nog niet gelukt. Ook heb ik geprobeerd om het volledige bedrag terug te boeken bij de ING, maar ook dat lukt niet. Na contact met de ING (a 0,10 cent p minuut) heb ik begrepen dat de ING met de postcodeloterij heeft afgesproken dat de bedragen NIET kunnen worden teruggeboekt.
Degene die ik bij de ING aan de lijn had, kon zeggen dat er veel over deze zaak wordt gebeld, maar zij kunnen niets voor ons doen en raden ons aan dit ter sprake te brengen bij div. consumentenorganisaties.
Ik ben in ieder geval van plan zo snel mogelijk te zorgen dat ik AL mijn loten bij de postcodeloterij opzeg !

mofred
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:09

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door mofred »

Net als bij jullie kwam ik er deze week ook achter dat er dubbel geld is afgeboekt door de Postcode Loterij. Schande!!!!!! Ook ik heb hier geen toestemming voor gegeven. Na twee dagen gepoogd te hebben iemand van de postcode Loterij aan de telefoon te krijgen heb ik contact opgenomen met mijn bank (SNS Regiobank). Ook zij konden mij niet verder helpen. Het schijnt dat je een machtiging die je aan kansspelen verstrekt niet kunt storneren!!! Volgens de site van de Postcode loterij moest ik een brief schrijven als ik het niet eens was met een afschrijving. Zo gezegd zo gedaan. Maar al met al ben ik twee dagen verder vol met ergernis en het kost me ook nog eens heel wat tijd, telefoontjes en een postzegel. Nu nog maar afwachten of ik mijn 19,50 euro terugkrijg.

BeHo
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:50

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door BeHo »

De brief met het verzoek om de inleg van maart terug te boeken ligt hier voor me mét postzegel erop. Dat zal me waarschijnlijk niet lukken, dus de brief heb ik ook gebruikt om al mijn loten per direct te laten stoppen. Er zijn genoeg andere manieren om aan goede doelen te geven en de kans dat je iets wint bij deze loterij is zeer minimaal.

ciajan
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mar 2009 12:02

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door ciajan »

Ook ik heb inmiddels opgezegd! Ik hoop dat mensen dat massaal doen! Misschien dat ze daar naar luisteren.

knorretje46
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:48

Re: Onterechte incasso door de Postcodeloterij.

Ongelezen bericht door knorretje46 »

Ook bij ons is dubbel afgeboekt. Wij doen ook al vanaf het begin mee en hebben hier ook nooit toestemming voor gegeven omdat we dit niet wisten. Nu kunnen we de loten wel opzeggen maar de prijzen zullen maar net in jouw wijk vallen en dan heb je helemaal niets.
Dit neemt niet weg dat wij het er absoluut niet mee eens zijn dat de postbankloterij dit allemaal zommar kan doen. Ik haal bij hun toch ook geen €100.000 van de rekening af, of mag ik dat wel ???????

Gesloten