LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekensommetjes over omzetten en bonussen

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Econometrist

Re: rekensommetjes over omzetten en bonussen

Ongelezen bericht door Econometrist »

Op een gegeven moment gaat het gebeuren dat er geen verschil meer zit in percentage.
Tussen wat en wat?
Jij bijv. 21%....
21% van wat?
En hij, je downliner..., ook 21%.
21% van wat?
Moet die niet óók 4% krijgen óver (niet ván) de door jou veroorzaakte omzet?
Wat is het verschil? Hoeveel is 4% óver bv. 10.000 en hoeveel is 4% ván 10.000?

Je uitleg klinkt uitermate warrig.
Kan je niet een hard percentage geven voor als iedereen optimaal zijn best doet hoeveel iemand dan maximaal aan percentage over de omzet van zijn downline incasseert?

De denker

Ongelezen bericht door De denker »

:? Dus met uw welnenemen Mijnheer of Mevrouw "so be it", verdien je voor je het weet even veel als de CEO of CFO in de onderneming als je maar je best blijft doen?
Vaag verhaal en uw rekensom nog uw reacties op Mijnheer of Mevrouw "econometrist" zijn juist.
Anders gezegt, de gebroeders Grimm zouden er blij mee zijn, het rijk der fabelen dus!!! :twisted:
Veel plezier met uw marketing expansiedrift en ik hoop dat de tijd zal leren dat u het bij het verkeerde eind heeft.

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

@ Econometrist,

Wel, je stelt nu tenminste vragen......
Quote:
Op een gegeven moment gaat het gebeuren dat er geen verschil meer zit in percentage.

Tussen wat en wat?
Quote:
Jij bijv. 21%....

21% van wat?
Quote:
En hij, je downliner..., ook 21%.

21% van wat?
Dat WAS reeds vermeld, Econometrist.
Van de totale inkoop excl. BTW.
Dus JIJ hebt recht op 21% OVER 10.000 en je downline heeft ook recht op 21% OVER dezelfde 10.000.
Er is nu voor jou geen bonusverschil meer! Dat is NIET eerlijk, want daar heb je WEL hard voor gewerkt.
(Begin dáár nu niet weer over te zei*ken, want dat IS gewoon zo!)

Dus krijg JIJ, OVER die 10.000..., 4% op je rekening gestort.....door het mlmbedrijf!
JOUW 4% gaat dus niet af van de bonus van jouw downline!!!
(Dit ivm "OVER"of "VAN"...!)
Moet die niet óók 4% krijgen óver (niet ván) de door jou veroorzaakte omzet?

Wat is het verschil? Hoeveel is 4% óver bv. 10.000 en hoeveel is 4% ván 10.000?
Is je nu wel duidelijk?
In de praktijk is 4% over 10.000 (inkoopwaarde omzet) gelijk aan ongeveer € 550 à € 550..... :lol: . Daar ga ik nu even niet op in.
Jullie hebben er al moeite genoeg mee, zo zonder plaatjes...! :wink:
Je uitleg klinkt uitermate warrig.
Kan je niet een hard percentage geven voor als iedereen optimaal zijn best doet hoeveel iemand dan maximaal aan percentage over de omzet van zijn downline incasseert?
Nee. Maar jij kunt een beetje stevige kost toch wel aan? Het enige wat nog weer in de weg kan komen te zitten..., is je vóóroordeel! 8)
En een "ja" zou net zo dom zijn als de opmerking:
Iedereen wordt rijk!
@ De denker
Dus met uw welnenemen Mijnheer of Mevrouw "so be it", verdien je voor je het weet even veel als de CEO of CFO in de onderneming als je maar je best blijft doen?
Vaag verhaal en uw rekensom nog uw reacties op Mijnheer of Mevrouw "econometrist" zijn juist.
Anders gezegt, de gebroeders Grimm zouden er blij mee zijn, het rijk der fabelen dus!!!
Veel plezier met uw marketing expansiedrift en ik hoop dat de tijd zal leren dat u het bij het verkeerde eind heeft.
geen idee waar hij of zij het over heeft.
Last misschien van een klein snappertje?

So be it

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Van de totale inkoop excl. BTW.
Dus JIJ hebt recht op 21% OVER 10.000 en je downline heeft ook recht op 21% OVER dezelfde 10.000.
In de praktijk is 4% over 10.000 (inkoopwaarde omzet) gelijk aan ongeveer € 550 à € 550..... Laughing . Daar ga ik nu even niet op in.
Dus ik heb recht op 21% over 10.000 en daarom krijg ik 4% van die 10.000 gestort wat in de mlm praktijk 550 à 550 blijkt te zijn?

Noem mij maar ouderwets met mijn rekenmethodes maar ik kom nog uit de tijd dat 21% over 10.000 neerkomt op 2100 en dat 4% dus 1700 te weinig is maar 550 toch weer 150 meer.

Ik heb de laatste mathematische inzichten in de wiskunde al jaren niet meer gevolgd, maar deze cijfers leveren me toch een ernstige stress op dus ik denk dat ik er maar eens 3 weekjes tussenuit ga. Misschien als ik er daarna over nadenk dat ik met mijn beperkte denkraam nog wel eens een keer jouw virtuoze uitleg over jullie briljante compensatieplan kan bevatten.

In de tussentijd zal ik alle uitleg moeten missen omdat ik in tegenstelling tot de businesstycoons hier tijdens de vakantie niet over internet op mijn jacht kan beschikken en het dus zonder dit forum zal moeten stellen. Het leven is hard.

De denker

Ongelezen bericht door De denker »

:lol: Zie de volgende film en huiver met mij mee, het lijkt wel een sekte!! www.briffavideo.com

So be it

@ Econometrist,

Je laat je wél kennen.... :roll:
Alles wat buiten het je aangeleerde patroon valt, is te hoog voor je gegrepen....! :lol:
Je hebt geleerd hoe je iets moet opzoeken en welke formule je er op los moet laten....

Nu je ZELF na moet denken..., schiet je erg tekort..... :cry:
Je blijft dingen "lezen"" die er helemaal niet staan.....
Er is je al duizend maal verteld dat de omzet van je downline in jouw omzet zit... dus ook de bonus van je downline zit in jouw bonus.....

Nu ben je natuurlijk wel gewend dat je genaaid wordt bij het leven, door je huidige werkgever en dat projecteer je ook op deze zaken......

En dat je nu zo stupide bent om te denken dat ik suggereer dat 21% over 10.000 .... 550 is..... :shock:
Waar staat dat dan, dombo?
Dus ik heb recht op 21% over 10.000 en daarom krijg ik 4% van die 10.000 gestort wat in de mlm praktijk 550 à 550 blijkt te zijn?
Ja!
Want jij had eigenlijk recht op € 2100…. En je downline ook!
Dus zijn 2100 zit jouw 2100 bonus……, dus wat houd jij dan over?
Heb je dan niet liever 4% over 10.000????
Nee zeker? Wat moet jij nou met geld…….?
En dat 4% over 10.000 uitkomt in de praktijk op +/- € 500,00 ga ik je al helemáál niet uitleggen, want dan moet ik helemaal vervallen in Jip&Janneke taal!
Ik heb de laatste mathematische inzichten in de wiskunde al jaren niet meer gevolgd, maar deze cijfers leveren me toch een ernstige stress op
Kan ik mij helemaal voorstellen.
Een kind kan het begrijpen, maar dat zegt ook niet bij voorbaat:
HET kan toch niet.
Ik luister niet. Ik WIL het helemaal niet horen want dan moet ik toegeven dat ik NOOIT ook maar iets heb begrepen van de premiesystemen van mlm…..!”
ik met mijn beperkte denkraam nog wel eens een keer jouw virtuoze uitleg over jullie briljante compensatieplan kan bevatten.
Denk het niet……
Zoveel intelligentie kan ik bij jou niet vinden……
In de tussentijd zal ik alle uitleg moeten missen omdat ik in tegenstelling tot de businesstycoons hier tijdens de vakantie niet over internet op mijn jacht kan beschikken en het dus zonder dit forum zal moeten stellen. Het leven is hard.
Misschien is (de baas zijn) zakken, pardon, vakken vullen bij AH iets voor je, om een laptop bij elkaar te sparen?
Laten we zó afspreken….:
Jij zegeltjes… en wij pegeltjes!

Prettige vakantie.

So be it. Economisten destroyer....... 8)

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@zot, net als econometrist ben ik wat verder opgeleid, maar ook ik sta verbaasd bij jouw gepraats over % van en % over. Blijkbaar is dit een nieuwe rekenmethode die de mlm wereld hanteert, maar mij nog nooit is uitgelegd, bij 2 verschillende studies.
Misschien zou je het verschil hier nog even kunnen uitleggen ipv flauw te gaan doen.

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

En dat 4% over 10.000 uitkomt in de praktijk op +/- € 500,00 ga ik je al helemáál niet uitleggen, want dan moet ik helemaal vervallen in Jip&Janneke taal!
Doet hoef je ook niet uit te leggen want 4% van en over 10.000 is precies 400. Valt niks aan uit te leggen, rekenvaardigheid van niveau basisschool is meer dan voldoende om dit te begrijpen.

So be it

@ Maarschalk, (Pardon..., ik zie dat je weer begint met "zot"...., Schalulleke, dus :lol: )
@zot, net als econometrist ben ik wat verder opgeleid,
Wat verder opgeleid? Wat meer geindoctrineerd, bedoel je? Voorál niet ZELF nadenken?
maar ook ik sta verbaasd bij jouw gepraats over % van en % over.

Natuurlijk....!
Blijkbaar is dit een nieuwe rekenmethode die de mlm wereld hanteert, maar mij nog nooit is uitgelegd, bij 2 verschillende studies.
Misschien zou je het verschil hier nog even kunnen uitleggen ipv flauw te gaan doen.
Natuurlijk maak ik voor jóu een uitzondering, mijn waarde Schalulleke...! :idea:
Het verschil, zoals IK dat zie..., is dat wanneer je 10% krijgt VAN een bepaalde, door een ander veroorzaakte omzet....., dat de indruk geeft de "die ander" dat moet afdragen van ZIJN premie!
Wat dus NIET zo is!

Wanneer ik daarentegen 10% krijg OVER een bepaalde, door een ander veroorzaakte omzet....., ik die treffende premie ontvang van een ander... nl..., het mlmbedrijf!
Simpel toch? Niks bijzonders! :wink:

en @ schijnbaar toch niet zo Slimme..... (Gijntje, of geintje... Kuiun je wel tegen toch...?)
hoef je ook niet uit te leggen want 4% van en over 10.000 is precies 400. Valt niks aan uit te leggen, rekenvaardigheid van niveau basisschool is meer dan voldoende om dit te begrijpen.
Nee.
Want bij veel mlmbedrijven bepaalt de PW(10.000) het percentage van de bonus..... en krijgt men dat uitbetaald over het ZW(bijv. € 12.500)!
Maar dat wisten jullie toch AL LANG? Jullie hebben toch "onderzoek" gedaan?
Daar heb je natuurlijk gelijk vragen over gesteld?
Dus nu weten jullie ook WAAROM dat zó geregeld is?
Hardstikke goed, joh!
Dan hoef ik het niet meer uit te leggen.....! :wink:

So be it

Maarschalk

@zot, laat maar. De naamgeving boeit me niet.
Er is geen verschil. $% van 10.000 is 4% over 10.000 is dus gewoon 400.
Wat jij schrijft toont helaas aan dat mlm niets meer is dan zand strooien in de ogen van mensen om maar goed over te komen.
Je kan nu wel allerlei nieuwe termen bedenken, maar daarmee strooi je mensen zand in de ogen. Uiteindelijk blijkt precies wat Thunder en Econometrist hier al hebben gezegd.
Zoals ik het al eerder omschreef: het is een prutsmethodiekje. Bedacht om onnozele halzen het idee te geven dat ze echte zakenmannen zijn. Voeg daarbij nog wat vaak gehoorde leugens over Harvard, Donald Trump en the Wall Street Journal en het is duidelijk waar het echt over gaat.

So be it

@ Schalulleke......

Ik had wel verwacht dat het boven je pet zou gaan......
TE simpel, hè? Je bent TE goed opgeleid, hè?

Even kijken? Wat schreef je verder nog..... :?

neuneuhneuh...het is een prutsmethodiekje. ...neuneuhneuh... echte zakenmannen ....Harvard, Donald Ducken the Wall Paper Journal ....

Mhmmmmmm. Het gewoonlijke geblaat...... :roll:

Zeg, prettig week-end.

So be it.
En niet wakker liggen van me, hè? :lol:

Maarschalk

En niet wakker liggen van me, hè?
Ik lig net zo wakker van jou als de gevestigde bedrijven dat van mlm bedrijven liggen. Niet dus.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Zoals ik het al eerder omschreef: het is een prutsmethodiekje. Bedacht om onnozele halzen het idee te geven dat ze echte zakenmannen zijn. Voeg daarbij nog wat vaak gehoorde leugens over Harvard, Donald Trump en the Wall Street Journal en het is duidelijk waar het echt over gaat.
Ook de zogenaamde academici of HBO-ers trappen hierin. Ben ik al vaak genoeg tegengekomen.

Maarschalk

Ook de zogenaamde academici of HBO-ers trappen hierin. Ben ik al vaak genoeg tegengekomen.
Dat deze er ook intrappen is helaas een feit. Maar voor mij geeft het ook aan dat die mensen hun papiertje niet waard zijn. Altijd eerst kritische vragen stellen.

So be it

@ Schalulleke....,
Altijd eerst kritische vragen stellen.
Dat hebben zij, in tegenstelling tot jou, ook gedaan. Net zoals de Econometrist uiteindelijk ook heeft gedaan.

Je krijgt dan antwoorden WAAROM mlm een realistische financiele mogelijkheid is....!
Sommigen zoals jij begrijpen het dan nog niet, maar dat zijn dan ook niet de mensen die je als partners zoekt.

Zij maken zich er dan meestal vanaf met kreten als:
"onnozele halzen, geen echte zakenmannen, Harvard, Donald Duck en Guus Geluk, prutsmethodiekje, ik ben wat verder opgeleid, .....enz. "

Toch wel leuk om te zien dat het dan ook gelijk over is met de kritiek, en men verlegt het strijdtoneel naar iets onbenulligs.....!

So be it

Maarschalk

Toch wel leuk om te zien dat het dan ook gelijk over is met de kritiek, en men verlegt het strijdtoneel naar iets onbenulligs.....!
Als mensen kritische vragen hadden gesteld waren ze er nooit aan begonnen. Nergens heb ik gezien dat mlm ook maar een leuke bezigheid is qua inkomsten. Zoals al continu aangetoond verdient het merendeel geen klap. En op de economische schaal telt mlm ook al niet mee.

So be it

@ Schalulleke......,
Zoals al continu aangetoond verdient het merendeel geen klap.
Je MAG helemaal niet jokken! 8)
Ik heb aangetoond dat het niet mogelijk is te verdienen ZONDER dat anderen OOK verdienen! :!: (bij normale mlmbedrijven, niet bedrijven die het stikkertje "mlm" gebruiken om een pyramideverkoop te verhullen)

So be it

Maarschalk

Je leeft in je eiegn wereldje is het niet? Of gaat de discussie je gewoon boven je pet?
Je MAG helemaal niet jokken!
Ik heb aangetoond dat het niet mogelijk is te verdienen ZONDER dat anderen OOK verdienen!
Fijn. Maar daarmee toon je niet aan dat het merendeel wel iets verdient. En dat is nu net het pijnpunt. Het merendeel verdient niets.
Elke keer dat we dit aantonen ga jij ineens met dit komen.

So be it

@ Schalulleke,

Je "jokken" begint te lijken op liegen........ :(

Je weet dondersgoed dat het overgrote deel van deelnemers alleen gebruik maakt van het feit dat met het product of dienst voor een lagere prijs heeft!
Dus met je stelling heb je welliswaar gelijk, maar je doet het voorkomen dat het de bedoeling is dat iederéén millionair wordt in mlm..... en DAT neem ik je kwalijk! :twisted:
En dat is nu net het pijnpunt. Het merendeel verdient niets.
Het JOUW pijnpunt! Maak dat niet het pijnpunt van anderen :wink:
Elke keer dat we dit aantonen ga jij ineens met dit komen.
Bij het "aantonen" vertel je dus niet dat er niks MIS mee is, dat het merendeel "niks" verdient!
En dat is "niet de gehele waarheid" vertellen.... en dat noem ik liegen, wanneer dat willens en wetens gebeurd! :shock:

So be it

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

maar je doet het voorkomen dat het de bedoeling is dat iederéén millionair wordt in mlm....
Zo adverteren jullie ook. Dus over 'jokken' of 'liegen' gesproken....
Er is dus wel degelijk iets 'mis' met het feit dat de meesten er niks of een grijpstuiver mee verdient. Deze mensen worden onder valse voorwendselen ergens in gelokt waar ze veel tijd mee kwijt zijn in verhouding tot de verdiensten. De top lacht in zijn vuistje....alweer een inschrijving, alweer 500 artikelen ingekocht waar we nog rijker van worden, van die sukkel die toch niks verkoopt.

Gesloten