LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kort geding over no claim

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
G7

Re: Kort geding over no claim

Ongelezen bericht door G7 »

Nou kijk eens aan! .......Ik dacht het zo.............

Diegenen die nu werken blijven werken voor minder salaris en diegenen die nu een uikering krijgen om welke reden dan ook, weer aan werk helpen en de uitkeringen dan alleen voor hen, waar er echt geen uitzicht is op betaald werk. Die mensen zijn er, in onze samenleving. Ik ken ze! Echt!

En die uitkeringen omhoog schroeven, zodat die mensen ook meer te besteden hebben en zo mede de economie draaiende houden. Zo delen we het eelijk.

Inderdaad, we zullen zien! :wink:

Oja en dan natuurlijk waar dit topic mee begon, die no-claim afschaffen!

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

de uitkeringen dan alleen voor hen, waar er echt geen uitzicht is op betaald werk.
Met andere woorden, we kunnen de uitkering helemaal afschaffen. Dan ben ik het met je eens G7, aangezien er voor iedereen uitzicht is op betaald werk. Je moet het alleen wel willen natuurlijk.
En die uitkeringen omhoog schroeven, zodat die mensen ook meer te besteden hebben en zo mede de economie draaiende houden. Zo delen we het eelijk.
Nog verder omhoog? Omlaag zal je bedoelen, anders is er helemaal geen stimulans meer om te gaan werken.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

volgens mij is er net een hele periode geweest waarin is aangetoond dat dat niet werkt... (u weet wel, aan de andere kant van de muur, toen ie nog stond..o wat had iedereen het goed maar niet heus..). De negatieve effecten daarvan zijn wij ook nog steeds niet uit.. (slechte economie duitsland en hoge werkloosheid door overname van oostduitsland, Polen die hier meer werk hebben dan in Polen zelf, keiharde russische maffia die zijn werkgebied aan het uitspreiden is etc.)

En ook in NL is zo`n periode geweest met alle negatieve gevolgen van dien op langere termijn (kabinetten Den Uil..)

G7

Daar ben je heel goed in Karr-2, om zinnen door ze te quoten uit zijn verband te rukken, wat je trouwens wel vaker doet.

Er zijn mensen in een uitkering, die best en heel graag willen werken, maar om de een of andere reden, gewoon niet aan de bak komen. Voor die mensen moet de regering of de gemeente plannen maken om ze te stimuleren en helpen zoeken bij een baan. Gebeurd nu ook al, zul je zeggen. Nou, ik zie het niet om me heen! En ja, willen ze dan niet, dan moeten ze inderdaad de consequentië's maar aanvaarden.

Er zijn in onze samenleving echt nog wel mensen die gewoon niet kunnen werken, om wat voor reden dan ook. Van die mensen mag van mij de uitkering drastisch omhoog, om ze zo uit hun isolement te halen en mee te laten doen aan onze "gezonde" samenleving!

Denk hierbij aan arbeidsongeschikten, ouderen die afgedankt zijn bij hun werkgever en nog best willen/kunnen werken, maar vaak te oud worden bevonden. Dan heb je nog een groep mensen, die echt niet om wat voor reden dan ook, moeilijk bemiddelbaar zijn.

Voor hen allen de uitkeringen omhoog, zodat zij ook eens wat meer te besteden hebben en haal het weg bij diegenen die het makkelijk kunnen missen. Dus bij jou en mij. Dat in mijn ogen solidair zijn!

Walter van V

tja als werkgever zie ik bij vacatures de raarste brieven, die kant noch wal raken, en dus niet als serieus te bestempelen zijn...

van binnenkomende brieven kan gewoon minimaal de helft richting vuilnisbak (meestal meer..)omdat het ervan afstraalt dat ze moeten schrijven ivm de uitkering. En dan gaat het NIET om bovengenoemde groepen...
Dan is mijn conclusie dat e.e.a. wel meevalt.
Overigens ben ik het er mee eens dat voor genoemde groepen wel wat meer gedaan mag worden, voor de ECHTE arbeidsongeschikten (al dan niet 100%) en groepen die vanwege de opstelling van de maatschappij en overheid gewoon niet aan de bak komen. Er zijn diverse regelingen te bedenken die wel werkbaar zijn en gegarandeerd meer werk voor senioren en deels arbeidsgeschikten opleveren.

EN vooral niet die stapel administratie opleveren die het een werkgever Nu geeft, want daar zit ook een groot probleem, die behoorlijke weerstand opwekt deels arbeidsgeschikten aan te nemen.

G7

Een hele goede reactie van je!

Maar ik krijg hierbij weer het idee, weer zo iemand die spreekt van achter zijn/haar bureau, maar niet door heeft wat er zich werkelijk in de samenleving afspeelt.

Ik zal je een voorbeeld geven. Ik ken van heel dichtbij iemand die vanuit een uikering aan werk wordt geholpen, daar het haar zelf niet lukt.. Ik praat over dit jaar en recent gebeurd.

Heeft tot 2 maal toe een baan, met behoud van uitkering gekregen en beide keren zijn die banen mislukt. De reden? Deze vrouw is slechthorend, bijna doof, waar rekening mee gehouden zou en kon worden.

Hooguit 2 weken heeft zij de kans gekregen om zich te presenteren. Deed haar werk goed, maar nee toch maar niet, want het is zo moeilijk communiseren met haar! Ja hoor!!!!!! Daar word je dan toch ook moedeloos van?

Nouja, je komt eerst op sollicitatiegesprek en daar was alles goed! Ze weten wie en wat ze aannemen, maar als je misschien toch niet in de groep pas, is het makkelijk om zo'n iemand er dan weer uit te bonjouren.

En dat gebeurd vaker zo. Maar volgens mij gaat het hele topic onderwerp ten onder aan deze problemen.

Walter van V

van achter het bureau? wel nee uit de keiharde dagelijkse praktijk, werkzaam als medicus, dus zeer nauw geconfronteerd met deze zaken, tenminste deels de medische kant ervan, en de financiele problematiek, en de zeer foute (vaak korte termijn beslissingen) die genomen worden door overheid en ambtenaren.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Walter van V

ja ho ho, geniaal!!! maakt onder de streep dus niets uit voor de mensen waar het om gaat namelijk de chronisch zieken. Overigens ben ik zelf nog niemand tegengekomen die hierom minder gebruik maakt van medische hulp, hoewel het wel voorkomt.

veranderen naar eigen risico maakt voor de hulpvraag ook niets uit, de soort prikkel blijft hetzelfde, het kost de patient geld, linksom of rechtsom. politiek geneuzel dus...

karr-2

No claim lijkt mij beter dan verplicht eigen risico. Als ik er voor kies om geen eigen risico te hebben en daar iets meer voor te betalen, dan is dat mijn keuze. Als die keuze verplicht opgeheven wordt ten koste van de no claim zou ik dat zonde vinden.

No claim is een bijzonder goeie uitvinding, de bedragen hadden alleen wel iets hoger mogen zijn.

wHeemskerk

Ongelezen bericht door wHeemskerk »

met walging heb ik een deel van de discussie over de no-claim gelezen. Volgens Dilbert 29 hebben chronisch zieken iemand voor hun karretje kunnen spannen. Volgens Sprokkel zijn het topcriminelen en GJVisser vind dat ze misbruik maken omdat ze al genoeg profiteren.
Een ding vergeten deze gezonden mensen dat het leven al duur zat is. Mijn man is afgekeurd en chronisch ziek. Hierdoor daalde het inkomen met 500 euro per maand maar alles is wel duurder. Door zijn ziekte en de dure medicijnen is hij altijd zijn no-claim kwijt. Hij heeft niet om deze ziekte gevraagd en ook niet om de medicijnen. Maar zonder deze medicijnen kan hij niet leven.
Dan ga je toch werken, zullen jullie zeggen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik werk al en ben op zoek naar full-time baan die dan moet combineren met de zorg, het huishouden en de kids. En een baan vinden is moeilijk omdat de eisen te hoog liggen tegenwoordig. Diploma's die ik heb gehaald bestaan niet meer en het werk dat ik doe zit op niveau 2 terwijl iedereen eist dat je niveau 3 heb. Maar door allerlei bezuinigingen zijn er geen opleidingen en zelf iets betalen kan ik niet omdat daar gewoon het geld niet voor is.
Dus voor dat je als gezond mens een chronische zieke veroordeeld. DENK EENS NA :twisted:

G7

DENK EENS NA :twisted:

Er zijn nu eenmaal mensen hier op het forum, zonder hart en hersens Mvr.W.Heemskerk. Helaas!

Ze mogen wat mij betreft een eigen risico invoeren naar inkomen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Er zijn er idd bij op dit forum die op een andere planeet leven.
Hebben totaal nog geen levenservaring opgedaan,en leven in hun eigen egoistische wereldje

karr-2

Gelukkig ben ik daar geen deel van, ik ben een van de weinigen die nog in de realiteit leven. En dat wou ik zo houden ook.

Kortom, weg met het eigen risico en ophogen die no claim. Nergens wordt volgens mij beweerd dat chronisch zieken criminelen zijn, maar dat ze geld besparen is een ding wat zeker is. Welk medicijn of maatregel je ook nodig hebt, meer als je no claim ben je nooit kwijt. Daarboven wordt alles vergoed en anders heb je de verkeerde verzekering afgesloten.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik ben nu m`n no claim kwijt ik lach me een slag in de ronte en ga nu medicijnen halen.
Elke keer als iemand zich aangesproken voeld reageerd ie meteen

wHeemskerk

Ongelezen bericht door wHeemskerk »

karr 2 snapt het nog steeds niet. Een chronisch zieke vraagt niet om ziek te worden en daardoor in de onnodige kosten terecht te komen. Maar ja laat maar als hij/zij zelf ooit eens ziek wordt en dan problemen krijgt dan.... wie weet wordt deze persoon wijzer.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

wHeemskerk,
Volgens Sprokkel zijn het topcriminelen.
Geachte vHeemskerk hartelijk dank dat u mij een crimineel noemt.
Juist ik neem het op deze forums op voor de zieken en minst bedeelden, dus hoe uw er bij komt mij een crimineel te noemen?
Lees al mijn berichte maar eens goed door, hopenlijk komt u dan tot een ander oordeel.

mvg, sprokkel

G7

Sprokkel, nu moet je toch echt even langs Hans Anders. Wordt ook vergoed trouwens, want ze noemt jou toch geen crimineel. Ik lees, "volgens Sprokkel zijn het topcriminen".

Dus volgens jou! :wink: Het ga je goed!

karr-2

Een chronisch zieke vraagt niet om ziek te worden en daardoor in de onnodige kosten terecht te komen.
Nee natuurlijk vraag je er niet om om ziek te worden, dat heb ik ook nooit beweerd. Mijn punt is alleen dat je buiten de no claim van 255 euro geen enkele kosten meer hebt omdat alles vergoed wordt. En dat vind ik een kleine vergoeding voor de vele duizenden euro's die je anders kwijt zou zijn aan medicijnen, hulpmiddelen etc. Alles wat boven de 255 euro uitkomt wordt betaald uit de ingelegde premies van mij en vele andere mensen. Mag er dan ook een kleine bijdrage zijn van de gebruiker zelf?

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Die zogenaamde "kleine bijdrage" is nog veel kleiner, want in het kader van de invoering van de no-claim is de premie met slechts 5 euro per maand verhoogd. Dat zijn chronisch zieken dus echt kwijt.

Gesloten