LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Wil ik zo'n provider, die mijn gegevens verkoopt?

ja?
4
19%
nee
17
81%
 
Totaal aantal stemmen: 21

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

17:24 : Bright meldt dat UPC inmiddels heeft toegezegd de gegevens van drie Chello-abonnees aan Brein te verstrekken
Das nog eens leuk, UPC die je NAW gegevens aan een stichting geeft zonder door de rechter er voor veroordeeld te zijn....
Lekker groepje.....

Meer info:
http://www.webwereld.nl/articles/42388/ ... chter.html

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Wat een rare poll weer, upc verkoopt helemaal niets. Ze zullen het hoogstens onder rechterlijke dwang moeten afstaan. Dit is bij de vorige rechtzaak ook niet gelukt. Die Timmetje Kuik met zijn breintje gaat elke keer weer op z'n bek. Maar goed hij is nou 1 keer mediageil.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

nee fout er is geen rechter aan te pas gekomen en UPC geeft van 3 man gewoon de NAW gegevens af....
Ze doen het dus wel degelijk voor het geld, want ze willen geen advocaat hieraan besteden, en geven dus maar gewoon voor de centjes jouw NAW gegevens aan een STICHTING! die geen enkele opsporings bevoegdheid heeft!!!!!!!

Maar merk aan je reactie dat je het artikel niet gelezen hebt

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door Beathoven »

EDIT: bericht verwijderd, basseerde me op Bright als bron en dat blijkt een verkeerde te zijn. Tweakers.net is objectiever. Sta nog wel achter het verhaal wat hier stond, maar dat is bij dit onderwerp nvt en kan voor verwarring zorgen.
Laatst gewijzigd door Beathoven op 11 aug 2006 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

Gaat er om dat ze je NAW gegevens aan een niets zeggende stichting geven..... Deze stichting heeft geen enkele opsporingsbevoegdheid, staat bekent om het verschaffen van IP-nr's via Amerikaanse (en in Nederland compleet verboden) methodes.
klopt dat dit illegaal is, maar wie is Chello of Brein om dit te bepalen????
Dacht dat in Nederland de wetgever/Rechtelijke macht dat nog altijd deed...........

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door Beathoven »

Dat begrijp ik hoffie, ik zie trouwens dat ik net iets te voorbarig gereageerd heb want tweakers.net omschrijft het wat beter en is ook iets betrouwbaarder als nieuwsbron.

http://tweakers.net/nieuws/43906/Brein- ... chter.html

het valt dus reuze mee. UPC heeft deze gegevens nog niet verstrekt en zal ze zo te lezen ook niet gaan verstrekken. Als ik het zo lees kan Brein volgens UPC het spreekwoordelijke dak op.
Zellenrath benadrukt dat UPC in zulke gevallen wel zorgvuldigheid van de auteursrechtenclub vereist: 'Brein moet kunnen aantonen dat zo'n uploader aan bepaalde criteria voldoet. Alleen op basis van een IP-adres en een tijdstip kunnen we niets voor ze betekenen. Als ze echter voldoende gegevens verstrekken, kunnen wij middels intern onderzoek verifiëren dat het gedrag van een klant een boven gerede twijfel verheven aanleiding geeft, zoals de rechter dat vereist.' Wat Brein met de rechtszaak probeert te bereiken is Zellenrath dan ook 'volledig onduidelijk', maar via via bereikte hem de mededeling dat Brein-directeur Tim Kuik op deze manier de druk op de ketel probeert te houden. 'Geen idee waar hij zich zo druk over maakt', verzucht Zellenrath: 'Kennelijk zijn dat de spelletjes die gespeeld moeten worden. We hadden ook liever gezien dat dit probleem in samenspraak was opgelost, maar tegenwoordig rent iedereen maar naar de rechter.' Bij Stichting Brein kon niemand bereid gevonden worden om vandaag nog commentaar te geven
UPC doet met Brein wat de beste internetprovider van Nederland (XS4all) destijds ook met Brein gedaan heeft. Men komt met dezelfde voorstellen die het voor Brein eigenlijk al onmogelijk maken om resultaat te boeken. Ik denk niet dat dit een huwelijk gaat worden ;)

Bright heeft het trouwens wel erg opgeblazen, die gaan er al vanuit dat UPC de gegevens geeft. Lijkt wel een telegraaf-blaadje, pure sensatie.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

dat andere verhaal gaat over andere uploaders, van deze 3 gaat men de NAW gegevens dus wel doorgeven, lijkt me stug dat het antwoord van UPC hier verzonnen is.....

en het was al eerder bekent dat UPC niet van uploaden houdt door het blokken ervan in het verleden....

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door Lau10 »

Agro-annex Hoffie, beste dame , jij weet zelf dat je onzin uitkraamt, UPC blokt helemaal niets af. :lol:

M. Knauf
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 aug 2006 15:07

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door M. Knauf »

@ Lau 10:
UPC medewerker ? Dus UPC heeft in het verleden volgens jou niet geblokt ? UPC is een zeer net bedrijf welke je ten alle tijden volledig kan vertrouwen niet waar ? :x

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door Beathoven »

en het was al eerder bekent dat UPC niet van uploaden houdt door het blokken ervan in het verleden....
Dat was naar mijn weten in de periode dat men met een downloadlimiet werkte. In principe werd dat altijd na schriftelijk inlichten van de klant afgehandeld. Heb zelf ook een maand boven de limiet gezeten, wist toen niet eens dat ze een limiet hadden. De upload werd dan ook idd een klein beetje gecapped.

Maar dat staat in principe los van dit nieuwsbericht.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

Dinsdag 15 augustus dient in Amsterdam een kort geding tussen internetaanbieder UPC en antipiraterijclub Brein. Inzet van de rechtszaak zijn de adresgegevens van uploaders: UPC is bereid een deel daarvan af te staan, Brein wil alle gevraagde gegevens. In elk geval maakt deze ontwikkeling de weg vrij voor juridische stappen tegen individuele gebruikers.
Bron: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=59614&mxp=111


Lijkt me duidelijk, U.P.C. wou destijds al niet de data limiet opheffen, en op deze manier voeren ze hem gewoon weer in.

Pas op met te veel data verkeer, of we geven je gegevens aan Brein.

Ben je lekker mee als dat je provider is

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

UPC-woordvoerder Mark Zellenrath verklaart tegenover het tijdschrift dat "er zorgvuldig technisch en administratief onderzoek aan vooraf is gegaan" en de uploaders waarvan er gegevens gedeeld zullen worden, daadwerkelijk betrokken waren bij de BitTorrent-site Dikkedonder.nl.

Zellenrath stelt voorts dat gegevens van mensen waarvan betrokkenheid niet onomstotelijk kon worden bewezen, niet worden gedeeld. De rechtszaak van dinsdag zal draaien om de gegevens die UPC niet wil overhandigen.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

trouwens Beathoven, je eigen site meldt het nu ook:

http://tweakers.net/nieuws/43934/UPC-ga ... Brein.html

Tip: wegwezen bij die brein fans

mystery_girl
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door mystery_girl »

Ik vind het ronduit belachelijk dat UPC zomaar persoonlijke gegevens van zijn klanten aan derden geeft.
Is het bekend bij de personen van wie UPC deze gegevens aan Brein heeft gegeven?
Lijkt me toch het minst op zijn plaats om deze mensen in te lichten dat hun gegevens zijn gegeven aan derden.
Ik denk dat UPC hierover ook kan worden aangeklaagd toch?
Wat gaat UPC in de toekomst nog meer aan derden verstrekken?
Wie wil er nu een betaalde klant zijn bij zo'n bedrijf die zo met zijn klanten omspringt?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

lekker belangrijk Lau, net zoals al je andere post over UPC, zou toch maar een salaris gaan vragen daarvoor......
en weer eentje die vindt dat iedereen die geen problemen met een berijf heeft wel bij hen zal werken.

Ik vind het ronduit belachelijk dat UPC zomaar persoonlijke gegevens van zijn klanten aan derden geeft.
Is het bekend bij de personen van wie UPC deze gegevens aan Brein heeft gegeven?
er worden door brein gegevens gevraagd van personen die overmatig (illegaal) muziek download. Dit is nog steeds verboden bij wet. Degene die hier zo'n probleem mee heeft, heeft gewoon boter op hun hoofd. Als de politie een onderzoek naar moord doet en gegevens over een persoon opvraagd bij een telefoon maatschappij is iedereen het er mee eens. Nu doet brein hetzelfde en is het paniek. "Privacy" wordt aangetast!!! Deze wordt niet aangetast als je je gewoon aan de wet houdt. Maar downloaden van muziek wordt algemeen aanvaardt als normaal, terwijl het gewoon illegaal is.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door Lau10 »

Agro-streep-Hoffie, dat jij een vrouw bent komt uit je eigen koker vandaan, net zoals jouw onzinnige beweringen, heb jij al en schotel geplaatst ?, of misbruik je nog de prachtige UPC kabel ???>

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

je hebt gelijk. ik bedoelde ook aan bieden van. Was de zaak door elkaar aan het gooien. Maar de strekking blijft gelijk. Je doet iets tegen de wet en daar wordt je op afgerekend. UPC ( en anderen dadelijk ook) geven de namen van deze personen door. So what? JE doet iets wat niet mag. DOe het en accepteer dat je gepakt kan worden of houdt je aan de wet.

En niveau is iets wat velen hier niet hebben. Als ik zie hoe mensen beledigd worden om een mening die ze hebben, vindt ik dat een bedenkelijk niveau ja. En Agro? Zolang jij mensen die het niet met je eens zijn maar blijft beschuldigen van het "een werknemer zijn van",
ben je niet echt serieus te nemen.

lampendanser
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 aug 2006 10:55

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door lampendanser »

Wat een belachelijk gebeuren van UPC en dit zal ze dan ook hopelijk duur te staan komen in de vorm van klanten die wegrennen. Nu is het dus een particuliere stichting Brein die "zomaar" n.a.w. gegevens van UPC mag ontvangen.

Nou als u zich wilt beschermen tegen dit ongeoorloofd gedrag van UPC en Brein, stuur Brein gewoon een briefje. Brein is wettelijk verplicht om binnen vier weken aan u mee te delen of ze over uw gegevens beschikken. Met dank aan G.S.

Stichting BREIN
Siriusdreef 22-28
2132 WT Hoofddorp

Geachte heer Kuik,

Met verwijzing naar artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens wil ik graag binnen vier weken van u weten of u mijn gegevens verwerkt. Als dat het geval is, verzoek ik u mij binnen vier weken een overzicht van de gegevens te geven. Ik verzoek u ook inlichtingen te verstrekken over het doel van de verwerking(en), de ontvangers van de gegevens en over de herkomst van de gegevens.

Als u met het oog op de vaststelling van mijn identiteit behoefte heeft aan een kopie van een rijbewijs, paspoort of ander identiteitsbewijs, ben ik bereid u deze te verstrekken.


Hoogachtend,



[naam]

[geboortedatum]

[adres]

[postcode en woonplaats]

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door Lau10 »

Onzinnige brief, nergens voor nodig, elk adres en sofi nummer in Nederland is openbaar, daar heb je de UPC data bank niet voor nodig.

Als je wat op je kerfstok hebt, vindt je dat gegeven minder leuk, tja np

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

er worden door brein gegevens gevraagd van personen die overmatig (illegaal) muziek download. Dit is nog steeds verboden bij wet. Degene die hier zo'n probleem mee heeft, heeft gewoon boter op hun hoofd. Als de politie een onderzoek naar moord doet en gegevens over een persoon opvraagd bij een telefoon maatschappij is iedereen het er mee eens. Nu doet brein hetzelfde en is het paniek. "Privacy" wordt aangetast!!! Deze wordt niet aangetast als je je gewoon aan de wet houdt. Maar downloaden van muziek wordt algemeen aanvaardt als normaal, terwijl het gewoon illegaal is.
Als de politie iets opvraagt betreft het een strafrechtelijke procedure, als brein iets opvraagt is het een civiele procedure.... lijkt me toch heel iets anders...

daar naast is Brein geen door de overheid ingestelde opsporings instantie, maar een stichting die de belangen van de multi-media industrie behartigt.... en zou dus de normale rechtsgang moeten maken, waarbij het aan de rechter vraagt UPC te sommeren om deze gegevens af te staan.

Volgens mij is iedereen in Nederland onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en dit uitgesproken is door de rechter. Door zo te handelen gaat UPC op de stoel van de rechter zitten, en verklaart deze personen al schuldig.

Gesloten