LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft ervaringen met Duiker in Zeist ?
-
Wie heeft ervaringen met Duiker in Zeist ?
Wij krijgen regelmatig folders in de bus van de firma Duiker in Zeist. Een keer gingen we naar hun toe, omdat we een tv nodig hadden en er stonden leuke tv's in de folder. We gingen (omdat het niet anders kon) op zaterdag. We stonden 2 uur in de zaak aan de balie te wachten, samen met tientallen andere klanten, en 3 jongens stonden uit hun neus te eten achter de balie. De meeste klanten kwamen informeren wanneer hun bestelling er nou was, of er was iets mis met een artikel. Die klanten werden netjes afgepoeierd. Wij wilden nota bene iets kopen, maar er werd niet naar ons omgekeken. Toen ik vroeg wanneer we nou ein-de-lijk eens een verkoper konden spreken zei een van de verkopers; 'tja mevrouwtje, dit is Duiker ! Het is ZATERDAG !'. We dropen af, een illusie armer.
Nu, ruim een jaar later, viel ons oog op een mooie video-camera. Ik dacht eerst nog even met Duiker te bellen. Dat was handig, want ik kreeg eerst twee keer tijdens openingstijd niemand aan de telefoon.
Toen ik een derde keer belde hoorde ik "de meeste dingen zijn niet op voorraad, dat moeten we bestellen en het duurt 2 weken minstens. Ja mevrouw, wel vooruit betalen want dit is Duiker !" . We gingen dus niet naar Duiker toe. Er werd namelijk gezegd toen ik uitlegde dat we eigenlijk voor de vakantie een video-camera wilden hebben; "tja, jammer voor u hoor ! Dit is Duiker weet u !".
Nou heb ik toch een vraag; wie heeft er geduld met deze winkel, heeft er wat gekocht en hoe beviel dat ?
Nu, ruim een jaar later, viel ons oog op een mooie video-camera. Ik dacht eerst nog even met Duiker te bellen. Dat was handig, want ik kreeg eerst twee keer tijdens openingstijd niemand aan de telefoon.
Toen ik een derde keer belde hoorde ik "de meeste dingen zijn niet op voorraad, dat moeten we bestellen en het duurt 2 weken minstens. Ja mevrouw, wel vooruit betalen want dit is Duiker !" . We gingen dus niet naar Duiker toe. Er werd namelijk gezegd toen ik uitlegde dat we eigenlijk voor de vakantie een video-camera wilden hebben; "tja, jammer voor u hoor ! Dit is Duiker weet u !".
Nou heb ik toch een vraag; wie heeft er geduld met deze winkel, heeft er wat gekocht en hoe beviel dat ?
-
Re: Wie heeft ervaringen met Duiker in Zeist ?
Toch duidelijk dat als je een klacht hebt na aankoop dit ook niet wordt opgelost: want dit is Duiker. Negeren die shop.
Duiker is een aparte winkel. Vaak hele leuke advertenties, maar bijna niets op voorraad. Laatst heb ik bij BCC in zeist geinformeerd over een LCD-tv. Ik wilde die toch wel hebben en ze bleken inderdaad het goedkoopst te zijn. Tot ik bij duiker naar binnen liep en de tv daar voor een ACTIEPRIJS van 100 euro minder zag. Dus ik terug naar BCC, vertel het tegen de verkoper. Verkoper vertelt mij (licht lachend) dat hij die tv vorige week verkocht heeft aan een duiker-verkoper en dat duiker die tv nooit kan leveren. Ik terug naar de duiker, ik zeg doe mij deze tv maar. Antwoord: ja moet besteld worden en kan toch wel even gaan duren en weet niet zeker of hij komt maar dan hebben we wel een mooi alternatief voor je!
Dat is dus ook Duiker! Koop liever bij BCC Block of S&F in zeist! Zit je ook na aankoop een stuk veiliger met je service.
Dat is dus ook Duiker! Koop liever bij BCC Block of S&F in zeist! Zit je ook na aankoop een stuk veiliger met je service.
-
We kochten inmiddels een video-camera bij Scheer en Foppen, was het type dat in de Duiker-advertentie stond, alleen wel wat duurder. Keken we op de site van de leverancier en wat denk je, dat model is verouderd en niet meer nieuw aan winkels te leveren ! Daar ga je, Duiker !
Deze week een nieuwe advertentie in de krant met weer dezelfde video-camera in de aanbieding, u bent gewaarschuwd !
Deze week een nieuwe advertentie in de krant met weer dezelfde video-camera in de aanbieding, u bent gewaarschuwd !
-
ik ken deze zaak niet maar m'n haren gaan wel recht overeind staan als ik deze verhalen lees, bij die zaak kopen/bestellen is vragen om problemen, ik zou lekker ergens anders kijken, dan maar € 100 duurder maar dan weet je wel zeker dat het goed gaat. In elk geval zou ik never vooruitbetalen bij die Duiker gasten als je iets besteld
Wegblijven bij deze zaak! Duiker zeist is een regelrechte ramp.
Laagste prijs garantie heeft voorwaarden, zulke voorwaarden dat je er never aanspraak op kan maken.
Overgens zijn de aanbiedingen niet zo knallend als ze adverteren.
Meeste producten in andere winkels hebben een lagere prijs.
Cyberhome DVD recorder gekocht vor 150,- ldag later bij media markt gezien voor 99,-, kon geen krantje overleggen en aantonen middels internet dus geen laagste prijs garantie.
Verkopers zijn te glad en brutaal, tegen het onbeschofte aan.
voorbeeld: hallo ik wil graag die philips dvd recorder uit het krantje....antwoord philips is bagger en dat wil je je schoonmoeder nog niet geven.
Ik vroeg naar de DVD recorder van 97,- euro uit het krantje...antwoord: neeej die kosten geen 97,- euro, dat is de maximale korting welke we kunnen geven.
Toen kwam er een andere verkoper die het overnam, zijn vehaal was dat de dvd recorders van 97,- demomodellen waren en dat je deze beschadigde modellen niet wilde hebben.
Toen is mij de te dure cyberhome aangeraden en deze werkte bij thuiskomst niet.
Ik ben ook in die schreeuwerige advertentiekrantjes getrapt.....kijk eerst rond en koop dan pas voor een goede prijs.
Je voelt je echt belazerd.
Laagste prijs garantie heeft voorwaarden, zulke voorwaarden dat je er never aanspraak op kan maken.
Overgens zijn de aanbiedingen niet zo knallend als ze adverteren.
Meeste producten in andere winkels hebben een lagere prijs.
Cyberhome DVD recorder gekocht vor 150,- ldag later bij media markt gezien voor 99,-, kon geen krantje overleggen en aantonen middels internet dus geen laagste prijs garantie.
Verkopers zijn te glad en brutaal, tegen het onbeschofte aan.
voorbeeld: hallo ik wil graag die philips dvd recorder uit het krantje....antwoord philips is bagger en dat wil je je schoonmoeder nog niet geven.
Ik vroeg naar de DVD recorder van 97,- euro uit het krantje...antwoord: neeej die kosten geen 97,- euro, dat is de maximale korting welke we kunnen geven.
Toen kwam er een andere verkoper die het overnam, zijn vehaal was dat de dvd recorders van 97,- demomodellen waren en dat je deze beschadigde modellen niet wilde hebben.
Toen is mij de te dure cyberhome aangeraden en deze werkte bij thuiskomst niet.
Ik ben ook in die schreeuwerige advertentiekrantjes getrapt.....kijk eerst rond en koop dan pas voor een goede prijs.
Je voelt je echt belazerd.
-
Heb net even op de website van Duiker gekeken en inderdaad bijna alleen maar oude modellen van zelfs meer als een jaar oud. De actuele modellen zoals een sony HD recorder type HX725 kost hetzelfde als bij andere electronicazaken. Waarschijnlijk is de omzetsnelheid niet zo snel als wordt gesugereerd in de folder. Raar zaakje met een vreemd luchtje eraan.
Ik koops niks in Zeist, ik koop gewoon in Den Dolder.
Een week later kwam de verkoper zelf alles installeren en uitleggen.
Goed de T.V. was denk ik 200,- duurder dan bij die groothandels, maar ik werd vriendelijk geholpen en alles is netjes thuis geïnstalleerd.
Wel een probleem gehad met de digitale zenders, maar binnen 2 dagen kwam de verkoper bij mij thuis de decoder in de tv vervangen, en nu is alles top.
Duiker op de slotlaan ben ik ooit binnen geweest maar gelijk weer weg, leek de kijkshop wel met al die vitrines.
Een week later kwam de verkoper zelf alles installeren en uitleggen.
Goed de T.V. was denk ik 200,- duurder dan bij die groothandels, maar ik werd vriendelijk geholpen en alles is netjes thuis geïnstalleerd.
Wel een probleem gehad met de digitale zenders, maar binnen 2 dagen kwam de verkoper bij mij thuis de decoder in de tv vervangen, en nu is alles top.
Duiker op de slotlaan ben ik ooit binnen geweest maar gelijk weer weg, leek de kijkshop wel met al die vitrines.
Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Duiker in Zeist. Ze adverteerden in de "Opruimingsuitverkoop" met een Philips DVD-recorder harddisk voor E 149. Omdat net mijn Philips DVD recorder type 610 kapot was gegaan heb ik gebeld om te vragen of ze de recorder uit de aanbieding op voorraad hadden. Antwoord: Volop, meneer! Ik dus naar Duiker. Daar bleek dat de betreffende recorder helaas was uitverkocht. Maar de volgende dag zouden er weer recorders komen, naam werd opgeschreven en er zou er een apart gezet worden. Moest de volgende dag om 14.00 uur terugkomen. Toen bleek dat de recorder helaas niet was binnengekomen en ook niet meer kwam. Op = op!Maar ze hadden wel een leuk alternatief voor 269 Euro (E 120 verschil dus). Daar trapte ik niet in, maar zag wel een LG-recorder in de aanbieding staan voor 199 Euro. Toen ik daarnaar vroeg bleek dat deze recorder niet meer leverbaar was: het demomodel was defect en alleen iom te laten zien. Toen ik vroeg waarom die demo er dan nog stond als de recorder niet meer leverbaar was zwamde de verkoper daar wat omheen. Toen ik weg wilde gaan omdat men niets van mijn gading had stelde de verkoper dat hij die recorder van E 149 nog wel voor me kon bestellen! Hij begon in de computer te zoeken e3n zei dat ik E 149 vooruit moest betalen. Hij wist niet zeker of hij aan die recorder kon komen, maar anders zou ik geld OF TEGOEDBON terugkrijgen. Toen ik vroeg welk type hij ging bestellen zei hij: de 610. Dat was dus mijn oude recorder die zeker geen harddisk had. Toen ik dat tegen de verkoper zei werd deze grof en kreeg ik te horen dat ik er geen verstand van had. Toen heb ik de zaak maar verlaten om daar nooit en nooit meer terug te komen!
-
Ik heb een lcd tv gekocht, ongeveer 100 euro kunnen afdingen en dit is inmiddels 2 jaar geleden. Mijn tv zie ik nog steeds bij andere zaken te koop staan voor meer. Duker heeft een goede service en is voor mij betrouwbaar.
Ik koop nagenoeg alle elektronika apperatuur bij Duiker in Zeist en ben er nooit slecht behandeld. Als je naar Duiker wilt gaan moet je je gewoon goed voorbereiden en eerst precies weten wat je tegen welke prijs wilt hebben en je vervolgens niet om laten praten. Duiker is een dozenschuiver en daar moet je dus niet voor de 'service' naar toe gaan maar voor de goedkoopste prijs. Als je een beetje kunt onderhandelen kan je tot een goede deal komen, zelfs als er ( aantoonbaar op een meegenomen printje) een internetaanbieding in het spel is. Je bent een klant en ze willen je graag iets verkopen.
Één nadeel is wel dat je van te voren voldoende geld in de parkeermeter moet stoppen, de wachttijden kunnen inderdaad wel eens erg lang zijn omdat veel mensen het winkelconcept niet echt begrijpen.
Ik kende Duiker van jaaaren geleden. Toen was het een goeie zaak. Sinds ze met Steenweg in Utrecht samen zijn, is het achteruit gegaan. Ze gebruiken lokkertjes in de advertentie en proberen, als je eenmaal in de zaak bent en je hebt een verkoper te pakken kunnen krijgen, je een duurder apparaat aan te smeren. Uitpezen heet zoiets, geloof ik. Ik kwam voor een videocamera'tje uit de advertentie. Die hadden ze, maar veel beter kon ik natuurlijk die van 100 euro meer kopen.
Ik heb er een kleine lcd-tv met dvd-speler gekocht. In de advertentie 99 euro! Maar die zou zelf opgenomen dvd's niet afspelen. Dus het duurdere model genomen. Thuis gekomen bleek dat een gebruikt exemplaar te zijn. Ik terug. Weer een half uur wachten. Ja, dat kon natuurlijk omgeruild, geen probleem. Nog eens een half uur wachten. Ondertussen stop ik een zelf opgenomen dvd in het goedkopere model. En jawel: dat speelt probleemloos af!
Zelfde verhaal met een losse dvd-speler. Die van 19,95 moest ik niet nemen, dat gaf alleen maar trammelant. Liever die van 29,95. Staat wel in de winkel, hebben ze niet liggen.
Geduld is een schone zaak. Duiker iets minder.
Ik heb er een kleine lcd-tv met dvd-speler gekocht. In de advertentie 99 euro! Maar die zou zelf opgenomen dvd's niet afspelen. Dus het duurdere model genomen. Thuis gekomen bleek dat een gebruikt exemplaar te zijn. Ik terug. Weer een half uur wachten. Ja, dat kon natuurlijk omgeruild, geen probleem. Nog eens een half uur wachten. Ondertussen stop ik een zelf opgenomen dvd in het goedkopere model. En jawel: dat speelt probleemloos af!
Zelfde verhaal met een losse dvd-speler. Die van 19,95 moest ik niet nemen, dat gaf alleen maar trammelant. Liever die van 29,95. Staat wel in de winkel, hebben ze niet liggen.
Geduld is een schone zaak. Duiker iets minder.
-
Duiker heeft dezelfde formule als een winkel waar ik ooit heb gewerkt.
Als je een krantje binnenkrijgt met aanbiedingen, dan zijn alle producten uit dat krantje aanwezig, maar slechts één exemplaar: het showmodel. Het doel van de verkopers is dan ook om de klant naar een ander, marktconform geprijsd apparaat toe te praten en dus een artikel te verkopen waar ook daadwerkelijk marge op gemaakt kan worden.
Zo simpel is het, maar klanten zien dit niet of willen dit niet zien.
Wèl is stom dat er steeds wordt gezegd: die moeten we bestellen. De klant zegt dan toch nee, en dat is niet wat de verkoper wil, die wil verkopen. Slechte verkopers blijkbaar, want in die formule moet je de klant naar een ander artikel toe praten. Alleen als de klant ècht niet anders wil, heb je je 'sorry dat artikel is op, ik kan het bestellen' troef nog over, in de wetenschap dat ze klant toch zegt "laat dan maar".
Als je een krantje binnenkrijgt met aanbiedingen, dan zijn alle producten uit dat krantje aanwezig, maar slechts één exemplaar: het showmodel. Het doel van de verkopers is dan ook om de klant naar een ander, marktconform geprijsd apparaat toe te praten en dus een artikel te verkopen waar ook daadwerkelijk marge op gemaakt kan worden.
Zo simpel is het, maar klanten zien dit niet of willen dit niet zien.
Wèl is stom dat er steeds wordt gezegd: die moeten we bestellen. De klant zegt dan toch nee, en dat is niet wat de verkoper wil, die wil verkopen. Slechte verkopers blijkbaar, want in die formule moet je de klant naar een ander artikel toe praten. Alleen als de klant ècht niet anders wil, heb je je 'sorry dat artikel is op, ik kan het bestellen' troef nog over, in de wetenschap dat ze klant toch zegt "laat dan maar".