LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Huisbaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2005 09:14

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Huisbaas »

veel mensen kunnen wel aangeven eigen schuld maar marketingcampagnes worden bewust met proefabonnementen opgezet aangezien ze weten dat het merendeel toch vergeet op te zeggen
Opzegtermijnen van maximaal tussen de 1 en 3 maanden ongeacht wat voor abonnement ook is daarom een veel beter alternatief :D
Helaas zal voordat de politiek hier concreet een uitspraak over wil doen het nog wel een aantal jaren duren. :cry:

maroc_garde
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2006 19:31

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door maroc_garde »

ik heb ook slechte ervaring met sanomara, o.m. uitgever van nieuwe revu. ik heb proef abonnement genomen en netjes op tijd opgezegd maar die brieven komen zogenaamd nooit aan en dan zit je er een jaar aan vast. en het ergste is: ze hebben na 100x bellen en mailen een brief gestuurd dat ik een proef abonnement had voor rrn jaar maar ik weet zeker dat het een half jaar was. 'foutje' is hun enige reactie.

Pas dus op met abonnement van tijdschriften die sanomara uitgeeft!

jm0161
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2006 12:50

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door jm0161 »

Ook ik ben ingegaan op een aanbieding van sanoma 10 weken autoweek voor 10 euro, verder stond er niets bij over voorwaarden o.i.d.
na 4 weken kreeg ik een rekening van 42 euro voor een halfjaarabonnement, toen heb ik gelijk opgezegd maar dat had binnen 2 weken gemoeten (lekker proefabonnement trouwens) ik had dat kunnen lezen in de voorwaarden die op internet staan, werd er gezegd.
Ik vind deze manier van werken niet kunnen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ach nee he, weer een die er ingestonken is.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het zou veel beter zijn, maar helaas heeft de aanbieder van een abonnement daar geen belang bij, dat een abonnement pas omgezet kan worden in een vast abonnement, wanneer de abonnee dit zelf aangeeft.

Aangezien vergeetachtigheid hier ook een rol speelt, zullen heel veel proefabonnementen op deze manier automatisch eindigen. De aanbieder zal er dan zelf achteraan moeten gaan, en tegen het einde van het abonnement moeten informeren, of het abonnement nog moet worden voortgezet.

Hiermee leg je de verantwoordelijkheid bij de aanbieder. Dit systeem zal de proefabonnementen wel een stuk duurder maken. Maar dat is niet zo erg, de abonnee die echt interesse heeft in het blad, zal erop ingaan, de anderen niet.

vangenderen
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:37

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door vangenderen »

Hallo,

Heb ongevraagd de veronica gids gekregen in eerste instantie dacht ik aan een kennismaking vanuit hun kant of iets dergelijks, maar de gids bleef komen, heb er nu 4 gehad en kreeg een rekening dus toch maar eens gebeld.
Dan blijkt dat zomaar iedereen je op kan geven als abonnee. Ik heb er nooit om gevraagd. Veronica vind dat ik moet betalen en ben dit niet van plan. Zijn er meet mensen met deze ervaringen?

Groeten,

Patrick.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vraag eens of ze een door jou ondetekende opdrachtbon hebben.

Zo niet, dan is er geen overeenkomst. Lastiger wordt het, wanneer iemand ook je handtekening vervalst heeft.

Ik heb het eens met de avro-gids gehad. Ik belde ze op, en ze accepteerden zonder meer dat er hier een grappenmaker aan het werk is geweest.

vangenderen
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2006 16:37

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door vangenderen »

Hallo,

Bedankt voor je reactie, ik had veronica dus gebeld en die zeiden dat misschien iemand anders mij zou kunnen hebben aangemeld via internet.
Maar volgens hun heb de tv gidsen ontvangen en dus moet ik er ook voor betalen. Het gaat me niet om het geld, dat is het probleem niet maar wel om het principe! Je kunt toch iemand niet zomaar iets opsturen en daarna de rekening presenteren?

Groeten,

Patrick.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee Patrick,

zo zou het inderdaad niet mogen gaan. Zij hebben de bewijslast.

Zij moeten maar aantonen dat het geen reclame-actie is geweest, vind ik. Jij zou kunnen aanvoeren dat je ervan was uitgegaan dat het een wervings-actie van Veronica was. Ook al is dat misschien niet helemaal waar

Ik kreeg een jaar of wat geleden ook eens drie weken een regionaal dagblad in mijn bus. Vervolgens wilden ze ook weten waarom ik nog niets van me had laten horen. Ik had volgens hun eerder moeten zeggen dat ik er geen prijs op stelde, en dus presenteerden ze mij een rekening.

Ik heb gewoon gezegd: Jullie sturen mij ongevraagd iets op, en hopen dat ik me abonneer. Maar ik hoef niets te doen, omdat het toezenden van die krant niet op mijn initiatief gebeurde, dat vertelde ik ze. Men sputterde wat tegen, en ik heb er verder niets meer van gehoord.

Ook al jeren geen proef-abonnement meer gehad, overigens.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Alles wat je ongevraagd toegestuurd krijgt, mag je inderdaad houden. Het aangaan van proefabonnementen is altijd wat tricky, ik doe het niet meer. Paar keer maar net op tijd weer opgezegd, paar keer fout gegaan ook. Pas nog met het AD, hadden ze me gewoon voor een kwartaalabonnement zonder einddatum ingevoerd, brief geschreven, gemaild en gebeld en toen was ik er pas vanaf. 'k doe hoe dan ook telefonisch geen zaken meer, te slechte ervaringen mee...

PaulvanDongen
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 okt 2005 10:40

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door PaulvanDongen »

Marjanneke46,

Je hebt gelijk hoor. Dit soort bedrijven zijn er gewoon op uit om je erin te luizen. Ik heb ooit eens een aantal foto's van oude treinen voor m'n zoontje gekocht en dat was al ik het me goed herinner ook bij Sanoma. Later bleek, dat ik mezelf per ongeluk had geabonneerd waardoor ik de hele serie moest kopen. Ik moest maandelijks het bedrag betalen wat ik eigenlijk slechts éénmalig wilde betalen. Die boeven stellen hun teksten zo op, dat je ze op meerdere manieren kunt uitleggen en voor je het weet zit je ergens aan vast. Ik vind dit gewoon een verkapte manier van oplichting.

M.vr.gr.

Paul

Sonama-no!
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:08

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Sonama-no! »

Marjanneke komt nog goed weg....ik heb een voor jaarabbo betaald en getekend en deze "verliep" na een half jaar, zie mijn post van zojuist... :roll:

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Als je ergens op straat mensen ziet rondlopen die kranten uitdelen en mensen aanspreken moet je maken dat je wegkomt. Iedere stad heeft wel zo'n "brandpunt", waar alle verkopers en collectanten staan (wat een gebrek aan fantasie trouwens). Dan drukken ze je een Gooise Courant of NRC in de handen en zeggen dat ze ook meteen een gave aanbieding hebben. Ik reageer dan dat ik niet zo op straat zonder nadenken zaken doe. Het antwoord is dat deze gave aanbieding helaas alleen hier op straat geldt.

Een keer heb ik de fout gemaakt om er voor de NRC (overigens goede krant) op in te gaan en te kijken hoe het beviel. Hier werd me mondeling verzekerd dat "het abbonnement na drie maanden verloopt, we sturen je dan een brief met een verzoek of je door wil gaan". De bevestiging kwam al snel waaruit bleek dat er sprake was van stilzwijgende verlenging iedere drie maanden! Daar ik deze flauwe actie niet kon waarderen heb ik mijn abbonnement dus ook opgezegd.

Naast dit gelieg vind ik het bovendien godsgruwelijk irritant om iedere meter aangesproken te worden door idioten die toch uiteindelijk geld van me willen hebben (of me bij een of andere sekte willen hebben).
- NEE ik geef niet aan je collecte want ik kom er iedere dag wel tegen;
- NEE ik geef geen geld aan zwevers want ze kopen er toch drank of drugs voor;
- NEE ik doe geen zaken op straat dus ook geen "speciale aanbiedingen";
- NEE ik wil niet over God en ***** praten;
- En bovenal: LAAT ME MET RUST!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vorig jaar: vanaf Utrecht Centraal tot aan de Dom:

17 keer aangesproken, terwijl ik trachtte oogcontact te vermijden. Gouda, Leiden zijn ook zo erg, wat dit betreft. De andere steden weet ik niet, omdat ik er zelden kom.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ja hoor, altijd op dezelfde plaatsen.

Delft: bij de grote markt;
Groningen: in het straatje "Tussen beide Markten" en in de Herestraat;
Almelo: in de "passage";
Hilversum: De Doelen/Zeedijk/Kerkstraat.

Remedie: omlopen. De meeste van dat soort figuren heeft toch niet de fantasie om zich te verplaatsen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ga niet omlopen voor ze, als ik ergens heen wil, loop ik er via de kortst mogelijke weg heen.

Ze vragen weleens: Mag ik u iets vragen? En dan loop ik door, en zeg: ''vragen staat vrij''.

En dan lopen ze een stuk met mij mee, en vragen ze waarom ik niet stop.

Meestgebruikte antwoord is dan: ''je vroeg of je me iets mocht vragen, en dat heb je zojuist twee keer gedaan''.

Ik geef toe, een beetje flauw, maar de verbouwereerde gezichten van die vragenstellers zijn onbetaalbaar.

janet1
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2007 17:30

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door janet1 »

Stilzwijgend verlengen vind ik niet eens zo heel vreselijk, maar dan zou die verlenging niet meteen voor een heel jaar moeten gelden. Stel ik krijg de rekening voor een tijdschrift en besef dat ik vergeten ben op te zeggen, dan zou ik het waarderen dat ik even kan bellen en bijvoorbeeld met een opzegtermijn van 1 maand van de verlenging afkan.

Dan loopt het abonnement door voor de mensen die hier prijs op stellen maar de mensen die dat niet doen zijn niet gebonden aan langere tijd.

Wat me wel stoort is dat je met 1 vaag telefoontje aan een abonnement kunt komen maar niet via hetzelfde medium van het abonnement af kunt komen. Dan moet er opeens een brief aan te pas komen. Ik weet dat ze dit doen omdat veel mensen die brief niet schrijven maar kloppen doet het niet vind ik.

Gesloten