LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressief gedrag UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

Mevr Hoffie - Agro.

Leer een lezen: :?: UPC heeft er velen buitengewoon aangenaam mee verrast, en UPC blijft ons allen aangenaam verrassen. :P :shock:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door agro »

De ware reden waarom door upc geprobeerd wordt de mediabox bij zijn klanten door de strot te duwen begint zich af te tekenen, volgens de laatste berichten.
Als binnenkort het digitenne netwerk landelijk is, wordt ontvangst met de mediabox onmogelijk doordat upc de verkeerde frequenties hanteert met deze mediabox, en uitsluitend sneeuw te zien zal zijn dan, en deze mediaboxen dan in een klap waardeloos worden,behalve dan voor degenen die besloten hebben deze box te houden en zich hebben laten strikken voor het abonnement, die zitten er aan vast.

Geweldig van upc toch.

Jovel
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:38

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Jovel »

Beste forums gebruiker

Ik weet niet of je van het bestaan van COAX NL, weet,
maar deze Kabel Internetbelangen Vereniging, heeft directe contacten met UPC om dit soort problemen samen op te lossen.

U kunt hier voor gebruiken de volgende site gebruiken:

http://www.coax.nl/feedback/index.php

wel graag presies uw klacht met data omschrijven

Vriendelijke groet,

Hans Ronhaar
Voorzitter COAX NL.

Hasjroker
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 aug 2003 22:26

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Hasjroker »

UPC ergert ook Kamer
DEN HAAG - De kabelmaatschappij UPC ergert met haar verkoopmethoden niet alleen veel abonnees, maar ook een groot deel van de Tweede Kamer. Staatssecretaris Karien van Gennip (Economische Zaken) wil in een gesprek met bedrijven en Consumentenbond komen tot afspraken over wat wel en wat niet door de beugel kan.


UPC stuurt haar klanten zogeheten mediaboxen, waarmee ze gedurende een halfjaar gratis digitale televisie kunnen ontvangen. In die tijd worden ze telefonisch benaderd met de vraag of ze na dat halfjaar een abonnementsgeld willen betalen voor de digitale signalen.

De PvdA pleitte in het vragenuurtje voor een „weggooirecht”. Mensen hebben immers nooit om een mediabox gevraagd en moeten hem kunnen weggooien als zij hem niet meer willen.

Volgens Van Gennip is het echter de vraag of ze daar geen problemen mee krijgen, als ze akkoord zijn gegaan met de ontvangst van de mediabox.

Gonnie van Oudenallen, een eenpersoonsfractie, ondervroeg Van Gennip dinsdag hierover, maar de kwestie houdt de Tweede Kamer al langer bezig. Volgend jaar is het aan een nieuwe Consumentenautoriteit om oneerlijke handelspraktijken tegen te gaan aan de hand van nieuwe wetgeving.

Uit de telegraaf.

Dat UPC associaal is blijkt wel uit bovenstaande text. Dit heeft verder geen extra uitleg nodig lijkt mij! :lol:

MAXIEM

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag hasjroker,

Onderstaande tekst heb ik vijf minuten geleden op de site van de consumentbond geplaatst:

(ook van Gennip blijkt dus niet de wet te kennen)

Het lijkt me niet zo verstandig om een half jaar met je armen over elkaar te zitten.
Jouw familielid heeft getekend voor ontvangst en geen handtekening gezet onder een overeenkomst (zoals upc recent beweerde). Dat wat je gekregen hebt valt onder de term "ongevraagde toezending" en die mag je "om niet" behouden. Het is namelijk in Nederland niet wettelijk verboden wat upc doet (het toepassen van de zogenaamde negatieve optie: wie zwijgt stem toe), maar wel heel erg onbeschofd. Wel is het fatsoenlijk van de ontvanger om de box op kosten van upc terug te zenden. Dus even langs het postkantoor gaan bespaart je wellicht een hoop gedonder.

Verwijzing naar de wet:

Artikel 7 van BW boek 7:
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.

3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de
kosten hiervan voor rekening van de verzender

Over de betekenis van "om niet" zijn nogal wat misverstanden. In de wettelijke kontext betekent dit: zonder welke vorm van tegenprestatie dan ook. Als je dit letterlijk opvat dan is zelfs het retourneren een vorm van tegenprestatie. Maar we leven in een fatsoenlijk land, dus zou ik die moeite toch wel nemen.

Overigens vreemd dat dit al minstens een half jaar speelt (er zijn zelfs kamervragen over gesteld) en dat voorzover mij bekend de Consumentenbond rustig blijft doorslapen en doet alsof hier niets aan de hand is.

Vriendelijke groet, Paula.

Hein58
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:14

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Hein58 »

In de Veronica-gids van 2 weken geleden zat zelfs een bon voor een heel jaar gratis gebruik;vandaag las ik ook nog dat het stroonverbruik behoorlijk hoog is.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Als je dit letterlijk opvat dan is zelfs het retourneren een vorm van tegenprestatie. Maar we leven in een fatsoenlijk land, dus zou ik die moeite toch wel nemen.
UPC heeft geen enkel fatsoen.
Het postkantoor kost hier gewoon een uur en kost parkeergeld.
Bellen met UPC om het op te laten halen kost vaak vele euro's aan een duur betaald nummer.

Tevens komen veel aan UPC opgestuurde zaken (ook aangetekend) volgens hen nooit aan, als je pech hebt dan heb je later die strijd dus ook nog.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door agro »

UPC heeft geen enkel fatsoen.
Het is al langer bekend dat upc uitblinkt in aso en onbeschoft gedrag, maar sommigen vinden dat een heel normale, en een enkeling zelfs een geweldige handelswijze, kan je nagaan welk een mentaliteit bij deze personen moet heersen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

Mevr Agro-Hoffie, wat weet jij daar nu van , zijnde geen klant bij UPC, aangezien jij op de zwarte lijst terrecht bent gekomen.


Werkt de schotel al ???

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door agro »

Als ik volgens jou op de zwarte lijst sta bij upc kan je mij uiteraard vertellen waarom ik vorige week een telefoontje van upc kreeg of ik mijn volgens upc "oude" adsl internet zou willen omruilen voor het belabberde chello internet.

Was trouwens heel interessant gesprek, mogelijk dat ik nu wel op de zogenaamde zwarte lijst sta voor chello :lol:

Probeer eens 1 keer een zin te schrijven welk geen onzin is, maar als de nieuwe HofNar van upc zal je dat nooit lukken.

Trouwens laatst schreef je dat je alle posts van mij hebt gelezen, dan vraag ik mij wel af waarom je mijn vraag waar het staat dat ik een vrouw ben nog niet hebrt beantwoord.

Het enige wat je tot nu hebt gedaan is een hoop onzin hier neerkwakken maar tot iets zinnigs kan je blijkbaar niet komen.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Ron 2 »

aangezien jij op de zwarte lijst terrecht bent gekomen.
Is dat eigenlijk wel zo'n ramp, om bij UPC op een zwarte lijst te staan? Nooit meer reclame van hen, nooit meer ongevraagde producten, nooit meer van die vervelende telefoontjes om je voor de zoveelste keer weer een van hun hopeloze producten aan te smeren terwijl ik al vaak aangegeven heb hier geen prijs op te stellen.

Als er in de toekomst een redelijk alternatief is voor de analoge kabel van UPC (nu is dat er voor een gezin met meerdere toestellen nog niet echt) dan komt UPC sowieso op mijn zwarte lijst.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door agro »

Is dat eigenlijk wel zo'n ramp, om bij UPC op een zwarte lijst te staan?
Niet echt, en ik hoop dan ook dat de "vrees" van laurent dan nu na het telefoontje van upc (zie 2 posts terug) eindelijk inhoud krijgt, heeft ie voor 1 keer geen onzin geplaatst.

Ben bezig met schotel kan je met 1 abbo en bijbetaling van 2 euro 3 tv toestellen op aansluiten, en heb je met het familie pakket (€ 12,95) ca 250 zenders in huis, waaronder zo ongeveer alle Duitse zenders das nog eens iets anders dan de schamele 81 welke upc aanbied voor ca 20 euro, en met maar op 1 tv mogelijk, en waarbij een andere zender dan waar je naar kijkt opnemen niet mogelijk is, of je moet terug naar analoog met de schamele 28 zenders.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

Mevr Agro-Hoffie,

de kosten zijn 14,5 Euro, via een splitter kan je erwel 10 toestellen aanhangen, dus Mevr Agro-Hoffie wederom de plank mis geslagen.

Schiet nu maar op met je schotel, dan kun je hier ook verdwijnen / :twisted: :oops:

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Ben bezig met schotel kan je met 1 abbo en bijbetaling van 2 euro 3 tv toestellen op aansluiten, en heb je met het familie pakket (€ 12,95) ca 250 zenders in huis
Dat is misschien wel zo, maar voor zover ik weet heb je dan bij elke tv/video een decoder nodig.
We hebben twee kinderen die inmiddels volwassen zijn, ze hebben allebei een tv, video en dvd speler op hun kamer, het is nu al een zooi met alle scartkabels e.d. en dan zou er ook nog een decoder bij moeten.
Bestaan er voor de schotel overigens al twin-tuners? anders moeten er per kamer zelfs twee.

Zolang we nog geen platte tv kopen die een digitaal signaal nodig heeft en het analoge signaal geleverd blijft worden blijf ik (met enige tegenzin, dat wel) bij UPC hangen.
Ik hoop dat we het op deze manier kunnen uitzingen tot de kinderen de deur uitgaan of de nadelen van digitaal verdwijnen, ik stel me zo voor dat de toekomstige tv's wel eens een ingebouwde decoder zouden kunnen krijgen waar je ook rechtstreeks een hd-recorder op aan kan sluiten zodat alle kastjes en kabelwarboel overbodig wordt.

Helaas verwacht ik wel dat UPC nieuwe manieren gaat zoeken om klanten zoals wij toch naar digitaal te treiteren (slechter analoog signaal of zo), in mijn geval treiteren ze me dan weg.

ger1000
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:02

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door ger1000 »

Zelfs de minister bemoeit zich eindelijk met deze Amerikaanse maffiapraktijken. Een gemiste kans voor TROS RADAR

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door agro »

de kosten zijn 14,5 Euro, .
Rekenen kan je dus ook al niet, een analoog abonnement alleen al € 15,63 per maand met een schamele 28 zenders, daarbovenop kan je kiezen uit 2 abonnementen voor digitale tv basis € 2,16 (totaal ca 40 zenders) en een uitgebreid met ruim € 4,00 per maand (totaal ca 80 zenders), (is wel degelijk ca € 20 per maand dan dacht ik zo) van de digitale decoder moet met een scart kabel naar je tv, en is de digitale tv slechts met 1 toestel mogelijk.
via een splitter kan je erwel 10 toestellen aanhangen
Ooit gehoord laurent dat een splitter 3 dB verlies geeft, is wel 50% van de signaalsterkte, als het al mogelijk zou zijn jochie dan zou je na 5 splitters al geen signaal meer over hebben voor welke tv dan ook.

Maar laurent je hebt gelijk, maar je zal het toch moeten doen met een touw dan, en als je het touw sterk genoeg maakt kan je er misschien niet 10 maar wel 20 tv's aanhangen.
Schiet nu maar op met je schotel, dan kun je hier ook verdwijnen
En waarom zou ik hier dan moeten verdwijnen? Dacht evenveel recht te hebben hier te zijn als jij, bovendien zie ik het als een service voor de mensheid om eenieder te behoeden voor het debacle dat upc heet, er kan gewoonweg niet voldoende tegen gewaarschuwd worden.

Wanneer krijg ik eindelijk eens antwoord op mijn vraag over je eerdere bewering manneke? Of ben je er hier alleen maar op uit om de boel te verzieken met allerlei loze kreten en als men je vraagt om opheldering geef je niet thuis.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

Wanneer krijg ik eindelijk eens antwoord op mijn vraag over je eerdere bewering manneke? Of ben je er hier alleen maar op uit om de boel te verzieken met allerlei loze kreten en als men je vraagt om opheldering geef je niet thuis.


Mevr Agro-Hoffie begint weer te schelden, zij weet van toeten nog blazen, zij is door UPC op de zwarte lijst gezet vanwege wanbetalingen en grof woorden gebruik,haar cijfers zijn opzettelijk onjuist weergegeven, jammer daar je verder dus niets mee. Eem zaal van misleiding em ophitsing. :evil: :twisted:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door agro »

Ben je een vrouwke dan? sorry dan zal ik er in het vervolg rekening mee houden.

Gelukkig ben ik volgens jou tenminste bij upc op de zwarte lijst gezet, dat zal mijn leven een heel stuk aangenamer maken, en zal gelukkig niet meer door die bende worden worden lastig gevallen of ik die belabberde chello van hen zou willen. NEE DUS nooit of te nimmer meer.

En nou het antwoord nog op je belachelijke ongefundeerde bewering welke je doet, en dan durf jij te beweren dat ik van toeten noch blazen zou weten, en dat durft iemand te beweren die het record onzin op z'n naam heeft staan!!!
zij is door UPC op de zwarte lijst gezet vanwege wanbetalingen
Maak je bewering eens waar en plaats hier mijn klantnummer dan, als je het zo goed weet.
Dan ben je tenminste een echte vent. Oeps sorry een wijf uit een stuk bedoel ik.
en grof woorden gebruik,haar cijfers zijn opzettelijk onjuist weergegeven, jammer daar je verder dus niets mee. Eem zaal van misleiding em ophitsing
Wat bedoel je hiermee? is dat de nieuwe spelling of gramatica misschien? zo ja, probeer dan eens op de oude manier, snap ik het misschien ook.

En welke cijfers heb ik onjuist weergegeven, laat maar eens verwijzingen zien waar het anders staat dan, maar zal wel weer zo zijn als telkens, een hoop bombarie en gezwets, en daar blijft het dan bij.

Toch geweldig dat upc zulke verdedigers als jij hebben. :lol: oeps :oops:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ron 2: klopt wat je zegt, als je 3 tv's wilt aansluiten op een schotel heb je 3 decoders nodig.
Dus wat je zegt agro klopt niet.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door agro »

En waarom klopt het niet wat ik zeg?
Ik heb nergens beweert dat je geen 3 tuners nodig hebt, ik heb het uitsluitend over het abonnement gehad, een familie pakket kost € 12,95 per maand en kan je uitsluitend 1 tuner (tv) tegelijk mee bedienen, voor € 2,00 extra krijg je 2 extra kaartjes.

Gesloten