LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring met solveon

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
martijns
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:38

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door martijns »

fetje schreef:
Ik ga maandag voor de eerste keer contact opnemen met Solveon, benieuwd hoe ze reageren nadat ik al deze verhalen heb gehoord.
Ik had een lening lopen bij ABN Amro. 2 weken geleden kreeg ik een brief met de mededeling dat ik 80 euro over mijn limiet heen was en dat er dus voeding op mijn rekening moest komen binnen 14 dagen. Geen probleem, ik 2 dagen na de brief een aardig bedrag op die rekening gestort. Denk je dat alles in orde is blijkt dat ze mijn pinpas en rekening de dag er na hebben geblokkeerd. Kom dus niet meer aan mijn geld en bij een bezoek aan de abn blijkt dat ik daar niet meer bekend ben. Krijg een papiertje mee met het telefoonnummer van Solveon. Zojuist een brief gekregen van Solveon dat ik het openstaande bedrag in een keer moet betalen of dat er eventueel een mogelijkheid bestaat voor een betalingsregeling te treffen. Nou dat gaan we dus maandag doen. In ieder geval is mijn ervaring met de ABN dat ik daar geen zaken meer mee doe. Na 1 keer 80 euro over mijn limiet te staan een incasso inschakelen, sorry hoor, belachelijk. Ik heb afgelopen week tevens gelijk mijn zakelijke rekening opgezegd bij de ABN omdat ik het echt beu was, ze zijn 2 maal mijn bedrijfsplan kwijt geraakt (zoiets mag gewoon niet gebeuren)en nu gebeurd dit met mijn priverekening.
Precies hetzelfde meegemaakt met €1030 rood staan terwijl €1000 mocht, nu heb ik een BKR-notitie en betaal ik me scheel aan prepaid-kaarten en kan ik de komende (nu nog) 3 jaar geen huisje kopen... Ook is na al de afbetaling m'n rekening gesloten en kon ik (door diezelfde BKR-notitie) alléén bij de postbank een rekening openen.
Oppassen met Solveon, met de deurwaarder (GGN-van Mastrigt & Partners) kon ik betere afspraken maken dan met hun.

Lilke
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2006 12:31

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Lilke »

Goedenmiddag,

Allereerst ben ik het eens met het feit dat schulden altijd betaald dienen te worden.
Ben ook van mening dat veel incassobureaus iedereen maar over een kam scheren en of je nu kunt aantonen dat het onmacht is of niet ze komen je geen stap tegenmoet.
Wij zijn in de schulden terecht gekomen nadat mijn man zijn baan verloor doordat hij gedeeltelijk arbeidsongeschikt werd.
Voor ons een slag bij heldere hemel.
Wij hebben een koopwoning, hypotheek bij de ABN, nooit problemen gehad met betalingen maar toen ging het mis.
We kregen overal achterstanden.
Na een poos dit te hebben meegemaakt, bij de gemeente aan de bel getrokken voor schuldhulp verlening. Een traject wat maar zeer moeizaam op gang komt en waarvan we weinig hulp krijgen.
Ik doe nog alles zelf.
Ik bel alle instanties zelf, maar goed.
Inmiddels heeft mijn man wel weer een baan, bij een uitzendbureau waar hij weekgeld krijgt.
Het gaat nu over Solveon.
Die buigen niet.
Doordat wij een achterstand hebben gehad, lopen er behoorlijke incassokosten...die ik niet kan plaatsen. De enige achterstand die wij hebben is dat wij niet de hypotheek op de eerste van iedere mnd kunnen voldoen daar wij weekgeld krijgen. De hypotheek word dus meestal in het midden van de maand betaald.
Zij weten hiervan, er zou ook een regeling getroffen worden over de overige kosten, die zouden in de sanering mee opgenomen worden.
Ze gooien er echter gewoon iedere maand meer en meer bovenop en smijten met getallen waar ze zelf niet eens een verklaring voor hebben want als je ze belt dan word je afgeblaft....dit meen ik letterlijk.
Schrijven, word geen gehoor aan gegeven. Bellen durf ik al bijna niet meer. Ik wil het zo graag geregeld hebben, ik ben bereid om te betalen maar zo gaat dat dus niet.
U MOET betalen... is het enige wat ze kunnen zeggen KLAAR.
Nu heb ik inmiddels een schrijven waarin ze verklaren binnen 7 dagen een notaris te willen inschakelen die overgaat tot openbare verkoop als we niet meteen de totale hypotheek ophoesten.
Ze geven een makelaar ook de opdracht om ons huis te komen taxeren.
Wie kan mij vertellen of dit zo maar mag?
Bureau schuldhulpverlening heb ik al gebeld maar zij bellen me maar niet terug.
Ik wil gewoon heel graag weten of ze hiervoor een gerechtelijk bevel nodig hebben en of ze je op basis van incasso/administratiekosten en dergelijke kosten waarvan ik niet weet wat ze zijn uit je huis mogen zetten en een openbare verkoop mogen starten terwijl je bereid bent een regeling te treffen.
Alvast vriendelijk dank.

corhummel
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2006 15:04

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door corhummel »

haalo wat ik voor ervaringen heb nou maak je borst maar nat .
door ex ben ik in de problemen gekomen die is naar de bank gegaan alles in het rood gezet ik geen geld meer na vetrek uit echtelijke woning .
toen kort daarop heeft de bank alles geblokeerd en toen eweer later solveon op mn dak .
mijn ervaringen zijn het volgende .
probeer afbetalings afspraak te maken.
en als je geld van belasting terug kijkt probeer het aftekopen.
en anders 1/3 deel te betalen zijn ze iets rustiger .
tevens leg uit hoe het kwam.
ps doe alles schriftelijk geen bellen heb je geen bewijs van contact en aangetekend versturen.
heb zelf nu nog 1600 moet ik betalen.
maar heb nu uitspraak rechter boedelscheiding en mijn ex vrouw moet nu ook mee dokken .


groet cor

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Cor.

Wellicht is het voor U zinvol om een beroep te doen op schuldhulpverlening in Uw woonplaats.

Zie voor het adres: www.volkskrediet.nl

Chanmaster

vonn
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2006 14:05

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door vonn »

Solveon daar valt inderdaad niet mee te praten.Jij moet je afspraken naar hun nakomen(dat is eigenlijk al onmogelijk om met hun te communiceren) maar hun komen niks na.Wij zijn ons huis kwijt geraakt door solveon. Als je de desbetreffende persoon wilt spreken die je zaak in behandeling geeft is hij erniet een vervanger kennen ze daar niet als je om uitleg vraagt betreffende kosten die hun gemaakt hebben krijg je niks en nu we ons huis wkijt zijn en mijn advocaat erachter zit om overzichten te krijgen van wat er betaald is en hoe hun aan bedragen komen die ze nog van ons willen hebben geven ze niet thuis.Hun schuiven alles af op anderen en vragen bedragen die ze niet kunnen aantonen.
Heb nog nooit zoiets meegemaakt als solveon echte ratten zijn het.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door timefa »

Niet alleen solveon reageert passief, ook vele andere incassobureaus en gerechtsdeurwaarderkantoren handelen op deze wijze. Het is wellicht wat cru maar wanneer u uw huis kwijt raak door schuld dan is er sprake van een problematische schuld en moet men, hoe pijnlijk het ook klinkt, consequent zijn. Ik wil hiermee geen verwijten maken, het overkomt velen. Ik maak dit vaker mee. Veelal bellen deurwaarders ons nog nadat de rechter vonnis heeft gewezen, strekkende tot ontbinding van het contract, en moeten wij voet bij stuk houden omdat het inkomen van de cliënt niet voorziet in het voldoen aan de voorwaarden om betalingsmaatregelen te treffen. Natuurlijk zijn er ook vaak complicaties zoals verslaving e.d. Wij moeten daarbij kijken naar de hoogte van het inkomen. Het is hard maar het moet omdat het financieel vaak onverantwoord is om mensen in een verhoudingsgewijs te dure woning te laten wonen. Wanneer er echter een oplossing kan worden aangedragen zijn wij daartoe bereid. De deurwaarders en incassobureaus schikken zich hierin.

appelmoes
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2006 09:20

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door appelmoes »

Hallo,
ik heb samen met mijn ex schulden en tot op heden betaalde we netjes alles.
Nu is mijn ex vriend failliet verklaard met zijn eenmanszaak dus ook prive meegegaan.
Nu wil solveon dat IK alles ga betalen onmogelijk natuurlijk want naast dit krediet loopt er ook nog een ander krediet en ja je begrijto het al die wordt ook op mij verhaald.

Nu met solveon geprobeerd wat te regelen mijn inkomen en uitgaven doorgegeven komen ze met een belachelijk voorstel wat hun ook kunnen zien dat ik dat nooit kan betalen.

Ik weet dat ik gewoon verantwoordelijk er voor ben en die neem ik dan ook maar het moet wel realistisch zijn! Als ik 150 euro over hou om van te leven verwacht dan niet dat ik 400 euro terug ga betalen want waarvan.

Solveon heeft ondertussen mijn rekening alweer bijna een maand geblokeerd terwijl net mijn salaris gestort was plus vakantiegeld, Ik leef nu al die weken door te lenen van familiie om zo toch eten te kunnen kopen.
Mijn ex zegt in het hele verhaal ja ik heb ook nu mijn zakelijke schuld erbij en de curator zegt dat ik niks meer mag gaan betalen.!!!!!

DUs mensen het is niet altijd je eigen schuld dat je hierin verzeilt raakt!


Appelmoes

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door roro25 »

je hebt zo te horen wel getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid samen met je ex-vriend. Dus dat houdt in dat je ook voor het krediet aansprakelijk bent.
Dat houdt in dat een schuldeiser bij elke schuldenaar de volledige schuld mag opeisen.

Maar goed nu zit alles bij de curator. Even 3 jaar zuur zitten en dan met een schone lei beginnen. Misschien een leermomentje voor de volgende keer......

appelmoes
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2006 09:20

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door appelmoes »

even drie jaar zuur zitten????
Er is nog helemaal niks geregeld.
Ik betaal nu nog netjes de ene schuld helemaal maar mijn ex niks.

Straks komt hij in de WNSP en kan ik de rest van mijn leven gaan betalen en hij is er met drie jaar vanaf! Zowel van zijn zakelijke als prive schulden,

cees2511
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2006 19:17

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door cees2511 »

Ik heb alleen maar slechte ervaringen met dit bedrijf. Nu hebben zij al ten onrechte 2 keer mijn rekeningen bij de abn amro geblokkeerd. Wanneer ik contact met hen heb word ik als een crimineel behandeld en wanneer je hen een vraag steld word deze met een afsnauwende toon beantwoord.

Een organisatie die asociaal is en ten onrechte mensen hun eigendommen blokkeerd.

appelmoes
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2006 09:20

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door appelmoes »

hallo ik weet het mijn rekeing is ook nog steeds geblokeerd, mijn ervaring is doe alles schriftelijk des te meer bewijs heb je en laat slaris of andere gelden bij een andere bank storten.

margret
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2006 10:20

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door margret »

solveon een asociaale incasso,je maakt afspraken je vraagd om een schriftelijke bevesteging mooi doen ze niet aan
van een op de andere dag wordt je pas geblokeerd om dat je een hulp sanering heb aangevraagd
het ergste is dat je telefonisch toestemming moet vragen of je aub geld mag op nemen,en als je dan met een voorstel komt wordt je idd afgesnauwd ik ga proberen een andere bankrekening te openen bij een andere bank of dat lukt?zij laten je gewoon in de elende zitten het gaaat om een lullige bedrag van 200 euro belachelijk
daar zit je dan met je gezin van 4 kinderen zonder geld
en weet je wat je voor andwoord krijgt van solveon leen maar geld bij familie of vrienden :( [/b]

daantjuhhh1976
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007 21:16

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door daantjuhhh1976 »

echt waardeloos. valtniet mee te praten met die mensen. ze dwingen je om dingen te laten betalen en als je om een specificatie vragen zijn ze niet thuis.

en het schijnt maar te mogen

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door mar42 »

Hallo allemaal,

Ook wij hebben ten onrechte problemen met solveon dochteronderneming van ABN AMRO.

Zij willen voor de 2de maal ons huis per veiling verkopen, omdat er een vermeende achterstand zou zijn.
Wij hebben wel meerdere overzichten gehad van solveon en daar klopt geen mallemoer van.
Op 02-6-07 zouden wij een achterstand hebben van 168,26 en op 25-06-07 is deze achterstand ineens 1728,66 wel heel vreemd in 23 dagen een schuld opbouw van 1560,40euro dat is meer dan 3 maanden hypotheek knap als je dat kan in plaats van ruim 3 maanden in 23 dagen de schuld.
En dan staan er tevens in dat overzicht ineens incassokosten vermeld waardoor de schuld ineens zo hoog is, praten valt er inderdaad niet met ze.Ze houden vast aan hun eigen rekensommetjes en verzinsels.

Onze stap is nu een vrief naar de NVI incassokeurmerk en morgen een advocaat in schakelen tegen deze praktijken van Solveon.

Voor een ieder ander lijkt mij dit ook de juiste stap dien een klacht in tegen Solveon bij NVI incasokeurmerk en stap ook naar een advocaat,
als we dat met zijn allen doen zal de praktijken misschien eens stopgezet worden tegen deze praktijken.

Ik heb zelf ook een bericht gezet op ikbengenaaid.nl
En die sturen morgen een mail naar Solveon om een reactie.

Hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

daantjuhhh1976
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007 21:16

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door daantjuhhh1976 »

ja tis echt heel erg, die mensen doen maar wat, en blaffen iedereen af. kosten die ineens ontstaan enz enz, ik begrijp ook niet dat dit allemaal maar zo kan. ik hrb ook gezocht naar hulp maar ik kon niks vinden.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door mar42 »

Een tip voor andere.

Ik heb vandaag ook een klacht tegen Solveon ingedient bij KIFID
hun website is www.kifid.nl en daar kan je direct je klacht indienen.

Zou het zeker aanraden.

Hou jullie op de hoogte.

carlin
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2008 11:34

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door carlin »

Solveon vind ik echt een vreselijk incassoburo.
Wanneer Bosch spreken die daar werkt gaat hij nergens op in. Ze willen zelfs niet horen van een regeling die wij hen voorstelden, een heel goede regeling zelfs.
Solveon gaat heel ver. Ze intimideren en maken ons bang.
Mijn vrouw is zeer gespannen en kan het niet langer meer aan. Als de bel gaat, dan durft ze niet te kijken wie er voor de deur staat uit angst onfrisse types te zien staan.
We denken er zelfs over om een deurspionnetje of camerabewaking aan te schaffen.

carlin
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2008 11:34

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door carlin »

Ik ben naar de site van www.kifid.nl gegaan en voerde de naam van Solveon in om te zien of ze daar aangesloten zijn.
Solveon kennen ze daar niet! Ik kon er niets over vinden.
Misschien hebben ze zich daar ondertussen uitgeschreven.

Volgens Kifid moet je eerst je klacht bij de desbetreffende voorleggen, maar bij Solveon gaat dat gewoon niet. Ze gaan daar gewoon nooit op in.

Wanneer alles achter de rug is hoop ik echt nooit met zo een asociaal incassoburo te maken te hebben. Bij Solveon werken geen mensen, maar asocialen. Iets op een menselijke manier oplossen kan daar gewoon niet.

Hopelijk bedienen ze zich niet van mafia praktijken, anders zou je haast nog van de aardbodem willen verdwijnen. Op een boot gaan zitten of zo en een postbusnummer nemen...

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door mar42 »

IK heb van het NVI incassokeurmerk een brief ontvangen dat hun mijn brief hebben ontvangen.
En dat ze Solveon in de gelegenheid stellen om binnen 15 dagen met een oplossing te komen anders gaat het naar Raad van Toezicht van het NVI mocht er geen oplossing komen tussen mij en olveon.
Tevens had ik de ABN AMRO zelf ook een mail gestuurd met het verzoek Solveon terug te fluiten daar daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, ook daar heb ik een brief van terug mogen ontvangen dat ze een onderzoek gaan starten en mij voor 7 april nader te kunnnen berichten.

Wat betreft KIFID moet ik alle kopieen die ik heb van Solveon en mijzelf toesturen en geen vermelding gekregen dat ze het niet in behandeling zouden nemen.

Dus schrijven helpt wel degelijk en van het KIFID ik heb van een andere gedupeerde die hun ook inschakeld hadden en tot een positief resultaat.
Dus zou het toch aankaarten bij het KIFID en NVI en ABN AMRO zelf. En dan ook aangeven dat je dasbetreffende instanties hebt ingeschakeld.
Vooral als je gnoeg brief wisseling hebt tussen jezelf en Solveon zou ik het zeker doen want dan heb je alles zwart op wit zoals ik waaruit blijkt dat hij maar wat neerzet in zijn overzichten om een overschot op oze hypotheek van ruim 1000,00 euro teveel te verdoezelen. Doe in ieder geval alles schriftelijk met Solveon en stel dat ook in je brieven dat je niet gedient ben van telefonisch contact maar alleen schriftelijk te werk gaat. Hun zijn immers niet gedient van email contact en ik niet van telefonisch contact wel schriftelijk.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere bevindingen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door mar42 »

Hallo,

Vandaag weer eenbrief gehad van Solveon met een ander overzicht er zijn dingen door gekrast en met pen er dingen voor in de plaats gezet heel slordig en ongeloofwaardig lijkt mij.
Tevens is het het termijn bedarg wat vermeld staond op 25-06-07 van 1728,66 ineens in het nieuwe overzicht op 187,88 gezet heel raar :? :? lijkt mij toch echt als domme hollandse trut creatief boekhouden.
De raad van toezicht van het NVI word nu ingeschakeld omdat Solveon nog steeds nu een andere vermeende achterstand van 784,20 en word toch overgegaan tot verkoop van ons huis.

Echt raar hoor weet dat er mensen zijn die een enorme schuld hebben van duizende eurós en die hun huis mogen behouden omdat er mensen zijn bij ABN AMRO die hun helpen met het probleem.

Zal nog geen namen noemen maar dat gaat wel gebeuren.

Tevens is dit hele gebeuren een nasleep van dat wij zijn opgelicht door een boekhouder en wwarvan de rechtzaak dit jaar gaat starten en waarin ook de ABN AMRO een hele groot rol speelt, waardoor wij met TROS OPgelicht afgelopen sept 2007 mee op TV zijn geweest zie uitzending gemist op 25 september Roberto Charite.

En daardoor proberen ze op deze manier ons te benadelen.

Al moet ik doorgaan tot aan de rechter ik ga door tot het bittere eind.

Hou jullie uiteraard op de hoogte en denk zelf ook eens aan NVI INcassokeurmerk heer meer mensen er zich aanmelden tegen Solveon hoe sterker je staat.
Want ook hun zijn van mening dat Solveon een maximum van 15 % wettelijke incassokosten mogen berekenen. En niet meer dit is bepaald door de rechter.

Gesloten