LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinpas laten kopieeren door telefoonaanbieder?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kika29

Re: pinpas laten kopieeren door telefoonaanbieder?

Ongelezen bericht door Kika29 »

Tja waarom ze dat weigeren weet ik niet.En als jou het een naar gevoel geeft vooral niet doen.Ik snap alleen nu de hele ophef niet. Jij voelde je er niet goed bij. Je hebt geweigerd klaar.Dat die meneer vreemd overkomt aan de deur wil niet zeggen dat een bankpas kopieren overal niet eugd.

Wat ik eerder al zei een kopie bankpas OF bankafschrift moet er overlegd worden bij ons.Mijn ervaring is dat 9 van de 10 mensen liever hun bankpas laten zien. En nogmaals ik ga echt niet flyeren met kopie bankpasjes.Daar wordt discreet mee omgegaan.

regina100

Ongelezen bericht door regina100 »

Dat jij de keuze geeft vind ik prima.
Maar er was een ander forumlid, die zich ?? noemt. Deze persoon beweerde dus dat een bankpas het enige zaligmakende is en verder niks. En dat afschriften niet geschikt waren vanwege fraude .

Ook orange beweerde dat alleen een kopie bankpas mogelijk was en wel doormiddel van fotograveren met een fototoestel niet door mijzelf kopieren.
Vandaar dat ik dus ook ben gaan rondvragen hoe het ergens anders gedaan wordt en wat de bank hiervan vindt

Wat ?? beweert en wat orange beweert is dus niet hetzelfde als wat jij nu zegt. Jij geeft aan dat er een keuze is voor de klant.

Orange heeft trouwens wel een klant van 7 jaar met dit gebeuren verloren. Want aangezien ze eerst mij hebben opgebeld met het aanbod dat ik 30 goedkoper kan bellen per minuut en 30 cent goedkoper kan smsen als ik overga op die sim-only met vast bedrag per maand, ga ik nu als mijn prepaid beltegoed op is, op zoek naar een andere provider die gewoon en afschrift accepteerd. Want elke minuut 30 cent te veel betalen lijkt mij ook niet leuk.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Ik zie net dat Regina klaarblijkelijk wat moeite heeft met (begrijpend) lezen.

Ik vermoed echter dat regina de zoveelste troll is die we hier de laatste tijd op het forum hebben gezien. De feiten die ze noemt kloppen voor een fors deel voor geen centimeter en ik zie alleen maar flame-baits op reacties van van anderen verschijnen.

Kortom: please, do not feed the trolls. Let them starve to death.

regina100

Okee ik zal je niet voederen :lol:

RobbieP

Ongelezen bericht door RobbieP »

wat is nu eigenlijk helemaal het probleem van een kopie van een bankpas?????????????? denkt u nou soms echt dat het mogelijk is om met een kopietje uit de kopieermachine een bankrekening te plunderen???
Orange heeft trouwens wel een klant van 7 jaar met dit gebeuren verloren.
zolang u de enige bent die hierom weggaat is er nog niks aan de hand

regina100

Eerst nog even waar het nu eigenlijk over ging. Een man dus die aan de deur met een koffertje met daarin fototoestel en pinautomaat en nog wat ander gereedschap, een pakketje afleveren wil. Verder is er nergens aan het pakketje of de man of de auto te zien dat het inderdaad van orange, de provider waar het over ging, komt.
Ook kan de man zich niet als zodanig legitimeren.
Kortom, erg betrouwbaar komt het totale plaatje niet over. De man gaf notabene toe dat hij, als hij een beetje handig zou zijn , met de foto en de pincode die hij makkelijk kon achterhalen met zijn handpinautomaatje, mijn pas zou kunnen vervalsen en proberen te pinnen hiermee.
Hij zei ook dat hij zoiets niet zou doen. Maar ja, Ik ken die man niet en hij is dus degene die zich niet kan legitimeren, niet ik !
nog even een quote voor degenen die te vluchtig gelezen hebben. Het gaat dus niet om een kopietje uit de kopieer machine.

Ik zou het niet weten of ik de enige ben die als klant weggaat, en eigenlijk vind ik dat ook niet interessant.
Maar het lijkt me erg klant onvriendelijk van welk bedrijfdan ook om klanten weg te jagen door hardnekkig vast te klampen aan iets wat totaal overbodig is en heel makkelijk anders kan worden opgelost.

De hele poespas is begonnen met een telefoontje van orange omdat ik zo'n trouwe klant was al jaren. Dus een aanbieding om mij geld te besparen en als klant te behouden.
Verder heb ik buiten de 7 jaar prepaid ook nog 6 jaar een abonnement bij dezelfde firma

Mij maakt het niet uit hoor om ergens anders mijn telefoonabonnement en andere abonnementen te nemen. Misschien nog wel goedkoper ook.

Het stukje op dit forum heb ik alleen geschreven omdat ik het voorval nogal opzienbarend vond en de verontwaardiging naar dat bedrijf dat voortdurend enquetes in mijn mailbox gooit om aan de wensen van klanten te kunnen voldoen en de tevredenheid te testen van hun klanten, die verontwaardiging blijft.

plop1234

Ongelezen bericht door plop1234 »

In vodafone winkels worden bankpassen niet gekopieerd (legitimatie wel). Wel wordt er gevraagd 1 cent te pinnen.

mafi-jos-o

Ongelezen bericht door mafi-jos-o »

Tja, ik vind het wel raar dat ze je bankpas willen kopieeren maar goed,
elke organisatie die je tegenwoordig aan de lijn hebt heeft meestal wel je bankrek. nr. in hun systeen staan, de vraag is hoe gaan ze er mee om? Sommige beter als anderen. Daarom maakt het niet bepaald uit of je je bankpas laat kopieeren, ik zou alleen gaan klagen als ze met m'n creditcard hetzelfde wilden doen...

opperbom

Ongelezen bericht door opperbom »

Gisteren heeft mijn vriendin een Orange-abonnement afgesloten bij Belcompany. Ook daar werd een kopie van haar voor-en achterkant van haar bankpas en rijbewijs gemaakt. Een kopie van haar bankafschrift (voor het adres dat er op staat) , was niet nodig zei men. Wel moest er ook hier 1 cent gepind worden , om aan te tonen dat de bankpas echt van haar was.

Ook bij T-Mobile ( afgesloten via gsmtrack , enkele maanden geleden) diende ik kopie van voor-en achterkant van mijn bankpas door te faxen , samen met kopie legitimatiebewijs en hier wel een kopie bankafschrift (in mijn geval een print van telebankieren). Omdat dit een webshopbestelling was , hoefde (lees: kon) ik natuurlijk geen cent pinnen , dus vandaar waarschijnlijk wel een kopie bankafschrift.

Overigens heb ik er geen moeite mee een kopie/foto bankpas af te staan voor deze doeleinden (sluit meerdere abonnementen per jaar af , en nog nooit problemen mee gehad) , maar heb ook begrip voor mensen die dat wel hebben. Wilde gewoon even mijn ervaringen delen.

Marchel.

Gesloten