LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dorco groep/ Vergers adviseurs

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zullen we ons hier op een forum waar mensen zich "Maarschalk", "Slim", "Econometrist" en "Knurft" noemen niet druk maken oer de benaming van niveau's?
@Ray, zullen we dat juist wel doen. De benaming is juist onderdeel van die rotheid van mlm. Director duidt op een directie functie met ditto salaris. Je misleidt mensen met een dergelijke benaming.
Over het 2e probleem kan ik melden dat de bedrijfsstatistieken ook in die buurt liggen.
Laat maar zien dan.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@maarschalk,
@Ray, zullen we dat juist wel doen. De benaming is juist onderdeel van die rotheid van mlm. Director duidt op een directie functie met ditto salaris. Je misleidt mensen met een dergelijke benaming.
Goed. Als jij dat wilt. Melaleuca is heel open in haar informatievoorziening. Er wordt per niveau in de algemene bedrijfspresentatie precies vermeld wat de gemiddelde verdiensten per niveau zijn. Niets misleiding dus.

Ik kan het je online laten zien en iedereen die geïnteresseerd is. Log in op www.crank.nl/presentatie om 21:45 en ik zal je de info geven.

Vul bij naam je eigen naam en en bij wachtwoord crank.

Tot straks!

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@maarschalk,

Jammer, ik heb je gemist bij de online sessie. Er waren wel 3 andere gasten. Mocht je nog een keer het verhaal willen zien zodat je het beter kunt analyseren dan hoor ik dat graag.

Ray

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

@ Ray,
Ik zal er als "insider" weer op moeten reageren.

Goh..., eindelijk reageert er een "insider".... 8)
Iedereen is klant en sommige van die klanten zijn actief in het informeren en aanmelden van nieuwe klanten. Alle goederen en geldtransacties gaan tussen de klant en Melaleuca. 100% eindklanten dus.
Da's mooi!
Alle klanten zijn dus de klanten van Mela?
Zoiets als in de Telecom mlm?

Niet dat dat zo heel erg is.... bij een eerlijk bedrijf... toch?
Misschien moet je dat ook wel wat relativeren.....
Over wie gaan meer verhalen, sprookjes, roddels, etc.?
Over Mc Donalds (Amway)..... of over de plaatselijke snackbar (Mela)..?
Wanneer je wat jaartjes meedraait krijg je vanzelf kritiek.

En wanneer ik nu de jongens nog even door jen, doen ze misschien wat vriendelijker tegen jou... maar ik betwijfel het! LOL
Het is eigenlijk een heel fair systeem: steek je er veel tijd in ga je meer verdienen, steek je er minder tijd in ga je minder verdienen. Ik begeleid en train de actieve wervers maar ik houd niet bij hoeveel tijd ze erin steken.
Gut Ray.... Wat vernieuwend! Wat verfrissend!
Zal het overal doorgeven dat Ray een nieuwe marketing heeft uitgedokterd....! :wink:
En daarbij zijn bijna al mijn klanten uitermate enthousiast over de producten en bestellen dus iedere maand opnieuw.

Ook dat is een vernieuwende kreet.
Daar kunnen we nu wel een paar dagen over dóór gaan... :lol:
Iedereen kan kosteloos elke maand stoppen.
Dat is helemaal bijzonder.
Waar kan ik intekenen?

Ray toch......
Ik weet dat het niet allemaal lichten zijn, maar je moet ze ook niet onderschatten..... 8)

Succes.

So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik ben 1 van de personen die jou presentatie heeft gekeken en ik kan er weinig of niets vernieuwend in vinden dat bij andere mlm-bedrijven ontbreekt. Of het zou moeten zijn dat je best een aardige vent bent die probeert op deze manier wat te verdienen. Niets mis mee, Maar er is geen nieuws onder de mlm-zon te vinden.

joop ataa.

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

@Sobeit,

op het moment dat jouw opmerkingen in telegramstijl weinig toevoegen aan een antwoord wat ik geef op inhoudelijke vragen of commentaar kun je je tijd beter besteden aan het pareren van kritiek op concepten waar je wel wat van af weet.

Of loopt je business zó slecht dat je tijd zat hebt?

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Ik ben 1 van de personen die jou presentatie heeft gekeken en ik kan er weinig of niets vernieuwend in vinden dat bij andere mlm-bedrijven ontbreekt. Of het zou moeten zijn dat je best een aardige vent bent die probeert op deze manier wat te verdienen. Niets mis mee, Maar er is geen nieuws onder de mlm-zon te vinden.

joop ataa.
Dank je Joop. Fijn dat je de moeite hebt genomen om mee te kijken. Jammer dat Maarschalk er niet was.

Tja, niets nieuws onder de zon. Je hebt geen verhalen gehoord over snel geld verdienen, je hebt geen plaatjes gezien van auto's en boten, en je hebt geen verhaal gehoord over voorraad kopen en risico lopen. Dat zijn toch juist punten die doorgaans worden aangehaald door MLM tegenstanders - en terecht overigens.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

@ Ray,

We zijn toch allemaal, zowel de pró's en contra's, zó blij dat jij orde op zake gaat stellen.... :lol:

Vooral de contra's liggen nu in extase naar je te kijken en zijn vol verwachting welke godvruchtige penne"streken" je nu aan het scherm gaat toe vertrouwen! :wink:

Ze zijn hier inmiddels wel gewend dat iedereen hier komt verkondigen dat ZIJ de redding voor mlm zijn.... Dat je bij HEN moet zijn voor de BESTE mogelijkheid.....

Even je commentaar behandelen.... :idea:
op het moment dat jouw opmerkingen in telegramstijl
Jawel, maar gelukkig niet altijd hè?
kun je je tijd beter besteden aan het pareren van kritiek op concepten waar je wel wat van af weet.
Och, ja. Was ik bijna vergeten.... :oops:
Mela gaat de wereld veroveren....?
Hela, Mela.....!!! En Agel dan? En Herbalife? Energetix? Euphony? 1001euro? ASB club? Dokterclub? De witwassertjes? PLP? LPF? KNB?

Kom, laat ons nog eens genieten en vertel hoe jij van Schalulleke e.d. mensen mlm-ers maakt!..... 8)
Of loopt je business zó slecht dat je tijd zat hebt?
Hé, man..... Hoor je mij klagen???? :shock:

So be it.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door joopataa »

Hoewel ik nog steeds geen voorstander ben van het mlm-concept, Denk ik dat Ray-Dorca met zijn powerpoint-presentatie in ieder geval niet de weg van de grote blufverhalen is ingeslagen. Nergens werd verwezen naar grote rijkdom en eigenlijk was het een sobere presentatie uitgevoerd door een persoon die zelf overtuigd is van de produkten en deze via het mlm-systeem aan de man/vrouw probeert te brengen.Ik heb de presentatie even helemaal bekeken en de dingen die juist zo opvallend bij de meeste mlm-ers aanwezig zijn ontbreken bij hem. Denk dat Ray in het normale zakenleven ook prima uit de voeten kan omdat grootspraak niet zijn stijl is. Samenvattend is de mlm-methode die toch ook hier van toepassing is nog steeds mijn ding niet, maar als mens wens ik hem succes.

Joopataa

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Econometrist »

Goed. Als jij dat wilt. Melaleuca is heel open in haar informatievoorziening. Er wordt per niveau in de algemene bedrijfspresentatie precies vermeld wat de gemiddelde verdiensten per niveau zijn. Niets misleiding dus.
Misschien dat ik meegekeken zou hebben als ik de gelegenheid had gehad, maar het noemen van getallen tijdens bedrijfspresentaties zie ik niet als de openheid waardoor misleiding 'dus' uitgesloten is.
Bedrijfsresultaten zijn maar op één betrouwbare locatie aanwezig en dat is in het financieel jaarverslag van de onderneming zoals die is gedeponeerd bij de Kamer Van Koophandel met een handtekening van de registeraccountant eronder.
Kan je ons ook van die gegevens voorzien? Of hoe controleer jijzelf anders dat de cijfers die jij hoort, en op jouw beurt ook weer verder vertelt, op waarheid berusten? Of beschik je over een gewaarmerkte kopie ervan die je gisteren op de presentatie kon laten zien?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

@ Ray,

Zie je dat het helpt????

Nog ff en dan schrijf je hem in als één van de twee lijnen die je flink geld, Smarties, opleveren. :wink:
Econometrist komt er ook zo aan..... 8)

Succes,

So be it
(Maar schrijf ze wel "boven je" in, ze zijn nogal belust op geld!!!!
Je hoort ze nergens anders over! OEH! OEH! OEH!)

teambuilder
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2006 19:33

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door teambuilder »

Goedenavond Ray

Ik ben benieuwd waarom jij bent gestopt met Kleeneze.
Ik neem aan dat jij de opzet van Melaleuca beter vind.

Maar kan jij mij vertellen wat er volgens jouw niet goed geregld is bij Kleeneze.

Ik ben een tevreden Kleeneze distributeur die benieuwd is naar de ervaringen van andere ex(distributeurs)

Groeten

Wouter

Ray-Dorco
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 feb 2006 19:34

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Ray-Dorco »

Hallo Wouter,

excuses voor het late antwoord maar ik heb het erg druk gehad.

Ik zal je vertellen wat er schort aan Kleeneze.

1. de prijs/kwaliteit verhouding van de producten is veel te laag. De producten worden vrijwel allemaal voor een prikkie in Azië ingekocht en er wordt de hoofdprijs voor gevraagd.

2. veel te weinig verbruiksartikelen in het assortiment. Ik zag in de laatste catalogus op de laatste pagina ironisch genoeg een 5tal verbruiksproducten gebaseerd op de tea-tree olie.

3. het retailen is te tijdrovend. Je zou deze kostbare tijd moeten kunnen besteden aan het uitbreiden en coachen van je organisatie. Je kunt uiteindelijk wel een vaste klanten bestand opbouwen, maar dat kost meer dan de voorgehouden 6 maanden en je haalt er te weinig omzet uit. Ook zit je met het retour sturen van goederen en het afleveren en geld innen wat niet altijd de eerste keer lukt. Je bent gauw 15 uur per week of meer kwijt voor het retail deel.

4. het systeem blijkt lastig te dupliceren. Er komt veel bij kijken qua begeleidende brief, de dagophaalslips, de record sheet, de bestelprocedure, de retourprocedure etc. Om het goed te dupliceren ben je dus sterk afhankelijk van de presentatievaardigheden van de downline. Ik heb in mijn 1,5 jaar tijd slechts 2 stellen distributeurs gehad die zelfstandig een presentatie/training konden houden.

5. de catalogi moeten worden aangeschaft. Dit is uiteraard aftrekbaar maar die €40,- voor 50 stuks moet je wel eerst zien terug te verdienen. Als dat te lang duurt haakt een nieuwe distributeur snel af.

6. het management is waardeloos. Ik heb regelmatig aan de bel getrokken bij Kim Rawson over de gang van zaken in nederland echter zonder resultaat. De training and compliance manager, Rob Ellis, is helemaal een drama. Deze man is continu in de weer om het netwerk tegen te werken.

Het beste kun je de bulk sales overzichten goed analyseren, dan zie je heel goed wat er door nederlanders na 2 jaar Kleeneze is nederland wordt gerealiseerd. Dat zegt genoeg.

Groet,
Ray

teambuilder
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2006 19:33

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door teambuilder »

Bedankt voor de uitgebreidde uitleg.

Ik ben zelf van mening dat je op de goede weg was maar dat je binnen je huidige organisatie hetzelfde of meer gaat bereiken.

Ik ga zelf door met Kleeneze omdat ik wel merk dat de mensen de produkten willen hebben

Groetjes

Wouter

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik ga zelf door met Kleeneze omdat ik wel merk dat de mensen de produkten willen hebben
Ik zit ook te wachten op de neushaarknippers van 12 euro.
Wanneer kom je bij mij een catalogus in de bus gooien?
Mag ik hem na gebruik bij het oud papier gooien of wil je hem terughebben im de inkoopprijs?

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

@gubbetje,

Dit is echt geen aanval, maar laat al je posts op dit forum eens lezen door een goede vriend of familielid.
Het ''kom niet aan herbalife'' gehalte in jouw teksten is zo groot dat het echt zorgelijk is.
Jouw manier van reageren toont aan hoe erg jij en veel andere mensen compleet geindoctrineerd zijn door de diverse mlm organisaties.
Ik hoop echt voor je dat er mensen in je naaste omgeving zijn die kunnen/willen ingrijpen en als ze dat doen. je ook naar ze luistert.
Heel veel sterkte (oprecht)

sanicuur
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2006 10:21

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door sanicuur »

ik ben ook lid geworden van de club en ik ben tevreden over de produkten maar zie om me heen alleen maar nuchter types die de produkten willen kopen maar ermee verdienen ho maar. Ik snap de catch achter melaleuca nog steeds niet. waarom het geld verdienen vooraan en niet de super kwaliteit van de produkten?

hendrikos
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2006 12:30

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door hendrikos »

Ik heb het hele forum bijna gelezen en heb me verbaasd over de manier waarop dorco groep zich presenteert. Volgens mij ziet Dorco maar 1 ding meer in zijn leven en dat is Malleleuca........

Ik heb zelf 2 jaar in MLM gezeten en ben zo ontzettend blij dat ik hier uit ben, ongelofelijk blij zelfs!!!!!!

Hier mijn verhaal:

Ik ben ontzettend fanatiek geweest(dat doet iedereen in MLM land) en had geen tijd voor vrienden, familie etc. want er was 1 ding wat je moest doen....... Je gaat ermee naar bed en staat er mee op. Ik ken mensen die in een "isolement" zitten, hun MLM business gaat boven hun kinderen etc. Want dat is hun werk.

Het gaat nooit over de procukten maar wel dat je zoveel mogelijk distributeurs krijgt.......... Rijk worden is weggelegd voor degene die boven je staan (maar het is geen pyramide hoor!!.....) Kijk om je heen en je ziet bijna niemand die hier rijk van wordt....... 98% gaat het ook niet doen wordt openlijk verteld.

Als het een gezonde business is, waarom valt 98% af. Dat komt door de mensen zelf......

Het hele sprookje van MLM is niet dat de schakels zijn weggevallen en men rechtstreeks levert van fabriek naar consument....


NEE!! Het is gewoon dat op de produkten een marge wordt gezet voor de distributeurs. Want het produkt moet toch hier naar Nederland komen en toch door de douane heen toch?

Het is een grote fabel! Kijk om je heen en er zijn in de reguliere winkels genoeg goede produkten.... voor de helft van wat MLM organisaties vragen.

By the way, wie heeft er zin om zjin familie te benaderen om produkten te kopen bij hen.........? Je kunt beter een bak koffie drinken met ze!!!!

En er is meer in dit leven dan business......

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door So be it »

@ hendrik Os,

Omdat je het niet alleen hebt over "dorca", maar ook over mlm in het algemeen, hier mijn reactie.
Ik heb zelf 2 jaar in MLM gezeten en ben zo ontzettend blij dat ik hier uit ben, ongelofelijk blij zelfs!!!!!!
Je moet er niet in zitten..., maar mee werken!

Hier mijn verhaal:
Ik ben ontzettend fanatiek geweest(dat doet iedereen in MLM land) en had geen tijd voor vrienden, familie etc. want er was 1 ding wat je moest doen....... Je gaat ermee naar bed en staat er mee op. Ik ken mensen die in een "isolement" zitten, hun MLM business gaat boven hun kinderen etc. Want dat is hun werk.
Heb je het nu over de "dorca"groep?
Het gaat nooit over de procukten maar wel dat je zoveel mogelijk distributeurs krijgt.......... Rijk worden is weggelegd voor degene die boven je staan (maar het is geen pyramide hoor!!.....) Kijk om je heen en je ziet bijna niemand die hier rijk van wordt....... 98% gaat het ook niet doen wordt openlijk verteld.
Als het een gezonde business is, waarom valt 98% af. Dat komt door de mensen zelf......
Hmmmm...., 98% gaat het niet doen.... en 98% valt af?
En dan blijf jij er 2 volle jaren bij betrokken.........? :shock:
Heb nog een leuke aanbieding voor je.... 2 Halen..., drie betalen!
Lijkt het je wat?
FF serieus.....:
De persoon boven je hoort altijd minder dan jij aan jouw omzet te verdienen........! Klaar.
Het hele sprookje van MLM is niet dat de schakels zijn weggevallen en men rechtstreeks levert van fabriek naar consument....
men rechtstreeks levert van fabriek naar consument?
Meestal niet.
En mlm is dan wel een heel taai sprookje, toch?
Het is gewoon dat op de produkten een marge wordt gezet voor de distributeurs.

Soms wel, ja. Niet aan beginnen dus.
Want het produkt moet toch hier naar Nederland komen en toch door de douane heen toch?
Wat heeft DAT er mee te maken?
Het is een grote fabel! Kijk om je heen en er zijn in de reguliere winkels genoeg goede produkten.... voor de helft van wat MLM organisaties vragen.

Zó.....! De producten van alle (honderd) mlmbedrijven getest?
By the way, wie heeft er zin om zjin familie te benaderen om produkten te kopen bij hen.........? Je kunt beter een bak koffie drinken met ze!!!!
Allebei is NOG leuker! :wink:
En er is meer in dit leven dan business......
Hééé...., dat klopt! :lol:

So Be It

hendrikos
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2006 12:30

Re: Dorco groep/ Vergers adviseurs

Ongelezen bericht door hendrikos »

Het klop helemaal dat degene boven jou minder dan jou behoort te verdienen. Maar daarboven moet ook weer iemand verdienen en daarboven ook..... Dus de helft van de verkoop gaat regelrecht naar de distributeurs. Daarom zijn de produkten Altijd duurder dan de reguliere winkels.

Ik heb inmiddels zo ontzettend veel mensen gesproken die MLM gedaan hebben en allemaal met een illusie armer ermee gestopt zijn, want het heeft alleen maar geld gekost en niets opgeleverd!

So be it.

Gesloten