LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanrijding met fietser. Unigarant wil geld zien.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
SJZ

Re: Aanrijding met fietser. Unigarant wil geld zien.

Ongelezen bericht door SJZ »

Subrogatie lijkt me in dit geval toch niet van toepassing.

fergon

Ongelezen bericht door fergon »

De scooter was ten tijde van het ongeval gewoon WA verzekerd en mijn dochter was bevoegd om op de scooter te rijden. Ook was er geen sprake van roekeloos rijgedrag, alcohol, opgevoerde scooter o.i.d.[/quote]

mr Floppy

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Verzekeraars zijn over het algemeen de grootste oplichters die er zijn.
Vooral Unigarant met zijn tussenpersoon DMW waarmee ik zelf ook problemen heb met een bootverzekering. Schandalige maatschappijen!
De kans is groot dat hier nog wel een uitzending aan gewijdt gaat worden!

Ze klagen altijd steen en been over fraudeurs die de verzekering oplichten, en dat dat miljoenen op jaarbasis kost.
Ik zou wel eens willen weten voor hoeveel miljoenen de verzekeraars hun klanten oplichten! Ik denk dat dit bedrag misschien nog wel eens schrikbarender kan zijn. (jammergenoeg is deze info niet te verzamelen)(alleen door de verzekeraars zelf natuurlijk :wink: )
En dan vinden verzekeraars het vreemd dat er wel eens fraude gepleegd wordt door verzekerden. (ik denk dat veel mensen dit juist gaan doen, doordat ze zelf ooit zijn opgelicht door de verzekering!)

Maar om terug te komen op je vraag;

Je dochter was dus gewoon verzekerd, en hoeft dus ook niets zelf te betalen of bij te dragen!
Hiervoor neem je dus juist een verzekering!

Laat ze hun standpunt maar eens eerst helder en duidelijk uitleggen. (waarschijnlijk kunnen ze dit niet :wink: )

Inge1

Ongelezen bericht door Inge1 »

Fergon,

Als de scooter gewoon verzekerd was en er geen polisuitsluiting cvan toepassing is, dan kan de verzekeraar niet verhalen. Dus niet betalen. Eerst vragen waarom zij geen dekking willen verlenen. En leg dan de zaak hier (of op een ander verzekeringsprikbord) nog eens voor. Laat u ook niet storen door alle onzinnige informatie die u krijgt. Als dit prikbord iets aantoont, is het wel dat verzekeringen inderdaad lastig in elkaar zitten. Maar wel altijd uit te leggen.

Whoopster

Ongelezen bericht door Whoopster »

Stond de verzekering wel op naam van uw dochter? Of stond deze op uw naam en reed uw dochter op de bromfiets? Dan mag een maatschappij nl. een gedeelte van de schade op u verhalen. Omdat een verzekeringsmaatschappij niet zomaar iets op een verzekerde mag verhalen moet er iets aan de hand zijn, wellicht staat dit in de voorwaarden? Ben benieuwd wat het is.

Gesloten