dat klopt, dat is ook de kern van de onderzoeken zoals gepubliceerd op de genoemde links... Maar mijn (hoofd) bezwaar is vnl dat deze praktijk veel verder gaat dan het indicatiegebied dat blijkt uit de onderzoeken en de site van de fabrikant.Ozon zou als preventieve behandeling voor het uitsluiten van het beschreven risico op caries in groefjes ideaal zijn.
wie zegt dat ik tandarts ben?? heb ikzelf hier niet gezegd, is slechts een aanname van sommigen alhier waar ik alleen over ga vertellen dat ik universitair opgeleid ben, en wel werkzaam in de zorgsector. Zodat ik weet waar ik moet zoeken voor info over allerhande medische zaken en apparatuur.Mijn vraag aan Walter is. Doe jij dit ook bij je patienten?
allang! sterker nog er zijn diverse behandelmethoden die al jaren worden toegepast die hetzelfde effect hebben als de ozontherapie, tenminste waar dit de door de fabrikant gepropageerde indicaties betreft. En deze worden wel vergoed vanuit de zorgverzekeraars .Zijn tandartsen van dit soort preventief boren en vullen afgestapt?
maar ik ga weer verder want ik heb nog veel leeswerk te doen, en ga toch nog eens zoeken op pubmed. Pubmed is DE site waar alle GOEDe wetenschappelijke onderzoeken gepubliceerd worden. Dus onderzoek wat niet d etoets der kritiek kan doorstaan zal men daar niet vinden. bv gefinancierd door een belanghebbende, geen controlegroep, beperkte onderzoeksduur waardoor geen goede termijnconclusiesmogelijk etc.
de reden dat ik aangaf dit een grappige opmerking te vinden is omdat dit een beetje aangeeft hoe het denkraam bij propageren en tpepassen van deze techniek in elkaar zit.trouwens grappige uitspraak:
Quote:
Tandbederf wordt veroorzaakt door bacterien. NIET door gaatjes
gaatjes =tandbederf!
het is namelijk eigenlijk een onzinnige opmerking.zoals gezegd: een gaatje is veroorzaakt door tandbederf, door bacterien. als iemand dat al niet begrijpt...