LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ozontandzorg
Re: ozontandzorg
Ben medio juli 2006 met ozontandzorg begonnen. Was in het bezit van 4 bruine tanden en losse tanden. Nu begin november 2006 na 3 behandelingen is de vieze kleur gedeeltelijk verdwenen en gevoelsmatig zijn de tanden vaster gaan zitten. De behandelingen waren wel pijnloos maar niet gevoelloos. Liever dit dan altijd problemen met een kunstgebit. Zonder ozonbehandeling had ik wwarschijnlijk binnen 2 jaren onder een kunstgebit gekregen. De tandarts wilde op dit moment niet trekken. Ik was voornemens de tanden wel te laten trekken omdat ze toch los zaten en er dikwijls problemen waren. M.i. zitten de tanden nu weer steveger vast en ik zal daarom doorgaan met de ozon behandelings controle.
-
@ ronald, beste ronald , e.e.a. heeft heel simpel met fatsoensnormen te maken.
Verder zit ik ozon niet zwart te maken, ik presenteer heel simpel de feiten zoals die op tafel liggen, en waar door de topicstarter om gevraagd is. (vraag om informatie weet je nog wel!)
Verder verwijs ik naar de inhoud van onze mails.
To maandag zal ik verder niet reageren, heeft niets met een hazenpad te maken, meer met het feit dat alles hier inmiddels wel gezegd is, en ik heb nu weekend.
vriendelijke groet, Walter
Verder zit ik ozon niet zwart te maken, ik presenteer heel simpel de feiten zoals die op tafel liggen, en waar door de topicstarter om gevraagd is. (vraag om informatie weet je nog wel!)
Verder verwijs ik naar de inhoud van onze mails.
To maandag zal ik verder niet reageren, heeft niets met een hazenpad te maken, meer met het feit dat alles hier inmiddels wel gezegd is, en ik heb nu weekend.
vriendelijke groet, Walter
-
@ Walter; Er is geen bewijs dat de tandartsboor tot betere resultaten leidt dan ozon. Omdat ozon nieuw is wil niet zeggen dat het slecht is.
Er is geen bewijs dat het verkeerd is, en geen bewijs dat het niet werkt.
Het werkt namelijk wel, heel goed zelfs, maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Daar was om gevraagd.
Jij hebt er zelf geen ervaring mee, en kunt er dus niet over oordelen.
Je wil ozon de grond in boren omdat je tandarts bent. Als expert had je beter moeten weten. Waarom schaf je zelf niet een ozon apparaat aan? Om te testen. Kom je nu op voor het patienten belang, of ben je aan het sparen voor een groter zeiljacht..
Vind je het nog steeds nuttig om stukken kies weg te boren, nu je hebt gehoord dat het anders kan?
Hoe lang ga je nog door met onnodig gebitten vernielen alleen door je eigen drammerigheid?
Kijk om je heen en aanschouw al die gebitten, het moet ècht anders.
Pijn en ellende (boren, trekken, zenuwbehandelingen) die leiden tot niets, letterlijk en figuurlijk, want men houdt geen tand meer over,
het ziet er niet uit.
Kijk naar de bezittingen van welke tandarts dan ook, huis (1e en 2e), auto, boot.... Is dat eerlijk? Verdiend waarmee? Kom je daar voor op?
Gek dat de tandarts vaak "bekkenbeul" wordt genoemd?
We zien wat het gaat worden, maar ik heb al een sterk vermoeden..
Er is geen bewijs dat het verkeerd is, en geen bewijs dat het niet werkt.
Het werkt namelijk wel, heel goed zelfs, maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Daar was om gevraagd.
Jij hebt er zelf geen ervaring mee, en kunt er dus niet over oordelen.
Je wil ozon de grond in boren omdat je tandarts bent. Als expert had je beter moeten weten. Waarom schaf je zelf niet een ozon apparaat aan? Om te testen. Kom je nu op voor het patienten belang, of ben je aan het sparen voor een groter zeiljacht..
Vind je het nog steeds nuttig om stukken kies weg te boren, nu je hebt gehoord dat het anders kan?
Hoe lang ga je nog door met onnodig gebitten vernielen alleen door je eigen drammerigheid?
Kijk om je heen en aanschouw al die gebitten, het moet ècht anders.
Pijn en ellende (boren, trekken, zenuwbehandelingen) die leiden tot niets, letterlijk en figuurlijk, want men houdt geen tand meer over,
het ziet er niet uit.
Kijk naar de bezittingen van welke tandarts dan ook, huis (1e en 2e), auto, boot.... Is dat eerlijk? Verdiend waarmee? Kom je daar voor op?
Gek dat de tandarts vaak "bekkenbeul" wordt genoemd?
We zien wat het gaat worden, maar ik heb al een sterk vermoeden..
Op de rest van je post zal ik niet reageren, al moet me van het hart dat dit geen fatsoenlijke manier van discussieren is: mensen van alles in hun schoenen schuiven en persoonlijke aanvallen invoegen. Dit is een drogreden van jewelste die je betoog geen goed doen. Op twee punten uit je verhaal wil ik even reageren:
Naar mijn mening wordt ozontherapie zeker de grond niet ingeboord, maar wordt alleen aangegeven dat voor maar een beperkte toepassing de werking bewezen is. Dit wordt zelfs door de fabrikant van het gedoe aangegeven. Het presenteren van ozontherapie als soort wondermiddel ook buiten dit toepassingsgebied is wat de grond in wordt geboord.
In de medische wereld is het normaal om onderzoek te doen naar de werking van behandelingen. Niet meer dan logisch, omdat er erg veel geld in omgaat en het gaat om de gezondheid van de patient. Een nieuwe behandeling zal pas breed geaccepteerd worden wanneer er bewezen is dat deze behandeling beter is dan de huidige. Het is dus niet aan de boor om te bewijzen dat hij beter is, maar aan ozontherapie. Wanneer dit zo goed werkt als hier wordt beweerd, dan moet dat niet zo'n probleem zijn toch?Er is geen bewijs dat de tandartsboor tot betere resultaten leidt dan ozon. Omdat ozon nieuw is wil niet zeggen dat het slecht is.
Een dokter heeft lang niet overal ervaring mee, maar moet toch oordelen over welke behandeling hij toe gaat passen. Daar zijn dus onderzoeken voor: om aan te tonen dat iets werkt. Zodat niet elke arts zijn eigen onderzoekje moet doen om ervaring op te doen zodat hij volgens jou zijn oordeel uit kan spreken. Gelukkig is persoonlijk ervaring niet nodig wanneer er veel onderzoek gedaan is.Jij hebt er zelf geen ervaring mee, en kunt er dus niet over oordelen.
Je wil ozon de grond in boren omdat je tandarts bent.
Naar mijn mening wordt ozontherapie zeker de grond niet ingeboord, maar wordt alleen aangegeven dat voor maar een beperkte toepassing de werking bewezen is. Dit wordt zelfs door de fabrikant van het gedoe aangegeven. Het presenteren van ozontherapie als soort wondermiddel ook buiten dit toepassingsgebied is wat de grond in wordt geboord.
-
http://www.bambodino.nl/kinderen/index_kinderen.htm
hier treft u informatie aan hoe ozonbehandeling toegepast wordt in deze praktijk, en hoe deze techniek met wat er nu van bekend is een plaats zou kunnen/mogen verdienen binnen de mogelijkheden van tandzorg (niet alleen in nl natuurlijk).
i.t.t. wat door de heer Brandsma beweerd wordt ben ik geen tegenstander van de techniek zelf (is ook in eerdere reacties van mij terug te vinden)! echter m.i. is er nog te weinig gedegen onderzoek om het ongecontroleerd toe te passen. Daarnaast houd deze praktijk zich goed aan de grenzen van de toepasbaarheid van de techniek en het apparaat zoals door de fabrikant Kavo aangegeven.
Nogmaals (ik kan het niet vaak genoeg herhalen!) Ik ben geen tegenstander hiervan, en zeker geen tegenstander van innovatie! De hele tandheelkunde drijft op innovatie tenslotte. Vergelijk de behandelmethodes , technieken en materialen maar eens met zeg maar 30 jaar geleden. Implantaten, witte vullingen , diverse esthetische mogelijkheden, inzet van laser, CAd Cam techniek etc.
Ik hoop terdege dat die er overigens wel komen! en dat ook de grenzen van de mogelijkheden eindelijk eens duidelijk getrokken worden, in het belang van de consument/patient.
hier treft u informatie aan hoe ozonbehandeling toegepast wordt in deze praktijk, en hoe deze techniek met wat er nu van bekend is een plaats zou kunnen/mogen verdienen binnen de mogelijkheden van tandzorg (niet alleen in nl natuurlijk).
i.t.t. wat door de heer Brandsma beweerd wordt ben ik geen tegenstander van de techniek zelf (is ook in eerdere reacties van mij terug te vinden)! echter m.i. is er nog te weinig gedegen onderzoek om het ongecontroleerd toe te passen. Daarnaast houd deze praktijk zich goed aan de grenzen van de toepasbaarheid van de techniek en het apparaat zoals door de fabrikant Kavo aangegeven.
Je niet houden aan grenzen van een techniek en apparaat en buiten de grenzen treden zoals die zijn aangegeven door onderzoek is dat ook!Met een w.o. opleiding je verzetten tegen innovatie wat een uitkomst is voor de consument is een ernstige overtreding tegen wetenschappelijke principes
Nogmaals (ik kan het niet vaak genoeg herhalen!) Ik ben geen tegenstander hiervan, en zeker geen tegenstander van innovatie! De hele tandheelkunde drijft op innovatie tenslotte. Vergelijk de behandelmethodes , technieken en materialen maar eens met zeg maar 30 jaar geleden. Implantaten, witte vullingen , diverse esthetische mogelijkheden, inzet van laser, CAd Cam techniek etc.
Deze stelling is geenszins uit onderzoek aangetoond. Er zijn idd geen onderzoeken die dit bestrijden, belangrijker echter wetenschappelijk gezien is dat er geen onderzoeken zijn die dit bevestigen, want daar gaat het namelijk om!OzonTZ leidt tot duurzaam behoud van het gebit. Er is zijn geen geloofwaardige onderzoeksresultaten die dit kunnen bestrijden en die komen er ook niet
Ik hoop terdege dat die er overigens wel komen! en dat ook de grenzen van de mogelijkheden eindelijk eens duidelijk getrokken worden, in het belang van de consument/patient.
Tot nu toe zeer blij met resultaat van enkele ozonbehandelingen: veel minder gevoelig gebit, gladder glazuur dat ook veel minder doorzichtig aan het worden is. Enkele pijnlijke plekken zijn pijnvrij geworden. Flossen is weer een makkie en soms niet eens -blijkt tijdens deze bezigheid- meer zo nodig. Het gebit krijgt eindelijk de kans te herstellen
in plaats van door boor- en vulactiviteiten weer nieuwe caries te gaan ontwikkelen!
Yes! Voer deze behandeling standaard in: dat zal op termijn veel kosten besparen. Een gezond gebit is immers de eerste fase in voedselvertering? De tandarts kan zijn expertise meer gaan inzetten voor calamiteiten en verbetering van de positie van tanden en kiezen: het werkt -lijkt mij- aan allen kanten positief. (Dan heb ik het nog niet eens gehad over uiterlijk: mijn tanden en een paar kiezen zijn veel witter geworden)
in plaats van door boor- en vulactiviteiten weer nieuwe caries te gaan ontwikkelen!
Yes! Voer deze behandeling standaard in: dat zal op termijn veel kosten besparen. Een gezond gebit is immers de eerste fase in voedselvertering? De tandarts kan zijn expertise meer gaan inzetten voor calamiteiten en verbetering van de positie van tanden en kiezen: het werkt -lijkt mij- aan allen kanten positief. (Dan heb ik het nog niet eens gehad over uiterlijk: mijn tanden en een paar kiezen zijn veel witter geworden)
-
mits is aangetoond dat het daadwerkelijk doet wat de leverancier en anderen beweren (wat nog steeds niet is aangetoond uit onderzoek overigens!) is het een mooie preventiemethode , als aanvulling op de andere reeds bestaande preventiemethodes (ook de nu al gebruikte preventiemethodes besparen jaarlijks veel geld, en sparen gebitten! En dan zal er ongetwijfeld een advies voor een eigen tarief of uitbreiding van de omschrijving van een bestaand tarief volgen!Yes! Voer deze behandeling standaard in: dat zal op termijn veel kosten besparen.
Voor wie het nog niet wist, en ook voor diegene die het niet willen weten: de tandarts tegenwoordig wordt opgeleid met een grote nadruk op preventieve activiteiten.
De boor is slechts laatste redmiddel. En helaas dus nog steeds op grote schaal nodig voor: het vervangen van oude lelijke slechte vullingen, idem kronen, bruggen etc... En ook laser wordt steeds ruimer ingezet, met als extra voordeel dat met laser daadwerkelijk de oorzaak ook aangepakt kan worden (bij bv parodontale afwijkingen, zeg maar de forse tandvleesproblemen) en niet alleen de symptomen onderdrukt (zoals ozon)
Die aangekondigde revolutie zal helaas nog even moeten wachten, en is ook meer uit de hoek van bv inzetten van laser te verwachten, dan van ozon....
En zelfs als, zullen tandartsen daardoor echt niet werkloos worden, het betekent slechts een verandering van de activiteiten, zoals die door de decennia heen altijd al plaatsvind. Een opschuiving van gebitten maken (de tijd dat dames van 18 bij het trouwen als "cadeau" een gebitsprothese kregen aangemeten is gelukkig voorbij, maar wel verantwoordelijk voor een groot percentage prothesen...) naar meer preventie en veel minder boren is al lang gaande. Men ziet het soort werk wat een tandarts over de dag heen doet langzaam aan verschuiven. Trekken komt in een algemene praktijk al bijna niet meer voor, het aantal mensen zonder gaatjes/vullingen neemt toe, evenals de leeftijd dat men nog zonder vullingen rondloopt.
Alleen is er wel een zeer grote groep ouderen die graag met eigen tanden en kiezen door willen, en dat lukt ook! Maar verandert wel het soort werk voor de tandarts. Opvullen van gaten waar geen kies zit lukt niet met ozon...
Walter,
Je hebt nog steeds de energie om te reageren
Laat dit soort reacties toch lekker zitten joh ( AteB ) en vooral zo uitgebreid reageren is zonde van je tijd.
Ook deze is wederom iemand die zich speciaal registreert om ozon te promoten ( net als overigens ALLE anderen ).
Dit zijn geen onafhankelijke ervaringen, maar een promotiecampagne uit 1 hoek.
angel1978
Je hebt nog steeds de energie om te reageren
Laat dit soort reacties toch lekker zitten joh ( AteB ) en vooral zo uitgebreid reageren is zonde van je tijd.
Ook deze is wederom iemand die zich speciaal registreert om ozon te promoten ( net als overigens ALLE anderen ).
Dit zijn geen onafhankelijke ervaringen, maar een promotiecampagne uit 1 hoek.
angel1978
-
ja natuurlijk heb ik dat! Met mijn energie is niets mis hoor! we gaan vrolijk door. In alle eerlijkheid en oprechtheid!Je hebt nog steeds de energie om te reageren
Ik schijn mijn voornaam te moeten wijzigen naar Wijsneus..! Weet jij hoe daar de procedure voor is?
en natuurlijk weet ik dat dit soort reacties deel uitmaakt van een PR campagne.
En je hebt enerzijds gelijk, laat maar... anderzijds vind ik het heel erg hoe mensen verkeerd voorgelicht kunnen worden, en erg dat er wettelijk gezien nog ruimte is ook voor dit soort activiteiten.
Maar ja daar komt zeer waarschijnlijk ook een einde aan. En anders is er natuurlijk altijd de mogelijkheid van een civiele procedure.
-
Walter,
Iemand die precies is en oprecht, blijft niet hangen in de zomertijd... Zou Walter zich vaker vergissen?
En nu zelfs dreigen met een civiele procedure.
Gaat dat niet buiten de regels van het forum om?
O ja, je zei "opvullen van gaten waar geen kies zit lukt niet met ozon.."
Een gat waar geen kies zit.. Hoe zou dàt nou komen?
Iemand die precies is en oprecht, blijft niet hangen in de zomertijd... Zou Walter zich vaker vergissen?
En nu zelfs dreigen met een civiele procedure.
Gaat dat niet buiten de regels van het forum om?
O ja, je zei "opvullen van gaten waar geen kies zit lukt niet met ozon.."
Een gat waar geen kies zit.. Hoe zou dàt nou komen?
-
wie blijft er nu hangen in de zomertijd?? volgens mijn horloge en computer is het nu echt nog geen 18.00u....?? ik denk dat Tros Radar zelf blijft hangen in de zomertijd, even de tijd van de laatste postings te zien. Want die afwijking zit niet alleen in die van mij. (scherp opgemerkt overigens dat de tijd niet klopt!)
en waar dreig ik met een civiele procedure?? gewoon goed lezen, dan snap je hem wel...!
En anders moet je er even op terug komen, dan leg ik het nog even uit.
en waar dreig ik met een civiele procedure?? gewoon goed lezen, dan snap je hem wel...!
En anders moet je er even op terug komen, dan leg ik het nog even uit.
-
u moet toch echt eens leren lezen, en met name mijn stukken GOED lezen , want hier staat nu WEER een heleboel onzin over mij en over de reguliere tandheelkunde, wat ik al herhaaldelijk heb tegengesproken...
uw redenaties raken kant noch wal want worden nergens door gestaafd, anders dan door uw eigen mening
Overigens ben ik erg benieuwd wat ik dan aan onwaar, onlogisch onwettigs naar voren breng?? ik citeer feiten en onderzoeksresultaten waar niemand omheen kan. Ik ben niet degene die een techniek gebruikt in een toepassingsgebied waar ook de fabrikant van het ding niet achter staat, sterker nog waarvan duidelijk naar voren komt dat voor dit gebruik duidelijk een contra-indicatie bestaat.onware, onlogische en onwettige dingen verzonnen
uw redenaties raken kant noch wal want worden nergens door gestaafd, anders dan door uw eigen mening
-
waar slaat dit nu allemaal weer op??? geen antwoord geven op mijn vraag, en met nergens op slaande teksten komen.Natuurlijk kan W. de rechter vragen om hem de les te lezen. Dit wordt dan wel een duur college. Wil W. de kosten op zich nemen als die zo overtuigd is van zijn gelijk?
De wettige argumentaties van W. zijn nietig. Het heeft geen zin om er verder inhoudelijk op in te gaan. De wet BIG is duidelijk. W. heeft moeite met de wet. W. heeft last van de BIG.
(als dit gaat over mijn opmerking mbt civiele procedures: het steekt blijkbaar wel heel erg...!)
Ik heb geen last van de wet BIG, sterker nog ik doe er mijn voordeel mee...Bedenk zelf maar hoe.
En de wet BIG is niet op u van toepassing, de wet WGBO volgens mij wel.
Dus ik ga hier heel graag verder inhoudelijk op in, u liever niet dat is wel duidelijk... en waarom zou dat zijn?
eerlijke informatieverstrekking weet u nog?Als patiënt hebt u recht op informatie, in begrijpelijke taal, over uw ziekte, de behandeling, de gevolgen en risico's van die behandeling en over eventuele alternatieve behandelingen. De zorgverlener zal, als dat gewenst en noodzakelijk is, de informatie schriftelijk geven, zodat de patiënt die nog eens rustig kan nalezen. Als de zorgverlener denkt dat bepaalde informatie bij de patiënt slecht zal vallen, dan is dat geen reden om de patiënt deze informatie niet te geven. Alleen als naar het oordeel van de zorgverlener het geven van bepaalde informatie ernstig nadeel voor de patiënt zal opleveren, dan verstrekt hij die informatie niet. De zorgverlener is wel verplicht dit met een andere zorgverlener te overleggen.
Alleen met voldoende informatie kunt u goed meedenken en meebeslissen over de behandeling. De WGBO schrijft dit ook voor: u beslist samen met de hulpverlener wat er gaat gebeuren.
Ozon tandzorg.
Ik wil graag even reageren op de discussie die zich op dit moment ontspint op dit forum.
Een jaar geleden heb ik mijn gehele gebit laten behandelen door Ozon Tandzorg Brandsma te Sneek. dit omdat ik de behandelingen erg vervelend vond bij de parodontholoog, waar ik vier x per jaar heen ging en nieuwsgierig was naar de nieuwe vorm van tandzorg, behandelen met ozon.
In overleg met de tandarts-parodontholoog ben ik een jaar niet onder behandeling geweest bij hem.
In dat zelfde jaar is mijn gebit in z'n geheel behandeld door de deskundige op Ozon tandzorg gebied in Sneek.
Het resultaat is zeer goed. Op dit moment kan ik de ozonbehandelingen niet betalen en ben ik weer terug naar de parodontholoog, zoals was afgesproken.
De tandarts-parodontholoog heeft mijn gebit nagezien en vond het resultaat dusdanig dat ik vanaf nu maar 2x per jaar naar de parodontholoog hoef.
Het behandelen met ozon is totaal pijnloos en ..... je loopt niet meer een dag met het gevoel of je hele gebit er uit valt en ....... het resultaat liegt er niet om.
Ook ben ik nieuwsgierig naar de ervaringen van andere patienten.
In afwachting.
Ik wil graag even reageren op de discussie die zich op dit moment ontspint op dit forum.
Een jaar geleden heb ik mijn gehele gebit laten behandelen door Ozon Tandzorg Brandsma te Sneek. dit omdat ik de behandelingen erg vervelend vond bij de parodontholoog, waar ik vier x per jaar heen ging en nieuwsgierig was naar de nieuwe vorm van tandzorg, behandelen met ozon.
In overleg met de tandarts-parodontholoog ben ik een jaar niet onder behandeling geweest bij hem.
In dat zelfde jaar is mijn gebit in z'n geheel behandeld door de deskundige op Ozon tandzorg gebied in Sneek.
Het resultaat is zeer goed. Op dit moment kan ik de ozonbehandelingen niet betalen en ben ik weer terug naar de parodontholoog, zoals was afgesproken.
De tandarts-parodontholoog heeft mijn gebit nagezien en vond het resultaat dusdanig dat ik vanaf nu maar 2x per jaar naar de parodontholoog hoef.
Het behandelen met ozon is totaal pijnloos en ..... je loopt niet meer een dag met het gevoel of je hele gebit er uit valt en ....... het resultaat liegt er niet om.
Ook ben ik nieuwsgierig naar de ervaringen van andere patienten.
In afwachting.
-
Misschien is het een idee om uw parodontoloog te verzoeken even nadere info over zijn bevindingen te geven, en de relatie van de ozonbehandeling op het succes. Oftewel is het succes daadwerkelijk gerelateerd aan de ozonbehandeling in zijn visie, of is dit een min of meer normaal herstel (wat heel goed kan, dat nazorgintervallen langer worden is normaal bij een succesvolle behandeling en goede inzet van de persoon zelf uiteraard) .
Dan komen we namelijk ergens!
maar inmiddels zijn er enkele vragen van mij nog niet beantwoord!
En daar krijg ik gezien de implicaties wel heel erg graag een goed antwoord op, dus niet teksten zoals meestal gebeurt maar een echt regelrecht antwoord!
Dan komen we namelijk ergens!
maar inmiddels zijn er enkele vragen van mij nog niet beantwoord!
En daar krijg ik gezien de implicaties wel heel erg graag een goed antwoord op, dus niet teksten zoals meestal gebeurt maar een echt regelrecht antwoord!
Ik heb dit hele topic in een adem uitgelezen! Ik ben zelf ale 20 jaar werkzaam in de tandheelkunde. Het verbaasd mij zeer dat schijnbaar iedereen denkt dat een tandarts alleen gaatjes vult. Als tandarts onderzoek je de hele mond, je kijkt ook of er geen veranderingen zijn aan de zachte weefsels in de mond zo als tong en wangen en lippen. Orale kanker overleef je vrijwel alleen als een tandarts in een zeer vroeg stadium een verandering van het weefsel ziet. een tumor aan je tong verdwijnt echt niet met ozon hoor! Je moet een gedegen universitaire opleiding hebben om alle afwijkingen van slijmvlies enz. te herkennen. Ook veel andere ziektes en aandoeningen geven verschijnsel in de mond, dan denk ik bijv. aan acute leukemie en HIV. Mensen die bijv. een kunst heup of hartkelp hebben moeten onder anti-biotica scherm behandeld worden. Iemand kan tijdens de behandeling onwel worden, je moet dan wel in staat zijn om iemand in geval van nood te reanimeren. Parodontitis verdwijnt niet door een ozon behandeling het tandsteen wat zich soms tot meer dan 10mm onder het tandvlees bevindt moet eerst verwijderd worden en overtollig tandvlees soms door middel van een gingivectomie verwijderd worden. Ik vind het een zeer slechte ontwikkeling dat elke randdiebiel die een leuk apparaatje koopt tegenwoordig zich een tanverzorger mag noemen en zo niets vermoedende mensen zijn "praktijk" inlokt. Een ozon behandeling kan een aanvulling zijn op de reguliere tandheelkunde maar een controle door een bevoegde tandarts blijft wat mij betreft een must.
Ondertussen heb ik het verhaal op de site van ozon gelezen. Het doet me een beetje denken aan de Q-tien produkten die een tijd lang in omloop waren. Je slikt een tabletje en je los zittende tanden gaan weer vastzitten.
Parodontitis genezen met ozon! Wat een enorme onzin! Lost het keiharde tandsteen wat zich op het worteloppervlak onder het tandvlees bevindt gewoon op door de ozon ofzo. Verder lees ik op de site dat 50% van de mensen een kunstgebit krijgen. Misschien wel maar niet door "tandbederf", als mensen hun gebit verliezen is dit in de meeste gevallen ten gevolge van parodontitis. Als mensen op tijd naar te tandarts gaan zullen zij geen of nauwelijks tanden en keizen verliezen ten gevolge van caries.
Als laatste wil ik mensen waarschuwen dat het ontbreken van pijn geen graadmeter is voor de gezondheid van hun gebit. Ik heb dagelijks mensen in de stoel die geen pijn (meer ) hebben. Tanden kunnen ten gevolge van parodontitis uitvallen zonder dat mensen een dag pijn hebben gehad.
Parodontitis genezen met ozon! Wat een enorme onzin! Lost het keiharde tandsteen wat zich op het worteloppervlak onder het tandvlees bevindt gewoon op door de ozon ofzo. Verder lees ik op de site dat 50% van de mensen een kunstgebit krijgen. Misschien wel maar niet door "tandbederf", als mensen hun gebit verliezen is dit in de meeste gevallen ten gevolge van parodontitis. Als mensen op tijd naar te tandarts gaan zullen zij geen of nauwelijks tanden en keizen verliezen ten gevolge van caries.
Als laatste wil ik mensen waarschuwen dat het ontbreken van pijn geen graadmeter is voor de gezondheid van hun gebit. Ik heb dagelijks mensen in de stoel die geen pijn (meer ) hebben. Tanden kunnen ten gevolge van parodontitis uitvallen zonder dat mensen een dag pijn hebben gehad.