LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange wil probleem niet oplossen: contract verbreken

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
martijnarends

Re: Orange wil probleem niet oplossen: contract verbreken

Ongelezen bericht door martijnarends »

Alleen ff reactie's op die spam verhalen
+/- 40 reclame mailtjes per dag

Spam is toch iets wat je zelf veroorzaakt hebt.
Mischien niet bewust maar het is toch zo
Je gaat naar ene website of Forum en laat je
email adres achter.. je vult enquete in en je
vult je email adres is (kleine letters weer = derde
mogen u advertentie's sturen bla bla)

En er zijn robots op internet die niks anders doen
dan zoeken naar email adressen zodoende
ben je vaak de klos met spam..

De meeste website of forums zetten bij registratie
het email adres om in een plaatje waardoor
er dus niet meer gekopieerd kan worden door zn
robot.

Groetjes
Martijn

Ik wens jullie allemaal wel success met het vinden
van een goeie oplossing, van internet wegvallen is
zeker niet leuk.

Tip: maak een 2de email adres aan voor alleen spam of prive gebruik
zorg dan ook dat deze nergens kenbaar wordt

jaywalker

Ongelezen bericht door jaywalker »

Ten eerste tering_orrange is het orange en geen orrange, maar je hoeft je hier niet te schamen voor je stotterhandicap....

Het gebeurt hier zo vaak als iemand eens een positieve ervaring heeft met een bedrijf en ingaat op zeer onnozelle opmerkingen wordt uitgemaakt voor medewerker van...

Ik werk niet bij orange, maar wel in de ict en ja ik lees wel algemene voorwaarden.

Ik heb veel familieleden met orange geholpen en tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. zelf heb ik een heel andere provider en krijg de laatste maanden OOK enorm veel spam binnen. Iemand die de media een beetje volgt weet dat spammen inmiddels de meest lucratieve vorm van criminaliteit is en daardoor zijn er meer spammers bij gekomen en ze zijn ook veel actiever geworden.

Niemand neemt je meer serieus als je nu nog de naam wanadoo gebruikt.....

Ben je een beetje in de tijd blijven hangen.
Is hetzelfde als Raider tegen een Twix zeggen, M&M's Treets noemen,
Smiths tegen Lays chips zeggen, T-Mobile nog steeds Ben noemen, Dutchtone i.p.v. Orange en Vodafone nog steeds Libertel noemen.......
Zijn deze producten na de naamsverandering anders gaan smaken? Nee.
Zijn de mobiele bellers na de naamsverandering met een ander netwerk gaan bellen? Nee.
Zo zijn dus ook de wanadoo ADSL gebruikers na de naamsverandering NIET met een ander ADSL netwerk gaan internetten......

Ook tering_orrange wordt duidelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken en vergeet dat bij een Lite abonnement KPN je ADSL signaal levert en je dus de KPN moet afzeiken als je verbinding wegvalt en natuurlijk ligt het nooit aan je splitter, je modem of je kabels, nee het ligt altijd aan de provider. Stap ook vooral lekker over naar Tiscali, daar zie je gelukkig nooit klachten over hier op het radar forum...........
En probeer ook vooral naar de rechter te stappen voor een paar honderd eurotjes, die heeft verder helemaal niets beters te doen en kan niet wachten op jouw zielige verhalen. Want als jij problemen hebt met je orange Lite abonnement, dan heeft natuurlijk iedereen problemen, alleen zien we die erg weinig op dit forum, maar dat zal wel toeval zijn........................

tering_orrange

Ongelezen bericht door tering_orrange »

dankuwel voor je wijze woorden!
het antwoord op me eerste vraag was dus: Ja.
en het spijt me dat ik ergens op een internet forum orange verkeerd geschreven heb en dat mensen niet snappen wat ik nou bedoel met dat vage orrange...

ik had het de hele tijd over orange adsl ja met orrange bedoel ik dus orange, op het einde van me reply bedoelde ik wanadoo omdat het dus eerst zo heete! snap je het? en daarNA pas heete het orange. ik heb even geen tijd om ook een stuk of 6 voorbeelden te gaan verzinnen.

tja het zou best kunnen dat gewoon toevallig iedereen met orange adsl lite een verkeerde splitter hebt of bedrading, natuurlijk!. en dat iedereen dat dus kreeg nadat orange kwam...

??

Ongelezen bericht door ?? »

Meneer 'tering_orrange', even afgezien van het feit dat de naam die je gebruikt bijzonder op de lachspieren werkt van een weldenkend mens (als je dan al scheld, leer dan iig een bedrijfsnaam goed te spellen) zijn je inhoudelijke argumenten bijzonder zwak. Je liegt aantoonbaar (zielig dat veel mensen met leugens hun gelijk proberen te halen) en je hebt duidelijk geen idee wat internet ongeveer is.

Kleine tip: check je modem, check je bekabeling, check je computer (spyware, virussen, adware en andere ongein) en check de rest in je huis. Leer vervoglens fatsoensnormen, leer Nederlands en kom dan nog eens terug.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@??

Zeer wijs gesproken

tering_orrange

ik zei al dat dat een foutje was dat ik met 2 r's orange schreef...
Waar lieg ik? waarom zou ik orange zwart proberen te maken als het wel goed werkt? Ik weet wat internet is en heb hoogstwaarschijnlijk ook meer verstand van pcs als jou maar daar gaat het nu niet over.

over je tips:
me modem heeft de laatste update van de speedtouch software
me bekabeling is goed, het probleem is er pas sinds het orange kwam en de kabels liggen nog steeds hetzelfde als eerst
ik gebruik volges mij wel software die goed genoeg is voor spyware virusen en adware. Ik ben beetje lui dus daarom let ik niet zo op me spelling. fatsoeneren.. ik verzon deze nick omdat ik haast had en boos was omdat mijn internet net weer weggevallen was
owja nog een paar vragen :D
1. als je bedrading slecht is dan is dat tog te zien aan je ping of niet? als ik google.nl ping dan heb ik 12 ping in dat geval zou het dus niet aan mijn bedrading kunnen liggen..
2. Zou er alleen in mijn buurt een storing kunnen zijn ofzo? want de mensen die ik ken die hetzelfde probleem hebben wonen ook in mijn buurt (noord brabant) meschien dat andere mensen met dit probleem hier ook wonen.

ok ik zal wel toegeven dan dat het niet persee aan orange ligt en er ook gewoon iets mis kan zijn aan mijn modem ofzo ookal vermoed ik nog steeds dat het probleem door orange gekomen is..

??

Sppedtouch modems zijn anders berucht. De meesten gaan binnen een jaar of twee dood (langzaam en pijnlijk, zeg maar).

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

@tering_orrange
1. als je bedrading slecht is dan is dat tog te zien aan je ping of niet? als ik google.nl ping dan heb ik 12 ping in dat geval zou het dus niet aan mijn bedrading kunnen liggen..
2. Zou er alleen in mijn buurt een storing kunnen zijn ofzo? want de mensen die ik ken die hetzelfde probleem hebben wonen ook in mijn buurt (noord brabant) meschien dat andere mensen met dit probleem hier ook wonen.

ok ik zal wel toegeven dan dat het niet persee aan orange ligt en er ook gewoon iets mis kan zijn aan mijn modem ofzo ookal vermoed ik nog steeds dat het probleem door orange gekomen is..
Als jij er zoveel verstand van hebt is bovenstaande vraag toch overbodig.

Ik zal je een geheimpje verklappen, ik woon ook in Noord-Brabant heb ook orange en bij mij werkt het uitstekend. En nee ik werk niet bij orange.

jaywalker

tering_orrange is duidelijk dyslectisch....., nee ik werk niet bij Orange, maar wel in de ict, menneer tering_orrange kent blijkbaar iedereen in Noord-Brabant, want hij weet zeker dat alle Orange Lite klanten in heel de provincie dezelfde problemen hebben.
Dan heb ik nieuws voor hem, want dat zal zich hooguit uitstrekken over mensen bij dezelfde wijkcentrale en die wijkcentrale is van KPN en als hij goed op zijn bankafschriften zou kijken, dan ziet hij dat per maand zo'n €20 aan KPN betaald voor de levering van zijn ADSL signaal
Ook zou ik wel eens willen weten hoe lang ze telefoonkabel is naar het modem...en verder kan je auto natuurlijk ook nooit kapot gaan, "want hij doet het al 6 jaar prima" ......

tering_orrange

hehe ja ok daar heb je een punt :D maar ik ben niet dyslecties ik houd gewoon niet zo van op mijn spelling letten als ik gewoon aan het typen ben.. is een slechte msn gewoonte geworden :( ja ik betaal ook aan kpn... hm de telefoonkabel naar mijn modem.. die is nogal wat lang.. moet ik de modem in mijn stoppenkast gelijk aan die kabel aansluiten? hij deed het altijd prima zoalstie nu is aangesloten.. ik zal ?? zijn tip maar serieus nemen en een nieuwe modem kopen want deze maakt ook niet zulke goede geluiden meer... ik zal hier wel posten als het probleem is opgelost nadat ik dit gedaan heb (de modem heeft in tussen de 4-6 jaar? maar een stuk of 4 keer uitgestaan toen we op vakantie gingen dus hij is meschien wel gewoon versleten het speit me dat ik gelijk conclusies trok over orange... je hoeft me trouwes niet tering orange te noemen.. zeg maar eduard :D

jaywalker

Een speedtouch 510 bijvoorbeeld kent de piep of death ofwel een soort hoge fluittoon in je modem, die wordt veroorzaakt door een langzaam overlijdende condensator, elke KPN monteur kent dit geluid.
Ook een speedtouch 330 wil nog wel eens snel defect gaan.
Je kan inderdaad proberen je modem in de meterkast te zetten, probeer ook eens zonder splitter en gebruik dan een wat langere netwerkabel naar je pc, daarin treed nauwelijks signaal verlies op, in een lange telefoonkabel veel meer.

antonia77

Ongelezen bericht door antonia77 »

Ik ben ook erg ontevreden over Wanadoo/Orange.Totdat ze mij die livebox aansmeerden had ik geen klachten,de internet verbinding liep prima.Via KPN had ik een goed modem.Maar met die livebox... Grrrrrr. Supertraag,en ik moet hem zeker 1 x per dag resetten omdat of internet het niet doet,of ik niet kan bellen.Achteraf had ik beter bij KPN kunnen blijven...

tering_orrange

ik heb toevallig de 510 zie ik net op het kastje en ik hoor PRESIES DAT HOGE PIEPGELUIDJE! ik had niet gedacht dat ik je nog zou bedanken jaywalker :D:D daar zit dus mijn probleem... over die telefoonkabel want ik heb dat ook nog ff gecontroleerd :p het is 1 lange kabel vanaf de splitter naar mijn modem, de splitter zit in de meterkast het is maar een beetje aan elkaar gemaakt met zon blokje plastic met die schroefjes weet je wel? ^^ en de draden zijn in het telefoon stekkertje geplakt met plakband.. maar me ping is tog goed dus bedrading is dan ook goed of heb ik het mis? kheb tijdje geleden dat Nuria programma geprobeerd en me score was net iets onder de andere mensen met zelfde abonnement ik zal mijn vriend ook vertellen dat hij een nieuwe modem moet kopen.. geeft orange deze als je oude kapot is? of moet je gewoon een modem in een winkel gaan kopen en die goed instellen..

jaywalker

Ik weet niet of Orange ze verstrekt, meestal zit er 1 of 2 jaar garantie op, ze staan op marktplaats tweedehands al vanaf €20,-

??

Modem in de winkel kopen kan ook. De meeste staan al ingesteld voor de verschillende providers waardoor je ze vrij makkelijk kunt configureren (lees: selecteer je provider / netwerkaanbieder en klaar). Vanaf zeg 40 euro heb je al modems; de betere zitten in de iets hogere prijsklassen.

Nieuw modem zal ongetwijfeld de problemen oplossen. Waarmee trouwens ook maar weer eens is aangetoond dat mensen veel te makkelijk naar de provider wijzen terwijl de problemen bij hun in huis zitten ;).

daemsj

Ongelezen bericht door daemsj »

hallo , ik heb dus ook precies dezelfde problemen met internet en telefonie .ben in febr 2006 overgegaan op een livebox ,vanaf dat moment gaat het gewoon vervelend .helpdesk , laat me niet lachen kost je enkel maar geld + dat die mede werkers die je te woord staan zijn net robots geven gewoon standaard antwoorden.ik heb dus een abo. afgesloten met intern. telefonie en kpn belbasis .dus tezamen voor een bedrag van ongeveer 35 eu. per mnd. goed dacht ik maar die sukkels hebben de telefonie vanaf het begin tot afgelopen sept . geblokkeerd dus ik heb er geen gebruik van kunnen maken , maar de normale telefoon lijn bleef het wel gewoon doen ,dus het orange nummer was ik ook niet op te bereiken maar de kosten waren er wel en dan ook nogwel dubbelop = de onkosten van de helpdesk ben ik er in die 8 mnd ongeveer 650eu slechter van geworden endaarbij mijn iternet deed het ook niet goed . dan wel / dan weer niet . heel vervelend al s je aan het bankieren bent en het valt voor de zoveelste keer uit. nu heb ik momenteel helemaal geen internet en telefonie want orange heeft kpn opdracht gegeven omde kpn lijn opteheffen , en kpn heeft orange de opdracht gegeven om de internet vernbinding te verbreken zodat als ik nu zie ook ik en mij gezin waaronder drie kinderen schoolgaand vmbo3 ,gymnasium2 en basisschool gr 7 nu dus ( *********** de dupe zijn van z'on pokke provider die denken dat ze het allemaal op rolletjes hebben .ik hoop dat ik hier nog wat van hoor groeten j.daems

jaywalker

Beste daemsj, ik denk dat jij ff wakker moet worden uit je droomwereldje, want het is allemaal weinig geloofwaardig...

Je maakt mij niet wijs dat je 54 uur aan de telefoon hebt gehangen, dan heb je verder echt geen leven.....= 1 uur en 40 minuten per week= elke dag 15 minuten, ook op zondag......

En dan te bedenken dat je ze helemaal gratis kunt emailen.............hahahahaha !!!!
Laatst gewijzigd door jaywalker op 23 nov 2006 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Sagem_Utility

Ongelezen bericht door Sagem_Utility »

goed dacht ik maar die sukkels hebben de telefonie vanaf het begin tot afgelopen sept . geblokkeerd dus ik heb er geen gebruik van kunnen maken , maar de normale telefoon lijn bleef het wel gewoon doen
Het feit dat Orange telefonie niet werkt is goed te horen als je belt: indien Orange Telefonie werkt dan hoor je een andere kiestoon.
Als de VoIP verbinding "geblokkeerd" was, dan was daar een reden voor. Bij mijn weten wordt Orange Telefonie alleen maar "geblokkeerd" bij herhaalde betalingsachterstand. Indien er een andere reden was, dan mag je die best vertellen anders kan niemand oordelen over de " blokkade".
endaarbij mijn iternet deed het ook niet goed . dan wel / dan weer niet .
Viel "internet" uit of viel de vebinding tussen je computer en de modem uit? Dat kan een groot verschil zijn. Heb je dit aangekaart bij de helpdesk? En toen?
orange heeft kpn opdracht gegeven omde kpn lijn opteheffen
Wat is dat... "KPN lijn opheffen"?
Bedoel je dat Orange de lijn overneemt? Dat gebeurt slechts in twee gevallen:
1) De klant zegt zelf zijn abonnement op bij KPN. Indien de klant nog adsl heeft heeft bij Orange dan wordt de lijn gehuurd door Orange.
2) De klant geeft bij Orange aan dat klant de KPN telefoonnummer geporteerd wil hebben naar Orange. In dat geval zal orange het KPN abonnement stoppen voor de klant, en zal de KPN nummer het (enige) Orange telefoonnummer zijn voor de klant.
De wet vereist dat hier een handtekening voor wordt geplaatst door klant. Dat gaat niet altijd. Bij telefonische bestelling zal de klant een bandje inspreken met zijn/haar toestemming. Bij online bestelling zal klant een kruisje moeten plaatsen op de webpagina.
en kpn heeft orange de opdracht gegeven om de internet vernbinding te verbreken
En waarom dan? Heb je dat erbij verteld? Nee.
Daarnaast... en vooral...
Orange zal de ADSL lijn niet afbreken. Dat doet KPN voor Orange indien het nodig is.
Dus wat is het achtergrondverhaal van je?
ik hoop dat ik hier nog wat van hoor groeten j.daems
Verklaar je nader zou ik zeggen. Geen mens die iets kan met wat je allemaal schreef. Tenzij je alleen maar wil klagen. Beetje kleutergedrag dan.

tering_orrange

hij kan moeilijk mailen als zijn internet het niet doet en ik kon het email addres op die orange site ook niet vinden met mijn vraagje over een nieuwe modem.. ik moet nog totenmet februarie doen met deze modem dus nog 2-3 maandjes en dan stap ik tog maar over omdat dit tog veelte duur is voor deze snelheid (ik heb 1,6mb/sec?) ^^ naja ik neem dus deze
http://www.tele2.nl/webwinkel/compleet/ ... s_lite.xml 3mb/sec en dan ben ik ook gelijk van die 30 euro belbasis af die altijd bij mijn adsl 33/maand zat en ik betaalde per maand ook nogis 15 voor het bellen was per maand 33+15(helft van de belbasis per 2 maanden)+15 het gewoon bellen = 63 euro per maand? verbeter me aub als ik dit verkeerd zeg ^^ naja die tele 2 dinges zou dus bijna 2x zo snel moete zijn als wat ik nou heb en hijs goedkoper (ja ik weet dat het bellen nog steeds per tarieven gaat en eigenlijk niet abonement is) 29 euro tele2 ipv 63 wat ik met orange en kpn betaal, per maand natuurlijk

jaywalker

Tele2 is in dit geval veel goedkoper, maar het gras is niet altijd groener bij de buren, kijk maar eens naar de enorme hoeveelheid klachten hier op het forum over tele2

Tip voor je nieuwe modem, log in met je email bij de online helpdesk en zoek op algemene instellingen of vpi/vci, pas als je ingelogd bent kun je een vraag mailen naar ze.

Gesloten