LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT/PTT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
13101933
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:25

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door 13101933 »

Ik vind het een kwaljke zaak, als bij het postkantoor (hier in Apeldoorn) naar aanleiding van het niet meer verkopen van losse postzegels, gezegd wordt, u kunt toch ook geen losse sigaretten meer kopen. Nu koop ik helemaal geen sigaretten, maar die flauwe kul, dat het ten gerieve van de klanten is, om niet zo lang meer voor het loket te hoeven wachten, lijkt nergens op, want de wachttijden zijn nog even lang. Nu je via e-mail en internet en telefoon contacten hebt, hoef ik haast geen postzegels meer te hebben, en wilo ik er hoogstens twee of drie kopen en geen tien.
Henk

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Je had kunnen antwoorden dat je ook biertjes per stuk kunt kopen ipv een hele krat :lol:

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Econometrist »

Gebruik de aloude en lang beproefde studententruc:
Schrijf op de achterkant van de envelop het adres waar de brief heen moet, en op de voorkant je eigen adres en doe de brief helemaal zonder zegel op de bus. De dag daarna valt je eigen brief op de mat met een kaartje eraan of je nog wel even de porto wilt voldoen. Zet daar met een dikke viltstift een groot kruis overheen en schrijf erbij 'poststuk geweigerd, retour afzender' en gooi hem weer op de bus. Weer een dag later valt de brief op de mat bij de 'afzender', oftewel het adres waar de brief heen moest.
Gratis. Dat zal ze leren daar bij de TPG!!!

Wat een onzin dat je een heel boekje zou moeten kopen omdat je toch wel meer zegels verbruikt. Aan de snackkar krijg je bij je broodje bal toch ook geen heel varken omdat de nederlander 30 kilo vlees per jaar consumeert?

'Om de wachttijden te verkorten' zou dat dan zijn. Jaja, om nog meer kantoren te kunnen sluiten zullen ze bedoelen. Zodat je op een gegeven moment 20 kilometer moet rijden naar het dichtstbijzijnde postkantoor waar je alleen nog voor een gros postzegels terecht kunt. TPG ziet een beetje over het hoofd dat service hun wapen is in de strijd tegen de e-mail.

Maar zeg eens eerlijk, wie van de klagers hier heeft er destijds geprotesteerd toen er zonodig geprivatiseerd moest worden? Dat is het vrije-markt denken waar we allemaal zo blij mee moeten zijn. En waardoor het openbaar vervoer nooit meer te laat is op de onrendabele lijnen, en waardoor de energierekening voor de gemiddelde nederlander inmiddels een maandsalaris bedraagt, terwijl tuinders in het westland voor miljoenen energie weg laten lopen om in een hogere staffelkorting te komen met hun verbruik. Marktwerking heet dat.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik vind persoonlijk dat we ons weer veel te druk maken om iets kleins. Ten eerste kan ik hier in het postkantoortje (zit gewoon in een supermarkt) elk poststuk laten wegen en er komt vervolgens een uitgeprinte sticker op die ik betaal. Nu zijn dit wel allemaal dingen die boven de €0,39 postzegels uitkomen.
Voor alle dingen die wel €0,39 kosten koop ik met kerst gewoon zegels voor de kerstkaarten. Daar hou ik er altijd wel een paar van over en die mag je de rest van het jaar ook gewoon gebruiken. Geen probleem.

Helaas was ergens halverwege de zomer mijn voorraad op en toen heb ik voor 2 brieven die ik moest versturen inderdaad 10 zegels gekocht. Nu zou ik me hierover druk kunnen gaan maken, maar ik zou die tijd ook kunnen steken in gezellig met mijn vrienden een drankje doen, met mijn vriendin een stukje gaan wandelen, de krant lezen, collecteren voor de nierstichting of een computerspel doen.

Ik sluit me dus bij Lieske aan: in dit gezin komen die overige postzegels ook wel op. :D

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik vind persoonlijk dat we ons weer veel te druk maken om iets kleins.
Je hebt nu eenmaal mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Succes ermee
:lol:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Jep. En dit geval valt nog binnen het bereik van mijn neus en is het dus niet waard om me druk over te maken. Ik kijk liever iets verder.

:lol:

iris34
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:10

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door iris34 »

:wink:
Laatst gewijzigd door iris34 op 01 dec 2006 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Welke supermarkt verkoopt, behalve AH, ook postzegels ???

Lieske

iris34
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:10

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door iris34 »

:wink:
Laatst gewijzigd door iris34 op 01 dec 2006 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het gaat erom, dat je bij het afgeven van een brief, die je meteen op het postkantoor laat, niet gedwongen zou mogen worden om 9 zegels erbij te kopen.

Als het opdracht zou zijn van TNT, zou dat overal moeten gelden. Ik kan nog steeds voor een enkel poststuk naar het postkantoor, en reken dan precies de benodigde porto af.

En wanneer ik meer zegels nodig heb, dan gaat dat ook. Het vervelende is dat je die inderdaad in veelvouden van 10 moet kopen, waar dat eerst 5 was.

Welke supermarkt verkoopt, behalve AH, ook postzegels ???

Lieske
onder meer Super de Boer. Kijk eens op de plakkaten die nu overal bij de brievenbussen hangen. Daar staat op waar je terecht kan voor zaken die eerst slechts aan postkantoren of -agentschappen waren voorbehouden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: TNT/PTT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voor alle dingen die wel €0,39 kosten koop ik met kerst gewoon zegels voor de kerstkaarten. Daar hou ik er altijd wel een paar van over en die mag je de rest van het jaar ook gewoon gebruiken. Geen probleem.
Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar de kerstzegels kosten 29 cent per stuk, en die koop je ook per setje van 20.

Sommige winkels willen die setjes nog weleens loshalen, en ook de kerstzegels per 5 verkopen, maar dat is echt pure service.

Gesloten