LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Tonia van de lowcarbclub
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:56

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Tonia van de lowcarbclub »

Ik ben van mening dat er geen echt goed of echt slecht dieet bestaat. Er zijn alleen dieëten die wel of niet bij je passen. Zeker als je veel wil afvallen is het belangrijk dat je van te voren kijkt naar wat mag ik wel of niet. Als er dingen in het lijstje staan die je tijdens het dieet echt niet mag en je weet nu al dat je er niet buiten kunt, weet je dus ook dat je het niet lang gaat volhouden. En een mislukte lijnpoging nu al zeker. Ik ben zelf vorig jaar in 7 maanden 25 kilo afgevallen. Met een low carb dieet (Atkins) Voor mij ideaal, ik hou wel van lekker eten en vond het niet erg de aardappels en pasta te laten staan. Ik geniet van een behoorlijke portie groente, beetje kruidenboter of jus, en een lekker stuk vlees. Klaargemaakt zoals ik wil (dus niet speciaal gegrild) En het is heel makkelijk. Je hoeft niets speciaals in huis te halen. oEn als je buiten de deur moet eten is ook geen probleem je eet gewoon wat je mag en laat de rest staan. Op deze manier is het makkelijk vol te houden. Atkins is in de loop der jaren net zo vaak bejubeld als verguisd. Maar de mensen die het hebben ervaren zijn fan voor het leven. Ik ben pas weer begonnen met een poging de volgende 15 kilo na een rustpauze af te willen vallen. En ik heb geen moment hoeven nadenken ik kies weer voor Atkins.
Tonia

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

Als je echt het weet hoe je eet programma wilt gaan volgen, is het verstandig om gewoon 1x het startpakket aan te schaffen.
Dat kost je zo'n eur200.
Daar zit alles in, ook het boekje.
Daarna kan je het op 'eigen houtje' gaan doen als je dat wilt.
En dan kan je het dus zo duur maken als je zelf wilt.
Het is 1x even een smak geld, maar ik garandeer je dat het het waard is.
Zelf ben ik 33 kg afgevallen met dit dieet en nu blijf ik mooi op gewicht.
Net als bij het verhaal over Atkins, is het heel goed in te passen in je dagelijkse ritme. Normale produkten en geen rare aparte gerechten.

Succes, Dieetje

Tonia van de lowcarbclub
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:56

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Tonia van de lowcarbclub »

Alleen hoef je bij Atkins geen startpakket te kopen voor € 200,00. Atkins kun je met je normale boodschappen doen. Voor uitgebreide uitleg over het Atkins dieet kan je kijken op www.lowcarbclub.nl Daar heb je zelfs de mogelijkheid om gratis begeleiding per e-mail te krijgen. Mail dagelijks je dagmenu en je onmtvangt tips en aanwijzingen retour zodat je altijd zeker weet dat je op de goede weg zit.

Tonia

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

ik heb even op de lowcarb site gekeken, maar eten jullie helemaal geen zuivel (yoghurt/melk).
dat mis ik in de menu's.
veel vlees/vis en zo, maar ook geen normaal brood. alleen khd arm brood zo te zien.
inderdaad hoef je bij Atkins geen startpakket aan te schaffen, maar bij whje zijn dat ook de enige kosten.
de begeleiding is verder allemaal gratis.
ik ga regelmatig heen, maar hoef niets meer te betalen.
en ook ik mail mijn voedingslijst iedere dag en krijg ondersteuning via mail.
het lijkt wat dat betreft erg op elkaar.
maar ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt toch.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Henri42 »

smakelijk eten met Atkins, jij hoeft alleen zijn boek door te lezen

Jomi5
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 20:42

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Jomi5 »

Nou ik ben er nog niet veel wijzer van geworden ik heb geen geld voor het programma van whje.
Maar ik krijg ook niet veel informatie over Whje dieet.
Ik zou wel heel graag willen beginnen maar dan net zoals atos maar die komt hier niet meer volgens mij.
Ik denk toch dat het een goed dieet voor mij zou zijn.

Atos kun je me helpen of iemand anders?

Jomi

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

hoi
het whje programma is echt super.
als je wilt investeren in jezelf dan is dit de juiste keuze.
ik ben in ca 5 maanden 33 kg afgevallen en blijf nu prima op gewicht.
gaat erg goed.
op het internet is inderdaad niet de precieze info te vinden van het programma.
daar moet je echt het startpakket voor aanschaffen.
er zijn heel veel sites waarop staat hoe het werkt, maar de voedingslijsten etc. zitten in dat pakket.
kost een paar centen, maar is echt geweldig.
dus als je echt wilt afvallen, zonder hongergevoel en je fitter wilt gaan voelen...begin er dan gewoon aan en investeer in jezelf.
(al begrijp ik best dat niet iedereen zijn portemonaie dit toelaat hoor...).
als je meer info wilt over evt een begeleider, dan kan ik het email adres van mijn begeleidster wel geven.
zij kan je alle info verstrekken die je nodig hebt om te beginnen.
succes

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door eeliane »

Geen koolhydraten nuttigen is de grootste roofbouw op je lichaam. Kom je tijden later , helaas, pas achter.

Tonia van de lowcarbclub
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2006 16:56

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Tonia van de lowcarbclub »

Daarom gaat het moderne Atkins Low Carb diet er ook verstandig mee om. Je laat de koolhydraten niet helemaal weg. Maar gaat op zoek naar waar voor iedereen persoonlijk de grens ligt van voldoende koolhydraten gebruiken, net zo veel dat je in eerste instantie kan afvallen en later om gewoon op gewicht te blijven. Zodat je ook geen last hebt van jojo effect. Dus eigenlijk geen dieet maar een gezonde lifestyle.

Tonia

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

ik eet wel khd, alleen niet zo heel veel.
maar niemand kan natuurlijk helemaal zonder!
:wink:

malariol
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:44

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door malariol »

@ Eeliane
Je schrijft dat je met dit dieet roofbouw pleegt op je lichaam. Kun je mij uitleggen wat je bedoeld??? Voor ik ermee begin wil ik nl wel weten wat evt. gevaren zijn

Tielemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2007 21:33

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Tielemans »

Mensen mensen toch!
Weet Hoe Je Eet is helemaal niet om af te vallen.
Het is om je lichaam op te ruimen, zodat je je beter voelt. En een gezondere etensstijlaan te leren. Daarbij komt dat je afvalt. Dit is voor veel mensen een reden om te beginnen met WHJE. Achteraf zijn ze niet alleen blij met het gewichtsverlies, maar ook met hun gevoel van binnen: een gezonder, opgeruimder gevoel.
En het verhaal dat je bij WHJE het jojo-effect krijgt, dat je meteen je verloren kilo's er aan hebt is absolute onzin!!
In fase 2 ga je je richten op je leven zonder het lijnen. Je kan dan gewoon weer een boterham eten enz., natuurlijk niet weer bergen snoep, maar het is niet zo dat je absoluut niks meer mag hebben. Het enige wat je dan nog doet is 1 keer per week een opruimdag. 1 dag wat minders khd. eten, dat is geen moeite!!
Dus kappen met dat gezeur over dat het allemaal commercieel is, ze vermelden netjes dat je ook eigen producten kunt nemen van bijv. de Reformwinkel ipv Amway producten!
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

Hehe, eindelijk iemand die het ook eens positief benaderd.
Ik had deze mening (van Tielemans) allang, maar kreeg aldoor commentaar over de kosten en 'als er pillen bijzijn dan is het niet goed voor je' etc.
Inderdaad wordt je veel fitter en een bijkomend voordeel is gewoon dat je er goed mee af kunt vallen.
Je lijf is je kasteeltje en dat moet je goed onderhouden....
Ik ben 33 kg lichter en voel me superfit. En na de feestdagen ben ik dan wel 2 kg aangekomen(normaal is dat veel meer en toch heb ik van alle heerlijkheden genomen hoor).
Nu heb ik 1 opruimdag en 1 goeie totaaldag gedaan en hopla, ik ben weer op mijn 'oude' gewicht....
Dat is toch heerlijk.
Bedankt Tielemans, voor deze hart onder de riem van de Weet hoe je Eet volgers!!!

gr Dieetje :lol:

Tielemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2007 21:33

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Tielemans »

Ik vertel alleen hoe het allemaal werkelijk zit.
Ben vandaag begonnen na het succesvol afvallen van bekenden. Kom maar op! :twisted:

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

hoi Tielemans,
het zal je vast en zeker bevallen!
Had je nog niet eerder aan whje gedaan?
Bij mij in mijn omgeving zijn er ook velen begonnen, nav mijn succesverhaal.
Leuk hoor.

Heel veel succes!
gr Dieetje :D

slankeden
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2007 12:53

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door slankeden »

hallo allemaal,

ik ben een uurtje bezig geweest om deze onzinnige, slap geargumenteerd forum door te lezen.

wat een gedoe rondom whje.

voor iedereen die twijfelt, laat dit je aan het denken zetten.

ik zelf al 4 jaar begeleidster van en voor het whje programma, ben met het programma (vanaf mijn 15 jaar tot 31 aan het dieeten geweest je kunt niet op noemen wat ik niet heb gedaan tot een maagballon van 6000,00 gulden toe, ben nu 35)
heb het ideaal gehaald nu alweer 2,5 jaar stabiel. ben namelijk 54 kilo kwijt.

resultaten die ik zie om mij heen zijn niet alleen overgewicht kwijt maar ook mensen met gezondheids problemen die door dit programma weer controle hebben over hun ziekte en de ziekte dragelijk voor hun hebben gemaakt.

wat overgewicht betreft wat denk je van een man in de dertig die enorm overgewicht had nu 140 kilo kwijt is en hij hoeft geen operatie te onder gaan voor het zogenoemde vel overschot.

en ga zo maar door met de resultaten.

maar ja alles wat goed is wil ja niet geloofd worden onder de vele negatiefelingen.

voor mij is het een nieuw leven die ik met beide handen omhels.

groetjes (voor het eerst in mijn leven kan ik mij met trots zo noemen) slanke den.

P.s voor diegene die mij niet geloven foto's genoeg die het bewijzen.

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

hoi Slankeden,
ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal hoor.
Ik ben ook bijna 39 en heb een jaar geleden rigoreus de knoop doorgehakt..zo kon het niet langer.
Ik ben met whje 33 kg afgevallen.
En het is echt heerlijk.
Het stabiliseren vind ik wel een verhaal op zich. Ik merk dat ik, als ik iets meer eet, ik ook heel snel iets aankom.
Maar daartegenover staat dat je, als je iets aankomt, het snel kunt herstellen met je opruimdag.
Al met al bevalt het mij heel erg goed en ik ben reuze blij dat ik het een jaar terug ben tegengekomen hoor!!!!
En al die mensen die er zo negatief over praten zijn volgens mij gewoon jaloers dat ze zelf het niet kunnen opbrengen?
Want wie wil zich nu geen 'slanke den' voelen....ik weet nu weer hoe het is en dat wil ik nooit meer kwijt.
Succes allemaal...
gr Dieetje

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door eeliane »

Koolhydraten heb je nodig in de voeding, als je ze niet gebruikt zie je dat terug maar pas veel later aan je lichaam, het is niet goed.
Mensen denken dat als ze geen suikers (dus ook koolhydraten_ binnen krijgen het lichaam opeens vet gaat verbranden. Niet dus,zo werkt t niet.
Vetten worden omgezet in zuiker en dit wordt gebruikt om de cellen te voeden. Maar je dient ook gewoon suiker en/of koolhydraten tot je te nemen om dit natuurlijke proces van voeding naar de cellen plaats te laten vinden.
Dus allles nuttigen koolhydraten, suikers, vetten eiwitten, mineralen (wist u dat deze zorgdragen voor alle celprocessen) en vitamines.
Dus een uitgelanceerd voedselpatroon houdt u gezond! Alles tot je nemen maar in mindere mate dus.

dieetje
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2006 14:25

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door dieetje »

En dat is nu net wat je bij doet bij Weet hoe je Eet.
Je eet wel van alles, alleen een stuk minder.
Je eet wel je broodje, fruitje, melkje, vlees/vis, groenten.
Dat zit dus wel goed volgens mij?
Je moet alleen wel je maat weten.
Helemaal geen khd is volgens mij ook niet vol te houden hoor.

danu
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2007 12:35

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door danu »

ik surfde tegen de website aan van weet wat je eet maar kan alleen via een adres contact maken heeft iemand mischien een emailadres of telefoonnummer om enige contact te maken?de website www.whje.tk werkt niet!!!of heeft iemand een andere tip om in 2 maanden 10 kilo aftevallen? :roll:

Gesloten