LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Moniq
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2005 12:03

Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Moniq »

In mijn omgeving zijn veel mensen bezig met het dieet "Weet Hoe Je Eet", zie ook de website http://www.weethoejeeet.nl. Ik kreeg argwaan, omdat het dieet dat mijn kennissen volgen niet erg gezond lijkt te zijn (veel dierlijk ingrediënten, weinig calorieën, gericht op veel vochtverlies) en deze mensen rare ideeën erop na houden, bijvoorbeeld dat fruit ongezond zou zijn, net als veel water, en dat eiwitten werken als "stofzuigertjes die het vet uit je lichaam halen".

Via de website wordt niet de mogelijkheid geboden om contact op te nemen met iemand, en er staat niet wat het dieet precies inhoudt en wat het kost. Ik ben dus benieuwd of iemand bekend is met het concept. Worden mijn kennissen hier niet bedrogen? Heeft de bedenkster van dit concept wel verstand van voeding?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door MLF »

Nou ja zeg, ik heb er ff gekeken en er staat: voor meer info ga naar diegenen die je de site heeft gestuurd

Verder staat er niks, ze hebben met een hoop woorden niks kunnen vertellen

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat iets niet goed is

Romanticus
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:43

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Romanticus »

fruit ongezond zou zijn, net als veel water ????????????????

Wat een onzin !!!!!!!!!!!!!!!!!!

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Kijk even op http://www.whje.tk voor alle informatie over WHJE.
Kosten, recepten, tips, voorbeelddagmenu's enz..

Fruit is natuurlijk niet ongezond! Je eet een portie fruit per dag omdat er veel koolhydraten in zitten.
Water is juist gezond.. Je drinkt er 2,5 e liter per dag van.

Ik ben nu op dag 20 en 8 kilo afgevallen.
Heb nog geen seconde honger gehad, en in mijn lijnverleden is dat echt zeldzaam.

Als je op het margrietforum kijkt onder: ik ben dietiste en enthousiast over WHJE (onderaan) zie je een archief van berichten (Vanaf april) met allemaal meiden die dit hebben gevolgd.

Succes
Ingrid

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Thunder »

LET OP!

Dit is een MLM bedrijf en vertegenwoordigd AMWAY producten. Het verkrijgen van het pasje van AMWAY bind je aan de AMWAY organisatie en het MLM concept van deze groep...

Voor MLM discussies is echter een ander forum, ga er dus niet verder op in.

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Ik doe het niet voor amway, ik doe het om te lijnen.
Het werkt en van welke organisatie het is boeit me niet zoveel..


-8 kilo binnen 3 weken :D

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Henrice »


whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Yneke vocking is mijn personal coach geweest. (in 2004)
Ik heb dat 6 weken gedaan, maar het probleem was dat ik andere verwachtingen had van een personal coach als zij. Ik zat namelijk op een afgesproken tijdstip klaar met mijn vragenlijstjes enzovoort, en ze belde dan niet.. We hebben dit uitgesproken en het is verder klaar.. Uiteindelijk is ook dit bij het rijtje mislukte pogingen terecht gekomen.

Toch had ik trouwens wel honger met haar eetwijze. De trek ging niet weg.. En het bleef moeilijk. Hopelijk gaat het beter als ik dit heb afgerond.

Dit boek wordt namelijk door "Weet hoe je eet" aanbevolen als vervolg op het WHJE programma!
Ik heb het hier in huis.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Henrice »

Die Ineke ken ik verder niet maar Walter Willet wordt wel door meer voedingsgeinteresseerde gebruikt als de "ware" van deze tijd op voedingsgebied. Ik vindt het de moeite waard om te lezen in ieder geval.

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door chubi »

IK heb alleen moeite met zijn waarheid dat verzadigd vet slecht zou zijn. Dat geloof ik gewoon niet. Het komt in de natuur voor,dus waarom zou het slecht zijn. Ik denk juist dat we meer verzadigde vetten moeten eten ipv minder. Er zijn genoeg artikelen te vinden dat verzadigd vet niet de boosdoener is,maar transvet.

Als je weet hoe transvet wordt gemaakt.

Het wordt van meer onverzadigde verzuren gemaakt,waar alle vitamines eruit worden gehaald en mineralen. Daarna wordt het onder hoge druk gezet en een nikkel/alminium katalysator erin gegooid.

Het zit in echt heel veel producten oa en wordt aangeduidt als gehard vet, gedeeltelijk gehard vet of in margarine als TRANS

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Slingerding »

even in reactie op dr walter willet.
Misschien eens leuk om op de volgende links te kijken.
Een minimaal net zo indrukwekkend CV denk ik.
Weet je wat ik zet een paar links neer. Allemaal minimaal net zo indrukwekkend als de CV van dr willet
Groet Bo
p.s Best prettig om zo'n scientific board achter je te hebben staan.
Groetjes
http://www.herbalife.com/hl/templates/t ... ab&index=1
http://www.herbalife.com/hl/templates/t ... ab&index=2
http://www.herbalife.com/hl/templates/t ... ab&index=3
http://www.herbalife.com/hl/templates/t ... ab&index=2
enne ik kan het niet laten,

Dit lab waar onze produkten ontwikkeld worden is ook niet misselijk. Best prettig om het nummer 1 bedrijf ter wereld te zijn op het gebied van gewichtsbeheersing.
Oja als je een goede collega van mij treft heb je ook nog eens een TOP persoonlijk welzijns coach ook!
http://www.herbalife.com/hl/templates/t ... /mhLab.jsp

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Henrice »

Willet zegt dat verzadigde vetten ,er zijn 24 soorten, in verschillende gradaties voorkomen.Wat ze gemeen hebben is dat ze het cholesterol verhogen en je aderen slippen dicht als je er te veel van eet.

Dat er bij Herlife knappe koppen rondlopen en dat ze over een mooi lab beschikken wil ik best geloven.Ik geloof alleen niet in supplementen als doel op zich.En het doel is de verkoop van supplementen en alles wat daar omheen hangt.De supplementen worden belangrijker gemaakt dan ze zijn.Om het financiele gewin.

Wat mij verder tegenstaat aan het herblife gebeuren is de sfeer die er om heen hangt..Mijn eigen bedrijf,mijn vrijheid,mijn downline,mijn groei en ontwikkeling,mijn mogelijkheden,ik ben zelfstandig distributeur.ik ben andere hulpzaam,iik begeleid mensen.Het heeft een hoog ikke ikke ikke en mijn gehalte en ondertussen wordt er een bepaald soort gelukzaligheid gebezigd die ook een beetje bedenkelijk is.
Als of er al genoten moet worden van een herfstblaadje dat van de boom valt.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Thunder »

@slingerding

Het is altijd zo opvallend, dat wanneer het woord afvallen valt meteen de supplementen in beeld verschijnen. Met name dan de Wellness en de Herbalive's ....Prachtig! En maar roepen hoe goed het allemaal is en welke geweldige teams er achter staan.

Dat is nou juist wat ze willen, dat je gelooft dat het allemaal goed is! En dan die dure bende gaat kopen....
Die zogenaamde boards of advice zijn schijn, iedereen kan een stel mensen aan zich binden die zogenaamd advies geven! Laat je daar niet door leiden. Als je de artikelen en publicaties een goed leest, van deze mensen, zul je zien dat ze het woord HERBALIFE nooit zullen gebruiken, nog onderzoek er naar doen.....

Mag ik je er ook op wijzen dat GEEN van deze heren ook bij Herbalife werkt! Dit zegt al genoeg denk ik...

Ga gewoon fanatiek sporten, niet dat laffe gedoe....

whje-er
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005 11:30

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door whje-er »

Ik heb een stukje op mijn site geschreven over mijn lijn verleden. Dat komt recht uit mijn hart.

Als het zo eenvoudig was geweest was ik niet zo dik!
Het is geen kwestie van gewoon even... dit of dat..

http://www.whje.tk

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Slingerding »

@henrice,

Ik respecteer je stelling tov suppletie.
Voor het stukje dat wat je tegenstaat aan ons bedrijf kan ik zelfs ook begrip opbrengen.
Ja ik heb mn eigen bedrijf en ben als zodanig onafhankelijk hbl distr.
Dit stukje kan ik je ook niet ontkennen dat zou huigelen zijn.

Voor de rest kan ik persoonlijk niet met je instemmen, wat mijn grote doel is de mensen die me het vertrouwen gunnen vooruit te helpen in HUN gezondheid, zowel lichamalijk,geestelijk als financieel.
Mijn succes bestaat niet zonder HUN succes.

Tegelijkertijd besef ik me heel goed dat dit stukje ook uit de ikvorm geschreven is alleen hoop ik dat je beseft dat de klemtoon op de andere persoon ligt.

En ja de groep distr. waar ik mee wek boven naast onder of langs me denken goddank ook zo. En ja de rotte appels (mijn mening) wordt ik ook mee geconfronteerd en ook daar krijg ik wel eens buikpijn van, vooral van de indruk die zij achter laten.

Dit is een quote die ik van de hbl site heb gehaald
Onder de kop our compagnie/our mission
How does Herbalife change lives?
Every day Herbalife succeeds in extraordinary ways, helping millions of people like you improve their lives through:



High-quality products that combine the best of science and nature for better nutrition made simple.
A proven business opportunity that empowers people to achieve their life's dreams, goals and ambitions.
Herbalife is proud of its mission—and its success putting improved health and well-being within reach for people around the world.

Well-being.
It's more than being happy, healthy, in shape and financially successful. It's feeling satisfied about every aspect of your life. From being able to spend quality time with loved ones, to enjoying fulfilling work, to feeling good about who you are and how you look. Well-being is the foundation for a great life, and it's what Herbalife is all about.
A proven business opportunity that empowers people to achieve their life's dreams, goals and ambitions.

Dit stukje is natuurlijk een zeer persoonlijk stukje, de dromen doelen en ambitie is per distr. verschillend. Het enige dat ik heb kan ik je vertellen.
Door omstandigheden vroeger heb ik een iets lagere opleiding gehad als dat ik had gekund(mijn stoornis was MBD de voorloper van adhd als ik zo vrij mag zijn)
Ik wist dat ik de wereld meer te bieden had en voor mij is dat meer juist het doel.
Wat me dat financieel opleverd ben ik totaal niet bezig, maar elke klant die zn doel bereikt, elke db die een salaris gaat verdienen dat niet bij zn opleiding of relevante ervaring past het gevoel wat dat me oplevert kan van zn levensdagen niet op een salarisstrook afgedrukt staan.

Nogmaals wat een ander doet of zegt..................draag ik geen verantwoording voor.
Dit is MIJN verhaaltje.
Ik hoop dat mijn boodschap helder genoeg overkomt

Groet

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Slingerding »

@thunder,

Raar dan dat ik van al die heren ook daadwerkelijk training heb gehad.
Sterker nog
Herbalife teamed with Dr. Lou Ignarro, Nobel Laureate in Medicine, to develop this refreshing lemon-powder mix that helps your body create more life-supporting Nitric Oxide (NO) during the night when NO levels are naturally lowest.*† Niteworks® uses a unique blend of amino acids L-arginine and L-citrulline to trigger your cells to produce and recycle more NO, helping to support the health of your blood vessels by increasing their elasticity.* Nitric Oxide supplementation can provide a cascade of benefits including improved circulatory, immune and nervous system functions.* Rich in vitamins C and natural vitamin E. Drink Niteworks® each night to support cardiovascular health.* Includes taurine for added cardiovascular health benefits.*
zomaar van de site afgehaald van herbalife, de amerikaanse welteverstaan. Ik weet niet of je het rechtssysteem in america kent maar als je dit claimt en het is niet waar ben je zo een paar miljoen armer.

Op de herbalife.com site kan je onder "our compagnie" "scientific commitment""health articles" wel wat meer vinden wat bewijst dat deze mensen weldegelijk verbonden zijn aan hbl.

Beter onderzoeken Thunder.

Groet

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door eeliane »

Producenten in amerika zijn gewoon goed in alles op papier zetten zodat ze op geen enkel punt kunnen worden aangepakt. Zo kan je t ook bekijken!!! Ik weet dat omdat ik een vriend heb die een dieetpreparaat in amerika wil gaan verkopen. Linke soep dus een giga rij juristen erop gezet en die raden dus aan je info heel summier te houden maar op zo'n manier dat consument toch denkt een fantastisch produkt te kopen. En bij calamiteiten is het altijd de schuld van consument wat die heeft zich niet aan zogenaamd dieet gehouden...
Elastisiteit van de bloedvaten door een ingredientje?? Dat slaat gewoon helemaal nergens op!!!! Rijk aan vitamine c en e om te helpen bij uw cardiologische gezondheid, nee zo ken ik er ook nog wel een paar. Wat bewijst dat nou??? Zit ook in sinaasappeltje..
Wat is in hemelsnaam Nitric Oxide?? Een soort aminizuur ofzo??
Als je van dure woorden houdt en verder niets van het lichaam afweet dan komt dit verhaal interessant over en dat is nou net waar ze op gokken. Sommige kan je alles wijs maken...

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Slingerding »

nitric oxide is stikstof-oxide.
het gebrek aan (vooral snachts) is de grootste veroorzaker van oa hartfalen en beroertes vroeg inde ochtend.
Dr louis ignaro is niet echt een fabeltje, zelfs nobelprijswinnaar in de fysiologie.
Bekijk de linken een stukje terug maar ens.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Maarschalk »

slingerding, je staart je nogal blind op die "knappe koppen" bij hbl. Een aan hun verbonden nobelprijswinnaar is zelfs op de vingers getikt door de autoriteiten in de VS. (bron: Financieel Dagblad 17 januari 2005)
En al die knappe koppen die je aanhaalt? Is het daarom goed?

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Weet Hoe Je Eet (WHJE)

Ongelezen bericht door Thunder »

@slingerding

Ik wil toch nog even reageren. Aller eerst, dat Nitric Oxide stikstof oxide is, dat is gewoon een stukje begrijpend lezen. Nitric Oxide is een verzamel naar, hier vallen alle evenwichtsproducten onder afkomstig van NO3, jawel nitraat, wat een zuurrest is van H3NO3.

Wil ik meer NOx in mijn bloed, dan is het eten van nitraat rijk voedsel ook afdoende (spinazie). Mag ik je erop wijzen dat NOx een zelfde gas is als COx en dus in overmaat in je bloed zelfs kan leiden tot vergiftiging en daarme de dood? NOx en COx binden hemaglobine en beperken daarmee het transport van O2. Het eten van wat pilletjes met extra NOx is denk ik niet afdoende om je zelf te vergiftigen, maar dit is wel even noemenswaardig lijkt mij...


Ik wil hiermee zeggen, dat de werking niet moet worden overdreven! en dat veel van de geclaimde zaken ook uitgaan van equivalente producten, die goedkoper zijn en van ons dagelijks eten.

Geloof dus niet alle fabeltjes en mooi praatjes van die scientific boards, die heren profesoren krijgen zwaar betaald voor het vertonen van hun gezicht op deze sites. Als je goed leest bij de eerste link, dan wordt de docterstitle van dit heerschap alleen gebruikt ter indentificatie, de universiteit staat niet achter zijn standpunten. Zo zie je maar weer, dat deze heren daar zitten voor hun eigen belang, niet voor uitbouwen van hun eigen wetenschappelijke carriere, of het winnen van nobel prijzen!
Deze heren staan absoluut niet bij HBL op de payrole voor onderzoek, zij zullen zich daar nooit aan wagen omdat dit hun wetenschappelijke credability aantast. Het geven van adviezen, dat wel, dit is echter nooit na te trekken.


Een ander mooi voorbeeld is het zwaar gesponsorde lab van USCLA, mooie reclame en jij trapt erin.

@ WHje-er, slingerding

Respect voor je manier van leven. Maar wat mij niet bevalt is dat deze producten worden gezien als zalig makend en als de oplossing. Ik heb zelf een uitgebreide en zeer actieve sport achtergrond en weet uit ervaring, dat met veel trainen en gebalanseerd eten je lichaam in top conditie kan zijn. Het grijpen naar supplementen is geen vervanging voor je lichamelijk arbeid, zo zijn topsporters namelijk nog nooit aan de top gekomen!!
Als ondersteuning zijn deze middelen soms goed, maar veel van de werking gaat ook al uit van ons dagelijks eten en van equivalente producten voor de helft van het geld. Immers bij HBl en anderen betaal voor het in stand houden van het MLM netwerk, dit kost geld, bij de Etos niet.

Een ander zwaar wegend nadeel is, dat deze producten worden gezien als het verlichtende pad richting een gezond leven. De doelgroep echter is altijd een zwakkere, namelijk mensen die kampen met problemen rondom hun eigen zijn en persoonlijkheid. Easy targets dus met dit soort lovende woorden, echter ze betalen een exorbitant bedrag voor een stukje geluk, dat domweg voor het oprapen licht, maar wordt weggemoffeld door de HBL bedrijven..

Gesloten