LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door sjaalom »

oeps ja, vergeten bij te zeggen dat de schotel plaatsen door de vve is verboden. Kosmetische redenen... En: op een appartement van 18 verdiepingen wordt het wat moeilijk om je schotel op het dak te verbinden richting de woning :)

En voor de positieve reactie over UPC: ik hoop dat alles goed zal gaan, ook qua nota's en administratieve zaken en dat u de helpdesk niet nodig zal hebben. Tip: controleer al uw afschriften, want spooknota's zijn niet onbekend (i.i.g., 2 jaar geleden). Kennissen hebben al wel kabeltelevisie via UPC en hadden ook nooit problemen toen het via Eneco (in hun geval) werd geincasseerd. Ik heb begrepen dat UPC momenteel zelf de incasso's doet. Ik houd mijn hart vast voor hun.

Riki63
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:38

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Riki63 »

Ook ik heb de bekende brief gehad gisteren. Ik heb in het verleden een betalingsachterstand gehad bij UPC. Ik ben ook toen afgesloten van het internet maar niet van radio/tv. Toen ik de achterstand had ingelost en vervolgens weer gebruik wou maken van chello gaf men te verstaan geen prijs daar op te stellen. Het gehele signaal was stopgezet. Ik zeg nee ik heb nog steeds radio/tv. Dan zou het binnenkort gebeuren zij de dame in de winkel. Na 6 weken stond het signaal er nog steeds op...nog maar ff bellen dan. Neej meneer het signaal is eraf...neej mevrouw ik kijk nu naar de tv. Oh dan gaat het binnenkort wel gebeuren zei ze weer. Ik kreeg enkele weken daarna nog wel een factuur met 0,00 euro en er stond geen activiteiten voor dit kwartaal. Nu na 14 maanden nog steeds signaal en geen rekeningen meer gezien. Tot gisteren de bewuste brief kwam..en nu wordt ik natuurlijk zenuwachtig. Wat moet ik nu doen...gewoon doen alsof me neus bloed en een abo afsluiten bij ze,hetgene wat bij A staat dus. Tweede mogelijkheid,mijn ouwe klantnummer doorgeven,zodat,zoals in de brief staat,ze hun administratie kunnen aanpassen. (met alle gevolgen van dien misschien). Of laatste mogelijkheid,helemaal niet reageren en afwachten totdat het daadwerkelijk wordt afgesloten. Digitenne is zo gehaald maar na het lezen van enkele forums is mijn enthousiasme flink gedaald. Ik kijk sinds kort eindelijk eens een knap beeld(100hz/82cm) en wil dan ook kwaliteit zien en geen stilstaande beelden en blokjes enzo. Enigste alternatief blijft voor mij dan de schotel. Wie heeft er ideeen over hoe ik dat moet oplossen bij de UPC?

matarazzi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:17

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door matarazzi »

Hou op over UPC.

Als je maar 1 of 2 tv's hebt is het goedkoper om het basispakket Digitenne/Kpn te nemen.

Dan nog de opdringende telfoontjes om op digitaal over te gaan......

Hou op over UPC

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Niet reageren, men heeft je meermalen verzekerd dat je afgesloten bent, mogelijk heb je daar zelfs nog brieven van.
Gewoon gratis blijven kijken zolang het kan.
Mochten ze ooit komen met een rekening dan heb je gewoon al die tijd geen gebruik gemaakt van hun signaal, je was toch afgesloten, ze wilden je toch niet meer????
Als zij je "afsluiten" en je niet meer als klant wensen is het hun probleem als ze het signaal niet werkelijk van je kabel halen.

Als je nu ineens toegeeft toch nog klant te willen blijven komen er misschien wel de gekste problemen, kun je voor al die tijd gaan betalen, ze zijn gek genoeg om je ook Chello nog even na te factureren.
Dus stug volhouden dat je hun kabel niet meer gebruikt hebt sinds de afsluiting.

Volgens hun gegevens staat er geen signaal op je woning, dus sturen ze waarschijnlijk ook geen monteur om het er af te halen als je niet reageert, want volgens hen is het er al af.
Met een beetje mazzel kijk je tot in lengte van dagen (tot analoog stopt) gratis.

Dit is wat ik zou doen als ik in jouw situatie zat.

Tallie1979
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 dec 2006 22:05

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Tallie1979 »

Je kunt dus 2 dingen doen:

Wil je kabeltv dan bel je en vraag je het aan.
Wil je geen kabeltv dan reageer je niet op de brieven en laat je het gewoon afsluiten

Denk niet dat er meer smaken zijn als deze ;)

Eveline14
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2007 06:56

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Eveline14 »

In mei 2006 heb ik mijn nieuwe woning betrokken alwaar ik direct TV-aansluiting had. Ik heb er niet eens bij nagedacht om UPC te melden dat ik klant wilde worden, want mijn TV werkte tenslotte. December 2006 (7 maanden later!!!) was mijn TV-signaal ineens verdwenen! Aangezien UPC in mijn regio de enige kabelleverancier is, heb ik contact met hen opgenomen.

De oude bewoner van mijn woning had doorgegeven aan UPC dat hij per mei 2006 niet langer woonachtig was in de woning. UPC heeft deze boodschap pas in december 2006 verwerkt; de TV-aansluiting werd afgesloten. Ik heb me in december 2006 aangemeld als nieuwe klant en binnen enkele dagen werkte mijn TV-aansluiting weer. Ik heb geen aansluit-, verhuis- of andere kosten hoeven te betalen. Vanaf december 2006 betaal ik het gebruikelijke tarief voor de TV en radio aansluiting.

Ook ik was voorheen nog geen klant bij UPC.

Mijn voorstel zou zijn: aanmelden als nieuwe klant bij UPC vanaf de datum dat je de nieuwe woning betrekt. Het kan dan zijn dat UPC in de tussentijd de kabel afsluit. Op deze manier betaal je voor TV en radio vanaf het moment dat je er ook daadwerkelijk gebruik van maakt.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Het kan dan zijn dat UPC in de tussentijd de kabel afsluit.
Maar dan heb je al die tijd gratis gekeken.

Je kunt dat moment ook afwachten en dan UPC bellen dat je klant wilt worden omdat je tot die tijd Digitenne had maar dat dat niet beviel :-)
Wie weet hoe lang je gratis kunt kijken :-)

Sorry, is niet netjes, ik weet het, maar met een bedrijf als upc heb ik niet zo'n last van mijn geweten.

gsdiemer
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2007 11:55

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door gsdiemer »

UPC - DVR - het kan nog gekker. 2 halen, 1 betalen ?
---------------------------------------------------------------

Ik heb sinds okt 2006 UPC digitaal, de MediaBox.
Ik wou het voor die paar euro wel proberen.
Goed signaal. Tevreden.
Besloot om over te stappen naar de recorder (DVR).
Voor 60.- per jaar koop ik er geen. En ik zeg hem toch wel op einde jaar, en zie dan wat de markt brengt.

Ok, DVR ontvangen op 30 dec 2006.
Na 14 dagen goed werkend en tevreden.
Oude mediabox gratis teruggezonden naar UPC in hun box.
Alles nu in orde !?

Krijg ik na 5 dagen NOG EEN DVR (2e dus).
Bel helpdesk daarover, maar moet 10 minuten in de wacht (10 ct/min).
Heb daar geen zin in.
Bel dan verkoop-service (gratis) en vraag wat te doen.
Ik bied aan dat ze hem komen ophalen.
"Helaas, wij kunnen u niet helpen. Daarvoor moet u de helpdesk bellen ..." ?????? Ja dag .........................bekijk het effe lekker.

Ik zeg dat ik dat niet van plan ben, waarop verkoopster zegt, dat ze niks voor me kan betekenen en dat ik hem dan maar thuis moet houden.

Er staat dus nu een nog ingepakte nagelnieuwe 2e DVR. Denk dat ik de harddisk er uit sloop en in mijn PC stop of zoiets.

Riki63
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:38

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Riki63 »

Ron2 en anderen bedankt voor jullie adviezen. Als UPC met een rekening had gekomen in deze 14 maanden had ik inderdaad gezegd dat ik al die tijd Digitenne kijk. Dit had ik dan aangevraagd vanaf het moment dat ik daar kwaad de winkel uitliep en men mij had verteld dat ik afgesloten was of dit nog zou gebeuren. Er zou dan wel een probleem zijn geweest als ze om facturen hadden gevraagd over die periode want die heb ik natuurlijk niet. Ik heb wel alle facturen nog betreffende UPC met name de laatste factuur met 0,00 euro erop en geen activiteiten.
Eigenlijk wil ik gewoon kabel houden,helaas is dit UPC,maar wil uiteraard niet boeten voor hun fout van niet afsluiten. Ik ben dus geneigd me voor te doen als "nieuwe" klant en bij eventuele vragen het Digitenne verhaal ophangen en maar hopen dat er niet om bewijs gevraagd gaat worden. Maar ik denk dat het gewoon niet reageren wordt omdat ik me geen financiele tegenslagen ken permiteren en dus ook het risico niet ga lopen.

Riki63
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:38

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Riki63 »

Ik ben er achter gekomen dat iedereen in de straat deze brief heeft gehad, "Aan de bewoners van dit adres". Ik doe dus helemaal niks en wacht rustig af.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door KPN »

Ze sturen zo'n brief ook om de zoveel tijd naar adressen, waar geen UPC abonnement is.

Zelf heb ik sinds 4 jaar geen UPC meer en sindsdien krijg ik twee keer per jaar zo'n brief.

Waarschijnlijk hopen ze dat ik verhuisd ben of dat ik van gedachten ben veranderd.

Gesloten