LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] glazenwaaser

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Greetalmere
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 feb 2007 14:14

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Greetalmere »

Ik weet toevallig dat deze glazenwasser legaal werkt..Dus ik ben niet strafbaar...Waar jij je al niet druk om kan maken zeg....Zeker niks beters te doen..
Ik wil niet eens weten wat jij suggereert...Zo interressant ben je niet voor me..Maar ga vooral zo door...
Ik geef gewoon mijn mening....Ik mag hier neerzetten hoe ik erover denk...

]Reactie:[

Natuurlijk mag u zeggen wat u wil,...maar een ander mag dat toch ook?
Als u niets fout doet hoeft u zich niet aangesproken te voelen en fel uit te halen.! Maar als je iets zegt wat niet klopt mag een ander toch de waarheid zeggen? Ik heb de zaak niet aangekaart, maar de glazenwasser zelf wou meer reacties schreef hij.
Maar de andere reactie liegt er toch niet om. Maar dat is nou precies wat ik bedoel ,de problemenmakers zijn vaak de mensen met een.....ik durf het haast niet meer te zeggen. Ik krijg het gevoel, dat als je recht door zee bent, je als fouterik wordt gezien.
Maar door al deze ophef komt de De Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst in actie heb ik gelezen.
Niet weer mij de schuld geven ik ben niet op TV geweest.

hofmann
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 15:12

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door hofmann »

Vreemd dat de glazenwasser in kwestie niet meer reageert.
Volgende keer vast te zien in tros opgelicht.

charissah
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 00:22

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door charissah »

mensen ga vooral door met deze onzin er neer te zetten..Er klopt echt niks van. Dit wordt gewoon komisch. Niet te geloven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wil jij dan suggereren dat het normaal is wat die glazenwasser deed?

Ik spreek me niet uit over het wel of niet legaal bezig zijn van die glazenwasser, maar op een moment dat de Tros-medewerker met een ladder rondliep, wist die andere niet dat ie werd gefilmd. Daar kwam zijn maatje later pas achter.

Zo iemand wens ik niet aan mijn ramen.

hofmann
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 15:12

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door hofmann »

Nee , dat is ook niet normaal. Maar onnodig uitdagen is ook niet normaal. Als ik een schilder zie schilderen ga ik toch ook niet naar zijn klant toe of ik het werk mag doen!!

Niet onnodig uitdagen.

charissah
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 00:22

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door charissah »

Hoe ik er over denk maakt niet uit. Maar om nou dingen te gaan verkondigen over zijn woonplaats, die trouwens niet eens kloppen.
Mensen mogen hun mening geven.En zeggen wat ze willen zeggen.Maar zeg dan wel de juiste dingen.Zeker als je dat soort dingen wilt neerzetten, dan moet je wel de juiste informatie hebben.
(meneer/mevrouw Hofmann) En deze glazenwasser werkt nog steeds legaal en is nog nooit een zwartwerker geweest.Mensen die zo reageren hoeven niet per definitie een zwartwerker te zijn.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee , dat is ook niet normaal. Maar onnodig uitdagen is ook niet normaal. Als ik een schilder zie schilderen ga ik toch ook niet naar zijn klant toe of ik het werk mag doen!!

Niet onnodig uitdagen.
deels mee eens. Maar wat ik me afvraag: waar komt het glazenwassers-item bij Radar dan vandaan? Ging men af op 1 klacht over de branche? Lijkt me sterk.

hofmann
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 15:12

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door hofmann »

[/quote] charissah

Hoe ik er over denk maakt niet uit. Maar om nou dingen te gaan verkondigen over zijn woonplaats, die trouwens niet eens kloppen.
Mensen mogen hun mening geven.En zeggen wat ze willen zeggen.Maar zeg dan wel de juiste dingen.Zeker als je dat soort dingen wilt neerzetten, dan moet je wel de juiste informatie hebben.
(meneer/mevrouw Hofmann) En deze glazenwasser werkt nog steeds legaal en is nog nooit een zwartwerker geweest.Mensen die zo reageren hoeven niet per definitie een zwartwerker te zijn.

Commentaar op charissah:

Dat u belang heeft de glazenwasser te verdedigen is mij wel duidelijk. En waarom is mij ook wel duidelijk.
Maar de glazenwasser in radar samen met zijn vrouw woont wel degelijk zoals eerder vermeld. Maar als u mij voor leugenaar blijft zetten ga ik ook de straat erbij zetten zodat iedereen kan zien wie hier de waarheid spreekt.
Boven aan een eerder bericht staat de naam van zijn vrouw en onder aan de naam van de glazenwasser in kwestie.
Dus niet meer liegen en mij voor leugernaar zetten!!
[/u]

De Glazenwasser
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2007 15:51

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door De Glazenwasser »

Hofman ik weet niet hoe u erbij komt dat ik in Almere woon of bedoeld u de glazenwasser die in het publiek zat ?

Mevrouw Greet ik vind het knap dat u zo veel over mij te vertellen heeft en dat terwijl u mij nog nooit heeft ontmoet of ooit iets met mij of met m'n bedrijf te maken heeft gehad. In mijn bedrijf gebeurd niets illegaals en er is ook geen sprake van beunhaas praktijken, in alle wijken en op alle panden die door mijn bedrijf worden onderhouden dragen wij bedrijfskleding met bedrijfsnaam, op al onze auto's staat groot mijn naam, telefoonnummers en internet adres vermeld.

Wat ik jammer vind is dat de Tros niet het hele filmpje uitgezonden heeft waarin te zien en te horen is dat de zogenaamde glazenwasser bij een klant waar wij 8,50 voor rekenen de ramen zou proberen te gaan wassen voor een knaak, en dat omdat ie al meer dan een half jaar werkeloos was en wel wat geld in z'n zak wilde gaan steken die dag. (Zwartwerken dus Greet)
Niet zo raar toch dat ik me niet rustig kan houden als er een werkeloze komt die ruim onder de prijs kan gaan doordat ie het geld in z'n zak steekt terwijl ik die 8,50 moet rekenen en waarschijnlijk ook een knaak over hou na alle belastingen lonen en verzekringen.
Wat de tros heeft gedaan is gewoon uitlokken.
Laatst gewijzigd door De Glazenwasser op 10 feb 2007 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

hofmann
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 15:12

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door hofmann »

Hofman ik weet niet hoe u erbij komt dat ik in Almere woon of bedoeld u de glazenwasser die in het publiek zat ?

Reactie:

Volgens mij gaat de discussie het toch duidelijlk over de glazenwasser die in het publiek zat?

In uw eerste bericht was u beslist duidelijk over dat u normaal werkte. Dat is alleen maar toe te juigen. Ik denk dat hier een misverstand bestaat.

Volgens mij bent U ook niet door niemand persoonlijkaangevallen, maar in beeld gebracht door charissah.
Er worden dus twee personen verwisseld.




De Glazenwasser
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2007 15:51

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door De Glazenwasser »

Ik heb niet eerder gereageerd op het forum dat is een andere " de glazenwasser"

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ga zitten, glazenwasser. Kopje koffie????????

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door S. »

Hier in Apeldoorn schijnt er ook een ware glazenwassers-maffia aktief te zijn.
Heb mijn licht eens opgestoken nadat ik het radar-item had bekenen, en het is hier dus precies hetzelfde; opgedeelde wijken waar de bewoners niet mogen kiezen welke wasser bij hen de ramen lapt.

Lekkere concurrentie-frustratie.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Corrupte "Vakmensen"

Het komt dagelijks voor dat zogenaamde vakmensen zich niets vermoedend tot willekeurige woningen wenden met vaak de meest uiteenlopende vakrichtingen en daar hun vakmanschap opdringen om maar tot een onderhoudscontract te komen. Dit doet zich voor op alle vakgebieden. Er is al eens eerder gepleit voor een vakgebonen ID-card maar deze optie wordt niet ondersteunt omdat het de vrije marktsectoren teveel zou belemmeren.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Kortgeleden was hier een bende actief, die bewoners een set rookmelders (zojuist gekocht bij de praxis voor 4,95) probeerde aan te smeren voor de voordeelprijs van 29,95. Per stuk.

Je kreeg een zogenaamd anti-inbraak-advies, waarvoor je wel een meerjarig contract moest afsluiten.

Zelfde laken een pak.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door puma73 »

een beetje in de war chanmaster
Het komt dagelijks voor dat zogenaamde vakmensen zich niets vermoedend tot willekeurige woningen wenden met vaak de meest uiteenlopende vakrichtingen en daar hun vakmanschap opdringen om maar tot een onderhoudscontract te komen
Volgens mij doen ze het doelbewust en met opzet

Ik ken trouwens nog zo'n "vakman", die op dit forum de meest onzinnige adviezen weet neer te zetten

edanne
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:02

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door edanne »

goededag mensen

allereerst zal ik mezelf voorstellen
ik ben anne en ben de vrouw van een glazenwasser
in breda

als familie zijn we al dik 40 jaar in het glazenwassersvak
WIT dus ja ook wij betalen belasting


blijkbaar is niemand op de hoogte hoe het normaal in deze branch gaat
de negatieve afschildering die radar heeft gecreeerd heeft ook ons al aardig getroffen.

wat hoort nu en wat hoort nu niet!!!
en ja ook wij hebben te maken gehad met praktijken van agressie to ons toen we een wijk westerpark ingingen
de wijk was net gebouwd en zoals het de normaalste zaak is gingen we folderen
dat werd door jongens uit tilburg niet geaccepteerd

maar dat is een uitzondering.

hoe gaat het normaal

je wilt beginnen in de glasbewassing

meestal ga in een bepaalde wijk kijken wie er werkzaam is
dan neem je daar contact mee op of er een mogelijkheid bestaat de wijk over te nemen.
indien dat het geval is
koop je de wijk over wat een logische zaak is omdat die persoon er jaren aan bouwt om zover te komen of omdat hij hem ook weer gekocht heeft

Als je het bent overeengekomen stuurt de oude glazenwasser de bestaande klanten een brief met de vermelding van de overname en de gegevens van de nieuwe glazenwasser

mensen die geen gebruik willen maken van de nieuwe glazenwasser staan vrij om op te zeggen.

en hier komt het :
dan zal u uzelf afvragen hoe het dan kan dat een ander niet komt.

1ste respect voor elkaars werkplekken natuurlijk

2de de tarieven van de glazenwasser die belasting moet betalen gaat voor 1 of 2 klanten niet speciaal rijden

Dan zou het een te dure zaak worden voor 1 de glazenwasser en 2 voor u als consument

Dat is ook meestal de reden alhoewel de glazenwassers die u opbelt dat niet zal zeggen.

Welke mensen doen dat wel!!!! juist
De beun die onder de prijs gaat zitten omdat hij geen belastingafdracht heeft en de branch kapotmaakt

Die maakt het niet uit of hij nou thuiszit of voor 1 klant 20 minuten moet rijden, geld is namelijk geld voor hem.

Het komt weleens voor dat er een collega glazenwasser belt

Die zit dan blijkbaar met een aantal klanten tegen onze werkgebieden aan.
vaak levert dat geen problemen op en agressie zeker niet

Een ruil of een overname van dat stuk volstaat vaak om elkaar niet in de weg te lopen en het voor de mensen duidelijk te houden.

Als u denkt van:
maar ik mag toch zelf weten wie ik in de buurt wil hebben, dan geef ik u gelijk.

Maar realiseer u uzelf dan ook dan een simpele 6 wekelijkse wasbeurt drie keer zoveel zal kosten.

En dat is geloof me al jaren de reden dat mensen het fijn vinden dat er in 1 wijk duidelijk 1 glazenwasser zit

Zodat het voor iedereen betaalbaar en rendabel blijft om deze ambacht uit te voeren.

20 jaar geleden toen er nog geen afspraken waren en ieder waste maar wat rond was er een grotere oorlog

Beunen die een dag niets te doen hadden steelde je brood waar je jaren aan gebouwd had omdat ze voor prijzen die wij niet kunnen hanteren gingen wassen.

En geloof me vooral nu

nu dat mensen het al moelijk hebben om rond te komen worden ze gezien als luxe en word vaak de goedkoopste optie genomen met dit soort praktijken als resultaat.

dus duidelijkheid is geen verkeerde gang van zaken en afspraken dat is uit respect voor wat ieder jaren voor heeft gewerkt of waar voor betaald is.

een simpele vraag of u het kan overmaken onderscheid de beun al van de witte wasser.

vind het vaag dat er zo word gereageerd

stel dat u een cafetaria hebt en er komt er 1 naast u die u klanten dmv de prijzen gaat stelen
dat is beschermt en dat mag volgens de winkeliersverenigingen niet
maar geloof me
maak de branche maar vrij
en dan kunt u 30 a 40 euro per beurt gaan betalen
en sterven de eerlijke glazenwassers af en word het een beunfestijn omdat alleen die voor die goedkope prijzen kunnen wasser

jammer maar dat is het resultaat

en je hoeft met je glazenwasser niet te trouwen
je hoeft hem niet te mogen
als hij maar gewoon goed zijn werk doet
en dat hij door de ramen kan kijken, tja
iemand die al jaren werkt als eerlijke glazenwasser heeft geen behoefde aan een tvtje die hij ziet staan in uw slaapkamer

dus vind deze discussie vrij onzinnig en getuigen van onwetendheid
dat die praktijken zich voordoen heeft te maken met het feit dat mensen steeds de goedkope beun bellen

goedkoop=criminaliteit in deze branch

mvg
een teleurgestelde gedupeerde vrouw van een harde witte werker
anne

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door Henri42 »

Beunhazen zijn er overal, waarom maken de glazenwasbedrijven gebruik of misbruik van Polen en Tsjechen ?.

Ik betaal niet meer dan nodig is als de ramen etc maar keurig gelapt zijn.

edanne
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:02

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door edanne »

ook wij hebben 1 poolse jongen voor ons werken en ook nederlandse jongens, maar wel in loondienst.
en geloof dat dat echt wel wat moeite heeft gekost om dat zover te krijgen.
poolse werknemers met een duits paspoort mogen legaal hier werken en worden volgens de cao betaald
dus misbruik in ons geval!!! nee !!

kan over een ander niet oordelen
maar niet elke pool is illegaal aan het werk hier.

dus ook daarvoor geld dat niet alles over 1 kam moet worden gestreken.

en dat u gewoon een normaal bedrag wilt betalen voor een goede glasbewassing is vanzelfsprekend!!

groetjes anne

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: glazenwaaser

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ja, sorry........
Maar ik begrijp het een en ander niet.

't Is bij mij niet nodig maar zou ik een glazenwasser nodig hebben dan sluit ik een overeenkomst met zo'n man die

1/. Een prijsopgave geeft
2/. Mij de op schrift gestelde voorwaarden geeft waarin hoeveel keren
per week/maand hij/zij belooft de ramen te wassen

Wilt u op basis daarvan een overeenkomst met hem/haar afsluiten dan behoort hij/zij een inschrijvingsnummer Kamer van Koophandel te hebben + een BTW-nummer.
Daarnaast moet duidelijk zijn wie hij is,waar hij woont, hoe te bereiken (tel/fax/mobiel nr /e-mail).
Deze gegevens vermeldt op de nota die hij u hoort te geven!!

Verder is een overeenkomst pas geldig als u van hem/haar ook zijn/haar algemene voorwaarden van het glazenwassersbedrijf(je) hebt gekregen.

Helaas ben ik echter bang dat hier ook weer eens sprake is van een nederlandse krenterige gewoonte om liever een Beun de Haas dan een officieel erkende en geregistreerde glazenwasser te nemen.

En het is mede door die krenterigheid dat dit soort malafide, maffia-achtige personen zich zo straffeloos kunnen manifesteren.

Helaas, die nederlandse politie daarover inlichten is ook niet alles want of dat helpt?
Ik kan wat dat betreft vele A4'tjes volschrijven en die zijn niet complimenteus voor die klabakken!!

Grootvader

Gesloten