LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] @home ondersteunt geen windows Vista
-
@home ondersteunt geen windows Vista
Voor degene die een nieuwe pc kopen met windows Vista of overstappen op Vista en je hebt @home en problemen helaas zei ondersteunen het niet en zeggen zoek het zelf maar uit
Ik krijg geen verbindin met internet zowel niet via de kabel als draadloos
Re: @home ondersteunt geen windows Vista
Nou bij ons wel met een draadloze router ik denk dat je de instellingen in de router niet goed hebt staan
-
Ik bedoel als je probelemen hebt en je pc/laptop draait op windows Vista je niet op hulp hoeft te rekenen van @home
En na hulp van famillie helaas nog steeds hetzelfde probleem.
En na hulp van famillie helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Het is voor @home niet duidelijk of het een Vista of @home probleem is, en ze ondersteunen het nog niet.....
Zelf ontdekte ik dat diverse pagina's niet werken of minder onder Vista dan onder XP of Linux....
Als het wel gewerkt heeft eerst deze opzoeken, Radar en Kassa worden goed weergegeven, dus die zouden moeten werken, maar andere kunnen problemen geven, dus liever Vista ernaast dan alleen maar!
XP had begin deze euuw hetzelfde probleem, ook printers en zo doen het soms niet, en vooral oudere hebben problemen.
Soms helpt win 2000 drivers meer dan xp drivers te installeren.
Als U bij een Provider als @home die al veel problemen heeft ook nog dit wilt, hou die oude pc er eens naast, en zorg voor regelmatig update's voor Vista, want zonder is vragen om problemen.
Veel succes, maar ik doe het er alleen maar naast....
de reclame is altijd mooier, maar die kinderziektes hoef ik niet!
Zelf ontdekte ik dat diverse pagina's niet werken of minder onder Vista dan onder XP of Linux....
Als het wel gewerkt heeft eerst deze opzoeken, Radar en Kassa worden goed weergegeven, dus die zouden moeten werken, maar andere kunnen problemen geven, dus liever Vista ernaast dan alleen maar!
XP had begin deze euuw hetzelfde probleem, ook printers en zo doen het soms niet, en vooral oudere hebben problemen.
Soms helpt win 2000 drivers meer dan xp drivers te installeren.
Als U bij een Provider als @home die al veel problemen heeft ook nog dit wilt, hou die oude pc er eens naast, en zorg voor regelmatig update's voor Vista, want zonder is vragen om problemen.
Veel succes, maar ik doe het er alleen maar naast....
de reclame is altijd mooier, maar die kinderziektes hoef ik niet!
-
Ik heb dus een neiuwe pc en ik kan dus zowel niet draadloos internetten als internetten via een utp kabel, updaten graag maar eerst maar eens internet kunnen ontvangen
Geen oude pc, of kunt u via buren updaten?
Ook kun je via oud notebook kontroleren of het wel werkt, het zou ook aan de verbinding kunnen liggen, dus test deze met oude pc!
Er zijn @home klanten die wel Vista gebruiken naast XP en bijde werkten, ik kreeg bevestiging per mail, maar wegens taal probleem heb ik dit dus gemeld, er vanuitgaande dat U en de rest van Nederlanders geen Russisch beheersen, dus Vista kan wel, maar niet alle pagina's.
Ook kun je via oud notebook kontroleren of het wel werkt, het zou ook aan de verbinding kunnen liggen, dus test deze met oude pc!
Er zijn @home klanten die wel Vista gebruiken naast XP en bijde werkten, ik kreeg bevestiging per mail, maar wegens taal probleem heb ik dit dus gemeld, er vanuitgaande dat U en de rest van Nederlanders geen Russisch beheersen, dus Vista kan wel, maar niet alle pagina's.
-
www.nucia.nl/forum ga daar je vraag eens stellen, daar zitten profs die je kunnen helpen
want hoe onaardig het ook klinkt, met de mensen hier zul je niet erg ver komen
want hoe onaardig het ook klinkt, met de mensen hier zul je niet erg ver komen
Ook wel logisch.Voor degene die een nieuwe pc kopen met windows Vista of overstappen op Vista en je hebt @home en problemen helaas zei ondersteunen het niet en zeggen zoek het zelf maar uit
Windows Vista is een totaal nieuw besturingsysteem.
En die hebben eigen drivers nodig.
Dus krijg je geen verbinding met internet, zorg dan eerst voor dat de drivers van de netwerkkaarten goed zijn.
Maak je gebruik van een vrij oude netwerkkaart en de fabrikant heeft er géén drivers van aangepast en windows Vista herkent de netwerkkaart niet, dan zit er niets anders op dan een nieuwe netwerkkaart aan te schaffen.
Ik heb op een oudere computer de beta 2 versie van Vista opgezet, en ik kon gelijk op internet.
Ik heb dus een neiuwe pc en ik kan dus zowel niet draadloos internetten als internetten via een utp kabel, updaten graag maar eerst maar eens internet kunnen ontvangen
Heel belangrijk hierbij is of het een samengestelde computer is of een merkcomputer.
Van veel normale producten heeft windows wel eigen drivers, maar van de merkcomputers niet.
Dit komt omdat de merkcomputers van aangepaste componenten gebruik wordt gemaakt met eigen drivers.
Dus als in een merkcomputer een moederbord van Asus zit bijvoorbeeld, dan werken de drivers van Asus niet, maar dan moet het merk zelf voor de drivers zorgen.
En als het merk dat dan niet doet, dan werkt het dus niet!
Pas als een nieuw besturingssysteem op de markt komt komen echt alle kinderziektes naar boven, de eerste gebruikers zijn de vuurdoop, hoezeer een ontwikkelaar ook zijn best doet om deze kinderziektes er voor die tijd uit te halen.
Aan de hand van de problemen die dan nog boven water komen worden er updates uitgebracht.
Bij XP was dit niet anders.
Zelf doe ik het nog wel even met XP tot ik aan een nieuwe pc toe ben en Vista wat langer op de markt is.
Aan de hand van de problemen die dan nog boven water komen worden er updates uitgebracht.
Bij XP was dit niet anders.
Zelf doe ik het nog wel even met XP tot ik aan een nieuwe pc toe ben en Vista wat langer op de markt is.
Klopt helemaal.
En Microsoft heeft z'n best gedaan om zoveel mogelijk kinderziektes eruit te halen.
Er is zelfs een beta 2 versie uitgebracht. En dat is voor het eerst dat Microsoft dat gedaan heeft.
Maar het succes van een nieuw besturingssysteem hangt niet alleen af van Microsoft.
Nu heeft Microsoft heel veel moeite gedaan, maar wat doen de hardwarefabrikanten?
Als sommige ervan weigeren om de drivers aan te passen, dan werkt het nog niet.
Dus als een fabrikant van de printers geen speciale drivers maakt voor de oudere modellen, dan zullen deze modellen het dus niet doen.
Begrijp je wat ik bedoel?
En Microsoft heeft z'n best gedaan om zoveel mogelijk kinderziektes eruit te halen.
Er is zelfs een beta 2 versie uitgebracht. En dat is voor het eerst dat Microsoft dat gedaan heeft.
Maar het succes van een nieuw besturingssysteem hangt niet alleen af van Microsoft.
Nu heeft Microsoft heel veel moeite gedaan, maar wat doen de hardwarefabrikanten?
Als sommige ervan weigeren om de drivers aan te passen, dan werkt het nog niet.
Dus als een fabrikant van de printers geen speciale drivers maakt voor de oudere modellen, dan zullen deze modellen het dus niet doen.
Begrijp je wat ik bedoel?
nee ikbenikniet, dat begrijpt geen mens, doe een hernieuwde poging met duidelijke taal en voorbeelden.
Simpel.
Je hebt een netwerkkaart (draadloos of niet).
Er komt een nieuw besturingssysteem.
Dus moet voor die netwerkkaart nieuwe drivers worden gemaakt.
Want een driver voor Linux werkt dus niet in Windows 98 bijvoorbeeld.
En als er geen nieuwe drivers voor die netwerkkaart gemaakt wordt, dan zal deze dus onder Vista niet werken, omdat er geen drivers voor zijn.
Ditzelfde heb ik meegemaakt bij Windows XP.
In het begin kon je daar de drivers van Win2000 pakken, maar later werkte dat niet meer.
En aangezien Canon voor die oude printer geen XP drivers uitbracht, werkte die printer dus niet meer.
Dus heb je een oudere Canon printer en Canon heeft geen Vista drivers uitgebracht en in windows zitten de drivers ook niet, dan zal de printer dus ook niet werken en heb je er niets aan.
Zo moet het duidelijk genoeg zijn.
Je hebt een netwerkkaart (draadloos of niet).
Er komt een nieuw besturingssysteem.
Dus moet voor die netwerkkaart nieuwe drivers worden gemaakt.
Want een driver voor Linux werkt dus niet in Windows 98 bijvoorbeeld.
En als er geen nieuwe drivers voor die netwerkkaart gemaakt wordt, dan zal deze dus onder Vista niet werken, omdat er geen drivers voor zijn.
Ditzelfde heb ik meegemaakt bij Windows XP.
In het begin kon je daar de drivers van Win2000 pakken, maar later werkte dat niet meer.
En aangezien Canon voor die oude printer geen XP drivers uitbracht, werkte die printer dus niet meer.
Dus heb je een oudere Canon printer en Canon heeft geen Vista drivers uitgebracht en in windows zitten de drivers ook niet, dan zal de printer dus ook niet werken en heb je er niets aan.
Zo moet het duidelijk genoeg zijn.
heel duidelijk.
Men koopt toch geen apparaten die niet door Windows gesteund worden resp waar geen software voor Windows bij is ???.
Canon verkocht dus minder printers.
Men koopt toch geen apparaten die niet door Windows gesteund worden resp waar geen software voor Windows bij is ???.
Canon verkocht dus minder printers.
Je snapt ikbenik nog niet helemaal geloof ik......
Stel dat je in 1998 je eerste PC met windows 98 erop met een canon printer kocht.........
Je PC is nu hoognodig aan vervanging toe en je besluit dus een nieuwe te kopen. Hierop is Windows Vista geinstalleerd. Je printer werkte nog prima, dus je besloot om deze nog een paar jaar te houden.
Thuis sluit je alles aan en komt tot je schrik tot de ontdekking dat de printer niet werkt!!!! Dit komt omdat Canon geen driver voor de printer heeft gemaakt die overweg kan met Vista!
Dus jij naar de winkel voor een nieuwe Canon printer......De vorige heeft het immers 9 jaar volgehouden!
Zo komen (sommige) fabrikanten aan hun geld.
pvd
Stel dat je in 1998 je eerste PC met windows 98 erop met een canon printer kocht.........
Je PC is nu hoognodig aan vervanging toe en je besluit dus een nieuwe te kopen. Hierop is Windows Vista geinstalleerd. Je printer werkte nog prima, dus je besloot om deze nog een paar jaar te houden.
Thuis sluit je alles aan en komt tot je schrik tot de ontdekking dat de printer niet werkt!!!! Dit komt omdat Canon geen driver voor de printer heeft gemaakt die overweg kan met Vista!
Dus jij naar de winkel voor een nieuwe Canon printer......De vorige heeft het immers 9 jaar volgehouden!
Zo komen (sommige) fabrikanten aan hun geld.
pvd
De topicstarter heeft overigens gelijk: @home ondersteund windows Vista (nog) niet. Dat betekend dat je bij internetproblemen niet bij de helpdesk terecht kunt.
Nog even wachten met Vista dus.....
pvd
Welk besturingssysteem heb ik nodig voor internet van @Home?
Om gebruik te kunnen maken van internet van @Home, moet uw computer zijn voorzien van een van de volgende besturingssystemen:
Windows 98
Windows ME
NT4 Workstation*
Windows 2000 Professional
Windows XP
Mac OS 8.5 of hoger
* Als u een computer met NT Workstation gebruikt, moet hierin een Ethernet-kaart zijn geïnstalleerd.
Heeft u een ander besturingssysteem dan de hierboven genoemde, dan kunt u internet van @Home wel bestellen en gebruiken, maar kunt u geen gebruik maken van ondersteuning.
Nog even wachten met Vista dus.....
pvd
bron: hetnet.nlPentium of gelijkwaardige processor van minimaal 466 Mhz
Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000 of Windows XP
Gebruikt u Windows XP, controleer dan of Service Pack 2 (SP2) is geïnstalleerd
CD-rom of DVD speler
64 Mb RAM geheugen of meer
Minimaal 30 Mb vrije ruimte op de hard disk
Een vrije USB-aansluiting
Let op: De Gigaset USB adapter 108 ondersteunt de USB 2.0 standaard. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de diensten via Surfen & Bellen kunt u de Gigaset USB adapter 108 het beste aansluiten op een USB 2.0 aansluiting op uw PC. Indien uw PC geen (vrije) USB 2.0 aansluiting heeft, kunt u deze mogelijk toevoegen door een extra USB 2.0 kaart in uw computer te plaatsen. Deze USB 2.0 kaart is te koop in vrijwel elke computerwinkel.
Een geïnstalleerde ethernet-netwerkkaart (indien u geen gebruik wilt maken van Wi-Fi)
Browser: Microsoft Internet Explorer 5.5 of hoger
Het net biedt dus ook nog geen ondersteuning
pvd
-
Wij hebben laatst een laptop gekocht met vista erop naar veel geklungen met een computer expert erbij geen verbinding met onze draadloze router van Sitecom. Wij naar de winkel bleek dat Vista en Sitecom niet met elkaar overweg kunnen we hebben nu een andere router meegekregen even afwachten of dit goed gaat.
begrijp het niet, mijn broertje heeft ook vista en werkt perfect met @home.
Geen problemen.
Geen problemen.
ik heb de helpdesk gebeld vanavond,..en die vertelde mij dat @home nog geen verbinding met vista kon maken.....erg verewarrend.!!
Misschien even een vraag van iemand, die wel verstand heeft van computers en Windows Vista, maar niet (gelukkig/helaas) van @Home.
Voorzover als weet krijg je van je internet provider (in mijn geval bv. Tiscali) een kastje, waar (simpel gezegd) aan de ene kant een kabel van je provider in gaat en aan de andere een netwerk kabel uitkomt, die je op je computer aansluit.
En volgens mij maakt het geen bal uit, wat je aan die netwerk kabel aansluit, als het soft- en hardware matig maar goed geconfigureerd is.
In mijn geval hangt er bijvoorbeeld ook nog een draadloze router aan, waardoor ik met mijn PDA met Windows Mobile ook op internet kan, alhoewel nergens staat, dat dit ondersteund wordt.
Dus volgens mij is het meer een probleem, dat Windows Vista niet goed geconfigureerd is. En dat zal je zelf moeten doen volgens mij. En dat @Home daar (nog) geen ondersteuning bij kan geven ligt in het feit, dat Windows Vista pas op de markt is.
Maar om zomaar te schrijven, dat je met Vista niet op het internet kunt lijkt me een beetje voorbarig.
Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal bij het verkeerde eind hebben
Voorzover als weet krijg je van je internet provider (in mijn geval bv. Tiscali) een kastje, waar (simpel gezegd) aan de ene kant een kabel van je provider in gaat en aan de andere een netwerk kabel uitkomt, die je op je computer aansluit.
En volgens mij maakt het geen bal uit, wat je aan die netwerk kabel aansluit, als het soft- en hardware matig maar goed geconfigureerd is.
In mijn geval hangt er bijvoorbeeld ook nog een draadloze router aan, waardoor ik met mijn PDA met Windows Mobile ook op internet kan, alhoewel nergens staat, dat dit ondersteund wordt.
Dus volgens mij is het meer een probleem, dat Windows Vista niet goed geconfigureerd is. En dat zal je zelf moeten doen volgens mij. En dat @Home daar (nog) geen ondersteuning bij kan geven ligt in het feit, dat Windows Vista pas op de markt is.
Maar om zomaar te schrijven, dat je met Vista niet op het internet kunt lijkt me een beetje voorbarig.
Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal bij het verkeerde eind hebben